Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1801 PostWysłany: 02 Kwi 2024 20:57 

Na stronie portalu-matki jest właśnie świeże info o rozbudowie. :D

Cytuj:
Rozbudowa Lotniska Chopina i Modlina już pewne? 2 stołeczne lotniska bardzo mocno się zmienią

– Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie. Terminy i harmonogramy podamy szybko – mówi „Wyborczej” Marcin Danił, nowy wiceprezes PPL ds. Korporacyjnych i handlowych. Już jesienią może z kolei ruszyć rozbudowa lotniska w Modlinie. W tej sytuacji największym bólem głowy PPL miałoby zostać zachęcenie przewoźników do tego, by zechcieli latać z lotniska Warszawa-Radom.

Przeciągający się audyt CPK nie zwiastuje niczego dobrego w kontekście przepustowości dwóch zapchanych stołecznych lotnisk, choć wiele wskazuje na to, że w końcu wkrótce doczekamy się jakichś konkretów. W „Wyborczej” czytamy więc, że nowy zarząd PPL wkrótce zacznie prace związane z rozbudową Lotniska Chopina, które w tym roku ma obsłużyć 20 mln pasażerów i znaleźć się na granicy swojej przepustowości.

Nowy wiceprezes PPL Marcin Danił mówi w rozmowie z „Wyborczą”, że przeanalizowany zostanie plan rozbudowy Lotniska Chopina, z którego ostatecznie zrezygnowano kilka lat temu i na tej podstawie podjęte zostaną dalsze decyzje.

– Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie. Terminy i harmonogramy podamy szybko – mówi Danił.

Wiadomo już jednak, że prace związane z rozbudową terminalu pasażerskiego nie ruszą szybko, a wiele wskazuje na to, że dopiero w 2026 roku. To jednocześnie pozwala zakładać, że plany szybkiej budowy CPK (które obecnie ugrzęzły w gąszczu postępowań audytowych) zostaną odłożone na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Wiadomo też, że sama rozbudowa przepustowości terminalowej nie wystarczy, bo konieczne będzie m.in. wnioskowanie o nową decyzję środowiskową i zwiększenie dobowego limitu operacji lotniczych, bez którego jakakolwiek rozbudowa nie ma sensu.

Znacznie szybciej, bo już jesienią tego roku, mogą ruszyć prace przy rozbudowie lotniska w Modlinie. Podwarszawski port jest na wojennej ścieżce z Ryanairem, który jesienią i zimą zredukował swój rozkład lotów o kilkanaście procent, by następnie w letnim rozkładzie… ponownie wznowić kilkanaście tras. Władze lotniska podkreślają, że mimo mniejszego ruchu, przychody lotniska są wyższe nawet o 30 procent niż rok temu, co jest pokłosiem wprowadzenia nowego cennika opłat. No dobrze, a co z tą rozbudową? Oddajmy głos „Wyborczej”.

„Lotnisko w Modlinie ma komplet pozwoleń i uzgodnioną pożyczkę 200 mln zł na inwestycje. Tak dużo, bo terminal pasażerski powiększy się też o część podziemną. Będą w niej toalety i magazyny sklepowe. Budynek ma być wydłużony w obu kierunkach, dzięki czemu liczba bramek wzrośnie z czterech do 12. Pasażerowie przestaną się tłoczyć przed wyjściem na płytę lotniska, na której powstaną cztery dodatkowe stanowiska postojowe dla samolotów – w sumie będzie ich 16. Według prezesa Tomasza Szymczaka pierwsze prace przy rozbudowie są możliwe już jesienią 2024 r.”

Docelowo lotnisko w Modlinie ma być gotowe do obsłużenia od 8 do 12 milionów pasażerów rocznie.

Te informacje, zwłaszcza rozbudowa Lotniska Chopina, to oczywiście kiepskie informacje dla lotniska w Radomiu, gdzie miałyby się przenieść linie czarterowe i low-costy, gdy Okęcie zacznie się zapychać. Skoro ma zostać rozbudowane, to sytuacja Radomia jest jeszcze trudniejsza.
– Radom, skoro już jest, trzeba jakoś zaktywizować. To lotnisko musi się odpalić. Trzeba przy tym wykorzystać niesłabnący popyt na latanie w Polsce – uważa Marcin Danił.
https://www.fly4free.pl/rozbudowa-lotniska-chopina-i-modlina-juz-pewne/
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
Słoneczna Hiszpania czeka 🏝️ All inclusive w 4* hotelu w Benidorm za 1839 PLN Słoneczna Hiszpania czeka 🏝️ All inclusive w 4* hotelu w Benidorm za 1839 PLN
Promocja w PKP Intercity 🚈 Bilety do Białegostoku, Ełku i Suwałk od 14 PLN w jedną stronę 👏 Promocja w PKP Intercity 🚈 Bilety do Białegostoku, Ełku i Suwałk od 14 PLN w jedną stronę 👏
 Temat postu: Re: CPK
#1802 PostWysłany: 02 Kwi 2024 21:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2098
złoty
Wiem, że pierwszy kwietnia był wczoraj, ale...
Kandydat na Prezydenta Miasta Stołecznego Romuald Starosielec:
Cytuj:
Cztery linie metra z licznymi odgałęzieniami poza centrum i dzielnicami z istniejącą intensywną zabudową w tym linia, która połączy ze siecią nowe lotnisko, wybudowane na terenie poligonu w Zielonce (Mazowiecki Port Komunikacyjny).

Załącznik:
8lbb7p.jpg
8lbb7p.jpg [ 77.09 KiB | Obejrzany 1192 razy ]


https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,30843616,kandydaci-na-prezydneta-warszawy-odpowiadaja-na-pytania-wyborczej.html#S.editors_pick_hp-K.P-B.1-L.2.zw
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1803 PostWysłany: 02 Kwi 2024 23:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Anonymous napisał(a):
Cytuj:
Rozbudowa Lotniska Chopina i Modlina już pewne? 2 stołeczne lotniska bardzo mocno się zmienią
– Potrzebujemy niedługiego czasu, żeby ogłosić plany dotyczące Lotniska Chopina. Celem jest jego rozbudowa do poziomu 28 mln pasażerów rocznie.

I to jest w koncu jakis dobry news w temacie lotnisk dla Warszawy. Niezaleznie od CPK, to i tak trzeba zrobic. Tyle, ze zwroccie uwage ze oni mowia o rozbudowie do 28m paxow - czyli to nie jest zadne docelowe rozwiazanie, tylko przygotowanie EPWA na ruch ktory szacowany jest juz na ok 2030 rok (a wg artykulu sama rozbudowa ma ruszyc dopiero w 2026 r.).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1804 PostWysłany: 03 Kwi 2024 06:53 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1433
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Gregggor napisał(a):
(a wg artykulu sama rozbudowa ma ruszyc dopiero w 2026 r.).


Biorąc pod uwagę, iż nie ma na to żadnych papierów, 2 lata są ok.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1805 PostWysłany: 03 Kwi 2024 17:22 

I jeszcze dzisiejszy news, że w Modlinie uruchomią zdalną wieżę w technologii Remote Tower i będzie to pierwsze w Polsce lotnisko z takim sprzętem. Tak, w tym blaszaku z lat 90-tych, którego nie ma po co modernizować i w którym nikt z piszących tu nie był, oprócz jednego bohatera oczywiście. :lol:

Dajmy im robić. Nie zakładajmy z góry, że Okęcie z Modlinem będą dalej tak sabotowane i nieumiejętnie prowadzone jak w ostatnich 8 latach. Tam są ludzie, którzy doskonale wiedzą co było blokowane i co zrobić, żeby się poprawiło. Nie zakładajmy, że np. o mgle w Modlinie czy terminach urzędowych nowych pozwoleń wiemy tylko my w tym temacie. ;)
Góra
 PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1806 PostWysłany: 03 Kwi 2024 17:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Pelna zgoda. Porzadne projekty tez potrzebuja ciszy i czasu na wykonanie.

Ale zeby nie bylo zbyt slodko - te zaproponowane rozbudowy to gaszenie pozarow pozostawionych przez poprzednikow. Kupujemy sobie czas na kilka lat, ale co potem. To wciaz nie rozwiazuje problemu lotnisk dla Warszawy po 2030 roku.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1807 PostWysłany: 03 Kwi 2024 19:12 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5488
srebrny
oczywiscie ze rozwiazuje. 28 milinow paxow na Okeciu to wrecz z zapasem dla linii tradycyjnych i ewentualnie czarterow long-haul w roku 2030. reszte tj.
tanie linie i czartery niech sobie lataja z Modlina, jak te 8-10 mln jakims cudem z Modlina by nie wystarczylo to reszte wyrzucamy do Radomia. i pozamiatane.
@Gregggor czego nie rozumiesz ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1808 PostWysłany: 03 Kwi 2024 19:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3027
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Problem w tym, że nie mogą wyrzucić żadnej linii z Okęcia, w tym m.in. Wizzaira, który jak upora się z silnikami w nowych samolotach to na pewno będzie chciał się tutaj mocniej rozwijać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1809 PostWysłany: 03 Kwi 2024 20:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
michcioj napisał(a):
tanie linie i czartery niech sobie lataja z Modlina
No prosze Cie, taki doswiadczony forumowicz jak Ty a takie banialuki opowiadasz. Przeciez to tak nie dziala, o sloty aplikowac moze kazda linia. 28m paxow byloby dobre na teraz, za 5 lat bedziemy dochodzic do nowego limitu, a za 10 lat wrocimy do punktu wyjscia.

Ten link juz byl tu wklejany, ale chyba warto przypomniec:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 19578.html
Cytuj:
Operatorzy zgłosili zapotrzebowanie na 69 226 nowych slotów w sezonie letnimi. Linie otrzymały zaledwie 45,6 proc. wnioskowanych praw na starty i lądowania.
ps. jesli faktycznie czegos nie rozumiesz, daj znac, sluze pomoca.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1810 PostWysłany: 03 Kwi 2024 20:53 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5488
srebrny
tak, prosze wytlumacz dlaczego na FRA/CDG/LHR/AMS nie ma tanich linii, a maja byc w WAW ?

dzieki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1811 PostWysłany: 03 Kwi 2024 21:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Nie zaklinaj rzeczywistosci. Ze wspomnianych przez Ciebie lotnisk lataja Easyjet, Transavia, Vueling, Eurowings, Norwegian... Nawet Wizz i Ryan maja trasy z odpowiednio FRA i AMS (*edit: wizz juz nie).

Lowcosty sa obecne tez w FCO, BCN, VCE, MXP, LIN, ARN, OSL i wielu innych lotniskach "nie-lowcostowych", mimo ze w okolicy jest alternatywa. Wolny rynek.

ps. Nie zakladam zlej woli u Ciebie, a raczej pomylke... ale wciaz sluze pomoca w razie co ;)
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Gregggor 04 Kwi 2024 00:14, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1812 PostWysłany: 03 Kwi 2024 22:59 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1387
niebieski
Serio, Ryan lata z FRA? Proponuję sprawdzić to jeszcze raz.
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1813 PostWysłany: 03 Kwi 2024 23:10 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 845
złoty
Oba latały z FRA: i Wizz i Ryan.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1814 PostWysłany: 03 Kwi 2024 23:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
A tu przyznaje, moj blad. Mialem na mysli Ryanaira z AMS i Wizza z FRA, ale faktycznie to drugie juz nieaktualne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1815 PostWysłany: 04 Kwi 2024 00:24 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Anonymous napisał(a):
I jeszcze dzisiejszy news, że w Modlinie uruchomią zdalną wieżę w technologii Remote Tower i będzie to pierwsze w Polsce lotnisko z takim sprzętem. Tak, w tym blaszaku z lat 90-tych, którego nie ma po co modernizować i w którym nikt z piszących tu nie był, oprócz jednego bohatera oczywiście.


Nie masz pojęcia o czym piszesz, ale chętnie przeczytam jak ma się remote tower do rozwoju lotniska.

michcioj napisał(a):
tak, prosze wytlumacz dlaczego na FRA/CDG/LHR/AMS nie ma tanich linii, a maja byc w WAW ?

dzieki.


Zamiast klepać kolejny raz banialuki o wyrzucaniu linii z lotniska w UE i ze na XYX nie ma lowcostow, to może przeczytasz wreszcie zasady przyznawania slotów, skoro nie chcesz przyswoić tego co było już w tym wątku tłumaczone? Są publicznie dostępne.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1816 PostWysłany: 04 Kwi 2024 02:14 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5488
srebrny
dziekuje za dobre rady. prosze wytlumacz ci bo ja nie wiem , dlaczego do FRA/AmS/LHR/MUC low costow nie ma potrzeby wpuszczac, do WAW juz tak ?

Gregggor napisał(a):
Lowcosty sa obecne tez w FCO, BCN, VCE, MXP, LIN, ARN, OSL i wielu innych lotniskach "nie-lowcostowych", mimo ze w okolicy jest alternatywa. Wolny rynek.

to nie sa zadne huby z prawdziwego zdarzenia. co takiego robia lotniska w AMS czy LHr ze low-costow tam nie ma ?

w jaki sposob prawdziwe hubu dbaja w pierwszej kolejnosci o tradycyjne linie a kasuja czy tam ograniczaja do minimum low-costy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1817 PostWysłany: 04 Kwi 2024 02:29 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 845
złoty
^^^ Walą takie opłaty/podatki, że jak mieszkasz koło tego lotniska to lepiej startować w WAW i tam się przesiąść niż lecieć bezpośrednio :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1818 PostWysłany: 04 Kwi 2024 04:43 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
Skorzystaj z rady, to zrozumiesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1819 PostWysłany: 04 Kwi 2024 09:42 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5488
srebrny
Pecel87 napisał(a):
^^^ Walą takie opłaty/podatki, że jak mieszkasz koło tego lotniska to lepiej startować w WAW i tam się przesiąść niż lecieć bezpośrednio :mrgreen:

czyli co, dla pasazerow transferowych ustawiamy taxy w wysokosci X, dla latajacych bezposrednio 3 X i ryanair nawet nie pomysli zeby tam probowac sie pojawic ? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1820 PostWysłany: 04 Kwi 2024 10:01 

Rejestracja: 25 Mar 2010
Posty: 1045
Loty: 31
Kilometry: 89 760
niebieski
Low costy są też w hubach SA: VIE i BRU.

Pytanie dokąd zmierza ta dyskusja? :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group