Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#361 PostWysłany: 26 Wrz 2012 23:40 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
Spróbuj na http://www.flightstats.com/go/Home/home.do
Ale do danych historycznych muisz się (bezpłatnie) zarejestrować.
Nie wiem też czy z lutego będą jesczze dostępne i nie wiem na ile łapie Wizzaira.
Gdyby tam nie było podaj dokładnie numer lotu i datę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🔥M-E-G-A❗🔥 Madera bezpośrednio od 476 PLN🔥😍 (również okołoweekendowo) 💚🌊 🔥M-E-G-A❗🔥 Madera bezpośrednio od 476 PLN🔥😍 (również okołoweekendowo) 💚🌊
Urlop w tropikach: egzotyka na Zanzibarze za 3999 PLN 🐠🏝️ Tydzień w 4⭐ hotelu z all inclusive soft 🍴 Urlop w tropikach: egzotyka na Zanzibarze za 3999 PLN 🐠🏝️ Tydzień w 4⭐ hotelu z all inclusive soft 🍴
#362 PostWysłany: 27 Wrz 2012 14:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
marek2011 napisał(a):
Spróbuj na http://www.flightstats.com/go/Home/home.do
Ale do danych historycznych muisz się (bezpłatnie) zarejestrować.
Nie wiem też czy z lutego będą jesczze dostępne i nie wiem na ile łapie Wizzaira.
Gdyby tam nie było podaj dokładnie numer lotu i datę.



Super, dzięki wielkie, jest info odnośnie spóźnienia i czasu wylądowania, więc oblicze sobie czas startu. Pamiętam, że dolecieliśmy chyba 5 min przed czasem.

PS. To był lot Ryanairem i jego ta strona świetnie uwzględnia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#363 PostWysłany: 27 Wrz 2012 14:38 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
kliper napisał(a):
Pamiętam, że dolecieliśmy chyba 5 min przed czasem.
.

Chyba coś pochrzaniłeś ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#364 PostWysłany: 27 Wrz 2012 15:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
Maciek78 napisał(a):
kliper napisał(a):
Pamiętam, że dolecieliśmy chyba 5 min przed czasem.
.

Chyba coś pochrzaniłeś ;)


;) Trochę źle się wyraziłem. Załóżmy, że lot standardowo rozkładowo trwałby 2 godziny, tu trwał 1:55, bo trochę przyspeedowali ;)

Ale koniec końców opóźnienie jeśli chodzi o start było ponad 300 minutowe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#365 PostWysłany: 27 Wrz 2012 17:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
A ja mam takie pytanie, bo właściwie pierwszy raz zdarza mi się taka sytuacja. Miałem zabookowany lot na trasie WAW-AMS z przesiadką w Rydze RIX liniami airBaltic. Rezerwacja na jednym bilecie/numerze rezerwacji, więc tak naprawdę bilet na trasę WAW-AMS. Otrzymałem maila od airBaltic, że samolot po presiadce na odcinku RIX-AMS został odwołany, a inny tego przewoźnika odlatuje 2h pred przylotem samolotu na odcinku WAW-RIX. Prez to nie mogę skorystać z tego połączenia. Na infolinii zaproponowali mi zwrot kosztów lub zmianę lotów na 2 dni wcześniej. Zwrotu kosztów nie chcę, tylko bilet, a podróż 2 dni wcześniej nie jest dla mnie satysfakcjonująca. Zgodnie z Regulatcją 261/2004 przewoźnik ma obowiązek w takim wypadku zapewnić alternatywny transport na porównywalnych warunkach. Korzystając z tego znalałem inne połączenie tego samego dnia na trasie WAW-AMS (jedno przez KLM inne przez Austrian Airlines, oraz prez Aeroflot). Jak rozumiem mogę domagać się w takiej sytuacji przebookowania na innego przewoźnika, jeśli sam airBaltic nie jest w stanie zapewnić mi alternatywnego połączenia w pasującym mi terminie swoimi samlotami?

Jak jest kolejnośc dochodzenia swoich praw? Pierwsze co zrobiłem to napisałem email do airBaltic z żadaniem przebookowania. Następnie w przypadku odpowiedzi negatywnej mam pisać do ULC (polskiego, czy litewskiego)? Od razu w liście do ULC wymagać nakazu, a nie rekomendacji? Czy jeśli nie będą chcieli po dobroci przebookować to mogę kupić bilet na własną rękę i obciążyć ich kosztami?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#366 PostWysłany: 27 Wrz 2012 17:50 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
Najpierw spróbuj wynegocjować zmianę rezerwacji z przewoźnkiem powołując się na rozp. 261/2004. I kategorycznie nie zgadzaj się na inne opcje, które ci nie pasują (loty kilka dni wcześniej, później). Pamiętaj natomiast , że przewoźnik nie musi uwzględnić twoich propozycji dotyczących konkretnych lotów i miejsc przesiadek; może sam przygotować ofertę np. dolot do Rygi jego samolotem a stamtąd innymi liniami. Powinno to jednak odpowiedać dacie pierwotnie zarezerwowanej prodróży lub innej dacie dla ciebie dogodnej.

Z ULC może być problem, bo ULC w praktyce dość niechętnie zajmuje się tym problemem tzn. bada czy przewoźnik realizując rozporządzenie zaoferował zwrot pieniędzy lub zmianę rezerwacji a sama treść propozycji uznaje za element realizacji kontraktu przewozu i odsyła do formułowania ewentualnych roszczeń na tej właśnie podstawie. Abstrahując od tego czy jest to właściwe czy nie, moim zdaniem nie, trzeba pamiętać że przepisy są niedoskonałe (nie do końca jasne) w tym względzie i linie lotnicze to bardzo często wykorzystują. ULC nie ma też środków formalnych aby zmusić przewoźnika do okreslonej zmiany rezerwacji i stąd poniekąd wynika sposób działania w tych sprawach. Może jedynie, w razie stwierdzenia naruszenia odp. przepisów 261/2004 w tym zakresie, nałożyć karę. Jeśli zmiana jest dokonana z wyprzedzeniem nie ma natomiast mowy o odszkodowaniu dla pasażera. Poza tym musisz wziąc pod uwagę czas procedury w ULC - min. 2 miesięce w pierwszym rzucie.

Moim zdaniem w razie fiaska negocjacji z przewoźnikiem pasażer może kupic bilet w tej samej dacie i dochodzić potem, za pewne tylko na drodze sądowej bo tym bardziej linie nie zwrócą nic same z siebie, zwrotu jego kosztów z powołaniem na zawarty kontrakt przewozu, w którym data podrózy jest jego istotną częścią oraz na rozporządzenie 261/2004. To jednak jest długotrwałe i także kosztowne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#367 PostWysłany: 27 Wrz 2012 18:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Tak, wiem, że nie musi uznać akurat tych połączeń. Podałem je jako przykładowe. Na razie kategorycznie nie zgodziłem się na zwrot kosztów i zmianę na wcześniejszy lot domagając się podróży w tej dacie, co w rezerwacji. Osobiście jest mi wszystko jedno jak to zorganizują, ważne, żebym w danym dniu odbył podróż na trasie WAW-AMS, może to być nawet z dolotem do Rygi i przesiadką na innego przewoźnika.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#368 PostWysłany: 12 Paź 2012 08:19 

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 12
Loty: 13
Kilometry: 44 188
Witam,

znów w sprawie lotu 10,5 na Korfu.

Dostałam odszkodowanie w końcu, aczkolwiek enter wysłał 200 euro (co fizycznie dało ok 1000 zł) i teraz 2 pytania:

1) ULC w piśmie nałożył odszkodowanie na Enter w złotówkach - 1500 zł na osobę, dostaję fizycznie 1000 niepełny

2) Nie powinno być minimum 250 euro? Kiedy się zmieniły przepisy z 200 na 250? Może moja sprawa jest jeszcze kiedy 200 można było otrzymać, przyznam, że minął już rok jak się bujam z ULC i Enterem :|

Ktoś jeszcze otrzymał odszkodowanie z tego lotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#369 PostWysłany: 12 Paź 2012 11:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
@jobi: jeszcze jedno, czy te loty w ogóle znikły z systemu? Bo jeśli tak, niezależnie od kwestii ewentualnego odszkodowania, przewoźnik ma obowiązek Ci zmienić rezerwację na alternatywne rejsy innych linii. W6 tego absolutnie nie chce robić, ale niezależnie od tego co sobie pisza i mówią, ten obowiązek wynika wprost z rozp. 261/2004 -> tu masz bardzo jasną podstawę do dochodzenia roszczeń.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#370 PostWysłany: 16 Paź 2012 15:39 

Rejestracja: 18 Gru 2010
Posty: 452
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć, czy można ubiegać się o odszkodowanie w przypadku, gdy opóźnienie samolotu wyniosło około 4,5h (warunki atmosferyczne były tego dnia dobre, więc mgły, burze etc. odpadają), a pasażer zrezygnował z lotu właśnie ze względu na to opóźnienie? Trasa w UE powyżej 1500 km.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#371 PostWysłany: 16 Paź 2012 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 829
Loty: 187
Kilometry: 302 324
Zbanowany
Powalczyć zawsze warto ;) 400€ piechotą nie chodzi ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#372 PostWysłany: 17 Paź 2012 16:11 

Rejestracja: 07 Sty 2012
Posty: 81
Czy wiecie może ile czasu ma ULC na ustosunkowanie się do złożonej skargi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#373 PostWysłany: 17 Paź 2012 16:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Maksymalnie 30 dni.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#374 PostWysłany: 17 Paź 2012 17:00 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
max 2 miesiące , nie 30 dni, natomiast w praktyce zajmuje to średnio tygodni do 3 miesięcy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#375 PostWysłany: 17 Paź 2012 23:35 

Rejestracja: 16 Lis 2010
Posty: 28
Temat: Twój spór z liniami lotniczymi AIR FRANCE


Szanowna Pani,

O swoim sporze z linii lotniczych Air France,
Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego (DGCA) została zakończona w dniu 11
Września 2012 z tym nośnikiem w kontekście aplikacji
Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004.

Pismem z dnia 12 października 2012 r. spółka odmawia rekompensuje
z powodu nadzwyczajnych okoliczności, ale mają oferty
wartość 100 euro.

Dlatego też, jeśli chcesz przetrwać w aplikacji, można
należy właściwego sądu o rozwiązanie
ten spór. W rzeczywistości, jeżeli jest w stanie DGAC karania
naruszenia przewoźników w UE rozporządzeniem (WE) nr
261/2004, jeśli są uznane, ma prawo do
zmuszając linie lotnicze do wypłacenia odszkodowania pasażerom.

Jeśli zdecyduje się na proces sądowy, to z góry dziękuję
przekazać DGAC kopię wyroku sądu.
W ten sposób, jak i organy linie
krajowy będzie odnosić się do konkretnego przypadku.

Proszę przyjąć, wyrazy mojego najwyższego szacunku.
dostalam takie oto pismo z DGAC- PRZETLUMACZYLISMY PRZEZ KOMPUTEROWEGO TLUMACZA.
lot zosta odwolany na trasie los angeles- paryz. dolecialam z ponad 6 godzinnym opoznieniem. powinnam dostac 600 euro , a air france chce dac 100. do kogo mam pisc i gdzie zakladac sprawe? bo juz sama nie wiem. ULC przekazalo sprawe do DGAC , nie chcac byc posadzone o stronniczosc.
bede wdzieczna za rozwiazanie tej sprawy lopatologicznie. gdzie jest wlasciwy sad?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#376 PostWysłany: 18 Paź 2012 00:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Tutaj znajdziesz większośc informacji: http://ec.europa.eu/justice_home/judici ... ion_pl.htm Generalnie w sprawach wewnątrz UE możesz skierować to do dowolnego sądu w unii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#377 PostWysłany: 18 Paź 2012 01:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9666
HON fly4free
Przede wszystkim przybliż trochę okoliczności tego opóźnienia z AF, po drugie wklej tu tekst w oryginale otrzymany z Francji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#378 PostWysłany: 18 Paź 2012 20:24 

Rejestracja: 16 Lis 2010
Posty: 28
Madame,

Concernant votre litige avec le transporteur aérien AIR FRANCE, la
Direction générale de l’aviation civile (DGAC) est intervenue le 11
septembre 2012 auprès de ce transporteur dans le cadre de l’application
du règlement (CE) n°261/2004 du 11 février 2004.

Par courrier du 12 octobre 2012, la compagnie refuse de vous indemniser
en raison de circonstances extraordinaires mais vous offre un avoir
d'une valeur de 100 euros.

Dès lors, si vous souhaitez persister dans votre demande, il vous
appartient de saisir le tribunal compétent pour apporter une solution à
ce litige. En effet, si la DGAC a la possibilité de sanctionner les
manquements des transporteurs au règlement communautaire (CE) n°
261/2004, s'ils sont constatés, elle ne dispose du pouvoir de
contraindre les compagnies aériennes à indemniser les passagers.

Si vous optiez pour une action judiciaire, je vous remercie par avance
de bien vouloir transmettre à la DGAC la copie de l'arrêt du tribunal.
De cette manière, tant les compagnies aériennes que les autorités
nationales pourront se référer à une jurisprudence précise.

Je vous prie d’agréer, Madame, l’expression de ma considération distinguée.

--
Solène Courtot
Direction générale de l'aviation civile (DGAC)
Direction du transport aérien (DTA)
Mission du droit des passagers (MDP)
Bureau des passagers aériens (P2)
50, rue Henry Farman
75720 PARIS Cedex 15

samolot odwolano bez podania przyczyny. do portu docelowego dolecialam po ponad 6 godzinach spoznienia.
do jakiego sadu mam isc ? nie wiem jak sobie z tym sadem poradzic
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#379 PostWysłany: 19 Paź 2012 20:18 

Rejestracja: 16 Lis 2010
Posty: 28
przyslali mi wlasnie bon do wykorzystana na 100 euro, wazny rok . z uporem chce 600 euro. przyznali sie do opoznienia 3 godzin i 40 minut. zapomnialam ze lecac z los angeles do honolulu tez bylo opoznienie. podobno strajk wewnetrzny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#380 PostWysłany: 23 Paź 2012 17:01 

Rejestracja: 23 Paź 2012
Posty: 7
Witajcie,
Przeczesałem cały wątek i nie uzyskałem odpowiedzi.
Zakupiłem w ostaniej promo bilety na Martynikę (AirCaraibes) przez tripsta.
Dostałem ostatnio informację,że lot powrotny jest anulowany i zaproponowano mi inny lot w ten sam dzień o 2:40h później.
Na prośbę o anulację całej trasy i zwrot pełnej kwoty dostałem informacje,że przewoźnik może mi zwrócić ok 50% całej kwoty za anulację.
Czy takie opcje są wogóle możliwe ( tzn wyznaczanie jakiejś tam kwoty a nie pełny zwrot).
Zalezy mi na anulacji, bo przez to opóźnienie możliwe,że nie zdąże na kolejny odcinek podróży - co polecacie?
Wg mnie nie jest to opóźnienie o 2:40h tylko anulacja lotu ( są inne nr lotu)
Informacja o anulacji jest powyżej 14 dni.
Oczywiście cała trasa tam i powrót jest na 1 nr rezerwacyjnym.


Ostatnio edytowany przez Korektor, 23 Paź 2012 17:25, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group