Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10270 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#9241 PostWysłany: 15 Gru 2023 13:55 

Rejestracja: 28 Lis 2023
Posty: 14
Hej Miałem rezerwację LOT z przesiadką 35 minut w Warszawie do Vilna. Samolot z Krakowa wystartował z 30 minutowym opóźnieniem ale wg flightradar doleciał spóźniony o 7 minut, ponieważ do terminalu jechaliśmy autobusem finalnie nie zdążyłem na przesiadkę i poleciałem kolejnym rejsem pierwotny o 16 nowy o 23. Na miejsce dotarłem z 8h opóźnieniem czy w tym przypadku przysługuje mi odszkodowanie 250 euro ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🏛️Stolica filozofów i słońca ☀️🇬🇷 Przedłużony weekend w Atenach za 739 PLN ✈️💙 🏛️Stolica filozofów i słońca ☀️🇬🇷 Przedłużony weekend w Atenach za 739 PLN ✈️💙
OKAZJA❗ Tydzień w Nowym Jorku od 3100 PLN 🇺🇸 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel przy Times Square 😱🤩 OKAZJA❗ Tydzień w Nowym Jorku od 3100 PLN 🇺🇸 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel przy Times Square 😱🤩
#9242 PostWysłany: 15 Gru 2023 14:16 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25219
Jeżeli to nie była wina śniegu/pogody to tak
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9243 PostWysłany: 15 Gru 2023 14:37 

Rejestracja: 28 Lis 2023
Posty: 14
nie ma jakiegoś minimalnego czasu o który musi się opóźnić pierwszy odcinek ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9244 PostWysłany: 15 Gru 2023 14:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 2152
Loty: 304
Kilometry: 348 428
złoty
Liczy się godzina dotarcia do miejsca docelowego.
_________________
//Bartek
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
gordon1421 lubi ten post.
 
      
#9245 PostWysłany: 20 Gru 2023 22:01 

Rejestracja: 04 Paź 2023
Posty: 25
LOT kilka m-cy temu przysłał informację o zmianie godziny wylotu(10 min pòźniej) pierwszego odcinka z podròży krajowej z przesiadką w WAW. I to tyle informacji z ich strony, być może raz dzwonili jeszcze do mnie ale nie mogłem rozmawiać. Po tym mailu dało się wejść w rezerwację mimo że czasu na przesiadkę zostało 20min.

Aktualnie do wylotu zostało mniej niż 14 dni. Zauważyłem dzisiaj że nie da się wejśċ w rezerwację, raczej została skasowana.
Z tego co widzę jeśli zostanie mi zaproponowany najbliższy alternatywny lot, podròż rozpocznie się 3h 5m wcześniej a zakończy tak jak pierwotnie. Późniejszych połączeń tego dnia nie ma na lot.com.

Jest jasne że w przypadku opóźnienia ponad 3h odszkodowanie się należy, a czy w przypadku przyśpieszenia, gdy linia powiadomiła o tym mniej niż 14 dni, również?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9246 PostWysłany: 20 Gru 2023 22:44 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Odwołanie
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy:
a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.8; oraz
b) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 9 ust. 1 lit. a) i
art. 9 ust. 2, jak również, w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany czas
startu nowego lotu ma nastąpić co najmniej jeden dzień po planowym starcie odwołanego
lotu, pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.
7, chyba że:
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym
czasem odlotu; lub
ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed
planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im
wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich
miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu;
lub
iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed
planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im
wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca
docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
kraft lubi ten post.
kraft uważa post za pomocny.
 
      
#9247 PostWysłany: 21 Gru 2023 01:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
kraft napisał(a):
LOT kilka m-cy temu przysłał informację o zmianie godziny wylotu(10 min pòźniej) pierwszego odcinka z podròży krajowej z przesiadką w WAW. I to tyle informacji z ich strony, być może raz dzwonili jeszcze do mnie ale nie mogłem rozmawiać. Po tym mailu dało się wejść w rezerwację mimo że czasu na przesiadkę zostało 20min.

Aktualnie do wylotu zostało mniej niż 14 dni. Zauważyłem dzisiaj że nie da się wejśċ w rezerwację, raczej została skasowana.
Z tego co widzę jeśli zostanie mi zaproponowany najbliższy alternatywny lot, podròż rozpocznie się 3h 5m wcześniej a zakończy tak jak pierwotnie. Późniejszych połączeń tego dnia nie ma na lot.com.

Jest jasne że w przypadku opóźnienia ponad 3h odszkodowanie się należy, a czy w przypadku przyśpieszenia, gdy linia powiadomiła o tym mniej niż 14 dni, również?


Fakty, a nie przypuszczenia się liczą. Jak zostanie zaproponowany, to wtedy będziesz miał się nad czym zastanawiać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kraft lubi ten post.
kraft uważa post za pomocny.
 
      
#9248 PostWysłany: 22 Gru 2023 01:25 

Rejestracja: 04 Paź 2023
Posty: 25
@ansbach1 ja wiem że fakty i dlatego próbuję się jak najwięcej się dowiedzieć zanim się z nimi skontaktuję żeby nie zrobili mnie w trąbę. Prawdopodobnie będę mógł dowonie wybrać loty w zakresie conajmniej kilku dni i jeśli wybiorę innego dnia to np. nie zapłacą powiedzą że mogłem wybrać tego samego dnia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9249 PostWysłany: 22 Gru 2023 01:31 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
A ja nie wierze, że anulowali Ci lot bez żadnego infa.
Ok sytuacji z pupy sie zdażają , ale żadnego mejla ? telefonu ? smsa ?
Sprawdź dokładnie skrzynke odbiorczą, łącznie ze spamem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9250 PostWysłany: 22 Gru 2023 01:39 

Rejestracja: 04 Paź 2023
Posty: 25
Nie anulowali żadnego lotu. Posypała im się moja rezerwacja w skutek pzesunięcia pierwszego lotu o 10 min. Nie powiadomili o tym.
Skrzynkę w tym spam sprawdzam regularnie.

I tu rodzi się pytanie czy anulowanie rezerwacji to tak samo jak anulowanie lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9251 PostWysłany: 22 Gru 2023 02:02 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
kraft napisał(a):
I tu rodzi się pytanie czy anulowanie rezerwacji to tak samo jak anulowanie lotu.


Ty tak poważnie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9252 PostWysłany: 23 Gru 2023 00:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2023
Posty: 59
Loty: 91
Kilometry: 122 295
heja, miałem rezerwację United BER-IAD-LGA, po wylądowaniu w Waszyngtonie został anulowany drugi odcinek, zaproponowali lot następnego dnia po 22:00 (ponad dobę później), dzięki mojej zaciekłości dostałem miejsce na lot 3 godziny później który finalnie też był opóźniony (4h)

Z mojego dochodzenia wyszło, że samolot nie wyleciał nawet z LGA, pewnie przez burzę, stąd odwołali też powrotny odcinek. Jednakże w SMS od nich jest napisane:

“We're sorry to let you know we've canceled flight UA6096 from Washington to New York because of current or anticipated disruptions related to airspace and/or ground congestion.”

Finalnie do NY dotarłem ponad 8 godzin po czasie, innym lotem niż ten w rezerwacji. Czy przez opóźnienie / anulowanie lotu 2h przed lotem jest sens z nimi walczyć o jakieś odszkodowanie? Mimo jednej rezerwacji i lotu z UE dyrektywa nie obowiązuje? Ktoś miał podobną sytuację i dałby znać jak to wyszło finalnie? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9253 PostWysłany: 27 Gru 2023 17:29 

Rejestracja: 13 Paź 2021
Posty: 5
Mam pytanie odnośnie "nadzwyczajnych okoliczności" na podstawie, których ryanair dzisiaj odmówił mi odszkodowania.

Moja żona leciała z Bournemouth do Krakowa 22 grudnia. Samolot jednak zaczynał podróż w Krakowie i to już tam miał ponad 3 godziny opóźnienia, których siłą rzeczy potem już nie nadrobił.

Pytanie: czy jesli rzeczywiście warunki w Krakowie nie pozwalały na start, to jest to podstawa do odmowy odszkodowania na trasie Bournemouth-Kraków? Bo w teorii jako pasażera mnie nie powinno obchodzić skąd ten samolot przylatuje, mogli podstawić dowolny inny Ryanerowski, czyż nie?

Druga rzecz: czy lotniska notują powód opóźnienia lotu, a może jakiś urząd? Bo w godzinach w których ryanair z Krakowa nie dał rady startować, inne linie dawały rady lecieć.

Dzięki za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9254 PostWysłany: 27 Gru 2023 23:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2023
Posty: 59
Loty: 91
Kilometry: 122 295
lanoteketrof napisał(a):
heja, miałem rezerwację United BER-IAD-LGA, po wylądowaniu w Waszyngtonie został anulowany drugi odcinek, zaproponowali lot następnego dnia po 22:00 (ponad dobę później), dzięki mojej zaciekłości dostałem miejsce na lot 3 godziny później który finalnie też był opóźniony (4h)

Z mojego dochodzenia wyszło, że samolot nie wyleciał nawet z LGA, pewnie przez burzę, stąd odwołali też powrotny odcinek. Jednakże w SMS od nich jest napisane:

“We're sorry to let you know we've canceled flight UA6096 from Washington to New York because of current or anticipated disruptions related to airspace and/or ground congestion.”

Finalnie do NY dotarłem ponad 8 godzin po czasie, innym lotem niż ten w rezerwacji. Czy przez opóźnienie / anulowanie lotu 2h przed lotem jest sens z nimi walczyć o jakieś odszkodowanie? Mimo jednej rezerwacji i lotu z UE dyrektywa nie obowiązuje? Ktoś miał podobną sytuację i dałby znać jak to wyszło finalnie? ;)



mały update dla potomnych w podobnej sytuacji, po dość szybkiej batalii mailowej, United przyznało dwa vouchery na łączną sumę $250. Przy ich obecnych cenach z BER to dość spoko opcja, zważając że lot się nie odbył z powodu złej pogody i braku zgody na lot przez ATC.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#9255 PostWysłany: 28 Gru 2023 11:58 

Rejestracja: 18 Lis 2013
Posty: 30
kamiltec napisał(a):
Lot 25.09.23 Katowice - Frankfurt odwołany (Air Dolomiti, na rezerwacji z LH)

03.10. Wysłanie formularza
26.10. Reminder email
13.11. Reminder przez formularz na stronie

Co radzicie? Czekać, kolejne remindery, skarga, czy zlecenie pośrednikowi?


Od czasu posta wysłałem 2 remindery przez formularz na stronie Air Dolomiti.
Dzisiaj dostałem informację o przyznanym odszkodowaniu 600e.
Góra
 Profil Relacje PM off
lukket lubi ten post.
 
      
#9256 PostWysłany: 28 Gru 2023 12:44 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2468
HON fly4free
600 EUR ? Za co? (KTW-FRA 464 total miles)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9257 PostWysłany: 28 Gru 2023 13:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2613
srebrny
@man4business To zapewne segment dłuższej trasy o czym @kamiltec powinien napisać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9258 PostWysłany: 28 Gru 2023 14:57 

Rejestracja: 18 Lis 2013
Posty: 30
Hose napisał(a):
@man4business To zapewne segment dłuższej trasy o czym @kamiltec powinien napisać.

Tak, mój błąd.
Odwołany był pierwszy odcinek trasy KTW - FRA - IAD - FLL.
Góra
 Profil Relacje PM off
man4business lubi ten post.
 
      
#9259 PostWysłany: 28 Gru 2023 15:14 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2468
HON fly4free
W takim razie szczerze gratuluję, bo w kontekście odszkodowań mam na temat Air Dolomiti i ogólnie LH jak najgorsze zdanie. Air Dolomiti to w ogóle jest taki koń trojański spoza sojuszu Star Alliance. Unikam jak ognia.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#9260 PostWysłany: 30 Gru 2023 11:17 

Rejestracja: 30 Gru 2023
Posty: 1
Witam wszystkich. Szukam pomocy i porady.
W październiku zakupiłam bilet dla 2 osób przez pośrednika na kiwi.c Wszystkie loty były na trasie Poznań - Seul z przesiadkami. Loty były wszystkie tego samego przewoźnika LOT. W listopadzie dostałam informacje od kiwi że moje loty zostały anulowanie z winy przewoźnika. Korzystając z przysługującego mi prawa udałam się do biura LOT aby domagać się wyjaśnienia i nowych lotów. Na miejscu okazało się że przewoźnik informując kiwi o zmianach zaoferował loty alternatywne. Niestety pośrednik nie poinformował mnie o tej propozycji tylko anulował mi całą podróż i nadał jej status zwrotu. Od LOT dostałam wszystkie dokumenty potwierdzające że zaoferowali inne loty, zwrócili już pieniądze do kiwi. Niestety pośrednik nie przyznaję się do tego. Czy jest jakiś przepis nakazujący pośrednikowi przedstawić mi propozycję przewoźnika? Zwrot pieniędzy mnie nie urządza bo obecnie te bilety są droższe o 1,5 tys. Będę wdzięczna za wszelką pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10270 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group