Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10270 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#8921 PostWysłany: 23 Cze 2023 00:17 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8034
srebrny
Wygląda, że tak.
Góra
 Profil Relacje PM off
mzagro lubi ten post.
mzagro uważa post za pomocny.
 
      
🏛️Stolica filozofów i słońca ☀️🇬🇷 Przedłużony weekend w Atenach za 739 PLN ✈️💙 🏛️Stolica filozofów i słońca ☀️🇬🇷 Przedłużony weekend w Atenach za 739 PLN ✈️💙
OKAZJA❗ Tydzień w Nowym Jorku od 3100 PLN 🇺🇸 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel przy Times Square 😱🤩 OKAZJA❗ Tydzień w Nowym Jorku od 3100 PLN 🇺🇸 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel przy Times Square 😱🤩
#8922 PostWysłany: 23 Cze 2023 16:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5348
platynowy
Fajna infografika od wloskiego regulatora rynku ENAC:
https://www.enac.gov.it/sites/default/f ... 0928_2.pdf
po angielsku, ale wszystkie przypadki ladnie opisane na 1 stronie
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#8923 PostWysłany: 23 Cze 2023 21:46 

Rejestracja: 23 Cze 2023
Posty: 2
Może coś podpowiecie, bo nie jestem pewna czy KLM chce mnie spławić czy ma rację 😅
Nasz lot z kuala lumpur do Amsterdamu był opóźniony o 2h, przez co nie zdążyliśmy na przesiadkę i w miejscu docelowym wylądowaliśmy 7h po czasie. Przewoźnik podał informację, że opóźnienie wynika z opóźnienia innego samolotu, który z kolei spóźnił się z powodów warunków atmosferycznych. Teraz pytanie czy jak te warunki pogodowe dotyczyły nie bezpośrednio naszego lotu, czy to też się liczy na ich korzyść?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8924 PostWysłany: 24 Cze 2023 01:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2693
HON fly4free
Trzeba by dotrzeć do wyroków w podobnych przypadkach ale na mój gust byłoby bez sensu gdyby to zwalniało linie z odszkodowania i dawało im pole do nadużyć.

Nadzwyczajne okoliczności nie dotyczyły konkretnego samolotu we wniosku o odszkodowanie. Tu sam przewoźnik zadecydował i to z premedytacją o opóźnieniu(otwarcie się do tego przyznaje) więc to nie jest nadzwyczajna okoliczność.

Dodatkowo można zadać pytanie, czemu zatem nie zdecydowali opóźnić kolejnych lotów tak żeby wszyscy zdążyli na przesiadki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8925 PostWysłany: 24 Cze 2023 06:38 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Kwasia Cyran
Dla mnie to pokrętne tłumaczenie KLM a na pewno na tyle ogólnikowe, że nie wiadomo, o co chodzi. Bo niby jak to by było? Lecieliście KLM z Kuala Lumpur do Amsterdamu. Wasz lot opóźnił się z powodu opóźnienia innego samolotu, który miał wpływ na wasz rejs? Jakiego innego? Przylatującego do Kuala Lumpur, a na niego Wasz czekał, bo przewoźnik ma takie powiązania, zależności, umowy i zobowiązania? To decyzja przewoźnika, że tak prowadzi biznes i że czekał lub nie wziął pod uwagę, że może wystąpić opóźnienie innych samolotów, z tzw. operatorami których ma wiążace umowy biznesowe. A może nastąpiło opóźnienie innego rejsu ale tego samego, Waszego samolotu przylatującego do Amsterdamu (który był potem zaplanowany na tzw. rotację AMS-KUL-AMS), co spowodowało opóźniony wylot Waszego samolotu z Amsterdamu czyli bazy-hubu linii KLM i skutkowało opóźnieniem lotu powrotnego, czyli Waszego rejsu? To odpowiedzialność linii, że tak ułożyła siatkę, opóźnienia się zdarzają i linia powinna mieć to na uwadze. Zwłaszcza, że w tym przypadku mówimy o wylocie z bazy, można zareagować na różne sposoby, w tym zmienić samolot.

Uzupełniając, to mógł być rejs łączony: MNL-KUL i KUL-AMS. I być może ten pierwszy lot został opóźniony przez pogodę. Wówczas to może być (nie musi ale może) inaczej traktowane. Wszak w identycznej sytuacji byliby pasażerowie, którzy wsiedli w Manili i lecieli do Amsterdamu, skąd mieli mieć przesiadkę na ostatni lot do celu podróży.
Po raz kolejny wyrażę lekką dezaprobatę za tak lakoniczny opis "inny samolot się opóźnił", z którego trzeba się albo domyślać, albo robić jakieś założenia tym bardziej, że jeśli był to rejs łączony, to opóźnił się nie inny samolot ale ten właśnie, w dodatku zdaje się, że realizujący rejs o tym samym numerze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8926 PostWysłany: 24 Cze 2023 12:40 

Rejestracja: 23 Cze 2023
Posty: 2
Dziękuję za odpowiedzi! Widzę że moja logika pokrywa się z Waszą. Sorki że nie doprecyzowałam, KLM pisze tak:
Pragnę poinformować, że lot KL806 z Kuala Lumpur do Amsterdamu dnia 7 czerwca 2023 został opóźniony z powodu późnego przylotu samolotu w poprzedniej rotacji ze względu na obsługę naziemną utrudniona przez niekorzystne warunki pogodowe.
Czyli ten drugi wariant..
Nie wiem co dalej z tym zrobić..
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8927 PostWysłany: 24 Cze 2023 13:58 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2116
srebrny
Kiedyś, jeszcze za czasów ULC, dostałem odszkodowanie za takie tłumaczenie LOTu. Później na forum pisano, że wykładnia chyba się zmieniła ale nie wiem jak jest obecnie naprawdę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8928 PostWysłany: 25 Cze 2023 13:49 

Rejestracja: 08 Mar 2023
Posty: 7
Loty: 59
Kilometry: 103 306
Cześć, pytanie czysto hipotetyczne.
Przewoźnik British Airways , wszystko na jednej rezerwacji

Lot w pierwszą stronę:
Warszawa -> Nowy Jork z przesiadką w Londynie

Lot powrotny:
Miami -> Warszawa z przesiadką w Londynie

Co w przypadku, gdyby jeden z odcinków został opóźniony lub odwołany np. z Miami do Londynu. Czy w takiej sytuacji przysługuje unijne prawo o odszkodowaniu EU261 i czy przewoźnik gwarantuje nocleg w hotelu na wypadek przesunięcia lotu na inny dzień?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8929 PostWysłany: 25 Cze 2023 14:25 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4078
platynowy
Przeczytaj posta #8641 to będziesz wiedział.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8930 PostWysłany: 29 Cze 2023 13:18 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 6
Reklamacja odrzucona, próba ponownego kontaktu oczywiście to brak kontaktu i odpowiedzi na podanie konkretnej przyczyny opóźnienia.

Co w tym przypadku składać wniosek do ULC skoro był to lot UE-UE, bo czytam że jest tyle wniosków i ludzie czekają po kilka miesięcy aby dostać odmowę co też kończy próbę pozyskania odszkodowania ? Czy odezwać się do firmy która zajmuje się odszkodowaniami za opóźniony lot ?


HellboyPL napisał(a):
Moja sytuacja :

Lot DUB-WRO 1 czerwca , wylot planowy o 9.10 ale nastąpiło opóźnienie lotu DUB- FRA:
Załącznik:
Zrzut ekranu 2023-06-14 200633.jpg


Planowo lądowanie we WRO miało nastąpić o 14.10, Lufthansa przebukowała nam lot na 19.50 , po wylądowaniu udało nam się zmienić na wcześniejszy o 16.50 , ostatecznie wylądowaliśmy we WRO o 18.25.

Napisałem do Lufthansy zgłoszenie za pierwszym razem odrzucili, tłumacząc:
"Bezproblemowy, wydajny ruch lotniczy leży również w naszym najlepszym interesie i stale pracujemy nad optymalizacją operacji lotniczych. Jednocześnie ściśle przestrzegane są zasady i przepisy kontroli ruchu lotniczego oraz lotniska. Chociaż Lufthansa nie ma wpływu na te procesy, nadal jesteśmy zobowiązani do ich przestrzegania, co ostatecznie doprowadziło do opóźnienia Twojego lotu"

Napisałem odwołanie wskazywałem oczywiście 261/2004 ale ponownie otrzymałem odpowiedź, że po ponownym przeanalizowaniu podtrzymują decyzję i że z chęcią powitają mnie na pokładzie lotu który spełnią moje oczekiwania i że zamykają korenspodencje.

Czy opłaca się pisać do ADR ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8931 PostWysłany: 29 Cze 2023 13:23 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25219
A przeczytałeś wikiposta o ULC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8932 PostWysłany: 29 Cze 2023 20:02 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 6
Mówisz o tym?

Załącznik:
Zrzut ekranu 2023-06-29 200041.jpg
Zrzut ekranu 2023-06-29 200041.jpg [ 10.86 KiB | Obejrzany 2037 razy ]




Zeus napisał(a):
A przeczytałeś wikiposta o ULC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8933 PostWysłany: 01 Lip 2023 20:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 795
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
Taki przypadek: bilet kupiony na stronie LH. Pierwszy lot realizowany przez Air Dolomiti odwolany. Przebookowalem telefonicznie na KRK, wydałem na transport między lotniskami. Lot z Krakowa (tu już LH) opóźniony, przez co nie zdążyłem na przesiadkę dalej. Do kogo pisać o odszkodowanie i zwrot kosztów?

Edit: Chodzi mi o to, że zawaliły obydwie linie po kolei.


Ostatnio edytowany przez lukket 01 Lip 2023 21:38, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8934 PostWysłany: 01 Lip 2023 20:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2693
HON fly4free
@lukket
https://www.airdolomiti.eu/support-and- ... lations-eu
https://hda_s_form.airdolomiti.it/custo ... @item-4--1

Edit: 2.07 10:42
Na Twoim miejscu zacząłbym od wypełnienia formularza któregokolwiek z przewoźników(albo nawet obu) aby zacząć bieg sprawy. Tak właśnie postąpiłem w podobnym przypadku, LH szybko odesłała do EN gdzie przyznali odszkodowanie.
Tu jeszcze formularz LH:
https://www.lufthansa.com/de/en/compens ... gularities
Góra
 Profil Relacje PM off
lukket lubi ten post.
lukket uważa post za pomocny.
 
      
#8935 PostWysłany: 02 Lip 2023 18:31 

Rejestracja: 16 Sty 2017
Posty: 72
Lot Meksyk do Irlandia .zmiana godziny lotu na krótko przed wylotem i lądowanie w Irlandii ( przesiadka w Paryżu) prawie 9 godzin po planowanym przylocie . zgłoszone do AIRFRANCE oddali tylko za parking ale nie chcą wypłacić odszkodowania za opóźniony lot ponieważ zwalają wine na pogodę. Napisałem odwołanie do nich że inne loty były normalnie, pokazałem warunki pogodowe ze były bardzo dobre a oni swoje ze to wina pogody i nic mi się nie należy Co mogę więcej zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8936 PostWysłany: 02 Lip 2023 18:53 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3468
srebrny
Oddać sprawę do pośrednika, albo samemu skierować sprawę do sądu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8937 PostWysłany: 02 Lip 2023 19:23 

Rejestracja: 16 Sty 2017
Posty: 72
jakiś polecany pośrednik ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8938 PostWysłany: 02 Lip 2023 19:27 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4078
platynowy
Tak, ukrył się we wcześniejszych postach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8939 PostWysłany: 05 Lip 2023 21:47 

Rejestracja: 28 Wrz 2014
Posty: 66
Loty: 65
Kilometry: 117 291
Lot 12 maja 23, KRK - AMS, planowy wylot 06.35, nr lotu KL1992, samolot przyleciał 1,5 godziny później, przez co spóźniłam się na samolot KLM do Limy i doleciałam tam 13 godzin później, z przesiadką w Madrycie.
Dostałam negatywną odpowiedź od KLM, tzw. sytuacja nadzwyczajna. "Zgodnie z naszymi informacjami połączenie KL1992 dnia 12 mają 2023 r., z Krakowa zostało opóźnione z powodu restrykcji nałożonych przez wieżę kontroli ruchu powietrznego".
Zastanawiam się, czy takie sytuacje nadzwyczajne mogą się zdarzać co 2-3 lot na tej trasie o tej porze? Bo jak przejrzałam historię opóźnień, to nadzwyczajność zdarza się dosyć często. Nie wiem, czy mogę z tym coś jeszcze zrobić, czy są do tego jakieś podstawy, czy po prostu odpuścić. Jak myślicie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8940 PostWysłany: 05 Lip 2023 21:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2012
Posty: 819
niebieski
Adres dla reklamacji Qatar Airways:
tell-us@qatarairways.com.qa
Jestem bardzo zadowolony z ich obsługi. Od maila do uznania rachunku minęło 6 dni :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10270 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group