Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10270 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#8901 PostWysłany: 13 Cze 2023 23:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Bzdura i to do kwadratu. Każdy obsługujący przewoźnik, który wykonał choć jeden lot w ramach lotu łączonego jest obsługującym przewoźnikiem. Zgodnie z 261/2004 to za opóźniony lot nie przysługuje odszkodowanie.

„Trybunał wyjaśnił, że każdy obsługujący przewoźnik lotniczy, który uczestniczy w wykonaniu co najmniej jednego segmentu lotu łączonego, jest zobowiązany do zapłaty tego odszkodowania niezależnie od tego, czy zrealizowany przez niego lot jest przyczyną dużego opóźnienia pasażera w chwili przybycia do miejsca docelowego – por. postanowienie z dnia 12 listopada 2020 r. Trybunał Sprawiedliwości UE w sprawie C-367/20.

Powyższe potwierdził również Sąd Okręgowy w Warszawie w wyroku z dnia 5 maja 2021 r. o sygn. akt V Ca 1781/20 stwierdzając, że „w sprawie niniejszej przewoźnik nie argumentował, iż odwołanie pierwszego z łączonych lotów wywołane było jakimikolwiek nadzwyczajnymi okolicznościami, wskazywał jedynie, iż w jego ocenie, z uwagi na fakt, iż to nie on realizował przedmiotowe połączenie, to również nie on winien ponosić odpowiedzialność za wypłatę dochodzonego odszkodowania. W tym to jednak zakresie Sąd Okręgowy w całości podzielił rozważania Sądu Rejowego zmierzające do ustalenia łącznej odpowiedzialności przewoźników, w sytuacji organizacji lotu łączonego”.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
City break w chorwackim Zadarze za 799 PLN ☀️🌊 Loty z Warszawy + noclegi niedaleko centrum 😎 City break w chorwackim Zadarze za 799 PLN ☀️🌊 Loty z Warszawy + noclegi niedaleko centrum 😎
Majówka w hiszpańskim słońcu 🌊🌞 Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem od 2589 PLN🍹🌴 Majówka w hiszpańskim słońcu 🌊🌞 Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem od 2589 PLN🍹🌴
#8902 PostWysłany: 14 Cze 2023 00:46 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3468
srebrny
@ansbach1

Czy w takim przypadku pasażer może wystąpić z żądaniem wypłaty odszkodowania do dowolnego wybranego przez siebie przewoźnika ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8903 PostWysłany: 14 Cze 2023 15:45 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Tak, a przewoźnicy powinni między sobą się rozliczyć. Oczywiście nikt nie chce wypłacać odszkodowania za innych, ale tych wyroków było zbyt wiele.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
5 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#8904 PostWysłany: 14 Cze 2023 20:13 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 6
Moja sytuacja :

Lot DUB-WRO 1 czerwca , wylot planowy o 9.10 ale nastąpiło opóźnienie lotu DUB- FRA:
Załącznik:
Zrzut ekranu 2023-06-14 200633.jpg
Zrzut ekranu 2023-06-14 200633.jpg [ 28.65 KiB | Obejrzany 1046 razy ]


Planowo lądowanie we WRO miało nastąpić o 14.10, Lufthansa przebukowała nam lot na 19.50 , po wylądowaniu udało nam się zmienić na wcześniejszy o 16.50 , ostatecznie wylądowaliśmy we WRO o 18.25.

Napisałem do Lufthansy zgłoszenie za pierwszym razem odrzucili, tłumacząc:
"Bezproblemowy, wydajny ruch lotniczy leży również w naszym najlepszym interesie i stale pracujemy nad optymalizacją operacji lotniczych. Jednocześnie ściśle przestrzegane są zasady i przepisy kontroli ruchu lotniczego oraz lotniska. Chociaż Lufthansa nie ma wpływu na te procesy, nadal jesteśmy zobowiązani do ich przestrzegania, co ostatecznie doprowadziło do opóźnienia Twojego lotu"

Napisałem odwołanie wskazywałem oczywiście 261/2004 ale ponownie otrzymałem odpowiedź, że po ponownym przeanalizowaniu podtrzymują decyzję i że z chęcią powitają mnie na pokładzie lotu który spełnią moje oczekiwania i że zamykają korenspodencje.

Czy opłaca się pisać do ADR ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8905 PostWysłany: 14 Cze 2023 20:18 

Rejestracja: 18 Lis 2016
Posty: 399
niebieski
Jak w temacie... Czy ktoś coś może w jakiś magiczny sposób sprawdzić co się dzieje? Latorośl utknęła w Leeds.Nr lotu W61016. Niby ma wylecieć o 21 ichniego czasu, ale ten samolot wg.Flightradar24 jeszcze nie wyleciał z Katowic, a z kolei do KTW miał lecieć z Londynu ale tam był odwołany... czy jest szansa, że Dziecię utknie w Leeds? Ktoś coś potrafi wyczytać ze szklanej kuli ;)
Z góry dziękuję

edit:lot odwołany
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8906 PostWysłany: 14 Cze 2023 20:35 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Na stronie Pyrzowice Airport lot W6 1015 jest odwołany, to samo przy W6 1016.
Ktoś coś pisał o strajkach czy itp dzisiaj w UK.
Góra
 Profil Relacje PM off
justysia75 uważa post za pomocny.
 
      
#8907 PostWysłany: 14 Cze 2023 21:06 

Rejestracja: 18 Lis 2016
Posty: 399
niebieski
A jak to sprawdzić, żeby ubiegać się o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8908 PostWysłany: 14 Cze 2023 21:46 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 477
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
A co bylo przyczyna opoznienia?
Wrzucenie skargi do ADR nic cie nie kosztuje, wiec warto sprobowac, wez pod uwage ze na ewentualne odszkodowanie bedziesz czekac kilka miesiecy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8909 PostWysłany: 14 Cze 2023 21:58 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 6
Dokładnej przyczyny nie podali :

"Szczerze żałujemy opóźnionego przyjazdu i rozumiemy Twoją frustrację. Oczywiście chcielibyśmy, abyś za każdym razem dotarł do celu na czas. Bezproblemowy, wydajny ruch lotniczy leży również w naszym najlepszym interesie i stale pracujemy nad optymalizacją operacji lotniczych. Jednocześnie ściśle przestrzegane są zasady i przepisy kontroli ruchu lotniczego oraz lotniska. Chociaż Lufthansa nie ma wpływu na te procesy, nadal jesteśmy zobowiązani do ich przestrzegania, co ostatecznie doprowadziło do opóźnienia Twojego lotu.


O ile rozumiemy, że chcesz otrzymać rekompensatę za to frustrujące doświadczenie, prosimy o zrozumienie, że Lufthansa nie ponosi odpowiedzialności w tym przypadku i dlatego nie możemy spełnić Twojej prośby."

Czy pisać jeszcze do nich ? opłaca się ? Ewentualny zwrot że proszę o wskazanie przyczyny gdyż ich tłumaczenie było lakoniczne i ogólnikowe i nie wskazali bezpośredniej przyczyny?
I napisać że w takim razie sprawę kieruję do ADR ? Czy lepiej nie grozić ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8910 PostWysłany: 14 Cze 2023 23:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 14 Cze 2023 23:15 --

Nie sposób dowiedzieć się czy wskazywany Powód jest prawdziwy. Jeżeli jest to krótkie opóźnienie to jest duża szansa, ale trzeba zbadać z czego wynikało ograniczenie i czy było konsekwencją problemów przewoźnika czy innych.

-- 14 Cze 2023 23:15 --

Nie sposób dowiedzieć się czy wskazywany Powód jest prawdziwy. Jeżeli jest to krótkie opóźnienie to jest duża szansa, ale trzeba zbadać z czego wynikało ograniczenie i czy było konsekwencją problemów przewoźnika czy innych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8911 PostWysłany: 15 Cze 2023 08:03 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 6
Jak to zbadać ?

Rozumiem ,że pisanie ponowne do Lufthansy żeby podali konkretny powód jest bez sensowne ?
Korci mnie aby poporstu napisać dziękuję za informację ale że przekazane informacje w żaden spośób nie wyjaśniają okoliczności i że podtrzymuje swoje stanowisko co do odszkodowania za opóźniony lot i że sprawę przekazuję do ADR. ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8912 PostWysłany: 17 Cze 2023 15:06 

Rejestracja: 17 Cze 2023
Posty: 2
Witam! 26 maja 2023 o godzinie 20 PM odwołany został mój lot American Airlines, który obsługiwał British Airlines na trasie warszawa -Chicago, był planowany na 27 maja na godzinę 7:55 AM. Lot zastępczy, z którego skorzystałam był dzień później czyli 28 maja godzina godzina 11:50PM. Czy w takiej sytuacji należy mi się odszkodowanie za odwołany lot? Pisałam na stronie AA o zwrot niestety dostałam odpowiedz , że się nie należy zwrot za bilet. Czy jest sens pisania pisma reklamacyjnego o zwrot kosztów? Odwołany lot z tego co czytałam był przez awarię systemów . Z góry dziękuję za odpowiedz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8913 PostWysłany: 17 Cze 2023 15:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9346
srebrny
Zwrot za bilet się nie należy, odszkodowanie za odwołany lot być może tak.
O zwrocie jakich kosztów piszesz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8914 PostWysłany: 17 Cze 2023 15:23 

Rejestracja: 17 Cze 2023
Posty: 2
chodzi mi o odszkodowanie za odwołany lot zgodnie z Rozporządzeniem czyli 600 euro, nie wiem czy pisać sama reklamację czy zlecić to jakiejś firmie, czy ktoś miał doświadczenie z AA z odwołanym lotem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8915 PostWysłany: 17 Cze 2023 15:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9346
srebrny
Musisz zacząć od samodzielnego złożenia żądania odszkodowania. Do AA i BA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8916 PostWysłany: 19 Cze 2023 11:39 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 6
HellboyPL napisał(a):
Jak to zbadać ?

Rozumiem ,że pisanie ponowne do Lufthansy żeby podali konkretny powód jest bez sensowne ?
Korci mnie aby poporstu napisać dziękuję za informację ale że przekazane informacje w żaden spośób nie wyjaśniają okoliczności i że podtrzymuje swoje stanowisko co do odszkodowania za opóźniony lot i że sprawę przekazuję do ADR. ?


U mnie oczywiście po ostatniej wiadomości do Lufthansy cisza. Zakładam, że raczej odpowiedzi o dokładnej przyczyny nie otrzymam. Więc pozostaje zgłoszenie do ADR. Czy robić to samemu czy lepiej zlecić komuś nie mam doświadczenia w tym ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8917 PostWysłany: 20 Cze 2023 09:47 

Rejestracja: 23 Mar 2022
Posty: 7
To i ja spytam :)
Miałem lot zakupiony w całości przez Turkish Airlines, z Seulu do Warszawy z międzylądowaniem w Stambule. Czyli ICN > IST > WAW.
Samolot z ICN miał opóźnienie wylotu 4h 27min, przylotu do Stambułu 3h 51min, a opóźnienie wynikało z usterki modułu kontroli temperatury (takie informacje przekazywał pilot) i koniec końców skończyło się na zmianie samolotu.

Napisałem do Turkisha, ale odesłali mnie do Asiana Airlines, bo to oni obsługiwali lot. Czy to prawidłowe zagranie, czy skoro wykupiłem bilety przez Turkish Airlines, to powinienem cisnąć ich do końca?
Napisałem po mailu od razu do Asiana. Odpisali mi dość standardowo, że po pierwsze to lot nie w Unii Europejskiej (ale z tego co rozumiem np. stąd https://simpleflying.com/eu-261-applied ... -carriers/ jeżeli moja podróż zaczyna/kończy się w EU, nawet z connecting flights, to przewoźnika obowiązuje prawo europejskie?) a po drugie to extraordinary circumstances, co jest bzdurą, bo prawo UE dopuszcza co prawda usterki technicznie jako extraordinary circumstances ale tylko wtedy, gdy usterka była ukryta i producent nagle się ocknął, że coś jest nie tak (coś jak akcje serwisowe w samochodach?).

Także mam trzy pytanka :)
1) Którą linię lotniczą zasypywać mailami? Turkish ma łatwiejszy system na pewno ;)
2) Czy w ogóle się należy odszkodowanie, czy źle rozumiem pobieżnie czytane artykuły?
3) Czy ktoś może ma pod ręką "twardsze" dowody niż artykuł, np. orzeczenia sądu po angielsku, dot. tych dwóch zastrzeżeń od Asiana Airlines? Podejrzewam, że nawet przy przekierowaniu dysputy do Turkish Airlines się przydadzą :)

Dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8918 PostWysłany: 20 Cze 2023 10:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9346
srebrny
2. Zgodnie z WE 261/2004 odszkodowanie się nie należy.
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
#8919 PostWysłany: 20 Cze 2023 10:21 

Rejestracja: 23 Mar 2022
Posty: 7
Grzebiąc bardziej w googlach rzeczywiście znalazłem, że to chyba nie mój case :( co innego w drugą stronę (startując z EU), ale powrotny rzeczywiście się chyba nie łapie na tym akurat odcinku.
Czy są jeszcze jakieś inne przepisy (np. wewnętrzne Star Alliance?), z którymi warto się zapoznać i można coś ugrać z linią lotniczą, czy miałem po prostu pecha, trzeba otrzeć łzy i iść przez życie dalej z podniesioną głową?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8920 PostWysłany: 23 Cze 2023 00:04 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 54
7.06.2023 Austrian odwołał mi lot VIE-TLV na 5 minut przed boardingiem tłumacząc się awarią samolotu, a nie mieli innego by podstawić. Dotarłem do TLV z 5 godzinnym opóźnieniem. Przysługuje 400 EUR?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10270 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group