Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10270 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#8881 PostWysłany: 02 Cze 2023 08:53 

Rejestracja: 28 Lip 2016
Posty: 22
boots napisał(a):
Dowiesz się w sądzie.


Na szczęście obyło się bez sądu i Turkish za odwołany lot z Katowic przyznał całej naszej grupie (7 osób i 3 różne rezerwacje) po 600 Euro odszkodowania. Radze się nie zniechęcać radami forumowych specjalistów tylko dochodzić swoich racji wg obowiązujących przepisów prawa. Pozdrawiam :)
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
City break w chorwackim Zadarze za 799 PLN ☀️🌊 Loty z Warszawy + noclegi niedaleko centrum 😎 City break w chorwackim Zadarze za 799 PLN ☀️🌊 Loty z Warszawy + noclegi niedaleko centrum 😎
Majówka w hiszpańskim słońcu 🌊🌞 Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem od 2589 PLN🍹🌴 Majówka w hiszpańskim słońcu 🌊🌞 Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem od 2589 PLN🍹🌴
#8882 PostWysłany: 04 Cze 2023 14:59 

Rejestracja: 28 Wrz 2014
Posty: 66
Loty: 65
Kilometry: 117 291
Zbieram się do wnioskowania o odszkodowanie do KLM - wymyśliłam sobie podróż w urodziny do Limy, 14 godzin lotu, 110 minut na przesiadkę w Amsterdamie. Trzy razy upewniałam się na infolinii KLM, jakie jest ryzyko, że się spóźnię. Żadne. Hehehehe, teraz nie mogę się nadziwić swojej głupocie. Zamiast o 15.30, przyleciałam przez Madryt o 6.30 kolejnego dnia, urodziny życia. Samolot do Amsterdamu stał na lotnisku w Krakowie 120 minut, nie było szans, żeby zdążyć. Nie miałam pojęcia, jak postępować w razie takiego opóźnienia, nie dostałam na lotnisku w Amsterdamie żadnej informacji od KLM odnośnie praw, jakie mi przysługują. Dostałam 4 vouchery na jedzenie po 10 euro, z czego dwa były nieważne + nowy lot. Zastanawiam się, na ile to opóźnienie mogło mieć charakter sytuacji nadzwyczajnej - na ile KLM mógł mieć wpływ na to, że lotnisko Schiphol nie wpuściło samolotu o planowanej godzinie. A z drugiej strony jak sprawdziłam połączenia w innych dniach, to okazuje się, że ten samolot prawie ZAWSZE się spóźnia... Czy ubieganie się o odszkodowanie jest proste, do zrobienia, czy raczej scedować to na jakąś firmę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8883 PostWysłany: 04 Cze 2023 15:07 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Nie spróbujesz to się nie przekonasz.
Pisz oficjalny wniosek do KLM o odszkodowanie, od tego też należało zacząć.
Problem to powód dla którego stał 120 minut w Balicach, bo jak np przez mgłę....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8884 PostWysłany: 04 Cze 2023 15:21 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25218
Fajnie by było kiedy miałaś lot i który...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8885 PostWysłany: 04 Cze 2023 15:29 

Rejestracja: 28 Wrz 2014
Posty: 66
Loty: 65
Kilometry: 117 291
Zeus napisał(a):
Fajnie by było kiedy miałaś lot i który...


:oops:
12 maja 23, KRK - AMS, planowy wylot 06.35, nr lotu KL1992
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8886 PostWysłany: 04 Cze 2023 19:05 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4458
srebrny
kris_rock napisał(a):
boots napisał(a):
Widzę, że ta rozmowa do niczego nie prowadzi.
Moim zdaniem autor wątku powinien zapomnieć o odszkodowaniu. No chyba, że bierze pod uwagę to, że może znacznie więcej stracić, niż mieć nadzieję zyskać.
Ale na pewno znajdzie prawnika, który odpłatnie podejmie się prowadzenia sprawy. Tylko nie na zasadzie success fee :)


Właśnie... Skoro KLM mnie zlał to prosi się o wytoczenie pozwu związkom zawodowym Verdi, które wezwały do strajku pracowników bezpieczeństwa ruchu lotniczego oraz kontroli pasażerów i towarów.
Ile stracę, ile zyskam? (rozsądek mi podpowiada, że stracę) Pojęcia nie mam, dlatego zapytałem Was, czy ktoś już kiedyś przerabiał taki temat. Pomyślę i może napiszę coś do Verdi.

Dzięki za dyskusję.

Zazwyczaj piętnuje pasobiorców, którzy płodzą 20 postów przez 10 lat, ale w twoim przypadku jestem wdzięczny, że nie częstujesz nas częściej swoimi postami.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
oskiboski uważa post za pomocny.
 
      
#8887 PostWysłany: 04 Cze 2023 20:27 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 619
niebieski
Dziś w związku z zapowiedzią strajku obsługi lotniskowej we Włoszech Raynair odwołał mi lot do Pisy. Jak sprawdziłem na stronie lotniska dziś na tymże odwołano około połowy lotów. Reszta przyszła i wyszła mniej więcej o czasie. Każdy przewoźnik odwolal ok. połowy swojego oferowania.
Pytanie do znających się - jest jakiś klucz takich odwołań - dlaczego np. mój lot z Wrocka został odwołany a niektóre wcześniejsze i późniejsze się odbyły?
To wybiera przewodźnik czy lotnisko?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8888 PostWysłany: 04 Cze 2023 21:07 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25218
Według prawa włoskiego, loty muszą się odbyć w godzinach 07:00-10:00 oraz 18:00 i 21:00.

Lot z Wrocka w BLQ ląduje o 16:55 więć w godzinach strajku.
Góra
 Profil Relacje PM off
Tomasz101 lubi ten post.
Tomasz101 uważa post za pomocny.
 
      
#8889 PostWysłany: 04 Cze 2023 22:41 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 619
niebieski
Ja miałem lecieć do Pizy. Wroclaw przylot o 10.35 odwołany, a Paryz o 10.25 wylądował. Alghero o 10.55 też wylądowało.
Także poza tymi przepisami, bo faktycznie przed 10.00 rano wylądowało wszystko, klucz musiał być jakiś inny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8890 PostWysłany: 04 Cze 2023 23:45 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4458
srebrny
Klucz jest prosty.
Wyciąć, jak najmniejszą ilość lotów w następstwie strajku. Możesz sobie prześledzić rotację wszystkich samolotów przelatujących przez dane lotnisko i ocenić, które mają większe szanse, a które mniejsze na anulacje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8891 PostWysłany: 05 Cze 2023 19:43 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 475
niebieski
Udało sie komuś przepchnąc sprawę przez ADR aviation (lot z/do UK)?
Odwołałem sie do nich na początku kwietnia i przez miesiąc miałem status 'awaiting airline' z 'next action date: 5/6/23'.
Dzis dostałem jakiegos koślawego mejla o tytule "deadline extention granted" i żebym sie zalogował i odczytał wiadomosc.
Po zalogowaniu zero wiadomosci, status bez zmiany, za to 'next action date: 19/6/23" wtf?? :evil: w nieskonczonosc bedą to przesuwać?
Czy to nie powinno działać jak z chargebackiem? Sprawe wygrywam automatycznie jezeli druga strona nie przedstawi obrony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8892 PostWysłany: 05 Cze 2023 19:56 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2087
złoty
@Jac

Bądź cierpliwy. Mają sporo spraw i powoli je ogarniają. Mi pomogli w uzyskaniu odszkodowania ale trzeba czekać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8893 PostWysłany: 05 Cze 2023 20:42 

Rejestracja: 21 Gru 2022
Posty: 7
Cześć,

Moje obawy się sprawdziły i właśnie jesteśmy w trakcie spóźniania się na nasz lot CDG - MRU :)
Lot z Warszawy do Paryża jest opóźniony o prawie 1,5 h, więc wylądujemy już po starcie kolejnego. Kobieta z Air France już powiedziała, że wątpliwe że będą czekać i jutro polecimy Emirates do Dubaju i stamtąd dopiero na Mauritius.
Pytanie jakie rachunki zbierać i o co można walczyć? Na Mauritius przepadnie nam jedna noc w hotelu, jest to do odzyskania? Jakieś dodatkowe odszkodowanie za straty moralne w kiepsko zaczynającej się podróży poślubnej? :)
Z góry dzięki za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8894 PostWysłany: 05 Cze 2023 20:49 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25218
Rachunki na jedzenie, wydatki
Co do noclegu, to sprawdź OWU ubezpieczenie turystyczne (jeżeli macie)
Z odszkodowania raczej nicy, bo od dziś jest strajk kontrolerów lotniczych Francji
https://loyaltylobby.com/2023/06/05/fre ... ne-6-2023/
Ostanie, to nie ten temat...
Góra
 Profil Relacje PM off
jacek96 lubi ten post.
Luki P. uważa post za pomocny.
 
      
#8895 PostWysłany: 06 Cze 2023 15:46 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 477
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
@jac jak wyzej, oni tam maja tysiace spraw. Ja czekalam od pazdziernika do kwietnia, sprawa zalatwiona na moja korzysc, zlego slowa o nich nie powiem, choc ta ich strona internetowa ciezka w obsludze :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8896 PostWysłany: 07 Cze 2023 06:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1492
Loty: 119
Kilometry: 225 398
srebrny
Lot UE-Norwegia opóźniony 5 godz. z powodu - info uzyskane na bramce - "operational reasons", jeden członek załogi się rozchorował i ściągają z tego powodu inny samolot (myślałem, że źle usłyszałem, ale tak, nie innego członka załogi, ale samolot).

Czy odszkodowanie przysługuje?
_________________
Moje relacje: Korea 2024Lobos 2024
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8897 PostWysłany: 07 Cze 2023 07:52 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Raphael

Niedawno wstawiałem link do artykułu. Zapoznaj się z lekturą
https://dlapilota.pl/wiadomosci/wyrok-t ... iebiorstwa

Wyrok TSUE - odwołanie lotu z powodu śmierci pilota przed lotem.
Sąd uzasadniał, że "niespodziewana nieobecność, z powodu choroby lub śmierci, jednego lub większej liczby pracowników niezbędnych do wykonywania lotu, w tym na krótko przed odlotem, jest nierozerwalnie związana z kwestią planowania załogi". czyli, jak czytamy w artykule, "przy planowaniu załóg i rozkładu czasu pracy swojego personelu przewoźnik musi liczyć się z wystąpieniem takich nieprzewidzianych sytuacji".
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
      
#8898 PostWysłany: 07 Cze 2023 11:16 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 630
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
@Raphael

Tak - moja sprawa: stewaredessa źle się poczuła i brak odpowiedniej załogi na cały samolot, odszkodowanie przyznane, ale dopiero przez sąd bo przewoźnik tlumaczył się nadzwyczajną przyczyną, Sąd podzielił argumentację jak w poście wyżej.
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#8899 PostWysłany: 10 Cze 2023 00:31 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
To nie było i nie jest wciąż takie pewne. Niekiedy sądy wciąż orzekają, że strajk pracowników, to nadzwyczajna okoliczność.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
#8900 PostWysłany: 13 Cze 2023 19:13 

Rejestracja: 15 Lip 2015
Posty: 14
Loty: 97
Kilometry: 141 077
ansbach1 napisał(a):
"(jak się okazało - ten lot jest codziennie opóźniony co godzinę więc to nie są nadzwyczajne okoliczności)."

Jeśli tak uważasz, to jest na prostej drodze do problemów. O tym czy coś jest nadzwyczajną okolicznością nie decyduje częstotliwość zdarzenia np. każdy samolot może się zderzyć z ptakiem, a i tak będzie to nadzwyczajna okoliczność.

Lufthansa była obsługującym przewoźnikiem bo wykonała lot.


No właśnie nie do końca, zgodnie z unijnym prawem odpowiedzialny jest ten przewoźnik, który spowodował opóźnienie. Czekam od 2 tygodni na odpowiedź od Air Dolomiti, na razie cisza. Oczywiście na powrocie podobna sytuacja - 2h opóźnienie przy wylocie z SFO z powodów technicznych (awaria silnika), przez co nie zdążyłam na przesiadkę w MUC. 6h czekania na kolejny lot do Polski i w gratisie opóźniony bagaż :evil: Lufa tym razem odsyła do United który obsługiwał opóźniony lot, a że UA jest przewoźnikiem spoza EU to ciężko będzie coś wywalczyć... :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10270 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group