Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#8761 PostWysłany: 25 Mar 2023 12:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9676
HON fly4free
onufry_z napisał(a):
Jakby jakiś prawodawca z Warszawy np. miał spotkanie w Barcelonie i zamierzał tam lecieć LOTem 9:20 a wrócić wieczorem W6 i na WAW dowiedziałby się o 5 godzinnym opóźnieniu, zrezygnował z podróży i nie dostał ani grosza rekompensaty ani zwrotu za bilet, bo przecież no-show, to już by go raczej nie trzeba było przekonywać.


Ale tu jest tylko kwestia ryczałtu. Jego brak nie wyklucza dochodzenia odszkodowania na ogólnych zasadach z powodu niewykonania czy nienależytego wykonania umowy przez przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍 Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍
Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨ Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨
#8762 PostWysłany: 25 Mar 2023 13:29 

Rejestracja: 26 Lut 2023
Posty: 270
niebieski
jar188 napisał(a):
@marek1984
Nie anulują ci powrotu, skąd ten pomysł?
Na ubieganie się o odszkodowanie masz dużo czasu, zajmij się zwiedzaniem a odszkodowaniem po powrocie.

Nie latam zbyt często, a Turkiem dopiero pierwszy raz.
Ok, czyli póki co olać ich propozycję i wrócić spokojnie do domu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8763 PostWysłany: 25 Mar 2023 13:45 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 2575
Loty: 160
Kilometry: 345 326
HON fly4free
Tak.
Góra
 Profil Relacje PM off
marek1984 lubi ten post.
marek1984 uważa post za pomocny.
 
      
#8764 PostWysłany: 25 Mar 2023 16:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2701
HON fly4free
@marek2011 nie wiem o jakim ryczałcie piszesz. W tym co wyżej nie było takiego pojęcia. No i zgodnie z tym co wyżej jest napisane, to jeśli zrezygnowaliśmy z opóźnionego lotu to nie mamy prawa do dochodzenia odszkodowania na ogólnych zasadach z powodu niewykonania czy nienależytego wykonania umowy przez przewoźnika.
Są bardziej ogólne zasady regulujące te kwestie niż EU 261/2004 na które można się powołać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8765 PostWysłany: 27 Mar 2023 19:55 

Rejestracja: 04 Lut 2017
Posty: 333
Loty: 280
Kilometry: 280 103
niebieski
To będą moje pierwsze doświadczenia odszkodowawcze. Sytuacja następująca:
- oryginalny lot Air Baltic Ryga-Tallin 26 marca godz. 13.50-14.40 (kod BT 313)
- dzień przed lotem (25 marca) przychodzi SMS i mail w stylu: Your flight BT313 Riga - Tallinn (Lennart Meri) on 26.03.2023 is delayed. The estimated departure is 16:40. W załączniku w mailu ogólna karta informacyjna o prawach pasażera, ale na lotnisku nikt nie podszedł, nie zaproponował voucherów, posiłku, zero informacji itp.
- lot startuje o 17.02, ląduje o 17.37, czyli 2 godziny 57 minut po pierwotnie planowanej godzinie (14.40)
- samo otwarcie drzwi zajmuje jeszcze kilka minut, więc w sumie opóźnienie było ponad 3 godziny
- wyczytałem gdzieś, że w sumie liczy się otwarcie drzwi, a nie moment wylądowania
Rozumiem, że śmiało można startować do Air Baltic o odszkodowanie? Poinformowanie dzień wcześniej o przełożeniu lotu świadczy o tym, że nie wystąpiły raczej nieprzewidziane okoliczności.

Załączniki:
wycinek.jpg
wycinek.jpg [ 51.77 KiB | Obejrzany 1359 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8766 PostWysłany: 11 Kwi 2023 11:24 

Rejestracja: 24 Lip 2019
Posty: 35
Cześć, jestem świeżo po podróży do USA. Niestety, spotkało mnie wiele nieprzyjemności ze strony linii lotniczych. Może ktoś miał podobną sytuację i podpowie jak to ugryźć i uzyskać zwrot kosztów i odszkodowanie. Ale po kolei.
Dawno rezerwowany lot PRG – JFK poprzez oficjalną stronę British Airways. Lot miał się odbyć na pokładzie Finnair z przesiadką w Helsinkach. Co istotne dla późniejszych wydarzeń: 4 osoby podróżowały na jednej rezerwacji, jedna osoba kupiła bilet później i miała osobną rezerwację na identyczne loty.
Około 15 godzin przed odlotem SMS o odwołaniu lotu. Po następnej godzinie nowy lot: PRG – CDG (Czech airlines), CDG – JFK (Air France). Lot do CDG opóźniony niemal 3 godziny, spędziliśmy ten czas uwięzieni w samolocie na płycie lotniska. Powodem rzekome strajki we Francji (żadnych nie widzieliśmy). W efekcie było niemal pewne, że nie zdążymy na lot przesiadkowy do JFK. Niemniej kapitan zapewnił nas że przedstawiciele linii będą na nas czekać tuż po wyjściu z samolotu. Tak się jednak nie stało, dodam że WSZYSCY pasażerowie, bez względu na to jakimi liniami i gdzie później lecieli zostali wystawieni do wiatru. My odnaleźliśmy przedstawiciela Air France, który stwierdził że skoro się spóźniliśmy to nie jego sprawa i mamy zgłosić się do British Airlines lub Czech Airlines. Po około 1,5 godziny dotarliśmy do terminala i stanowisk obsługiwanych przez BA, jednak nikogo już nie było, mieli się tam zjawić następnego dnia. Znaleźliśmy natomiast agenta Finnair, który na wieść o naszym opóźnionym locie zgodził się pomóc i wręczył nam bilety do… Szanghaju!! Kiedy wyjaśniliśmy, że chodzi o lot do JFK, ten zabrał owe bilety, stwierdził że nam nie pomoże i po prostu sobie poszedł. Jedyną nadzieją pozostał czat BA. Proces zmian poprzez czat zajął nam około 2,5 godziny. Ostatecznie przeproszono nas, następnego dnia nasza czteroosobowa grupa miała lecieć z British Airways z przesiadką w LHR do JFK, natomiast dla naszego kolegi z osobną rezerwacją znalazło się miejsce na pokładzie American Airlines bezpośrednio do JFK z CDG, również dnia następnego. Dodatkowo zapewniono nas, że zostaną nam zwrócone wszystkie koszty w związku z tym iż musimy zostać w Paryżu (taxi, hotel, jedzenie – mam rachunki).
Następnego dnia rano stawiliśmy się na lotnisku. Z niewiadomych przyczyn kolega nie mógł zrobić odprawy, mimo iż aplikacja pokazywała że wszystko jest ok. W dużym skrócie, po ogromnych kłótniach z agentami BA, Air France i American Airlines, wszyscy zgodnie stwierdzili że owy kolega ma rezerwację, owszem, ale nie ma biletu! Jak, dlaczego i co to ma znaczyć nie rozumiem do dziś. Wszyscy umyli ręce, to samo napisano nam na czacie! Mam wszystkie zapisy rozmów z czatów. Jednego dnia sami zmieniają rezerwację, drugiego dna twierdzą że to nie oni i nie ich sprawa i mamy iść do American Airlines, albo Air France, albo Finnair albo Czech Airlines. Ostatecznie koledze nie wydano biletu ani nie zmieniono lotu, zmuszony był kupić na szybko bilet liniami Norse za ponad 2000 PLN. My po zmianie, zgodnie z nowym planem poprzez LHR dotarliśmy na JFK.
W wyniku wszystkich odwołanych lotów przepadł nam pierwszy opłacony nocleg. Kolejny problem to wynajęty samochód. Opłacona rezerwacja za 250 EUR. Na miejscu powiedziano nam, że skoro się nie stawiliśmy to obowiązują nowe stawki i musimy dopłacić 900 USD. Taniej wyszło zrobić nową rezerwację za około 500 EUR. Też zastanawiam się jak ugryźć zwrot pieniędzy za ten wynajem.
Później doszedł lot powrotny. Cała nasza grupa miała trasę JFK – LHR (American Airlines) LHR – PRG (British Airways). Dzień wcześniej dostaliśmy SMS o zmianie o propozycji innego lotu. Nasz kolega z pojedynczą rezerwacją nie dostał żadnej informacji, po zalogowaniu się do profilu na stronie BA wszystko było ok. Wieczorem, gdy zalogował się tam ponownie, widniał anulowany lot LHR – PRG, natomiast lot do JFK – LHR był aktywny, kolega nie dostał żadnych propozycji zmian ani w ogóle informacji że coś jest nie tak. Miał po prostu lecieć do Londynu. Ostatecznie zmieniliśmy loty na czacie i polecieliśmy razem. Jednak tu jeszcze jeden problem. Lot JFK - LHR był opóźniony o dwie godzin i 40 minut. Oczywiście uciekł nam samolot LHR – PRG, dostaliśmy kolejny lot 1,5 godziny później. Tu pytanie brzmi, czy to też kwalifikuje się pod odszkodowanie?
Starałem się opisać sytuację najdokładniej jak potrafię, jestem strasznie sfrustrowany i nie wiem jak to rozwiązać i odzyskać wszystko co się nam należy. Mam ogromną nadzieję na Waszą pomoc i podpowiedzi. Z góry bardzo dziękuję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8767 PostWysłany: 11 Kwi 2023 14:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9676
HON fly4free
@magicznykli : jeśli przyczyną opoźnienia i perturbacji były strajki generalne we Francji to odszkodowanie niestety najpewniej odpada. Rozumiem, że bilet pierwotnie wystawił BA? Jeśli tak, to zwrot kosztów dodatkowego noclegu, transferów itp. najlepiej do nich skierować w pierwszej kolejności.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#8768 PostWysłany: 11 Kwi 2023 22:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2433
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
BA jest przewoźnikiem spoza UE, dlatego szanse na odszkodowanie w drodze powrotnej istnieją w oparciu o angielskie przepisy. W opisanej przez Ciebie sytuacji nie będzie nigdy pewności co spowodowało opóźnienie, dlatego prawdę poznasz na etapie sądowym. Lot z Pragi sprawia, że to w czeskim sadzie powinieneś szukać pomocy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8769 PostWysłany: 11 Kwi 2023 23:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1865
HON fly4free
AF opóźnił jutrzejszy poranny lot z BER do CDG o 2h przez co większość pax nie zdąży na swoje przesiadki i czas oczekiwania w Paryżu na następne loty to 10h.. Na odszkodowanie nie ma co liczyć bo pewnie te opóźnienia są z powodu strajków we Francji. Rozumiem, że nic innego się nie należy prócz kuponu na kanapki na 10 EUR?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8770 PostWysłany: 11 Kwi 2023 23:33 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1332
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
Strach latać jak się to wszystko czyta...
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8771 PostWysłany: 12 Kwi 2023 10:25 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 477
niebieski
A mnie to w sumie rozbawiło 😂😂
Mając na uwadze że we Francji, Hiszpani, UK, Holandii czy Niemczech są non-stop jakieś strajki rezerwujesz sobie lot Finnairem z przesiadką w spokojnej Finlandii.
I co? Wrzucając paxa do samolotu AF i wysyłają w samo oko cyklonu 😂 i nie ważne ze byc moze specjalnie dopłaciłem do Finnaira aby miec spokojne wakacje :cry:
Góra
 Profil Relacje PM off
onufry_z lubi ten post.
 
      
#8772 PostWysłany: 12 Kwi 2023 11:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Na wszelki wypadek trzeba kupować wyloty z Polski i przewoźnikiem unijnym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8773 PostWysłany: 12 Kwi 2023 12:27 

Rejestracja: 24 Lip 2019
Posty: 35
Akurat mieszkam w Pradze, więc PRG było dla mnie naturalnym wyborem. No nic, awansem napisałem wiadomości do pośredników, od wczoraj jedna odpowiedź, mianowicie od aircompensa.com, że nie podejmą się sprawy. Jestem ciekaw co odpiszą inni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8774 PostWysłany: 12 Kwi 2023 12:30 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Tyle żółci tu wylałeś, a nie potrafisz tego samego napisać w reklamacji do linii lotniczej.

Od tego bym zaczął :!:
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
#8775 PostWysłany: 12 Kwi 2023 12:43 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
@magicznykli
Skoro mieszkasz w Pradze, to szukaj tam pośredników - o ile sam nic nie zdziałasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8776 PostWysłany: 12 Kwi 2023 12:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2701
HON fly4free
@magicznykli czy będziesz działał sam czy przez pośredników zwróć uwagę na podstawę. Mianowicie powód odwołania przez BA lotów przez Helsinki. Co było tym powodem? Przecież nie strajki i to nie strajki były zasadniczą przyczyną zamieszania.
Uderzałbym do BA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8777 PostWysłany: 12 Kwi 2023 13:02 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 477
niebieski
Jezeli lot przez CDG zapewniał rozkładowo podobny czas dotarcia do Nowego Jorku to my jako BA sprawnie zaproponowalismy połączenie bez straty czasowej dla pasażera.
A strajki we Francji ? To z koleji "poza naszą kontrolą".

Ja już sie nauczylem myślec po ichniejszemu 🙂
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8778 PostWysłany: 12 Kwi 2023 14:49 

Rejestracja: 24 Lip 2019
Posty: 35
dg72 napisał(a):
Tyle żółci tu wylałeś, a nie potrafisz tego samego napisać w reklamacji do linii lotniczej.

Od tego bym zaczął :!:


Wyobraź sobie że potrafię, nawet mówię co nieco po angielsku. Ale wiem że sprawa jest skomplikowana, dlatego nim zacznę się szarpać z liniami lotniczymi, wolę zasięgnąć języka u innych forumowiczów, może ktoś miał podobny problem. To źle? Chyba do tego, między innymi, służy forum?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8779 PostWysłany: 12 Kwi 2023 15:03 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5517
złoty
Jak potrafisz to i super, uderzaj jak wskazał Ci @onufry_z do BA..

Ponadto z faktu, że w Polsce nie uzyskasz pomocy od ULC nie znaczy, że czeski odpowiednik nie działa prężnie i skutecznie. Ale warunkiem jest złożenie reklamacji do linii lotniczej....

To tyle gwoli wyjaśnienia forumowiczowi, któremu wylała się żółć na forum i nie czyta co mu się pisze :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#8780 PostWysłany: 12 Kwi 2023 15:28 

Rejestracja: 24 Lip 2019
Posty: 35
Tak zrobię, napiszę do BA. Niemniej nim @onufry_z napisał swoją wiadomość, Ty już mnie zaatakowałeś. Po co? Nie każdy jest biegły w tych sprawach, ja również nie jestem, wystarczyła porada z Twojej strony "napisz do BA, tak będzie najlepiej" i byłoby super. Nie mam zamiaru się z nikim kłócić ani na forum, ani w prawdziwym życiu, po prostu się szanujmy.
Niemniej, odpowiedź o podstawie od @onufry_z i Twoja, późniejsza odpowiedź o ULC są pomocne. Dziękuję, biorę się za to. Jeśli ktoś będzie zainteresowany jak sprawa się potoczyła, mogę to później opisać.
Pozdrawiam forumowiczów i dziękuję za odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: imdbmi oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group