Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#8681 PostWysłany: 22 Lut 2023 10:29 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 764
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@ansbach1
Jasne, że przepisy nie doprecyzują wszystkich możliwych przypadków. Od tego jest ich interpretacja i bywa, że przepisy uzupełniane były - tak jak w przypadku europejskich przepisów dotyczących wymagań technicznych samolotów i firm obsługowych, zdatności do lotu czy licencjowania personelu - akceptowalnymi sposobami spełnienia (AMC - acceptable means of compliance) oraz wytycznymi i wskazówkami (GM - guidance materials), które mają charakter pomocniczy a w przypadku AMC nie są - jak kiedyś uważali niektórzy inspektorzy z ULC (Urzędu Lotnictwa Cywilnego) - zbiorem zamkniętym i jedynym słusznym sposobem.
Co do rozp. 261/2004 to skoro art. 7 "Prawo do odszkodowania" na wstępie stanowi, że "W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują odszkodowanie w wysokości .... ", to warto by było, żeby do tego artykułu odwoływał się nie tylko art. 5 (Odwołanie lotu) ale i art. 6 (Opóźnienie), gdyż jest tak jak piszesz - z rozp. 261/2004 nie wynika, że opóźnienie pociąga za sobą obowiązek wypłaty odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍 Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍
Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨ Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨
#8682 PostWysłany: 22 Lut 2023 12:42 

Rejestracja: 22 Lut 2023
Posty: 1
Cześć,
Miałem opóźniony lot z Werony do Warszawy linia Enter Air o 5h. Powodem był model biznesowy linii. Linia wypuszcza samolot z Warszawy do Werony i później wraca do Warszawy. Na lotnisku w Weronie była mgła, która nie pozwalała samolotom lądować, natomiast samoloty mogły startować (mam przykłady samolotów, które wystartowały punktualnie do Polski i ich planowana data wylotu była o 10 min szybsza niż moja) . Czy w takim przypadku jest sens składać wniosek o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8683 PostWysłany: 22 Lut 2023 14:40 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 764
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Sunp
Co było powodem opóźnienia, bo model biznesowy polegający na tym, że linia realizuje lot ze swojej głównej bazy operacyjnej do Werony i potem powrót to dośc typowy model. Zatem taki model nie jest przyczyną opóźnienia wg mnie, codziennie wiele lotów tego typu jest o czasie lub z niewielkimi, nieznaczącymi opóźnieniami.
Czy mgła uniemożliwiała lądowanie na lotnisku i z tego powodu były opóźnienia wielu lotów, czy samolot wylądował wg rozkładu a wystartował z opóźnieniem?
Zwracam uwagę, ze tzw. minima pogodowe do startu są przeważnie mniej restrykcyjne niż do lądowania - pytanie jaka była pogoda przy lądowaniu i o planowanej godzinie startu.
Przy czym mgła to ograniczenie widzialności poniżej 1 km, gdy mamy 1 km lub więcej ale do 5 km (czy 10? km - nie pamiętam) to jest to zamglenie wg definicji meteorologicznej. zatem samo hasło "mgła" nie oznacza wcale skrajnie złej pogody, bo przy widzialnościach ok. 1km wystarczy ils cat. 1 i nie są to żadne ekstremalne warunki, aczkolwiek ważna jest podstawa chmur lub widzialność pionowa również. Bez dysponowania raportami pogodowymi trudno ocenić, czy pogoda byłą przyczyną, czy może być tylko ewentualną wymówką linii.
Góra
 Profil Relacje PM off
Sunp lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#8684 PostWysłany: 22 Lut 2023 17:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Sty 2018
Posty: 41
Witam,

Jak pewne wielu z Was wie 17.02.2023 był duży strajk w Niemczech, odwołano kilka tysięcy lotów
https://www.aerotime.aero/articles/standstill-expected-at-seven-german-airports-due-to-union-strikes-on-feb-17
Miałem to nieszczęście że nie wróciłem na czas z Manchesteru (Lufthansą), zostałem przebookowany na lot przez Oslo by SAS (dostarłem 11 godzin później, a mój bagaż dopiero następnego dnia)

Napisałem pismo do Lufthansy o odszkodowanie i dzisiaj (sic!) dostałem odpowiedź. Dali mi 120Euro ale powiedzieli że więcej mi się nie należy bo to nie ich wina
Zacząłem drążyć i wychodzi na to że jeżeli strajk jest poza pracownikami Lufthansy to nie muszą. Czy dobrze myślę?
tutuaj fragment listu od Lufy:
Cytuj:
In addition, according to our records, there was a flight cancellation on the flight in dispute due to unforeseen circumstances.
Unfortunately, an orderly flight execution was not possible against this background and the flight cancellation was clearly beyond our control. Regulation (EC) No. 261/2004 does not provide for compensation payments in this case and we cannot meet your request for compensation for these reasons.


I od razu nasuwa się pytanie skąd mam wiedzieć czy strajkowali pracownicy Lufthansy czy tylko pracownicy portów lotniczych, gazety piszą o związku zawodowym VERDI a kto dokładnie strajkował?

Zastanawiam się czy się odwołać czy nie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8685 PostWysłany: 22 Lut 2023 17:41 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Bierz te 120 euro zanim się rozmyślą, to nie był strajk pracowników LH.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#8686 PostWysłany: 26 Lut 2023 00:17 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Troche na zapas , ale obawiam sie że moje bilety Tukishem zostana ostro poprzestawiane, gdyż kombinuje z siatką z Katowic. A że zostało mało czasu do wylotu chce sie dopytać by suę przyotować i móc w końcu poukować wewetrzne loty w Brazyli i hotele.

Kupiłem bilety KTW-IST-GRU 8 Marca, Wylot z KTW o 9:10 - przesiadka w IST godzina czasu wylot o 14:30 - lądowanie w Sao Paulo o 22:40

Jak już sporo osób zauwazyło - loty z KTW do IST są niedostępne - przemienili je w systemie rezerwacyjnym KTWA-WAW-IST - moj lot idzie kupic na stronie turkischa - ale z data wylotu 7 marzec o godzinie 15:30 ( zamiast zabukowanego 8 Marzec 9:10 )

Początkoo myslalem no problemo 600 euro przytule i bede dzien później w Brazyli, lecz na stronie Turkischa okazuje sie ze nie ma (wykupione?) lotow do Sau Paulo dopiero pierwszy bezposredni lot jest ze Stambulu do Sao Paulo 11 Marca.

Moje pytania brzmia :
1) czy mogą mi zaproponować lot w/w 7 Marca zamiast 8 ? Czy jak sie nie zgodze na to (urlop zaklepany pod 8smego) to moge zaproponowac moja alternatywe lotow ? np. innymi liniami lotniczymi ?
2) Czy jak zaproponuje moje warunki to nie strace mozliwosci o ubieganie sie o odszkodowaie w wysokosci 600 jurka. np lot z WAWA-LON-GRU ?

3) Co byscie doradzili - 1,5 tyg do wylotu a ja jestem w pupie bo nie wiem co bukowac w Brazyli i jak , kiedy dolece kiedy wylece :D Jakies sugestie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8687 PostWysłany: 26 Lut 2023 00:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5240
złoty
Ale co mają te pytania do tego tematu?, do każdego tematu będziesz dodawał swoje rozważania, dzwoń do TK i tam się dowiaduj i zmieniaj, do 2 tygodni przed lotem mogą zmienić loty bez konsekwencji , dopiero potem ew odszkodowania
Góra
 Profil Relacje PM off
Rajesh Kuthrappali uważa post za pomocny.
 
      
#8688 PostWysłany: 26 Lut 2023 00:48 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
8 Marca lot , dzis 25 luty - zaraz 26 , jest mniej niz 14 dni.
A loty z rozkladu od wczorajc wyciete w turkishu z Katowic na IST.

Ale dzieki kostek - za pomoc - czytam forum xxx lat i zawsze tak pomagasz - czyli jedziesz po pasazerach z pytaniami :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8689 PostWysłany: 26 Lut 2023 11:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5240
złoty
Kolego ale kto może Ci tutaj coś doradzić, nikt nic nie wie, we właściwych wątkach opisywali, że dzwonili do tk lub pisali maile i nadal nic nie wiadomo, musisz sam dzwonić i załatwić swoje sprawy, jak jest mniej niż 2 tygodnie to muszą znaleźć alternatywę, też miałem odwołane przez nich loty to nie gdybalem na forum tylko zadzwoniłem i zmieniłem moje loty, tym bardziej że ostatnio nie ma jednego podejścia w tk, jednym udaje się więcej innym nic, opisz sprawę jak już ją załatwisz
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
#8690 PostWysłany: 28 Lut 2023 18:01 

Rejestracja: 28 Lut 2023
Posty: 1
Dzień dobry. Za jakiś czas mam otrzymać odszkodowanie za lot z linii lotniczej. Chciałbym aby przekazali mi to odszkodowanie w euro. Proszę mi powiedzieć czy jest taka możliwość aby te pieniądze wpłynęły na moje konto rewolu T. A jeżeli jest taka możliwość to który numer konta miałbym im podać i czy enter air wypłaca odszkodowanie na konto revolut

Dominik
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8691 PostWysłany: 28 Lut 2023 18:04 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Tak możesz oczekiwać wypłaty w euro, podajesz numer konta dla euro (wydaje się to oczywiste?).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8692 PostWysłany: 28 Lut 2023 19:09 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 545
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Hej - prosiłbym o wytłumaczenie ni tego łopatologicznie. Czytałem sporo i chyba w końcu znalazłem rozwiązanie.

Miałem mieć lot KTW-IST-GRU 8 Mego marca - przylot do GRU też 8 Marca o 22:10
Lot z KTW do IST zostal mi anulowany, czy jak przebukuje go na 7 Marca na 18:40 to przysługuje mi odszkodowanie ? Zgodnie z tym co zrozumiałem jeśli proponowany lot jest wcześniej niż 2h od planowanego - przysługuje wtedy odszkodowanie, nawet jeśli do celu dotre na czas (jedt to jedyny sposób by dotrzeć na lot IST do GRU, tzn startując 7 marca).
Czy coś musze zrobić dodatkowo ? Czy wystarczy że przestawie w systemie lot z 8 na 7 Marca ? Czy musze mieć jakies dodatkowe potwierdzenie że oni mi coś oferowali by zmieścić się w mniej niz 2h przed planowanym startem ? Czy obowiązkowo musze dzwonić na infolinie i tam to jakoś załatwiać ?

Zostało mało czasu do wylotu - a jeśli do odszkodowania wystraczy że podmienie 8 na 7 Marca i KTW na WAW na ich platformie to najchętniej dziś bym już to zrobił :)


Podpieralem się tym :
https://www.rp.pl/konsumenci/art1921828 ... a-odwolany
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8693 PostWysłany: 03 Mar 2023 00:09 

Rejestracja: 02 Mar 2023
Posty: 1
jestem nowy na forum, więc witam wszystkich.
Mam taką sytuację, że 14 lutego miałem bilet nagrodę M&M wystawiony przez LOT na przelot Lufthansą do Monachium a potem EW Discovery na Teneryfę.
Nie dostałem powiadomienia że EW zmieniło godzinę startu (podobno kilka miesięcy temu). Do mnie ta informacja dotarła dopiero gdy chciałem zrobić odprawę.
Udało mi się załatwić przebukowanie na następny dzień (Poznań-Frankfurt-Stuttgart-Teneryfa). Po dotarciu do Frankfurtu trafiłem na awarię systemów IT z powodu przecięcia światłowodu (ponad 200 lotów odwołanych). Udało mi się przebukować na następny dzień. Czyli do celu dotarłem z 2-dniowym opóźnieniem.
I teraz pytanie: do kogo mam zgłosić reklamację o odszkodowanie ? Do Lotu / Lufthansy czy EW ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8694 PostWysłany: 03 Mar 2023 00:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2701
HON fly4free
Pierwsze 3 cyfry numeru etix mówią na stocku jakiej lini wystawiony jest bilet.

A to wypłacają za tamten bajzel?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8695 PostWysłany: 03 Mar 2023 09:55 

Rejestracja: 26 Maj 2021
Posty: 94
SAS odwołał mi loty OSL-CPH i CPH-GDN (prawdopodobnie przez wichury w Kopenhadze i Gdańsku, ale nie podali oficjalnie powodu). O tym pierwszym odwołaniu dowiedziałem się z aplikacji, żadnego oficjalnego powiadomienia. Na pierwszy odcinek nie zaproponowali alternatywnego lotu, na drugi zaproponowali lot dwa dni później. No ale jak się dostać na niego, jak utknąłem w OSL? Kupiłem więc samodzielnie bilet na najbliższy dzień na OSL-SSZ. Wysłałem im prośbę o zwrot kosztów (art. pierwszej potrzeby + bilet lotniczy). Pominąłem już dojazd z SSZ do GDN po auto i opłatę za kolejną dobę na parkingu. Zaproponowali kwotę połowę niższą, niż wychodziłoby z rachunków, bo tak wyszło im z ich obliczeń. W jaki sposób mogę wywalczyć od nich zwrot pełnej kwoty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8696 PostWysłany: 04 Mar 2023 18:26 

Rejestracja: 04 Mar 2023
Posty: 3
Witam Wszystkich,
jestem nowy na forum, ale szukam pomocy ponieważ mam problem, mianowicie w dniu 04.12.2022 leciałem na trasie KRK - MUC - STR, 2 część lotu (odcinek MUC - STR) została odwołana, o czym dowiedziałem się lądując już w MUN. Lot miałem przebukowany na dzień następny na godziny poranne. Oczywiście od razu jak ogarnąłem sobie hotel w MUN złożyłem reklamację poprzez formularz dostępny na stronie Lufthansy. Oficjalnie formularz został złożony z datą 05.12.2022 i poza tym że otrzymałem nr ID zgłoszenia do dziś dnia nic w tej sprawie nie drgnęło, nie otrzymałem ani zwrotu kosztów (nocleg, posiłek, transport) jak również należnego odszkodowania 250 EUR. Przypominam się każdego dnia pisząc maila na adres skrzynkę Lufthansy customer.relation@lufthansa.com i nic... cisza.
Aby było śmiesznie kolega z którym leciałem złożył reklamację tak samo jak ja i została ona rozpatrzona jeszcze w grudniu 2022 roku, treść taka sama jak u mnie, bo sam mu to pisałem.
I teraz mam pytanie dla bardziej obeznanych w temacie ponieważ odwołanie części lotu było na odcinku w Niemczech przez co powiadomiłem już LBA (oficjalnie złożony wniosek do odpowiednika polskiego ULC) czy sprawa sądowa ma być założona przeciwko Lufthansie w Niemczech czy w Polsce? Pytam ponieważ nie mam zamiaru odpuścić i chcę walczyć o dodatkowe odszkodowanie od linii lotniczych w związku z nie zachowaniem czasu 30 dni wg 261/2004. Oraz drugie pytanie czy ktoś się orientuje w jakim czasie maksymalnie oni rozpatrują takie wnioski składane do nich, ponieważ ja czekam już 88 dni?
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8697 PostWysłany: 05 Mar 2023 01:45 

Rejestracja: 27 Gru 2013
Posty: 16
Hej!
NIe znalazlem podobnego tematu, a jestem ciekawy, czy cos mi przysluguje. W zeszlym tygodniu wrocilem z wyprawy.
W skrocie: zamowilem dla siebie i rodziny bilety za mile w programie Miles and More.
Obejmowaly one podroz dla 3 osob do Australii.
Lot mial przebiegac tak: Frankfurt - Delhi - Sydney - Sydney-Bangkok - Frankfurt.
I o ile pierwszy lot Frankfurt - Delhi odbyl sie bez problemow, tak kolejny Delhi - Sydney byl zaklocony. Podczas lotu nad Indonezją kapitan powiadomil nas o usterce technicznej i koniecznosci lądowania awaryjnego. Ostatecznie samolot zawrocil znad Indonezji i wylądowal w Singapurze. Tam dostalismy hotel i transfer do wspomnianego hotelu.
Wylot miał miejsce około 24h od awaryjnego lądowania. Po tym czasie wystartowalismy i wyladowalismy w Sydney ponad dobę po planowanym czasie przybycia.
No i mam pytanie. O ile w normalnym przypadku, czyli kupna biletow za kase jakies odszkodowanie by mi sie nalezalo, to co dzieje sie w przypadku, gdy bilety byly nagrodami za punkty? Dodam, ze i tak za podatki i oplaty zaplacilem okolo 10tys. zl - wiec nie byl to zupelny gratis od Star Alliance.
Bardzo prosilbym Was o opinie.
Pozdrawiam
Piotr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8698 PostWysłany: 05 Mar 2023 10:18 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4088
platynowy
Bilet "nagroda" to bilet jak każdy inny, bez względu na to czy nie dopłaciłeś nic, czy dopłaciłeś 10k PLN.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#8699 PostWysłany: 08 Mar 2023 21:36 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1508
Loty: 960
Kilometry: 1 495 798
niebieski
szw1984 napisał(a):
czy sprawa sądowa ma być założona przeciwko Lufthansie w Niemczech czy w Polsce? Pytam ponieważ nie mam zamiaru odpuścić i chcę walczyć o dodatkowe odszkodowanie od linii lotniczych w związku z nie zachowaniem czasu 30 dni wg 261/2004. Oraz drugie pytanie czy ktoś się orientuje w jakim czasie maksymalnie oni rozpatrują takie wnioski składane do nich, ponieważ ja czekam już 88 dni?

Możesz składać w Polsce. Mój rozpatrzyli (negatywnie) po 2 mieś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8700 PostWysłany: 09 Mar 2023 20:37 

Rejestracja: 04 Mar 2023
Posty: 3
Możesz składać w Polsce. Mój rozpatrzyli (negatywnie) po 2 mieś.[/quote]

Ok, dzięki za info ja niestety leciałem jak opisałem 4 grudnia, wniosek złożony 5 grudnia i nikt nic nie odpowiedział, dodatkowo codziennie pisze do nich maile z informacjami i prośbą o jak najszybsze załatwienie sprawy, cisza dalej. A najlepsze jest to że kolega z którym leciałem i miał to samo zgłoszenie co ja bo ja mu wpisywałem wszystko odszkodowanie dostał na początku stycznia. A jak dzwonie na infolinie to mi jakąś bajerę kręcą o losowym rozpatrzeniu reklamacji :):):) i każą czekać do 6 miesięcy ???
Dlatego chcę iśc do sądu i walczyć o odszkodowanie za okres powyżej 30 dni, które minęły zgodnie z 261/2004 i dodatkowo nie powiadomiono mnie że okres jest przedłużony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group