Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 726 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 37  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Curve
#581 PostWysłany: 02 Lip 2019 15:28 

Rejestracja: 23 Wrz 2012
Posty: 991
niebieski
@waldimaszewski pisz po polsku i używaj znaków przestankowych, twój ostatni wpis jest kompletnie niezrozumiały. A jeżeli fraud miał miejsce bez udziału karty Curve, to cały ten wątek jest do usunięcia.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu
Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
#582 PostWysłany: 18 Lip 2019 00:33 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 561
niebieski
Cicha_Woda napisał(a):
Istotne jest też czy o fraudzie dowiedziałeś się jak transakcja została już rozliczona, czy wcześniej na etapie blokady. Jeśli ta druga opcja to zgłoszenie sprawy na policję faktycznie może być zbędne, bo bank sam anuluje transakcję. W przypadku, gdy transakcja została już zaksięgowana to papiery z policji niemal na pewno będą konieczne

Na podstawie czego powyższe twierdzenie?
Mam założone blokady na 7 transakcji bez mojej zgody i właśnie konsultant mBanku mi powiedział, że oni tego anulować nie mogą. Mam czekać aż się rozliczą i jeżeli to nastąpi to wtedy reklamować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#583 PostWysłany: 18 Lip 2019 11:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1448
Loty: 108
Kilometry: 150 766
srebrny
@bugs na podstawie osobistego, ale jednorazowego przypadku, który miałam z Kantorem Alior. O fraudowej transakcji dowiedziałam się, gdy była ona w trakcie procesu rozliczania i księgowania przez Kantor. Ta fraudowa transakcja z blokady została skierowana do działu bezpieczeństwa, gdzie po kilku dniach ją anulowano. Zatem nie składałam do Kantoru reklamacji i nie musiałam załączać poświadczenia z policji o zgłoszeniu kradzieży, chociaż je uzyskałam. Nie wiem czy teraz też by to tak zadziałało :?:
Góra
 Profil Relacje PM off
bugs uważa post za pomocny.
 
      
#584 PostWysłany: 18 Lip 2019 11:50 

bugs napisał(a):
Cicha_Woda napisał(a):
Istotne jest też czy o fraudzie dowiedziałeś się jak transakcja została już rozliczona, czy wcześniej na etapie blokady. Jeśli ta druga opcja to zgłoszenie sprawy na policję faktycznie może być zbędne, bo bank sam anuluje transakcję. W przypadku, gdy transakcja została już zaksięgowana to papiery z policji niemal na pewno będą konieczne

Na podstawie czego powyższe twierdzenie?
Mam założone blokady na 7 transakcji bez mojej zgody i właśnie konsultant mBanku mi powiedział, że oni tego anulować nie mogą. Mam czekać aż się rozliczą i jeżeli to nastąpi to wtedy reklamować.

Przeważnie jest obecnie jak u Ciebie, banki mają głęboko gdzieś szybkie dzialanie przez co transakcje są księgowane i trzeba reklamować czy składać pisemny wniosek o chargeback
Tak postępuje ostatnio też Alior Bank, z chwilą zaksięgowania pisz o chargeback (mi zastrzeżono, że reklamację i tak rozstrzygną negatywnie)
Góra
 PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#585 PostWysłany: 18 Lip 2019 11:53 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1843
srebrny
miałem w mbank kilka razy sytuację w której zauważyłem kilka, kilkanaście transakcji, których nie wykonałem. Telefon na infolinie z informacją i blokadą danej karty. Nigdy nie musiałem iść na policję, zawsze sprawa była szybko załatwiana przez bank (zwracana kasa po kilku dniach), ponadto zwracano również opłatę za wydanie nowej karty w miejsce zastrzeżonej.
Zdarzyło mi się tak 3 czy 4 razy, więc zakładam że jest to standard w mbank.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#586 PostWysłany: 21 Lip 2019 14:33 

Rejestracja: 02 Lip 2019
Posty: 7
Ja zastrzegłem swoją karte juz w 6 godzin po transakcji i tak musiałem zgłosić to na policję. Bank warunkowo mi ją zwócił do czasu rozpatrzenia reklamacji,
jestem w 99% pewien ze dane wyciekły w wypożyczalni Record Go tylko tam podawałem dane karty a na wyciągu było że, transakcja została wprowadzona ręcznie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#587 PostWysłany: 29 Lip 2019 11:53 

Rejestracja: 27 Gru 2016
Posty: 24
Loty: 40
Kilometry: 100 411
Anonymous napisał(a):
bugs napisał(a):
Cicha_Woda napisał(a):

Tak postępuje ostatnio też Alior Bank, z chwilą zaksięgowania pisz o chargeback (mi zastrzeżono, że reklamację i tak rozstrzygną negatywnie)


Co to znaczy, że zastrzeżono, że reklamację rozstrzygną negatywnie? Czyli, że podczas składania reklamacji, należy od razu podać, że ubiegamy się o chargeback?
Wczoraj okazało się, że z mojego konta poszły 4 transakcje na łącznie 560€ których nie autoryzowałem, karta walutowa używana tylko i wyłącznie na wakacjach oraz do robienia rezerwacji na bookingu, ostatnio użyta fizycznie we wrześniu na Sardynii. Nie mam pojęcia w jaki sposób jej użyli, w każdym razie w tym momencie transakcje są zablokowane, a bank kazał mi poczekać aż się zaksięgują i dopiero wtedy zgłosić reklamację. Sprawę oczywiście zgłosiłem na policję już wczoraj.
Chargeback zapewnia w takiej sytuacji zwrot pełnej kwoty? Ma ktoś doświadczenie ile trwa procedura zwrotu przez Alior? W sumie poszły prawie wszystkie oszczędności na listopadowy wyjazd, więc fajnie jakby do tego czasu oddali.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#588 PostWysłany: 29 Lip 2019 12:03 

Pracownik banku słownie zastrzegł, żebym się "nie łudził", całe załatwienie reklamacji w Alior Banku po wcześniejszym telefonicznym zastrzeżeniu karty i zgłoszeniu oszukańczych transakcji jeszcze przed zaksięgowaniem transakcji polega na wręczeniu pustej kartki papieru i długopisu z słownym przekazem "proszę pisać i nie zapomnieć podpisać"

W dniu zaksięgowania złożyłem ponadto pisemny wniosek pismo o chargeback z powodu (Fraud Codes) z potwierdzeniem w banku. Po miesiącu póki co pismo z Alior badziewnego banku, któremu się nie chciało działać przed zaksięgowaniem, że stosowny dział połączył obie reklamacje w jedną sprawę i "jest zarobiony i nie wyrabia", oficjalnie przedłużają czas reklamacji bo "czekają na odpowiedż banku gdzie poszły oszukańcze transakcje"

Ja tam jestem gotów na arbitraż choćby z powodu, że na żadnym etapie nie jestem informowany, że zgodnie z prawem i tak odpowiadam maksymalnie do kwoty 50 euro
Góra
 PM off  
      
#589 PostWysłany: 29 Lip 2019 12:24 

Rejestracja: 27 Gru 2016
Posty: 24
Loty: 40
Kilometry: 100 411
Mi już przez telefon przekazali, że nie mam co zgłaszać sprawy przed zaksięgowaniem i żeby czekać ze zgłoszeniem reklamacji. Powiedzieli, że reklamacja trwa do 15 dni roboczych, ale może zostać przedłużona do 35 w wyjątkowych przypadkach, a taki zapewne będzie mój. Czyli generalnie trzeba nastawić się na czekanie i wkurzanie. Napisałem też do Amazona, bo transakcje były robione u nich o ich blokadę, ale tutaj dostałem informację, że wszystko należy załatwić przez bank.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#590 PostWysłany: 29 Lip 2019 12:38 

To zadzwoń jeszcze raz i im powiedz, że zamiast bzdurnie doradzać wystarczy tych transakcji nie księgowac, bo są to transakcje oszukancze czy po wykradzeniu nr karty

A reklamację chce czy nie i tak muszą przyjąć
Góra
 PM off  
      
#591 PostWysłany: 29 Lip 2019 14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Jeśli translacja została wykonana poprawnie to bank nie może na gębę skasować takiej transakcji. U siebie miałem dokładnie taką sama odpowiedz, przy czym ostatecznie wszystkie transakcje odpadły po tygodniu czy dwóch, jako nie zautoryzowane przez druga stronę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#592 PostWysłany: 29 Lip 2019 14:12 

"Na gębę" niczego nie może, ale też po zgłoszeniu oficjalnej reklamacji z np. potwierdzeniem w formie skanu potwierdzenia złożenia zawiadomienia do prokuratury czy na policję transakcji tych nie rozlicza....bardzo ułatwia dalsze procedury

Jak "na gębę" to ja "bez jaj" proszę :shock: ......u Ciebie jest nieco inna sytuacja, nie było rozliczenia czy zaksięgowania
Góra
 PM off  
      
#593 PostWysłany: 31 Lip 2019 14:31 

Rejestracja: 27 Gru 2016
Posty: 24
Loty: 40
Kilometry: 100 411
Anonymous napisał(a):
To zadzwoń jeszcze raz i im powiedz, że zamiast bzdurnie doradzać wystarczy tych transakcji nie księgowac, bo są to transakcje oszukancze czy po wykradzeniu nr karty

A reklamację chce czy nie i tak muszą przyjąć



No i wydarzyło się coś, czego kompletnie się nie spodziewałem. Po twoim poście, w poniedziałek zacząłem przeglądać możliwości i wysłałem reklamację poprzez konto bankowe załączając skan zawiadomienia na policji. Dodatkowo wysłałem maila na adres cert@alior.pl i na zwykły kontakt. Poprosiłem o anulowanie transakcji zanim zostanie zaksięgowana, żeby przyśpieszyć procedurę zwrotu pieniędzy.

Najpierw dostałem odpowiedź z biura obsługi, że nie mogą załatwić takich spraw mailowo i że kontakt tylko w oddziale, telefonicznie lub poprzez konto internetowe.
Następnie otrzymałem odpowiedź z CERT, że przekazują sprawę do biura bezpieczeństwa.
Poprzez konto internetowe dopiero we wtorek w południe otrzymałem smsa, że reklamacja została zarejestrowana. Wieczorem natomiast transakcje na dwie najwyższe kwoty zostały zaksięgowane, więc już wiedziałem, że nic z tego. Została blokada na 10€, więc czekałem aż się zaksięguje, aby udać się do oddziału z reklamacją i wnioskiem o chargeback.
Dzisiaj rano dostałem wiadomość z informacją, że w celu reklamacji muszę wypełnić wniosek i przesłać go do banku. Olałem temat i czekałem aż zaksięguje się to 10€.
Godzinę temu zalogowałem się do banku w celu sprawdzenia i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że dwie najwyższe transakcje, które były już zaksięgowane wróciły na moje konto i z dopiskiem, że jest to wpływ za "warunkowe uznanie reklamacji" którą złożyłem za pośrednictwem konta internetowego. Szczerze mówiąc, kompletnie się tego nie spodziewałem, czytając wszystkie historie o problemach w banku, długim czasie oczekiwania, chargebacku i pobieraniu 50€. Alior spisał się znakomicie, aczkolwiek do tej pory nie otrzymałem żadnego info, że reklamacja została rozpatrzona. Na wszelki wypadek, wypłaciłem już całą kasę. Zostało zablokowane 10€ i tak czy siak udam się do banku z reklamacją, ale gigantyczny kamień spadł mi z serca.

Dzięki wielkie gorny77, bo bez Twojej wiadomości dalej czekałbym na księgowanie i nie składał żadnych wcześniejszych reklamacji ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#594 PostWysłany: 31 Lip 2019 14:41 

Szczęściarz, mimo że "warunkowo"

U mnie od miesiąca nic, ale i tak "łaski" nie robią, zwrócą

U mnie zabezpieczenia nie zadziałały, a teraz wystarczy zalogować się z różnych urządzeń i wysyłają "wykryto logowanie....." :lol:
Góra
 PM off  
      
#595 PostWysłany: 31 Lip 2019 18:09 

Rejestracja: 03 Lip 2015
Posty: 69
Nie wiem skąd ta euforia... Dostałeś uznanie warunkowe, czyli bez jakiegokolwiek rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona to Alior pobierze te środki ponownie. Jeżeli nie będziesz miał ich na koncie - wejdziesz w niedozwolony debet, a Alior po pewnym czasie rozpocznie windykację należności.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#596 PostWysłany: 31 Lip 2019 20:00 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Anonymous napisał(a):
Szczęściarz, mimo że "warunkowo"


Nie szczęściarz, tylko bank wykonuje przepisy prawa po wdrożeniu dyrektywy PSD2.
Polecam lekturę http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 1175Lj.pdf , w szczególności artykułów 44, 45, 46, 47, 48.
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak uważa post za pomocny.
 
      
#597 PostWysłany: 31 Lip 2019 20:43 

Dzięki, poszła dodatkowa stosowana reklamacja, gdyż mi warunkowo nie odblokowali stąd "szczęściarz"

@wz111 zamiast straszyć czy przestrzegać poczytaj dokładnie wskazane art. z podanego wyżej aktu prawnego
Góra
 PM off  
      
#598 PostWysłany: 21 Sie 2019 20:20 

Rejestracja: 16 Sty 2017
Posty: 632
srebrny
W poniedziałek wyciekły dane blisko 90.000 uczestników programu MasterCard Priceless w Niemczech. Początkowo wyciekły jedynie następujące informacje zarejestrowanych użytkowników: imię i nazwisko, data urodzenia, adres mejlowy (częściowo również adresy zamieszkania i numery telefonu). Numery kart kredytowych były częściowo zamaskowane (widoczne tylko pierwsze 2 i ostatnie 4 cyfry). Dziś w sieci pojawił się plik udostępniający pełne numery kart kredytowych, przynajmniej części użytkowników. Bez problemu można przyporządkować dane osobowe z pierwszego wycieku, do numerów kart kredytowych z pliku z dnia dzisiejszego.

Póki co jedyny komentarz MasterCard w tej sprawie (tłumaczenie): "Mastercard was alerted to a problem with our Priceless Specials platform. We take privacy very seriously and are working hard to investigate this issue.
As a precaution, we closed the Specials platform immediately. This problem has no effect whatsoever and is not related to Mastercard's payment network." https://specials.mastercard.de/

Info, jeżeli dotyka, to pewnie niewielką ilość osób z F4F, w każdym razie wrzucam jako przestrogę/ciekawostkę. Osoby zainteresowane tutaj mogą sprawdzić czy wyciekły ich dane: https://sec.hpi.de/ilc/

Więcej do poczytania np. tu:
https://www.finanz-szene.de/payments/ma ... r-bekannt/
https://www.manager-magazin.de/unterneh ... 82997.html
https://www.vielfliegertreff.de/kreditk ... ls-86.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#599 PostWysłany: 21 Sie 2019 21:19 

Rejestracja: 09 Mar 2012
Posty: 986
niebieski
chris0o napisał(a):
Nie miałem dwuetapowej weryfikacji na koncie Ebay z którego bardzo rzadko korzystałem, ktoś się włamał, a była tam podpięta karta, a nigdy też nie zwróciłem uwagi, że nawet CVV nie trzeba tam podawać przy zakupach... No i gotowe.

Skoro już zacząłem TU, to dokończę. Na policji nie byłem, ograniczyłem się tylko do tego, że zadzwoniłem do PKO BP, zgłosiłem reklamację i zgodnie z prawdą powiedziałem co i jak. Zablokowali kartę, niemal od razu dostałem uznanie warunkowe za wszystkie transakcje, po ok. 40 dniach dostałem informację od banku, że moja reklamacja została uznana i zwrócili mi wszystko "ostatecznie" minus to co udało mi się samemu odzyskać od trzech sprzedawców na Ebay (ok. 100zł z wydanych przez złodzieja 750zł). Ogólnie zatem przyjemne zakończenie historii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#600 PostWysłany: 23 Wrz 2019 09:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10936
HON fly4free
Kolejny wyciek danych, tym razem w sieci hoteli Exe i Eurostars
https://www.cyberdefence24.pl/dane-fina ... ch-hakerow
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 726 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 37  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group