Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 747 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 38  Następna
Autor Wiadomość
#601 PostWysłany: 22 Kwi 2020 13:18 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
Odkopię trochę temat bo i mnie to spotkało. Dostałem powiadomienie o nieudanej płatności kartą kredytową (mBank). Od razu złapałem za telefon żeby zapytać co to była za transakcja - tym bardziej, że waluta w VND (wietnamskie dongi) a do Wietnamu nie planowałem jechać. Konsultant stwierdził, że nie widzi tej transakcji i mam zadzwonić w poniedziałek (była sobota) a tymczasem proponuje ustawić limit dla płatności internetowych na 0 zł. Zgodziłem się i nad ranem w niedzielę dostałem kolejne 2 transakcje, bez żadnego potwierdzania 3dsecure czy inne rzeczy. Płatność na rzecz 2 hoteli w Sajgonie. Oczywiście za telefon, reklamacja, prośba o chargeback - blokada karty i oczywiście "proszę czekać na zaksięgowanie, dopiero wtedy możemy zrobić reklamację". Po 2 dniach już się zaksięgowała, więc znowu za telefon, reklamacja złożona. Po tygodniu od zastrzeżenia przyszła kolejna transakcja - już na zastrzeżonej karcie (!) więc dzwonię znowu do nich żeby wyjaśnić. Uspokojono mnie, że za transakcje po zastrzeżeniu odpowiada już bank i mam się nie przejmować.
Po 3 tygodniach czekania przyszła odpowiedź w sprawie reklamacji. Reklamacja NIE ZOSTAŁA UZNANA. Hotel przedstawił komunikację (rzekomo ze mną) w której zgłaszam się jako sponsor młodego Rosjanina i Białorusinki i zgadzam się na obciążenie mojej karty. Dostałem to + potwierdzenia płatności + rozpiska stawek, nawet skany paszportów dostałem. Od odmownej decyzji się oczywiście odwołałem wysyłając skan dołączonego formularza i czekam dalej.

Kartą płaciłem w różnych miejscach i hotelach właśnie po to, żeby mieć tą ochronę w razie gdyby ktoś dorwał kwity które hotele nagminnie drukują - z kompletnymi danymi potrzebnymi do zlecenia transakcji kartą.

Jestem ciekaw czy mi reklamację uznają, czy będę ponad tysiaka w plecy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Teneryfie: 4 dni w 4* hotelu ze śniadaniami za 1327 PLN. Wylot z Krakowa Urlop na Teneryfie: 4 dni w 4* hotelu ze śniadaniami za 1327 PLN. Wylot z Krakowa
Wczasy w Grecji: all inclusive w 4* hotelu na Rodos od 2060 PLN. Wyloty z 5 miast Wczasy w Grecji: all inclusive w 4* hotelu na Rodos od 2060 PLN. Wyloty z 5 miast
#602 PostWysłany: 22 Kwi 2020 16:06 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
@hindus.pl raczej po odwołaniu się uznają, bo wtedy idzie to do arbitra po stronie Visa/Mastercard a ta sprawa to ewidentne oszustwo jest. Swoją drogą, jeśli się tak komuś "sponsoruje" pobyt to hotele chcą paszport właściciela karty, a tego pewnie nie mieli. Więc pewnie hotel wiedział o przekręcie.

Zastanawia mnie tylko limit 0zł na transakcje internetowe i na odległość, skoro zrobiłeś 0 to jakim cudem późniejsze transakcje zostały autoryzowane?
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#603 PostWysłany: 22 Kwi 2020 16:17 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
Bo nie były traktowane jako internetowe. Limity ani 3dsecure niestety nie chronią przed oszustwem...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#604 PostWysłany: 22 Kwi 2020 16:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1052
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
W takich przypadkach trzeba od razu blokować kartę a nie ustawiać limit na 0 i liczyć że nic więcej nie będą kombinować.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#605 PostWysłany: 22 Kwi 2020 16:23 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
Nie miałem pewności czy nie jest to próba płatności przez booking, bo jedna rezerwacja na mnie czeka (i już mi się zdarzyło że hotel postanowił obciążyć mi kartę jeszcze przed terminem bezpłatnego anulowania rezerwacji). Podejrzana była tylko waluta, dlatego chciałem poczekać i wyjaśnić sprawę w dziale kart. No i już nie zdążyłem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#606 PostWysłany: 23 Kwi 2020 01:06 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6254
Loty: 478
Kilometry: 1 019 055
Jak wyciekł gdziekolwiek numer karty, blokuj z automatu. I tak nie bedziesz z niej korzystac juz nigdy
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#607 PostWysłany: 23 Kwi 2020 02:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
hindus.pl napisał(a):
Odkopię trochę temat bo i mnie to spotkało. Dostałem powiadomienie o nieudanej płatności kartą kredytową (mBank). Od razu złapałem za telefon żeby zapytać co to była za transakcja - tym bardziej, że waluta w VND (wietnamskie dongi) a do Wietnamu nie planowałem jechać. Konsultant stwierdził, że nie widzi tej transakcji i mam zadzwonić w poniedziałek (była sobota) a tymczasem proponuje ustawić limit dla płatności internetowych na 0 zł. Zgodziłem się i nad ranem w niedzielę dostałem kolejne 2 transakcje, bez żadnego potwierdzania 3dsecure czy inne rzeczy. Płatność na rzecz 2 hoteli w Sajgonie. Oczywiście za telefon, reklamacja, prośba o chargeback - blokada karty i oczywiście "proszę czekać na zaksięgowanie, dopiero wtedy możemy zrobić reklamację". Po 2 dniach już się zaksięgowała, więc znowu za telefon, reklamacja złożona. Po tygodniu od zastrzeżenia przyszła kolejna transakcja - już na zastrzeżonej karcie (!) więc dzwonię znowu do nich żeby wyjaśnić. Uspokojono mnie, że za transakcje po zastrzeżeniu odpowiada już bank i mam się nie przejmować.
Po 3 tygodniach czekania przyszła odpowiedź w sprawie reklamacji. Reklamacja NIE ZOSTAŁA UZNANA. Hotel przedstawił komunikację (rzekomo ze mną) w której zgłaszam się jako sponsor młodego Rosjanina i Białorusinki i zgadzam się na obciążenie mojej karty. Dostałem to + potwierdzenia płatności + rozpiska stawek, nawet skany paszportów dostałem. Od odmownej decyzji się oczywiście odwołałem wysyłając skan dołączonego formularza i czekam dalej.

Kartą płaciłem w różnych miejscach i hotelach właśnie po to, żeby mieć tą ochronę w razie gdyby ktoś dorwał kwity które hotele nagminnie drukują - z kompletnymi danymi potrzebnymi do zlecenia transakcji kartą.


Tak z ciekawosci, czy robiles moze ta kk rezerwacje poprzez booking.com, gdyz niestety stamtad dosc czesto numery kart wraz z secure code przeciekaja i kazdy pracownik recepcji ma dostep do Twojej kk?
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#608 PostWysłany: 23 Kwi 2020 08:43 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
oskiboski napisał(a):
Jak wyciekł gdziekolwiek numer karty, blokuj z automatu. I tak nie bedziesz z niej korzystac juz nigdy

Tego nie wiedziałem dopóki nie pojawiła się blokada na karcie. Nie miałem pewności, czy pierwsza nieudana próba nie była wykonana przez zarezerwowany przeze mnie hotel.

A czy wyciek był z hotelu z bookingu - tego jestem prawie pewien. Tylko nie wiem z którego - i pewnie się nie dowiem. Używałem tej karty wyłącznie do rezerwacji na bookingu, kupowania biletów lotniczych i rezerwacji w wypożyczalniach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#609 PostWysłany: 19 Maj 2020 14:25 

Rejestracja: 08 Lis 2015
Posty: 1031
platynowy
Easyjet poinformował dziś o dużym wycieku danych kart kredytowych i informacji o swoich klientach.

Informacja za stroną aviation24.be
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#610 PostWysłany: 19 Maj 2020 18:19 
Moderator forum

Rejestracja: 03 Kwi 2016
Posty: 890
Kart wyciekło podobno tylko 2,2 tys. Za to danych klientów i ich podróży nieco więcej, bo 9 mln.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#611 PostWysłany: 19 Maj 2020 22:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
No to teraz rabusie wiedza kto i gdzie jetowal, tylko na co im sie to przyda?
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#612 PostWysłany: 19 Maj 2020 22:19 
Moderator forum

Rejestracja: 03 Kwi 2016
Posty: 890
Kto inny wykrada dane, kto inny je wykorzystuje. Mogą je sprzedać, np. służbom lub konkurencji, tym zawsze się przyda.

Złodziejom i wszelkiej maści spamerom mogą okazać się przydatne dane osobowe wraz z e-mailem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#613 PostWysłany: 22 Maj 2020 00:26 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2907
złoty
Bingo! Moje dane są w tych wykradzionych.
Przyszedł mail, a w nim:
Cytuj:
"Our investigation found that your name, email address, and travel details were accessed for the easyJet flights or easyJet holidays you booked between 17th October 2019 and 4th March 2020. Your passport and credit card details were not accessed, however information including where you were travelling from and to, your departure date, booking reference number, the booking date and the value of the booking were accessed. "
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#614 PostWysłany: 17 Lip 2020 08:54 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 23
Follow up mojej historii z bookingiem. Po złożeniu zeznań na komisariacie (wymóg banku w celu kontynuowania reklamacji) dostałem ostatecznie pozytywną decyzję - równo 3 miesiące od rozpoczęcia historii na konto karty wróciła skradziona kwota. Tydzień później wpadła decyzja o umorzeniu dochodzenia z policji. Tak więc trzeba się trochę pomęczyć ale chargeback działa - pieniądze odzyskane.
Góra
 Profil Relacje PM off
e-prezes lubi ten post.
d-t-x uważa post za pomocny.
 
      
#615 PostWysłany: 11 Sie 2020 16:07 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8909
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
Ja w zeszłym tygodniu dostałem powiadomienie o transakcji na dolara na Ebay'u, która została zwrócona - jakby wstępna autoryzacja.
Na szczęście miałem na Revo tylko kilka złotych, więc jeżeli ktoś planował jakiś większy zakup, to mu się nie udało.
Teraz zastanawiam się, skąd mógł być wyciek, bo tam nie kupowałem od lat, więc siłą rzeczy nie mogłem podać Revoluta, który wtedy jeszcze nie istniał.
Póki co trzymam kartę "zamrożoną" i rozważam, czy jednak jej nie wymienić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#616 PostWysłany: 11 Sie 2020 17:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
Sudoku napisał(a):
Teraz zastanawiam się, skąd mógł być wyciek, bo tam nie kupowałem od lat, więc siłą rzeczy nie mogłem podać Revoluta, który wtedy jeszcze nie istniał.

@Sudoku to bardzo proste, nie potrzebowali hakowac Twojego konta na ebay, wystarczy ze placiles Revolutem np. u booking.com i stamtad byl wyciek. ;)
Majac dane Twojej karty Revo mozna spokojnie zrobic zakupy na ebay.
Miedzy innymi to jeden z powodow, czemu nie zamawiam lokum poprzez booking.com.
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#617 PostWysłany: 11 Sie 2020 17:48 
Moderator forum

Rejestracja: 03 Kwi 2016
Posty: 890
@cccc to eBay nie wymaga CVV2?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#618 PostWysłany: 11 Sie 2020 18:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
@ume jesli kupujesz online, np. robisz rezerwacje na booking.com to wpisujesz CVV2.
Jesli booking.com wysyla do hotelu numer karty, date waznosci, CVV2 mailem i osoby z recepcji maja dostep to mozesz sobie wyobrazic dalszy scenariusz...
Oczywiscie booking.com bedzie zaprzeczal, ze takie praktyki nie maja miejsca, ale niestety dane kart przeciekaja. :D
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#619 PostWysłany: 11 Sie 2020 18:57 
Moderator forum

Rejestracja: 03 Kwi 2016
Posty: 890
cccc napisał(a):
@ume jesli kupujesz online, np. robisz rezerwacje na booking.com to wpisujesz CVV2.

Zadałem to pytanie, ponieważ choć korzystam z Booking'a regularnie od 2011 r. to dosłownie ani razu nie pytał mnie o CVV2/CVC2. Może to nie reguła dla wszystkich rezerwacji, ale jak dotąd każda moja płatność kartą za rezerwacje w Booking nie była płatnością on-line, lecz dane karty trafiały do hotelu i to on obciążał kartę w trybie bez fizycznego użycia karty (card not present).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#620 PostWysłany: 26 Sie 2020 17:16 

Rejestracja: 26 Sie 2020
Posty: 4
Z informacji dostępnych na forum dla partnerów Booking.com wynika, że aby partner otrzymywał kody CVV2/CVC2, musi tę opcję włączyć.
Tutaj jest dostępny jeden post od partnera, który tego nie włączył i miał potem problem z obsługą karty: https://www.sellercommunity.com/t5/Ques ... td-p/59507
Poradzono mu, aby włączył tę opcję: https://www.sellercommunity.com/t5/Gene ... 2670#M7116
Dlatego, w zależności czy dany partner włączył tę opcję lub nie, może się pojawiać info o podanie kodu CVV2/CVC2 lub nie.
Góra
 Profil Relacje PM off
ume lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 747 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 38  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group