Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 11 Cze 2013 17:33 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 269
Chcialem podzielić się z forumowiczami swoją historią co do pośrednika tripsta. Byłem bardzo zaskoczony i być może komuś się ta historia przyda. Umieszczam w tym dziale, wydaje mi się najbardziej odpowiedni, ale w razie potrzeby proszę o przeniesienie.

Zaczęło się źle. W piątek zrobiłem rezerwacje lotu Mediolan-Delhi u pośrednika tripsta na tripsta.es. Akurat tu jestem, tak miałem wygodniej. I cena bardzo fajna. Bilet opłaciłem, a w poniedziałek... dostałem informację, że nie ma technicznej możliwości zarezerwowania tego lotu. We wtorek zadzwonilem to wyjasniac z hiszpanskim oddzialem, zgodnie z miejscem rezerwacji. Bez wchodzenia w szczegoly, lotu nie chciano uznac, zaproponowano zwrot pieniedzy - ale w ciagu 7 dni (czyli mam czekac az mi taryfa wzrosnie?!), bo "taka procedura". 2 telefony po 40 minut. Zeby bylo smieszniej, pani Griselda (tak, imie prawdziwe) usilowala mi wmowic, ze moje polaczenie... nie istnieje. A na informacje, ze znalazlem zarowno polaczenie jak i taryfy na matrix.itasoftware.com (swoja droga polecam sprawdzic przed rezerwacja, czasem taryfy moze naprawde juz nie byc), takze na date z jednym zaledwie dniem roznicy, powiedziala mi ze nieprawda, ona skontaktowala sie juz z linia i wie lepiej i nie ma mozliwosci rezerwacji. Wiec nic mi nie pomoze, moze tylko oddac pieniadze w ciagu 7 dni. Miala oddzwonic za 10 minut, nie zadzwonila przez pol godziny.


I teraz... zanim sie jeszcze solidnie wkurzylem, postanowilem zadzwonic na numer polski, z www.tripsta.pl.
Odebrał pan Patryk Labuda, który przede wszystkim był bardzo konkretny. Po przedstawieniu przeze mnie sprawy zaproponował wstrzymanie zwrotu i wykorzystanie kwoty na zmieniona rezerwacje (po otrzymaniu anulacji z tripsty.es - założyłem nową rezerwację na polskiej stronie z opcją płatności przelewem)
Uzgodniliśmy, że wykorzystamy tę rezerwację i pobraną kwotę na opłacenie nowej rezerwacji. Pojawiły się jeszcze pewne różnice w cenie pierwotnej i wtórnej rezerwacji, lecz w związku z nieprzyjemnościami po stronie biura hiszpańskiego zostałem poinformowany o uhonorowaniu pierwotnej ceny rezerwacji. Pan Patryk także wyjasnił mi szczegółowo dlaczego poprzednia rezerwacja nie mogła zostać założona (wynikało to z polityki Rządu Arabii Saudyjskiej co do licencji dla wystawiania biletów w liniach Saudi i faktu, że biuro je wystawiające nie pracuje w sobotę i niedzielę).
A co chyba dla mnie było najwazniejsze, nikt nie robił ze mnie durnia mówiąc, że "połaczenie nie istnieje" albo "nie ma w ogóle takiej taryfy" - wszystko było kwestią wspólnego przeprowadzenia rezerwacji.

Jestem bardzo zadowolony ze sposobu, w jaki zostałem obsłuzony i uważam, że wybór administratorów strony w polecaniu tego pośrednika jest jak najbardziej uzasadniony. A, i przy rozmowie powołałem się na dobre opinie na dwóch wiodących portalach o lotnictwie w Polsce :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#42 PostWysłany: 11 Cze 2013 19:08 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 861
Loty: 1
Kilometry: 305
niebieski
Potwierdzam opinię mkdabr. Najlepsze doświadczenia mam z właśnie z tripsą i airticket24, najgorsze z bravofly. Jakość danego pośrednika wychodzi właśnie podczas jakiś reklamacji czy innych problemów (zmiany, pomyłki itp.) a nie podczas normalnego zakupu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#43 PostWysłany: 27 Lut 2014 13:55 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 9
Loty: 50
Kilometry: 37 871
Ja mam nieprzyjemne doświadczenia z tripstą. Odwołano mi lot, 18.11.2013 ustaliłem pisemnie z BOK, że mają zwrócić mi kasę, podałem numer konta. Zwrot miał nastąpić w ciągu 60 dni.
25.02.2014 napisałem maila, że zwrotu do tej pory nie ma. Odpowiedziano mi, że oni kasę od linii dostali i w ciągu 7-10 dni przeleją ją do mnie.
Niesmak jednak pozostał, bo:
1. Bez mojego przypomnienia pewnie bym nigdy zwrotu nie dostał.
2. Nie dotrzymują terminu, który sami ustalili. Kasę dostanę (liczę, że dotrzymają słowa) prawie po 4 miesiącach... Słabo

Ogólnie odradzam
Góra
 Profil Relacje PM off
limaK lubi ten post.
 
      
#44 PostWysłany: 27 Lut 2014 15:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1088
Loty: 51
Kilometry: 29 292
Polityka Tripsty jest taka, ze klient moze zapomni.
60 dni? Czekajcie cierpliwie... ja sobie poczekalem jednym razem do 100 dni i dopiero telefonicznie pogonilem. Pytalem, gdzie odsetki. Babka jest chamska, bo na poczatku twierdzila , ze zwrot nastapil.

Mialem 3 zwroty... i zaden nie byl sam z siebie w tym ich smiesznym terminie. Po 60 dniach, po mailach i telefonach i dodatkowym oczekiwaniu kasa wracala.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 27 Lut 2014 18:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Mar 2013
Posty: 130
Loty: 199
Kilometry: 254 608
Ja też musiałem bardzo długo czekać, dopiero po telefonie pieniądze zostały zwrócone. Oczywiście takie opóźnienie spowodowane było "długim czasem oczekiwania na zwrot od linii"...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 27 Lut 2014 18:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 1787
Loty: 539
Kilometry: 1 332 229
złoty
limaK napisał(a):
Polityka Tripsty jest taka, ze klient moze zapomni.
60 dni? Czekajcie cierpliwie... ja sobie poczekalem jednym razem do 100 dni i dopiero telefonicznie pogonilem. Pytalem, gdzie odsetki. Babka jest chamska, bo na poczatku twierdzila , ze zwrot nastapil.

Mialem 3 zwroty... i zaden nie byl sam z siebie w tym ich smiesznym terminie. Po 60 dniach, po mailach i telefonach i dodatkowym oczekiwaniu kasa wracala.


Z odsetkami?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 27 Lut 2014 18:49 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 2913
srebrny
Też potwierdzam praktykę zwrotów w tripsta (zwrot po odwołaniu lotu przez przewoźnika):
Termin 60 dniowy (!), nie został zachowany, zwrot po kilku upomnieniach , tłumaczono się niby "problemami technicznymi" przy jego dokonaniu.
Ogólnie pod tym kątem tripsta bardzo słabo wypada.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 27 Lut 2014 21:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 2241
Loty: 100
Kilometry: 254 971
srebrny
Ja na zwrot pieniędzy czekałem prawie pół roku. Ostatecznie postanowiłem napisać list do głównej siedziby w Grecji. Dopiero po tym liście otrzymałem pieniądze, plus w ramach zadośćuczynienia voucher na 100 złotych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 09 Maj 2015 16:37 

Rejestracja: 04 Kwi 2014
Posty: 13
Hong Kong Airlines odrzuca mi płatność kartą walutową. Zmuszony jestem zatem zarezerwować bilet przez pośrednika. Najtaniej wychodzi na Tripsta.
Lecę z obcokrajowcem. Zdziwiło mnie, że na stronie Tripsta nie podaję obywatelstwa, ani daty ważności paszportu, mimo że na stronie HK Airlines te dane są obowiązkowe. Boję się, że Tripsta domyślnie mojemu obcokrajowcowi nada obywatelstwo polskie.
Czy moje obawy są słuszne? Ogólnie czy ta Tripsta to dobry pomysł?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 12 Cze 2017 11:55, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 09 Maj 2015 16:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 676
niebieski
Twoje obawy nie są słuszne. Tripsta to pewny pośrednik.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 10 Maj 2015 12:06 

Rejestracja: 04 Kwi 2014
Posty: 13
Ok, kupiłem bilety przez Tripsta, ale męczy mnie jeszcze jedno pytanie. W regulaminie jest zapisane, że mam samodzielnie sprawdzić rezerwację lotu. Dostałem numer, ale na stronie Hong Kong Airlines nie ma możliwości sprawdzania rezerwacji. Co zatem mam zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 10 Maj 2015 12:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 676
niebieski
Spróbuj na www.checkmytrip.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 10 Maj 2015 12:16 

Rejestracja: 04 Kwi 2014
Posty: 13
Próbowałem już, ale nie odnajduje tej rezerwacji. Może w poniedziałek dopiero się zaktualizuje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 10 Maj 2015 20:58 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3766
Loty: 39
Kilometry: 33 222
A dostałeś już e-ticket czy tylko numer rezerwacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 11 Maj 2015 19:26 

Rejestracja: 04 Kwi 2014
Posty: 13
Dostałem maila o temacie e-ticket, ale na formatce Tripsy. Na checkmytrip dalej nie odnajduje. Chyba tam jutro zadzwonię.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 27 Sie 2015 20:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 1165
Loty: 90
Kilometry: 103 729
srebrny
Będę kupował bilet nie dla siebie za pośrednictwem tripsta.pl gdzie płatność będzie moją kartą. W etapie numer 3, "Pasażerowie" podaje dane osoby która leci. Ale w etapie numer 5, "Płatność" podaje dane osobowe swoje czy pasażera?

Jest wprawdzie napisane: "Proszę podać poniżej adres rozliczeniowy posiadacza karty, ten który jest zarejestrowany w banku. Dostarczone informacje zostaną wykorzystane do wystawienia paragonu. Przy dodatkowym wniosku o zmiane mogą pojawić się dodatkowe opłaty." ale chce się tylko upewnić bo dziwi mnie że OTA do biletu potrzebuje tylko imienia, nazwiska daty urodzenia i numeru paszportu pasażera?

Niżej jest już tylko "Formularz płatności" i tam przy numerze KK wiadomo że podaje już tylko swoje dane. Proszę o pomoc :-P
_________________
Moja relacja po Gruzji

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 27 Sie 2015 20:55 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 748
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Podajesz swoje. To są dane do rachunku. Z danych pasażera to zwykle potrzeba wyłącznie imię i nazwisko, więc ta data i paszport to już i tak dużo.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
klapio uważa post za pomocny.
 
      
#58 PostWysłany: 27 Sie 2015 21:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sty 2013
Posty: 131
Loty: 146
Kilometry: 177 724
Raz rezerwowałem przez tripista.pl, zero problemów - bilet od razu na LOT.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 11 Lut 2016 12:27 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 1781
srebrny
Czy ktoś ostatnio rezygnował w tripsta z biletów po zmianie godzin odlotów? Jak wygląda u nich ta procedura i ile czeka się na zwrot kasy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 11 Lut 2016 12:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Sty 2013
Posty: 377
Loty: 40
Kilometry: 139 644
Tripsta - zero problemów!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group