Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 156 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 18 Lut 2013 18:30 

Rejestracja: 18 Lut 2013
Posty: 1
Korzystałem i BARDZO ŻAŁUJĘ!!!
Po pierwsze trzeba uważać przy zakupie i samemu przeliczyć kwotę jaka bedzie do zapłaty. Kwota ta podawana jest w złotówkach ale przeliczana jest po jakimś dziwnym kursie! Badźcie pewni, że jesli płacicie kartą obciążenie waszego konta bedzie znacznie wyższe gdyż Bank przeliczy to po kursie sprzedaży EUR!!! Nie sa to małe pieniądze. Ja przy zakupie biletów za 3000PLN zapłaciłem w rzeczywistości ponad 200PLN wiecej!
Pod drugie po rezygnacji z biletów, tripsta ma termin zwrotu poniesionych kosztów ... Dawno już minął ten termin, a ja na swoim koncie w dalszym ciagu nie mam zwrotu. Miałem problemy z wyciagnięciem od nich potwierdzenia przelewu .. niby coś przysłali ale z potwierdzenia wynika, że pieniądze na moje konto leca juz tydzień!!!
Pozdrawiam i naprawdę odradzam!
Marek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#22 PostWysłany: 20 Lut 2013 21:45 

Rejestracja: 20 Lut 2013
Posty: 1
Przestrzegamy przed Tripstą. Najbardziej nieuczciwy pośrednik, z jakim mieliśmy do czynienia. Są mistrzami zwodzenia i przetrzymywania cudzych pieniędzy. Wykupiliśmy podróż w obie strony do Bangkoku, pracownicy Tripsty niejednokrotnie zapewniali nas, że loty odbędą się , a w razie komplikacji zapewni loty innymi liniami. Po około 75 dniach oddali nam 1/5 ceny biletu , zapewniając lot w jedną stronę.
Ponieważ mieliśmy już zarezerwowany hotel i kupione bilety samolotowena terenie Tajlandii byliśmy zmuszeni wykupić bilety w druga stronę po dużo wyższej cenie.Nie wspomnę że kupując od razu w Aerosficie bilety tam i z powrotem wyszłoby dużo taniej niż wTripście.
Szefostwo tego pośrednika było nieosiągalne,jak również nie mówiące po polsku!!!! TYLKO NIE TRIPSTA!!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 20 Lut 2013 22:23 

Rejestracja: 16 Lut 2013
Posty: 28
ja również przestrzegam przed TRIPSTA:

1. W ubiegłym roku kupiłem 4 bilety z Katowic do Warszawy około godziny 23.00. 5 godzin po zakupie ok 4 nad ranem dane mojej karty kredytowej zostały użyte i okradziono mnie z 1100 zł. Mbank zwrócił mi pieniądze. Zapytałem o szczegóły kradzieży: ktoś w Grecji ręcznie użył danych mojej karty kredytowej i dokonał zakupu. Wtedy zacząłem szukać i dowiedziałem się, że Tripsta ma siedzibę w Grecji.

2. Tripsta oszukuje klientów poprzez zaniżanie ceny w swoich wyszukiwarkach. Kurs euro po jakim kalkuluje swoje wycieczki jest kursem średnim w NBP a nie kursem w jakim mój bank sprzedaje daną walutę. Tym sprytnym zabiegiem Tripsta w wyszukiwarkach ma zawsze bilety o kilkadziesiąt zł tańsze. Z konta zawsze pobiera mi 6% więcej aniżeli cena w wyszukiwarce Tripsta

3. W ubiegłym roku kupiłem bilet w Tripsta na przelot z Egypt Air. Doskonale wiedziałem, że warunki taryfy umożliwiają zwrot za niewykorzystany lot potrąciwszy $100. Z czystej ciekawości napisałem do Tripsta czy mogę anulować dany lot a dodatkowo zapytałem czy jest międzylądowanie w Bangkoku i czy można opuścić wtedy pokład ( lot do Kuala Lumpur). Odpowiedz dostałem następującą: nie ma możliwości zwrotu za bilet i nie ma możliwości wyjścia z BKK. A prawda była tak: była możliwośc za $100, 3/4 samolotu wysiadło w BKK. Świadczy to o wyjątkowej niekompetencji osób pracujących w Tripsta.

Po tych doświadczeniach utwierdziłem się w fakcie, że tak samo jak w sklepie kupuję polskie produkty tak samo bilety będę rezerwować u polskich pośredników.


BTW.
denerwuje mnie, że administrator często kasuje negatywne komentarze odnośnie tripsty pod artykułami na stronie głównej. Wiem, że oni płacą za reklamę ale jeśli ludzi nie będziemy ostrzegać to praktyki Tripsta.pl będą nadal stosowane.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 21 Lut 2013 12:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2011
Posty: 1335
niebieski
jacek69 napisał(a):
Na marginesie tematu dodam, ze oszukancze praktyki, polegajace ma zanizaniu kursu euro w wyszukiwarkach stosuja wszyscy posrednicy.
Trzeba to w kalkulowac z cene i nie wierzyc nigdyw to co podaja.


Nie do końca się z tym zgodzę. Faktycznie robi tak większość, ale nie wszyscy.
Np. kupując na Agoda, serwis pyta, czy płacić chcesz w Euro czy w złotówkach i jeśli wybierzesz te ostatnie, zapłacisz dokładnie tyle, ile widzisz na ekranie.
Inny przykład - w ostatniej promocji KLM zakupiłem bilet w serwisie flighttix.pl (WAW-HKG) - widniała kwota 1401 do zapłaty i dokładnie tyle bank zablokował a potem zaksięgował.
Także akurat jeśli chodzi o to, wyjątki się zdarzają.

Załączniki:
ScreenShot293.jpg
ScreenShot293.jpg [ 10.31 KiB | Obejrzany 5246 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 21 Lut 2013 12:50 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1085
niebieski
a ja korzystałem z Tripsta i.. generalnie było oki. bo... nie było żadnych problemów..
ale te wszystkie przykłady które opisujecie są typowe dla tych pośredników, każdy robi podobnie tzn olewa sprawę, nic nie wiem,. nic nie może itd. ( ja miałem przygody z airticets24.com. centrumlotow.pl )
ale jak to się mówi coś za coś. ja kupuje u pośredników jak nie ma innego sposobu a tak to nieraz lepiej zapłacić troszkę więcej (np. w Locie 45 zł ) i mieć spokój jak coś się dzieje....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 21 Lut 2013 13:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 4879
złoty
roccobarocco napisał(a):
...
1. W ubiegłym roku kupiłem 4 bilety z Katowic do Warszawy około godziny 23.00. 5 godzin po zakupie ok 4 nad ranem dane mojej karty kredytowej zostały użyte i okradziono mnie z 1100 zł. Mbank zwrócił mi pieniądze. Zapytałem o szczegóły kradzieży: ktoś w Grecji ręcznie użył danych mojej karty kredytowej i dokonał zakupu. Wtedy zacząłem szukać i dowiedziałem się, że Tripsta ma siedzibę w Grecji.
...

to niekoniecznie może świadczyć o ich stronie.
coś podobnego mnie spotkało na stronie DB ale nie będę twierdził, ze mnie próbowali okraść. takie rzeczy w sieci sie zdarzają po prostu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 21 Lut 2013 13:08 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1819
niebieski
roccobarocco napisał(a):
ja również przestrzegam przed TRIPSTA:
2. Tripsta oszukuje klientów poprzez zaniżanie ceny w swoich wyszukiwarkach. Kurs euro po jakim kalkuluje swoje wycieczki jest kursem średnim w NBP a nie kursem w jakim mój bank sprzedaje daną walutę. Tym sprytnym zabiegiem Tripsta w wyszukiwarkach ma zawsze bilety o kilkadziesiąt zł tańsze. Z konta zawsze pobiera mi 6% więcej aniżeli cena w wyszukiwarce Tripsta

3. W ubiegłym roku kupiłem bilet w Tripsta na przelot z Egypt Air. Doskonale wiedziałem, że warunki taryfy umożliwiają zwrot za niewykorzystany lot potrąciwszy $100. Z czystej ciekawości napisałem do Tripsta czy mogę anulować dany lot a dodatkowo zapytałem czy jest międzylądowanie w Bangkoku i czy można opuścić wtedy pokład ( lot do Kuala Lumpur). Odpowiedz dostałem następującą: nie ma możliwości zwrotu za bilet i nie ma możliwości wyjścia z BKK. A prawda była tak: była możliwośc za $100, 3/4 samolotu wysiadło w BKK. Świadczy to o wyjątkowej niekompetencji osób pracujących w Tripsta.


A skąd Tripsta ma wiedzieć po jakim kursie sprzedaje walutę Twój bank? :D
Pamiętaj, że warunki zwrotu biletu to wypadkowa warunków taryfy + i warunków pośrednika. Może zdarzyć się tak, że przewoźnik dopuszcza zmianę/rezygnację za 100 dolarów, a pośrednik będzie Ci kazał dopłacić kolejne 100 dolarów opłaty manipulacyjnej. Co do możliwości wyjścia w BKK to jest tylko kwestia przewoźnika - pośrednik nie może Ci tu niczego zabronić/nakazać.


Ostatnio edytowany przez blasto, 21 Lut 2013 13:34, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 21 Lut 2013 13:19 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1085
niebieski
ale pewnie chodziło o zmianę terminu wylotu, stopover.

miałem podobne zdarzenia , pośrednik twierdził iż to niemożliwe, linia lotnicza zmieniła bez problemu tylko poprosili aby pośrednik wysłał taką prośbe o zmianę w moim imieniu , nie mogłem się o to doprosić ( podałem nawet meil na jaki mają napisać- oficjalny linii lotniczych) , nie wysłali, w końcu linie zmieniły bez tego.

po czym zadzwoniła do mnie Pani od pośrednika i... triumfalnie mnie poinformowała ze jednak linie lotnicze zmieniły panu tak jak Pan chciał..

beznadzieja
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 21 Lut 2013 13:23 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3203
złoty
Agent nie może odmówić anulowania rezerwacji jesli przewidują to warunki taryfy, musi także rozliczyc bilet dokładnie tak jak wynika to z taryfy ALE , jak wspomnial @blasto, może do ewentualnych opłat czy potrąceń na rzecz przewoźnika, dodać własny koszt opracowania skasowanego (czy zmienionego) biletu i nie ma co sie dziwić, przeciez jest to dodatkowa praca, która ktos musi wykonać.

Co do tripsty - mam pozytywne póki co doświadczenia, po odwołaniu rejsu LOTU sami skontaktowali się, żeby poinformować że zajmą sie zwrotem kasy od przewoźnika i rozliczeniem biletu.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 21 Lut 2013 13:39 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1819
niebieski
marek2011 napisał(a):
Agent nie może odmówić anulowania rezerwacji jesli przewidują to warunki taryfy, musi także rozliczyc bilet dokładnie tak jak wynika to z taryfy


Zasadniczo tak, choć oczywiście zdarzają się sytuacje wyjątkowe kiedy zarówno przewoźnik, jak i pośrednik tego nie robi, no ale to wyjątki związane z błędami taryfowymi itp. Mi udało się dzięki pośrednikowi dokonać zmian w bilecie na które przewoźnik nigdy by się nie zgodził, a nawet wystawić bilet niezgodny z warunkami taryfy. Są to jednak, jak już wspomniałem, sytuacje szczególne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 05 Mar 2013 11:22 

Rejestracja: 16 Paź 2012
Posty: 1
Mam ten sam problem, niby zwrot był a pieniędzy nie ma ...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 05 Mar 2013 14:04 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3373
Loty: 264
Kilometry: 623 499
srebrny
MARIO1971 napisał(a):
Korzystałem i BARDZO ŻAŁUJĘ!!!
Po pierwsze trzeba uważać przy zakupie i samemu przeliczyć kwotę jaka bedzie do zapłaty. Kwota ta podawana jest w złotówkach ale przeliczana jest po jakimś dziwnym kursie! Badźcie pewni, że jesli płacicie kartą obciążenie waszego konta bedzie znacznie wyższe gdyż Bank przeliczy to po kursie sprzedaży EUR!!! Nie sa to małe pieniądze. Ja przy zakupie biletów za 3000PLN zapłaciłem w rzeczywistości ponad 200PLN wiecej!
Pod drugie po rezygnacji z biletów, tripsta ma termin zwrotu poniesionych kosztów ... Dawno już minął ten termin, a ja na swoim koncie w dalszym ciagu nie mam zwrotu. Miałem problemy z wyciagnięciem od nich potwierdzenia przelewu .. niby coś przysłali ale z potwierdzenia wynika, że pieniądze na moje konto leca juz tydzień!!!
Pozdrawiam i naprawdę odradzam!
Marek


ale to chyba możesz miec pretensje do siebie (trzeba było załozyć kartę w EUR, zasilić konto i nie ponosiłbyś ryzyka kursowego lub sprawdzić po jakim kursie bank przelicza - w TOiP jest to zapewne wskazane, jaka jest prowizja)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 02 Kwi 2013 10:14 

Rejestracja: 02 Kwi 2013
Posty: 1
Zarezerwowałem w Tripsta raz i więcej tego niepowtórzę. Wykonałem prawidłowo rezerwację, ale w wyniku jakiegoś niezrozumiałego błędu na ich stronie w ostatecznym rozrachunku otrzymałem bilet na inną godzinę wylotu niż wybrałem. Przy płatnosci akceptowałem wylot o 15, a bilet był na 10 rano. Zadzwoniłem, miły Pan potwierdził, że rzeczywiście coś się stało i jedynie można anulować rezerwację (brak mozliwości zmiany godziny wylotu ?? - szok!!). Jako, że było to jedyne wyjście poprosiłem o anulowanie biletu i dokonałem rezerwacji ponownie - tym razem zakończyło się wszystko sukcesem. Wszystko było w porządku, aż do czasu.
Okazało się, że o pieniądze które miały być zwrócone po 10 dniach trzeba było się upomnieć i otrzymałem je dopiero po ok. 5 tygodniach od dnia anulowania biletu. Do dzisiaj bujamy się w mailach w sprawie 30 Euro za pierwszy (anulowany) bilet które Tripsta pobrała i oddać niechce. Zarobili na mnie 2 razy - raz na bilecie który z winy ich systemu musze anulować, a drugi raz na drugim bilecie który musiałem kupić po anulowaniu pierwszego - masakra jakaś. Żeby było jeszcze zabawniej - na pobrane 30 Euro niemam żadnego paragonu, ani rachunku i nie mam jak rozliczyć się z firmową księgowością z tego cyrku.
Jak to na innym forum ktoś napisał: do momentu kiedy wszystko jest ok firma jest dobra, ale jak juz coś się wydarzy to mamy mur przed sobą. Konsensus: klient musi płacić za błędy w systemie firmy... Ja już im dziekuję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 02 Kwi 2013 11:05 

Rejestracja: 20 Maj 2011
Posty: 352
A ja jestem zadowolony z Tripsta, LOT anulowal mi jeden odcinek z powrotu (3 przesiadkowego, na jednym bilecie). Tripsta wstepnie zaproponowala,ze anuluja mi lot bezplatnie,ale ja znalazlem lot,ktory mogl sie odbyc lufthansa i napisalem,zeby wywalczyli na LOT skorzystanie ze star aliance i przebokwali bilet na lufthanse. Po tygodniu dostalem pozytywna odpowiedz od tripsta. Zatem sprawa zakonczyla sie po mojej mysli, tripsta w moim imieniu wywalczyla co chcialem, ogolnie kontkat byl sympatyczny i konkretny.
_________________
http://kliperjk.geoblog.pl/podroze
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 08 Maj 2013 12:31 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3203
złoty
Bogatszy o nowe doświadczenia dodam spostrzeżenia nt Tripsta. Rzeczywiście w przypadku zwrotu pieniędzy za bilet (w moim przypadku lot odwołany z powodu pogody) Tripsta jest problematyczna. Po pierwsze, z góry wyznacza dość długi termin zwrotu, bo aż 60-dniowy (w erze elektronicznych systemów rozliczania to stanowczo za długo), a po drugie i wazniejsze, Tripsta z tego długiego terminu się niestety nie wywiązuje. Po upływie 60 dni nie otrzymałem zwrotu, po ponagleniu otrzymałem zdawkową informację "o problemie technicznym" i dopiero po kilkukrotnej korespondencji pieniądze zostały wreszcie zwrócone po upływie kolejnego miesiąca i ponad 3 miesiącach od daty, w której pośrednik potwierdził rozpoczęcie procedury zwrotu.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 08 Maj 2013 16:12 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1085
niebieski
zawsze należy omijać pośredników... ale nieraz jest " wyższa konieczność" z nich skorzystania...
jak jest oki to pośrednik cacy , jak się pojawiają problemy, zostajesz sam... ale nieraz warto zaryzykować...
tylko np kupując bilety Lot niby bez opłaty transakcyjnej , teraz chyba 45 zł, odliczysz przewalutownie zostaje różnicy 35 zł, niby coś jest ale... jak zaczynają się problemy..
Czy warto dla 35 zł ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 08 Maj 2013 19:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 2304
Loty: 100
Kilometry: 254 971
srebrny
W regulaminie na stronie tripsty jest napisane, że zwrot może zająć nawet kilka miesięcy, to fakt. Mam podobną sytuację, na 17€ czekam od grudnia. W moim przypadku, mimo iż termin 60 dni dotyczy hoteli, w mailu z potwierdzeniem anulacji dostałem informację, że oddadzą mi pieniądze właśnie w tym terminie - 60 dni. Po około 70 dniach, żadne pieniądze do mnie nie dotarły, napisałem więc maila z pytaniem dlaczego ? Odpowiedź przyszła w miarę szybko - pieniądze trafią do mnie w ciągu 5/7 dni. Faktycznie w ciągu tygodnia przesłali zwrot, tyle że 8.50€ za jeden anulowany bilet, a nie 17€ za dwa. Pisałem w tej sprawie jeszcze 2, lub 3 maile - mówili, że muszą się skontaktować z księgowością, potem, że mają problemy techniczne. Wreszcie się zdenerwowałem i poprosiłem o adres w celu napisania zażalenia, że jestem oszukiwany i wprowadzany w błąd. Podali adres do Grecji, dzisiaj napisałem list po angielsku. Jutro zamierzam go wysłać do Aten.

Mimo, że kwota niewielka, ale robią sobie kpiny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 08 Maj 2013 19:33 

Rejestracja: 21 Sty 2012
Posty: 58
Ja również na zwrot środków czekałem 60 dni i potem po ich upomnieniu dodatkowe 3 tygodnie.
Ich tłumaczeniem jak wyżej były rzekome problemy techniczne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 12 Maj 2013 11:59 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1085
niebieski
kupiłem bilet na Air France i okazało się że... jest w cenie bez bagażu rejestrowego, napisałem na Tripsty, trwało to ok. tygodnia czasu i dostałem bezpłatnie zmianę na lot z bagażem więc... nie było tak źle.
fakt , po tej zmianie pojawiła sie informacja na stronie Tripsty że bilet bez bagażu... a przedtem nie było
Ja nie mogę nic złego powiedzieć na Tripstę, fakt nigdy nie czekałem na zwrot pieniędzy od nich...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 02 Cze 2013 08:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 2304
Loty: 100
Kilometry: 254 971
srebrny
Po wysłaniu zażalenia do Grecji, otrzymałem listowną odpowiedź. Pieniądze zwrócili - 17€, przysłali dodatkowo potwierdzenie, list z przeprosinami i voucher z kodem do wykorzystania na 100 zł ;)

Także interwencja w tej najwyższej instancji pomogła ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 156 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group