Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 10 Lis 2016 19:50 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
walerek napisał(a):
Nic nie tracisz w tym, ze złożysz skargę do hiszpańskiego ULC.
Albo cos ugrasz albo nie tym bardziej, że co mają wspólnego francuscy kontrolerzy na tej trasie chyba, że samolot miał przelecieć przez albo ze strefy francuskiej.


To, skąd przylatuje samolot, nie ma nic do rzeczy. Obowiązkiem przewoźnika jest wykonać Twój lot na czas i to jego sprawą jest, czy samolot, który to zrobi, będzie stał od tygodnia i czekał na Twój lot czy też przyleci kwadrans wcześniej.

Sprawy operacyjne Cię nie interesują, to problem linii, więc na mój gust masz spore szanse na prawo do odszkodowania (choć wątpię, byś dostała je szybko i łatwo, bo przypadek dla większości osób nie jest oczywisty i Ryanair liczy, że po kilku odmownych mailach dasz sobie spokój).

Tak to wygląda według mnie, a jeśli się mylę, niech ktoś poprawi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Egipt luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2406 PLN. Wyloty z 2 miast Egipt luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2406 PLN. Wyloty z 2 miast
Tanie loty do Turcji: Izmir z Warszawy od 387 PLN Tanie loty do Turcji: Izmir z Warszawy od 387 PLN
#82 PostWysłany: 10 Lis 2016 22:43 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
silvershark napisał(a):
walerek napisał(a):
Nic nie tracisz w tym, ze złożysz skargę do hiszpańskiego ULC.
Albo cos ugrasz albo nie tym bardziej, że co mają wspólnego francuscy kontrolerzy na tej trasie chyba, że samolot miał przelecieć przez albo ze strefy francuskiej.


To, skąd przylatuje samolot, nie ma nic do rzeczy. Obowiązkiem przewoźnika jest wykonać Twój lot na czas i to jego sprawą jest, czy samolot, który to zrobi, będzie stał od tygodnia i czekał na Twój lot czy też przyleci kwadrans wcześniej.

Sprawy operacyjne Cię nie interesują, to problem linii, więc na mój gust masz spore szanse na prawo do odszkodowania (choć wątpię, byś dostała je szybko i łatwo, bo przypadek dla większości osób nie jest oczywisty i Ryanair liczy, że po kilku odmownych mailach dasz sobie spokój).

Tak to wygląda według mnie, a jeśli się mylę, niech ktoś poprawi.



Sądzę że nie jest tak do końca jak piszesz.
Jeżeli samolot ugrzązł w kraju strajków to automatycznie powoduje, że przewoźnik jest zwolniony z odszkodowania w innym kraju skąd miał dokonywać kolejnej operacji lotniczej.
Podobnie jak to jest w wypadku trafienia samolotu przez wyładowanie atmosferyczne w locie poprzedzającym opóźniony lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 22 Lis 2016 12:21 

Rejestracja: 22 Lis 2016
Posty: 63
Loty: 125
Kilometry: 204 731
Z racji tego, że udało mi się otrzymać odszkodowanie od Ryanair, chciałem podziękować za wszystkie wskazówki i opisać swoją historię, zakończoną szybko i skutecznie :)

Lot: Warszawa Modlin - Eindhoven
Planowana godzina wylotu: 9:45
Rzeczywista godzina wylotu: 12:52
Planowana godzina przylotu: 11:45
Rzeczywista godzina przylotu: 14:43 (płyta lotniska), 14:47 (otwarcie drzwi)

Po wylądowaniu w okolicach trzech godzin po planowanym czasie uznałem, że może być ciężko z odszkodowaniem, ale z racji tego, że przez opóźnienie spóźniliśmy się na samolot do Porto (i musieliśmy się tam dostać przez Amsterdam i Lizbonę) postanowiłem sprawdzić czy się uda.

Następnego dnia Ryanair przysłał maila z potwierdzeniem opóźnienia 2 godziny 58 minut. W międzyczasie zdążyłem jednak sprawdzić, że zgodnie z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej opóźnienie należy liczyć nie do momentu kołowania na lotnisku, ale do chwili otwarcia pierwszych drzwi samolotu. W związku z czym szybkie sprawdzenie na flighstats.com i wyszło na to, że opóźnienie to jednak 3 godziny i 2 minuty.

Po powrocie z podróży wysłałem zgłoszenie na stronie Ryanair (w angielskiej wersji, w polskiej nie ma możliwości wyboru roszczenia wynikającego z Rozporządzenia 261/2004), dołączając do niego treść wyroku ETS z 4 września 2014 r. Germanwings GmbH vs. Ronny Henning (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 2013CJ0452) oraz zrzucone do PDF potwierdzenie opóźnienia ze strony flighstats.com.

Ku swojemu wielkiemu zdziwieniu już następnego dnia po wysłaniu zgłoszenia dostałem maila z pismem, że należy mi się odszkodowanie i po przesłaniu danych konta płatność zostanie wykonana w ciągu 10 dni. Dwa tygodnie po zgłoszeniu równowartość 500 EUR (za dwie osoby) pojawiła się na rachunku bankowym :)
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
Raphael uważa post za pomocny.
 
      
#84 PostWysłany: 22 Lis 2016 13:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
@miszczu1987 Zrobiłeś to bardzo profesjonalnie i nie mieli z tobą szans, proponuje nick mistrzu ;) Dobrze,że to tu opisałeś , bo pewnie jeszcze komuś się przyda ,niby 2 minuty a to już 500E .Brawo :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#85 PostWysłany: 22 Lis 2016 21:55 

Rejestracja: 10 Lis 2016
Posty: 3
miszczu1987 a jaka byla przyczyna odwolania lotu?
Ja w zwiazku z odwolanym lotem z Majorki nie napisałam w koncu do hiszpanskiego ULC, bo mąż sie pospieszyl i bez mojej wiedzy zglosił nasza sprawę na stronie refund.me. Na razie nadali tylko nr sprawy i rozpatruja, ale oczywiscie w razie pozytywnego rozpatrzenia pobieraja 25% odszkodowania :o
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 23 Lis 2016 09:46 

Rejestracja: 20 Lis 2016
Posty: 3
No mi tak samo zwrócili jakiś % od kwoty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#87 PostWysłany: 23 Lis 2016 22:24 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 1
miszczu1987 napisał(a):
Z racji tego, że udało mi się otrzymać odszkodowanie od Ryanair, chciałem podziękować za wszystkie wskazówki i opisać swoją historię, zakończoną szybko i skutecznie :)

Lot: Warszawa Modlin - Eindhoven
Planowana godzina wylotu: 9:45
Rzeczywista godzina wylotu: 12:52
Planowana godzina przylotu: 11:45
Rzeczywista godzina przylotu: 14:43 (płyta lotniska), 14:47 (otwarcie drzwi)

Po wylądowaniu w okolicach trzech godzin po planowanym czasie uznałem, że może być ciężko z odszkodowaniem, ale z racji tego, że przez opóźnienie spóźniliśmy się na samolot do Porto (i musieliśmy się tam dostać przez Amsterdam i Lizbonę) postanowiłem sprawdzić czy się uda.

Następnego dnia Ryanair przysłał maila z potwierdzeniem opóźnienia 2 godziny 58 minut. W międzyczasie zdążyłem jednak sprawdzić, że zgodnie z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej opóźnienie należy liczyć nie do momentu kołowania na lotnisku, ale do chwili otwarcia pierwszych drzwi samolotu. W związku z czym szybkie sprawdzenie na flighstats.com i wyszło na to, że opóźnienie to jednak 3 godziny i 2 minuty.

Po powrocie z podróży wysłałem zgłoszenie na stronie Ryanair (w angielskiej wersji, w polskiej nie ma możliwości wyboru roszczenia wynikającego z Rozporządzenia 261/2004), dołączając do niego treść wyroku ETS z 4 września 2014 r. Germanwings GmbH vs. Ronny Henning (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 2013CJ0452) oraz zrzucone do PDF potwierdzenie opóźnienia ze strony flighstats.com.

Ku swojemu wielkiemu zdziwieniu już następnego dnia po wysłaniu zgłoszenia dostałem maila z pismem, że należy mi się odszkodowanie i po przesłaniu danych konta płatność zostanie wykonana w ciągu 10 dni. Dwa tygodnie po zgłoszeniu równowartość 500 EUR (za dwie osoby) pojawiła się na rachunku bankowym :)


Mógłbyś mi podrzucić link do tego miejsca na angielskiej stronie gdzie można tą reklamację złoży, gdyż dzisiaj znajomemu przytrafiło się ponad 3h opóźnienia na trasie BHX-WMI i chcę mu pomóc żeby dostał kasę. Z góry dzięki :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#88 PostWysłany: 29 Lis 2016 01:07 

Rejestracja: 29 Lis 2016
Posty: 4
Mario21 napisał(a):
Jeszcze z celebracjami poczekam, aż kasa będzie na koncie, ale przyszło pismo, że potwierdzają przyznanie odszkodowania w wysokości 250 EUR za pasażera i przelew został autoryzowany! :D Ma dojść w 10 dni roboczych.


@‌Mario21‌ dostałeś odpowiedź po wysłaniu formularza w niecałe dwa dni, dobrze rozumiem? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#89 PostWysłany: 30 Lis 2016 15:22 

Rejestracja: 09 Maj 2010
Posty: 193
26 listopada na krajówce WRO- WAW miałem 195 minut opóźnienia. Samolot z rotacji z Liverpoolu przyleciał z tak dużym opóźnieniem z powodu mgły w L'poolu. We WRO również była mgła ale o godzinie planowanego wylotu przyloty/odloty we WRO odbywały się zgodnie z rozkładem. Dopiero później był jeden odwołany lot - LOTu.

Złożyłem wniosek o odszkodowanie. Po 1 dniu Ryan odpisał, że opóźnienie było spowodowane mgłą. Wg. mnie owszem - ale w L'poolu, a to mnie nie interesuje.

Pytanie, jakie sugerujecie następne kroki - ponowny wniosek do Ryana z tą argumentacją (ten sam formularz) czy jest jakiś inny sposób na ciągłość korespondencji z nimi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 30 Lis 2016 15:28 

ULC Polska, tam znajdziesz formularz skargi (z tego co pamiętam i tak system reklamacyjny FR nie pozwala na ponowną reklamację do jednego nr. rezerwacji)
Ulc sprawdzi i odpisze czy ich obchodzi, że ciebie to nie obchodzi i poda rzeczywisty powód opóźnienia oraz jak to się ma do prawa do odszkodowania
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#91 PostWysłany: 30 Lis 2016 15:42 

Rejestracja: 09 Maj 2010
Posty: 193
Dzięki! O to chodziło.

Jakieś doświadczenia z ULC? W 2010 roku miałem u nich zgłoszoną skargę na Ryana za 6h opóźnienia spowodowanego awarią samolotu. Wtedy Ryan wolał dostać karę od ULC za nieuznanie wniosku o odszkodowanie i ponowną za uchylanie się od wypłaty odszkodowania. Także nic z tego :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 30 Lis 2016 15:46 

193 strony doświadczeń
lot-odwolany-lub-opozniony,1498,2646&p=851938&hilit=op%C3%B3%C5%BAniony#p851938

Jest i profesjonalne wiki
Góra
 PM off
KubaaJ lubi ten post.
KubaaJ uważa post za pomocny.
 
      
#93 PostWysłany: 30 Lis 2016 16:53 

Rejestracja: 09 Maj 2010
Posty: 193
Dzięki raz jeszcze. Trochę lektury przede mną. Widzę, że panprofesor82 sam sobie odpowiada, że nic z odszkodowania.

Jak to jest jeśli opóźnienie było spowodowane mgłą ale w innej lokalizacji?

O co chodzi z wiki?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#94 PostWysłany: 30 Lis 2016 17:01 

u góry strony tamtego tematu

Kod:
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/


i generalnie prawdopodobnie forumowicz ma rację, ale też jak chcesz to próbuj w sumie nie masz nic do stracenia
Góra
 PM off
KubaaJ uważa post za pomocny.
 
      
#95 PostWysłany: 30 Lis 2016 17:24 

Rejestracja: 09 Maj 2010
Posty: 193
Dzięki.

Czy ma ktoś zatem dostęp do tablicy przyloty/ odloty z WRO na 26 listopada?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#96 PostWysłany: 30 Lis 2016 17:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
KubaaJ napisał(a):
Dzięki.

Czy ma ktoś zatem dostęp do tablicy przyloty/ odloty z WRO na 26 listopada?


ale po co ci te dane? Franca odpowiedziała, że były niekorzystne warunki - i odnosiła się do tego, że było to w LPL (na wcześniejszej rotacji).

Tu masz pomocny post
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne ... post517160
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 30 Lis 2016 17:58 

Rejestracja: 09 Maj 2010
Posty: 193
Lukas, chodzi o ten post z 2010 i do tego z usterką techniczną? Od tego czasu bardzo wiele się zmieniło - patrz choćby mój post wcześniej odnośnie postępowania Ryana.

Tablica po to, żeby przedstawić dowód, że przyloty/ wyloty z WRO w tym czasie odbywały się niemal rozkładowo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#98 PostWysłany: 30 Lis 2016 18:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Z tego co pamiętam tylko z WAW został odwołany LO, ale chyba przez powody na wcześniejszych rotacjach (patrzyłem, bo sam miałem lot FR po Tobie tylko z WAW do WRO - oczywiście też złapał opóźnienie - Ryanair podobnie jak u Ciebie powołał się na mgłę (w domyśle w LPL) - wysyłam skargę do ULC zobaczymy co powiedzą)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#99 PostWysłany: 30 Lis 2016 18:54 

Rejestracja: 09 Maj 2010
Posty: 193
W takim razie jedziemy na tym samym wózku. Szybko FR działa z odp.. Tylko właśnie nie jest to dla mnie jasne czy mgła w LPL może być podstawa do odrzucenia roszczenia na innym odcinku.

LO był w drodze i zawrócił do WAW ale to było 80 min po planowanym odlocie FR.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 30 Lis 2016 18:58 

po otrzymaniu odpowiedzi i zdecydowaniu się na złożenie skargi nic poza wypełnieniem skargi z dołączeniem odpowiedzi nie trzeba składać, ciężar zbieranie dowodów spada na ULC (zresztą rzetelnie tylko oni to mogą ustalić)
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group