Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3664 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Kwi 2011 09:25 

Rejestracja: 18 Sty 2011
Posty: 118
kilka dni temu wracałam Wizzem do Polski. Nasz samolot miał ponad 12h opóźnienia. W materiałach które dostaliśmy na lotnisku jest informacja, że można starać się o odszkodowanie – 250e. Chciałam się upewnić jest sens walczyć z nimi o kasę – lot był opóźniony ze względu na awarię samolotu.


Blackall: jak wygrać z Ryanairem w sądzie, kiedy nie chce oddać pieniędzy za opóźniony lot: viewtopic.php?p=240621#p240621
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży
#2 PostWysłany: 14 Kwi 2011 10:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Mar 2010
Posty: 350
niebieski
Oczywiście, to klasyczna sytuacja gdzie jest wina przewoźnika, choć Wizz pewnie będzie tłumaczył inaczej. Wtedy trzeba wysłać pismo do odpowiedniego urzędu (bodajże ULC, ale lepiej to sprawdź jeszcze, mi się nie zdarzyło być w takiej sytuacji do tej pory) i 250 EUR wędruje do Twojej kieszeni.
_________________
Image
Relacja z Maroka (2018)
Góra
 Profil Relacje PM off
kondziu98 uważa post za pomocny.
 
      
#3 PostWysłany: 13 Sie 2011 11:57 

Rejestracja: 23 Sty 2011
Posty: 20
Cześć
Dostał ktoś odszkodowanie za opóźnienie od Wizzair? Jak długo musieliście czekać od momentu, kiedy Wizz zgodził się przyznać odszkodowanie (po interwencji ULC) do pojawienia się pieniędzy na koncie?
Pzdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 16 Sie 2011 10:48 

Rejestracja: 22 Kwi 2011
Posty: 26
dbudyn napisał(a):
Cześć
Dostał ktoś odszkodowanie za opóźnienie od Wizzair? Jak długo musieliście czekać od momentu, kiedy Wizz zgodził się przyznać odszkodowanie (po interwencji ULC) do pojawienia się pieniędzy na koncie?
Pzdr

krótko, kilka dni
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 03 Lis 2011 11:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1401
Loty: 372
Kilometry: 440 003
srebrny
Witam,
Wczoraj lot na trasie Bergamo - Warszawa został opóxniony z godz 9:00 na 16:55.
O opóźnieniu lotu dowiedziałem się dopiero około godz 7 jak pojawiłem się na lotnisku.
podczas oczekiwania dostałem talon na śniadanie i obiad.
Wylot nastąpił o godz 16:55 do Łodzi. Później zostaliśmy przetransportowani autokarem do WAW.

Czy w związku z powyższym należny mi się jakieś odszkodowanie od linii Wizziar?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 03 Lis 2011 13:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2011
Posty: 775
Jeżeli opóźnienie wynikało z problemów na lotnisku Chopina to nie możesz się ubiegać o odszkodowanie. Linia wywiązała się z zapewnienia posiłku, itp. co nie zawsze się zdarza.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 17 Lis 2011 14:17 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2174
niebieski
Mi się nieco upiekło przez zmianę lotu - dostałem info, że Wizz przesunął lot Dortmund - Katowice w dniu 4.XII z godz. 8:30 na 12:30. Całe szczęście polega na tym, że byłby to klasyczny no show - zmieniliśmy daty lotu na wcześniejsze o jeden dzień.
Ale w związku ze zmianą miałem do wyboru:
- zwrot kasy
- inny bilet na lot z Niemiec do Polski
- voucher o wartości 120% na bilety Wizz

Tak ze straty wyszedł zysk :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 23 Lis 2011 16:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2011
Posty: 195
Loty: 131
Kilometry: 208 382
niebieski
A ja mam taką zagwozdkę, w poniedziałek kupiłem bilety Wizz dla całej rodziny na 23 styczeń na trasę Katowice-Bergamo, aby dalej z przesiadką dostać się do Lanzarote. Dokupiłem pozostałe bilety z powrotem przez Barcelonę + wpłaciłem zaliczkę na hotel z TUIa i już dzisiaj pierwszy lot nie istnieje. W moich rezerwacjach widnieje data pierwszego lotu 25 stycznia. Zdarzyło mi się trafić na zmiany rozkładów lotu, ale zawsze było tak, że proponowana zamiana była lepsza lub mało uciążliwa, a teraz nie wiem co zrobić.
_________________
moje podróże: https://acotamjest.blogspot.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 26 Lis 2011 12:02 

Rejestracja: 31 Lip 2011
Posty: 14
kawon30 napisał(a):
A ja mam taką zagwozdkę, w poniedziałek kupiłem bilety Wizz dla całej rodziny na 23 styczeń na trasę Katowice-Bergamo, aby dalej z przesiadką dostać się do Lanzarote. Dokupiłem pozostałe bilety z powrotem przez Barcelonę + wpłaciłem zaliczkę na hotel z TUIa i już dzisiaj pierwszy lot nie istnieje. W moich rezerwacjach widnieje data pierwszego lotu 25 stycznia. Zdarzyło mi się trafić na zmiany rozkładów lotu, ale zawsze było tak, że proponowana zamiana była lepsza lub mało uciążliwa, a teraz nie wiem co zrobić.


Czyli przesunęli Ci lot Katowice-Bergamo o dwa dni do przodu? Nie pytali jaką opcję byś wolał?
Zaliczka na hotel - po co Ci takie rzeczy? ;) Na www.booking.com jest mnóstwo hoteli na Lanzarote i w większości wypadków możesz anulować bezpłatnie rezerwację do 1-2 dni przed przyjazdem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 27 Lis 2011 21:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2011
Posty: 195
Loty: 131
Kilometry: 208 382
niebieski
Tak przesunęli właśnie na dwa dni do przodu, ale już odkręciłem na 22 stycznia, ale niestety łączy się to z noclegiem w Bergamo. Co do booking.com to korzystałem kilka razy ale to nie jest najtańsza opcja, np. przy ofercie z TUI-a mam pobyt dwójki dzieciaków za darmo i jest taniej niż na bezpośredniej stronie hotelu(duże firmy turystyczne są w stanie wynegocjować lepsze rabaty).Minusem jest właśnie 20% zaliczka.
_________________
moje podróże: https://acotamjest.blogspot.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 01 Lut 2012 23:53 

Rejestracja: 10 Wrz 2011
Posty: 21
Loty: 15
Kilometry: 21 727
Pierwszy raz mam taką sytuację a mianowice miałem dzisiaj lecieć z Katowic do Forli/Bolonia, niestety mój lot został odwołany z powodu złych warunków pogodowych. W takim razie mogę ubiegać się o zwrot pieniędzy za biletów w wizzair ?

Druga sprawa powrotny bilet miałem z Bolonia do Krakowa Ryanair, niestety nie skorzystam z niego bo przez odwołany lot nie dolece tam w ogóle. Czy mogę jakoś przebukować bilet na inną datę lub też uzyskać zwrot kosztów ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 02 Lut 2012 09:57 

Rejestracja: 20 Gru 2010
Posty: 395
Loty: 178
Kilometry: 400 854
niebieski
1 lutego loty z Bolonii byly odwolane, wiec moze sytuacja powtorzy sie w Twoim terminie. Inaczej nic nie mozesz. W Wizzarze zwrot kosztow lub przebookowanie.

Mam takie pytanie czy jak sa zle warunki pogodowe to loty sa zawsze odwolywane, czy moze tez zdarza sie tak, ze samoloty wylatuja pare godzin pozniej?
Niebawem lece do Maroka z 2 przesiadkami w kazda strone i kwestia ewentualnych odwolan, opoznien (choc czasy przesiadek mam b. dlugie poza 3 h na przesiadke w Brukseli) lekko podnosi mi cisnienie ;)
_________________
Image
http://mrowisko.wordpress.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 02 Lut 2012 10:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4821
Loty: 307
Kilometry: 514 401
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Mialem rezerwacje na ten lot w ramach mojego wizz clubu.

jak wchodze na te rezerwacje info:

By móc za darmo przebukować skasowany lot należy wybrać nowy lot na tej samej trasie i odbywający się nie póżniej niż 30 dni od daty skasowanego lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 02 Lut 2012 17:36 

Rejestracja: 10 Wrz 2011
Posty: 21
Loty: 15
Kilometry: 21 727
Ok dzięki wielkie własnie napisałem reklamację do Wizza o zwrot kosztów a chyba Ryanairem nic nie poradzę jak lot się odbędzie normalnie :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 05 Lut 2012 11:18 

Rejestracja: 20 Mar 2011
Posty: 507
niebieski
Lecę dziś Wizzairem do Forli. Zamierzam wrócić tego samego dnia. Czy w przypadku, kiedy samolot do Forli doleci, ale nie odleci do Katowic na powrocie z powodu pogorszenia się pogody przysługuje mi jakiś hotel itp? Oczywiście wówczas mogę przebukować lot. Tylko, że następny samolot do Kat jest w środę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 08 Lut 2012 10:46 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2174
niebieski
Cr@sh napisał(a):
Pierwszy raz mam taką sytuację a mianowice miałem dzisiaj lecieć z Katowic do Forli/Bolonia, niestety mój lot został odwołany z powodu złych warunków pogodowych. W takim razie mogę ubiegać się o zwrot pieniędzy za biletów w wizzair ?

Ja być może będę miał taką samą sytuację - lecę w sobotę do Forli a od piątku prognoza wspomina o śniezycach w Forli.
Zakładając hipotetycznie sytuację - odwołują mi lot do Forli (bo lotnisko zamknięte) w sobotę. Więc nie lecę, ale powrót mam we wtorek. Siłą rzeczy - też nie polecę. Oba loty na jednej rezerwacji. Co można z tym fantem zrobić? Wrócą mi za oba loty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 13 Lut 2012 11:58 

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 24
Aby rozwiać Wasze wątpliwości przedstawię Wam w szczegółach moje ostatnie doświadczenia ze śnieżycą w Forli i odwołanym lotem.
Do Forli przyleciałam 28.01 (WAW-FRL), po 3 dniach pogoda zmieniła się drastycznie...dosłownie. We wtorek 31.01 zdążył jeszcze wylądować samolot z Warszawy , a mój lot planowany na 21.00 FRL-WAW już się nie odbył...siedzieliśmy w samolocie, w którym po ok.30 minutach odladzania samolotu usłyszeliśmy, że nie odlecimy....Przez okna samolotu nie było już nic widać, śnieg zasypał widok na świat.
Wróciliśmy do terminala, gdzie każdemu został przydzielony nocleg w hotelu.Lot miał odbyć się następnego dnia o 7.30, później 11.00, a już później następnego dnia...Ale 1.02 to spadło 60 cm śniegu więc szanse na wydostanie się samolotem zmalały do zera.
Wizz Air opłacał nasz pobyt w hotelu wraz z wyżywieniem.Zapewniano nas, że odlecimy 4.02 - bo prognozy były lepsze, ale patrząc na ilości śniegu na płycie lotniska, których nie nadążali odgarniać i wywozić nie wierzyliśmy w obietnicę, że w sobotę dotrzemy do domu.Śnieg nie odpuszczał..więc na własną rękę wynajęliśmy samochód - tylko Avis miał już jeden komplet łańcuchów na koła - bez nich jazda nie możliwa...i wyruszyliśmy do Rzymu skąd w piątek po przebookowaniu lotu była szansa, że polecimy do Waw.
Mimo mega ciężkich warunków drogowych po 10- godz. podróży dotarliśmy do Rzymu.Byliśmy we 4 osoby (3 os.+dziecko)- ponieśliśmy koszty wynajmu samochodu, benzyny, autostrad (tylko one były w miarę przejezdne - 50 km/h) i hotelu w Rzymie.
W miniony piątek otrzymałam wiadomość od WIZZ, że moje faktury zostały przekazane do Budapesztu i w ciągu 14 dni pieniądze zostaną zwrócone.Oczywiście mogliśmy siedzieć w hotelu w Forli na koszt WIZZ, ale nie jeździły autobusy miejskie, zakłócenia w jeździe pociągów i brakowało żywności w sklepach - przez nieprzejezdne drogi trudno o świeży towar w sklepie - więc żadna to przyjemność zamknąć się pokoju hotelowym i czekać na ciągle przekładany lot ( chyba odbył się w poniedziałek 6.02 - my byliśmy juz w piątek w domu:-). Mimo ryzyka podróży samochodem w tych warunkach zdecydowaliśmy się na powrót na własna rękę - choć Włosi w hotelu patrzyli na nas jak na ....ale podróż przebiegła szczęśliwie.
Na marginesie, gdyby takie warunki pogodowe panowały na jakimkolwiek większym lotnisku we Włoszech przez tyle dni trąbiły by wszystkie serwisy informacyjne o pasażerach uziemionych w terminalach, ale na szczęście w Forli jest tak mało lotów, że nie przyniosło to poważnego paraliżu.
P.S.
NIE BYŁ TO WYJAZD LOW COST - MIMO BILETÓW RT ZA OK.200 ZŁ (4 OS.) WYDALIŚMY NA TRANSFER Z FRL na FCO ponad 500 EUR.
Oczywiście zostanie to przez WIZZ zwrócone, ale karta kredytowa została znacznie obciążona.
Zatem wybierającym się do Forli życzę bez-śniegowego pobytu! ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 23 Lut 2012 01:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 380
niebieski
Przed wczoraj leciałem z Warszawy do Malmy lot był opóźniony o 1 godzinę ponieważ samolot przyleciał z opóźnieniem z Katowic.
Dziś natomiast wracałem z Malmy do Gdańska lot miał być o 12.10, a był o 15.30 więc ponad 3 godziny opóźnienia ponieważ było za mało powietrza w kole i musieli czekać na oponę, a później ją zmienili - dostaliśmy kupony na 4 euro, czyli śmieszne pieniądze bo najtańsza kanapka to 4.5 euro.
Oba loty były Wizz.

Czy mam prawo do odszkodowania chociaż za ten drugi lot?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 26 Lut 2012 10:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7832
HON fly4free
KrzYchuu napisał(a):
Przed wczoraj leciałem z Warszawy do Malmy lot był opóźniony o 1 godzinę ponieważ samolot przyleciał z opóźnieniem z Katowic.
Dziś natomiast wracałem z Malmy do Gdańska lot miał być o 12.10, a był o 15.30 więc ponad 3 godziny opóźnienia ponieważ było za mało powietrza w kole i musieli czekać na oponę, a później ją zmienili - dostaliśmy kupony na 4 euro, czyli śmieszne pieniądze bo najtańsza kanapka to 4.5 euro.
Oba loty były Wizz.

Czy mam prawo do odszkodowania chociaż za ten drugi lot?


Co do dugiego lotu możesz spróbować napisac reklamacje (tylko sprawdz dokoladnie ile wynosilo opoznienia na przylocie do miejsca docelowego), chociaż wiadomo że będą się tłumaczyć siła wyższą, usterka itd. Natomiast mechanizm wygląda tak, że usterka sama w sobie nie jest nigdy okolicznoscia nadzwyczajna, natomiast taki charakter moga miec czynniki ktore ja spowodowaly. Przewożnik musi sie liczyc z tym, ze w normalnym trybie uzytkowania samolotu zdarzaja sie awarie i powinien byc na to przygotowany. Natomiast w tym konkretnym przpadku istotne bedzie to co spowodowalo awarie opony - w razie skargi do ULC linie beda musialy wykazac ze opona ulegla uszkodzeniu na skutek nieprzewidywalnych okolicznosci a nie np. dlatego ze byla juz zuyta i powinna byc serwisowana. Co do wartosci voucherów na jedzenie - niestety rozporzadzenie nie przewiduje minimalnej wysokosci takiej pomocy, ale z uwagi na jej cel (przewoznik ma zapewnic jedzenie i napoje w ilosci adekwatnej do czasu oczekiwania) jesli przekazuje kupony to powinny one pozwolic na zakup jakiegos jedzenia i picia w rozsadnej ilosci - ewentualnie mozna dodac rachunki przewyzszajace te 4 euro i argumentowac to tym, ze w kwocie przekazanej przez przewoznika nie mozna nic kupic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 29 Lut 2012 17:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 2188
Loty: 408
Kilometry: 718 413
srebrny
czesc wszystkim, troszke mi zajelo przeczytanie calego watku, ale w koncu sie udalo.

moja sytuacja:
mam bilety na PB do gdanska (wszystko koniec marca)
- bilet wizzar gransk - skavska
- bilet tego samego dnia powrotny skavska - warszawa

natomiast dzisaj k'mojemu zaskoczeniu otrzymalem takiego meila od wizzara

"Szanowni Państwo,

Z przykrością informujemy, że nastąpiła zmiana dotycząca Państwa lotu w rezerwacji XXXXXX.

Wizz Air bardzo przeprasza za wszelkie niedogodności, które ta zmiana może spowodować.

Nowy termin lotu:
27/03/2012 Sztokholm Skavsta (2130) - Warszawa (2300)

Prosimy o bardzo uważne sprawdzenie daty podróży i godzin wylotu!

Jeśli akceptują Państwo nowy termin, prosimy zaznaczyć kwadrat i kliknąć przycisk "akceptacja zmiany w rozkladzie".

PROSIMY KLIKNĄĆ PONIŻEJ W CELU AKCEPTACJI ZMIANY ONLINE:
www. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dziękujemy!

Państwa kod rezerwacji pozostaje ten sam.


Jeżeli pasażer nie akceptuje zmian, prosimy o kontakt telefoniczny z Wizz Air dzwoniąc pod jeden z numerów pomocy w związku ze zmianą rozkładu lotów (cena połączenia według stawek lokalnych). Numery można znaleźć klikając następujący odsyłacz:
http://XZXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Prosimy nie odpowiadać na tego emaila. Ten adres służy jedynie wysyłaniu wiadomości.

Dział Obsługi Klienta





i co moge teraz zrobic ? przyznam ze miala to byc podroz z tych low-costowych dla ... 6 osob. na nocleg na miejscu nas nie stac, podroz przedluza sie o 24 h ...
-
_________________
Strona znajomego, gorąco polecam:
Zdjęcia, filmiki i ciekawostki z całego świata -> http://www.niezwyklyswiat.com
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3664 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group