Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#881 PostWysłany: 01 Sie 2023 20:48 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9871
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
Anonymous napisał(a):
Cały czas się zastanawiam czy oni są tak wielkimi cynikami, że powiedzą wszystko, byleby ciemny lud kupił, czy jednak ignorantami, którzy nie mają zielonego pojęcia co robią. Po ukazaniu się Masterplanu przychylam się do tej drugiej opcji...

Moim zdaniem jest to połączeniu cynizmu z ignoracją.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przygoda w Wietnamie! 🏯🐉🏮 Hanoi i Ho Chi Minh w jednej podróży za 2564 PLN 🛵🍜 Przygoda w Wietnamie! 🏯🐉🏮 Hanoi i Ho Chi Minh w jednej podróży za 2564 PLN 🛵🍜
🌴Ciepło, luksus i rajskie plaże☀️✨ Wycieczka na Zanzibar za 3412 PLN 🏖️✈️ Loty z dużym bagażem i 4⭐ hotel 😍 🌴Ciepło, luksus i rajskie plaże☀️✨ Wycieczka na Zanzibar za 3412 PLN 🏖️✈️ Loty z dużym bagażem i 4⭐ hotel 😍
 Temat postu: Re: CPK
#882 PostWysłany: 05 Sie 2023 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5359
platynowy
A ja się poważnie zastanawiam co kolega od CPK i drugi od RDO w konkurencyjnym watku pala, piją, łykają, wahają itp... moze bym.... spróbował? Bo... odjazd jest lepszy od Burroughs'a w "Nagim Lunchu'u"
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#883 PostWysłany: 05 Sie 2023 16:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7922
platynowy
PawelSz napisał(a):
Gdyby przed wojną nasze władze tak podchodziły do kwestii modernizacji kraju jak co poniektórzy Sz. Forumowicze do budowy CPK oraz rozbudowy lotniska w Radomiu, to nie mielibyśmy ani portu w Gdyni ani COP ani lux torpedy do Zakopanego...


Argument stary, jak ten wątek:

cpk,18,143890?start=40#p1335264

Porównanie to nadal pozostaje chybione.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#884 PostWysłany: 05 Sie 2023 22:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Maj 2023
Posty: 85
Loty: 19
Kilometry: 7 293
-- 05 Sie 2023 22:41 --

jaco027 napisał(a):
Przepraszam za brutalne stwierdzenie, ale takich dyrdymalow (aby napisac delikatnie i nie uzyc slowa bredni) juz dawno nie czytalem...
1. FR vs. W6 - obie firmy to LCC, ale przyjely rozniace sie strategie i efekt jest taki, ze FR przegania najwieksze legacy na kontynencie, np. LH pod wzgledem operacji, PAXow, P&L, itd... a landrynka wpadla w tarapaty finansowe i ledwo przedzie. Kilka bledow i jest o kilka dlugosci za konkurentem LCC... Doedukuj sie i poczytaj sobie roczne/kwartalne sprawozdania fianansowe w/w spolek.
A te argumenty odnosnie pseudo legacy landryny... zobacz gdzie lataja, bo tylko z warszawaskiego punktu widzenia jest tak, nomen omen "rozowo". Swoja droga Franca na niejednym lotnisku tez podjezdza pod rekaw...
Ja myślę, że niektórym brakuje kultury dyskusji i myślą że są najmądrzejsi co zazwyczaj nie jest prawdą.
Ja co musze przyznać, że low-costem leciałem raz i to tylko dlatego że nie miałem alternatywy.
Nie wchodząc w szczegóły które nie są związane z tematem CPK. Strategią Ryana jest jak najniższa cena. I to ich jedyna zaleta. A że pasażerów dla których jedynym kryterium jest cena to większość stąd ich duża ekspansja. Mogą to osiągać dzięki wynegocjowanym z lotniskami zniżkom. A niektóre lotniska (p. Modlin) są pod negocjacyjną ścianą bo bez LCC stracą rację bytu.
Natomiast co ma wtrącanie dyskusji o strategi RyanAira do planów CPK to nie wiem. Może chodzi o to żeby CPK wybudować w porozumieniu z FR jako hub tego przewoźnika skoro przebija LOT pod względem niemal każdym. Ale obawiam się że raczej by to nie wyszło.
jaco027 napisał(a):
2. "Lufthansy, Emiratesy i inne chyba będa musiały gdzieś latać. " - serio konkurencja zwiekszy oferowanie na neoWAW (aka CPK) 5-10x, aby to neoWAW mialoby byc rentowne? Retorycznie: Model biznesowy konkurecji zaklada wspieranie "hub'u" w PL, czy dowozenie do swoich hub'ow?
OMG. Serio jedno wyklucza drugie? Według tego rozumowania linie miałyby całkowicie wycofać się z obsługi CPK tylko dlatego by przypadkiem nie wesprzeć wrogiego sobie hubu? Przecież Polacy, którzy mieliby korzystać z CPK też będą zapewne chcieć dolecieć do innych hubów. Natomiast o czym mowa. LOT, Lufthansa, Emirates czy inni latają do dziesiątek "obcych" hubów i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.
jaco027 napisał(a):
3. I tu peklem: "Natomiast zamówić i kupić samoloty to nie problem jeśli ma się pieniądze lub zdolność kredytową." Really? To ja dam Ci 1.000.000.000 USD (slownie miliard zielonych) i zobaczymy na kiedy zamowisz mi pierwszy B738, a niech tam, niech bedzie A350... hahaha... Znowu uzupelnij swoja wiedze nt. backlogow firm na A/B i B/E, i ew. mozliwosci firmy na C i wrocimy do powaznej dyskusji. Polecam minimum kilka depesz Reuters'a z 2023...
Nie wiem jak to skomentować. Mamy rok 2023 a początek rozwoju CPK ma się rozpocząć za co najmniej kilkanaście lat. Więc jest to wystarczająco dużo czasu. Jeśli będzie potrzeba to można wspierać się leasingiem używek. LOT też ma doświadczenie w tym zakresie.

-- 05 Sie 2023 22:41 --

jaco027 napisał(a):
Przepraszam za brutalne stwierdzenie, ale takich dyrdymalow (aby napisac delikatnie i nie uzyc slowa bredni) juz dawno nie czytalem...
1. FR vs. W6 - obie firmy to LCC, ale przyjely rozniace sie strategie i efekt jest taki, ze FR przegania najwieksze legacy na kontynencie, np. LH pod wzgledem operacji, PAXow, P&L, itd... a landrynka wpadla w tarapaty finansowe i ledwo przedzie. Kilka bledow i jest o kilka dlugosci za konkurentem LCC... Doedukuj sie i poczytaj sobie roczne/kwartalne sprawozdania fianansowe w/w spolek.
A te argumenty odnosnie pseudo legacy landryny... zobacz gdzie lataja, bo tylko z warszawaskiego punktu widzenia jest tak, nomen omen "rozowo". Swoja droga Franca na niejednym lotnisku tez podjezdza pod rekaw...
Ja myślę, że niektórym brakuje kultury dyskusji i myślą że są najmądrzejsi co zazwyczaj nie jest prawdą.
Ja co musze przyznać, że low-costem leciałem raz i to tylko dlatego że nie miałem alternatywy.
Nie wchodząc w szczegóły które nie są związane z tematem CPK. Strategią Ryana jest jak najniższa cena. I to ich jedyna zaleta. A że pasażerów dla których jedynym kryterium jest cena to większość stąd ich duża ekspansja. Mogą to osiągać dzięki wynegocjowanym z lotniskami zniżkom. A niektóre lotniska (p. Modlin) są pod negocjacyjną ścianą bo bez LCC stracą rację bytu.
Natomiast co ma wtrącanie dyskusji o strategi RyanAira do planów CPK to nie wiem. Może chodzi o to żeby CPK wybudować w porozumieniu z FR jako hub tego przewoźnika skoro przebija LOT pod względem niemal każdym. Ale obawiam się że raczej by to nie wyszło.
jaco027 napisał(a):
2. "Lufthansy, Emiratesy i inne chyba będa musiały gdzieś latać. " - serio konkurencja zwiekszy oferowanie na neoWAW (aka CPK) 5-10x, aby to neoWAW mialoby byc rentowne? Retorycznie: Model biznesowy konkurecji zaklada wspieranie "hub'u" w PL, czy dowozenie do swoich hub'ow?
OMG. Serio jedno wyklucza drugie? Według tego rozumowania linie miałyby całkowicie wycofać się z obsługi CPK tylko dlatego by przypadkiem nie wesprzeć wrogiego sobie hubu? Przecież Polacy, którzy mieliby korzystać z CPK też będą zapewne chcieć dolecieć do innych hubów. Natomiast o czym mowa. LOT, Lufthansa, Emirates czy inni latają do dziesiątek "obcych" hubów i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.
jaco027 napisał(a):
3. I tu peklem: "Natomiast zamówić i kupić samoloty to nie problem jeśli ma się pieniądze lub zdolność kredytową." Really? To ja dam Ci 1.000.000.000 USD (slownie miliard zielonych) i zobaczymy na kiedy zamowisz mi pierwszy B738, a niech tam, niech bedzie A350... hahaha... Znowu uzupelnij swoja wiedze nt. backlogow firm na A/B i B/E, i ew. mozliwosci firmy na C i wrocimy do powaznej dyskusji. Polecam minimum kilka depesz Reuters'a z 2023...
Nie wiem jak to skomentować. Mamy rok 2023 a początek rozwoju CPK ma się rozpocząć za co najmniej kilkanaście lat. Więc jest to wystarczająco dużo czasu. Jeśli będzie potrzeba to można wspierać się leasingiem używek. LOT też ma doświadczenie w tym zakresie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#885 PostWysłany: 06 Sie 2023 00:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2097
złoty
Jeden2trzy napisał(a):
Mamy rok 2023 a początek rozwoju CPK ma się rozpocząć za co najmniej kilkanaście lat.

Ekhem, zgodnie ze stroną CPK, te "co najmniej kilkanaście lat" ma konkretną datę. 2027[1]. Już wtedy zdolności przewozowe LOTu muszą być dużo większe niż aktualnie...

[1] - https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/category/program-wieloletni
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#886 PostWysłany: 07 Sie 2023 11:54 

Tak a propos zwijania Okęcia to PKP w piątek ogłosiło plany zrobienia drugiej średnicówki w Warszawie. Tunele pod miastem na prawie całej długości, w tym superważna odnoga do Okęcia. Plan na 20 lat naprzód. No i teraz się zastanawiam: wierzyć CPK, że za 20 lat to Okęcie będzie zaorane na amen, czy PKP, które twierdzi, że za 20 lat Okęcie będzie nadal tak ważnym portem lotniczym, że opłacało się będzie budować do niego nową linię i stacje?

A za wszystkie te plany podatnik płaci kartą Mastercard. Swoją.
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#887 PostWysłany: 07 Sie 2023 14:17 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1614
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Zależy którędy to puszczą - można dociągnąć kolej do Okęcia bez lotniska jako celu. Nie wiem którędy ta trasa ma biec, bo co prawda ostatnio widziałem jakiś artykuł o drugiej linii średnicowej, ale skupiał się on raczej na centralnej części miasta, a teraz jak szukam też nie mogę niczego znaleźć o Okęciu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#888 PostWysłany: 07 Sie 2023 14:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1659
Loty: 245
Kilometry: 518 982
platynowy
Anonymous napisał(a):
Tak a propos zwijania Okęcia to PKP w piątek ogłosiło plany zrobienia drugiej średnicówki w Warszawie. Tunele pod miastem na prawie całej długości, w tym superważna odnoga do Okęcia. Plan na 20 lat naprzód. No i teraz się zastanawiam: wierzyć CPK, że za 20 lat to Okęcie będzie zaorane na amen, czy PKP, które twierdzi, że za 20 lat Okęcie będzie nadal tak ważnym portem lotniczym, że opłacało się będzie budować do niego nową linię i stacje?

A za wszystkie te plany podatnik płaci kartą Mastercard. Swoją.


Jesli lotnisko faktycznie zostanie zamkniete i zlikwidowane to tak olbrzymim i atrakcyjnym terenem relatywnie blisko do centrum zainteresuje się wiele instytucji czy chociazby deweloperzy. Jestem przekonany, że zostanie w taki lub inny sposob zagospodarowany.

Akurat za myslenie w dłuższej perspektywie niż najbliższe wybory należy się pochwała.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#889 PostWysłany: 07 Sie 2023 14:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5359
platynowy
@tunczaj
Poprawcie mnie jesli sie myle, ale chyba w jakis wersjach planow (moze juz nieaktualnych, nienadarzam...) zaorane mialo by Okecie cywilne, ale wojskowe mialo pozostac, aby... bylo blisko na Wiejska...
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#890 PostWysłany: 07 Sie 2023 14:39 

CPK sprzedawało już trzy wersje: całkowite zaoranie Okęcia, zostawienie tylko wojskowego, a teraz, gdy ktoś podliczył, że początkowy terminal CPK nie da w żadnym razie obsłużyć ruchu z Okęcia, stwierdzili, że Okęcie będzie pełnić rolę pomocniczą. W sensie, że na CPK będą linie regularne, a na Okęciu low-costy. Przewiduję, że w tym roku pojawi się jeszcze jedna wersja. Można zaryzykować twierdzenie, że to myślenie o perspektywie od jednej wizki do drugiej. :D

@trocha, dziś w Wyborczej jest artykuł z mapką:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,30046393,druga-linia-srednicowa-pkp-pod-warszawa-nowy-wariant-przebiegu.html
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#891 PostWysłany: 07 Sie 2023 14:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1659
Loty: 245
Kilometry: 518 982
platynowy
Wersji jest wiele bo ostateczna decyzja nie została podjęta.

Ja widzialem rowniez koncepcje miasteczka:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 77935.html

A w poscie chodzi mi glownie o sam fakt myslenia przyszlosciowego a nie na tu i teraz. W koncu sam fakt powstania CPK nie jest pewny, zatem co mozna brac za pewnik w przypadku Okecia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#892 PostWysłany: 07 Sie 2023 14:50 

Podobnież Masterplan to był plan oficjalnie niezmienialny, więc.. oficjalnie nie możemy pisać, że decyzja nie została podjęta. ;)

Ostatnie o co posądzam Horałę i spółkę to myślenie przyszłościowe. Tak jak napisałem - oni myślą od wizki do wizki. Gdy mają wenę to zamykają Okęcie, a gdy przyjdzie do pracy ktoś z kalkulatorem - okazuje się, że Okęcie jest jednak potrzebne.

Myślenie o Okęciu w perspektywie kilkudziesięciu lat oczywiście trzeba zacząć już teraz, ale po pierwsze z analizami w dłoni, a po drugie w porozumieniu z miastem. Pierwszego Horała nie ma, drugie nie chce im przejść przez gardło.
Góra
 PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#893 PostWysłany: 07 Sie 2023 15:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1659
Loty: 245
Kilometry: 518 982
platynowy
Horałę nigdy w życiu bym nie oskarżył o logiczne, racjonalne i przyszłościowe myslenie, ale moj komentarz dotyczyl planow PKP i Warszawy, a no to nie ma on zadnego istotnego wplywu ;) na szczescie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#894 PostWysłany: 07 Sie 2023 16:12 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 2569
Loty: 160
Kilometry: 345 326
HON fly4free
tunczaj napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Tak a propos zwijania Okęcia to PKP w piątek ogłosiło plany zrobienia drugiej średnicówki w Warszawie. Tunele pod miastem na prawie całej długości, w tym superważna odnoga do Okęcia. Plan na 20 lat naprzód. No i teraz się zastanawiam: wierzyć CPK, że za 20 lat to Okęcie będzie zaorane na amen, czy PKP, które twierdzi, że za 20 lat Okęcie będzie nadal tak ważnym portem lotniczym, że opłacało się będzie budować do niego nową linię i stacje?

A za wszystkie te plany podatnik płaci kartą Mastercard. Swoją.


Jesli lotnisko faktycznie zostanie zamkniete i zlikwidowane to tak olbrzymim i atrakcyjnym terenem relatywnie blisko do centrum zainteresuje się wiele instytucji czy chociazby deweloperzy. Jestem przekonany, że zostanie w taki lub inny sposob zagospodarowany.

Akurat za myslenie w dłuższej perspektywie niż najbliższe wybory należy się pochwała
.

20lat do przodu to nie jest dłuższa perspektywa w kontekście rozwoju miasta czy infrastruktury.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#895 PostWysłany: 07 Sie 2023 17:25 

tunczaj napisał(a):
Horałę nigdy w życiu bym nie oskarżył o logiczne, racjonalne i przyszłościowe myslenie, ale moj komentarz dotyczyl planow PKP i Warszawy, a no to nie ma on zadnego istotnego wplywu ;) na szczescie


IMO PKP to jeszcze większe bagno planowania niż Horała. :D

A tak poważnie to w planowaniu przyszłości infrastruktury najbardziej boję się tego styku instytucji. Mam nadzieję, że podczas remontu obecnej średnicówki PKP i miasto będą na tyle dobrze koordynowały swoje poczynania, że wypracują jakiś sposób owocnej współpracy na przyszłość.


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 07 Sie 2023 18:39, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#896 PostWysłany: 07 Sie 2023 17:41 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
PawelSz napisał(a):
..
Zastanawiam się, komu przeszkadza, że Polska się rozwija ?
Czy to niechęć do obecnej władzy tak zaślepia ?…

Nie powinieneś być zdziwiony, marketingowcy czy też inny władcy umysłów byliby bezrobotni gdyby ludzkimi wyborami zawsze rządził rozum, a nie emocje.

abelincoln napisał(a):
…..
Ekhem, zgodnie ze stroną CPK, te "co najmniej kilkanaście lat" ma konkretną datę. 2027[1]. Już wtedy zdolności przewozowe LOTu muszą być dużo większe niż aktualnie...
[1] - https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/category/program-wieloletni

Nigdy jakoś nie szukałem, więc zapytam w jaki sposób krętacze z OLT Express raczej szybciej niż wolnej zgromadzili 11 Airbusów?
Z Yes mieli trzy sztuki, Jet Air miał tylko ATRy, niemiecki OLT też jakieś inne.

jaco027 napisał(a):
@tunczaj
Poprawcie mnie jesli sie myle, ale chyba w jakis wersjach planow (moze juz nieaktualnych, nienadarzam...) zaorane mialo by Okecie cywilne, ale wojskowe mialo pozostac, aby... bylo blisko na Wiejska...

Poniżej godzinna dyskusja wszystkich ważniejszych frakcji polit. na temat CPK, projektu strategii rozwoju lotnictwa do 2030, itp.
Grono złożone m.in. z członków podkomisji ds transportu lotniczego, choć akurat przewodniczącego Jońskiego brak.
Ogólnie nieciekawo jak na specjalistów, w pigułce:
- brak wariantowości (poseł PO) jeśli coś nie powiedzie się z CPK
- wiadomość od posła Konfederacji, że od 2013r. (nie dziwi) nie ma strategii rozwoju transportu lotniczego
- nikt nie powiedział „nie” dla CPK jeśli będzie rządził po wyborach, trzeba tylko coś tam przeanalizować, popytać ekspertów, itp.
- coś tam o LOTcie i lotniskach regionalnych

_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#897 PostWysłany: 07 Sie 2023 19:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5359
platynowy
@Grzenio1970
1. "...marketingowcy czy też inny władcy umysłów byliby bezrobotni gdyby ludzkimi wyborami zawsze rządził rozum, a nie emocje."
tak, ten patent opanowano juz dobrze kilka tysiecy lat temu nad Nilem, Jordanem, Tybrem, obecnie sa juz wersje 2.0 i 3.0 i nawet e-wersje :-)

2. "...więc zapytam w jaki sposób krętacze z OLT Express raczej szybciej niż wolnej zgromadzili 11 Airbusów..."
To jest calkowicie inna skala i podejscie. Tam trzeba bylo 10-20maszyn za kazda cene do przepalania kasy, ROI sie nie liczyl, przy takim podejsciu LOT bylby RIP tez w 1-2 miesiace...
A obecnie to trzeba raczej min. 200 duzych maszyn na styczen 2028, czyli na juz i to w dobych pieniadzach, aby P&L sie spial.

3. "...godzinna dyskusja ...na temat CPK, projektu strategii rozwoju lotnictwa do 2030..."
Nawet nie che mi sie tracic czasu, z szybkiego przejzenia mniej lub bardziej branzowych portali wylania sie obraz... hmmm... braku spojnosci, ustalen, wykluwania sie wizji, sprzecznych interesow/zalozen. I to tak zostawie, aby powiedziec bardzo delikatnie...
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#898 PostWysłany: 07 Sie 2023 19:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2097
złoty
Grzenio1970 napisał(a):
Nigdy jakoś nie szukałem, więc zapytam w jaki sposób krętacze z OLT Express raczej szybciej niż wolnej zgromadzili 11 Airbusów?

Są firmy które moga dostarczyć maszyny - nie jest to problem (to znaczy nie jest problemem 11 maszyn, nie wiem czy tak łatwo uda się znaleźć samoloty w takiej ilości by zwiększyć przewozy z 10 mln do 40 mln...). Problemem jest to, że taki sposób pozyskania maszyn jest dużo droższy - więc i dużo więcej trzeba uzyskiwać z biletów (i opłat dodatkowych), tak by ten skokowy rozwój nie skończył się równie spektakulatnie jak OLT... Szczególnie że LOT ma konkurować na dobrze obsadzonych połączeniach z Azją bądź Ameryką - więc i ciężko będzie sprzedać droższe bilety w dużej ilości.

No chyba że sfinansuje to wszystko nowa trasa Europa-Australia, gdzie bezpośrednio lata chyba tylko Quantas :D
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#899 PostWysłany: 07 Sie 2023 19:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5359
platynowy
No @abelincoln w punkt :-)
Po co czytac 200 stron tego jak sie domyslam wew. sprzecznego dokumentu, do debaty nad ktorym odwolal sie @Grzenio1970
https://www.gov.pl/attachment/b5b9fef1- ... 29fd8e4961

Przeciez tajna strategia, wypowiedziana gdzies tak mimochodem i przez przypadek podczas tour de pologne, aka pre/krypto kampania, przez jednago prezesa, nie dalej niz w te wakacje, glosi "...bezposrednie polaczenia z Polski do Australii..."
I pewnie o to chodzi, ze z neoWAW, LO juz za lat 5 bedzie pierwsza i jedyna linia oferujaca bezposrednie polaczenie EU-AU, a mianowicie CPK-SYD
A my niedowiarki wieszamy psy na vce H. nie rozumiejac, ze on w pocie i znoju realizuje tajny i strategiczny plan rozwoju Polski :-)
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: CPK
#900 PostWysłany: 07 Sie 2023 20:21 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
@abelincoln
Skąd wynika plan wzrostu z 10 do 40 mln pasażerów LOTu?
Czy 40 mln nie jest początkowym targetem dla całego CPK?
WAW może w tym roku zbliżyć się do 16-17 mln.

@jaco027
Dlaczego LOT potrzebuje 200 dużych maszyn?
AEGEAN posiada 76 samolotów i w 2023 zaoferuje 18 mln miejsc na swoich lotach.
LOT jeśli dobrze policzyłem posiada 67 samolotów.
Zarówno flota flocie jak i rynek rynkowi nie są równe, więc przydałaby się informacja ile miejsc może zaoferować LOT w obecnej siatce oraz jaki ma potencjał.
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] oraz 18 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group