Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 225 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 12 Lip 2020 13:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
"Bieg przedawnienia roszczeń majątkowych zawiesza się na okres od dnia złożenia reklamacji do dnia udzielenia na nią odpowiedzi albo do dnia, w którym upłynął termin na jej rozpatrzenie"

Czy według was za dzień złożenia uznać należy za dzień nadania listu w polskiej placówce pocztowej czy dzień dotarcia oświadczenia do przewoźnika? Każdej z tych koncepcji można bronić. Konsument nie może ponosić odpowiedzialności za pracę poczty, a z drugiej przewoźnik jak nie dostał to nie mógł się wypowiedzieć.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
#122 PostWysłany: 12 Lip 2020 14:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Moim zdaniem jednak dotarcia.
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#123 PostWysłany: 12 Lip 2020 19:28 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Poczta zapewnia, że list dojdzie w 3 dni, idzie już 3 tygodnie...ale też uważam, że decyduje doręczenie. Dlatego nie odkładajcie nigdy nic na później.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#124 PostWysłany: 12 Lip 2020 19:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Będzie problem, jeśli w ogóle nie dojdzie.
Jeśli zawieszenie biegu przedawnienia jest istotne, to jednak proponuję wybierać jednocześnie z PP zgłoszenie reklamacji w formie elektronicznej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 13 Lip 2020 08:07 

Rejestracja: 02 Lip 2015
Posty: 2198
Loty: 44
Kilometry: 65 890
niebieski
Dzień wysylki. Warto jeszcze zwrocic uwage w takiej sytuacji, żeby był czytelny stempel, bo z tym czasem tez sa problemy ;) Wiadomo ze mozna potem po kodach wszystko sprawdzac itp ale to zawsze dodatkowy problem.
_________________
Jeśli masz jakieś pytania o Poznań pomogę!
I klikamy "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...


Ostatnio edytowany przez klapio, 05 Gru 2020 19:39, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 13 Lip 2020 10:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
A oprzesz się na jakiejś podstawie prawnej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#127 PostWysłany: 19 Lip 2020 12:42 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 19 Lip 2020 12:31 --

Przewoźnik jako profesjonalista w obsłudze lotów pasażerskich jest zobowiązany do podjęcia wszelkich środków, które pozwolą na przewidzenie, uniknięcie bądź wyeliminowanie sytuacji mogących wpłynąć na nienależyte wykonanie usługi przewozu. Zawodowy charakter przedmiotowych usług należy wiązać również z posiadaniem odpowiednich procedur na wypadek pojawienia się przeszkód np. związanych z obsadą załogi lotu. Przewoźnik powinien więc uwzględnić określoną rezerwę czasu, pozwalającą również, w miarę możliwości, na terminowe wykonanie następnych rejsów po przezwyciężeniu niespodziewanych zdarzeń dotyczących poprzednich lotów. Okoliczności związane z lotem poprzedzającym nie mieszczą się w grupie nadzwyczajnych okoliczności dotyczących lotów następujących po nim. Innymi słowy nie stanowią już nadzwyczajnej okoliczności, lecz są elementem prowadzenia działalności gospodarczej i wiążą się ze znanym przedsiębiorcom przewozowych ryzykiem. Dodać należy, że prawidłowa organizacja pracy u zawodowego przewoźnika powinna uwzględniać ryzyko niedyspozycji pojedynczych członków załogi. Jest to normalne ryzyko i może w pewnych okolicznościach wpłynąć, w sposób nadzwyczajny jedynie na ten, konkretny lot. Zapewnienie obsady i zastępstwa, gotowego do pełnienia swoich obowiązków mieści się w zakresie zobowiązań pozwanego i jest to okoliczność, na którą przewoźnik ma wpływ. Nieobecność kapitana poprzedniego lotu związana z jego zasłabnięciem nie stanowi więc okoliczności egzoneracyjnej, której nie dało się w żaden sposób przewidzieć, a zwłaszcza której skutkom dla operacji lotniczej nie dało się zapobiec.

Sąd Okręgowy w Warszawie konsekwentnie nie uznaje okoliczności dotyczących lotu poprzedniego za nadzwyczajne okoliczności, ale każdy Sąd Okręgowy ma inne zdanie na ten temat.

-- 19 Lip 2020 12:42 --

boots napisał(a):
A oprzesz się na jakiejś podstawie prawnej?


Zgadzam się z Tobą i podobne zdanie można znaleźć w komentarzach, ale jest we mnie zgrzyt, bo przewoźnik może awizować przesyłki co może sprawić, że nie dojdą one na czas. Prawo powinno chronić konsumenta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#128 PostWysłany: 19 Lip 2020 12:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Wiesz, jak jest - czasami chroni aż do przesady za bardzo, a czasami coś jest przeoczone. Taka jest nasza legislakcja...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 20 Lip 2020 19:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wyrok

Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego w Warszawie

z dnia 22 lutego 2019 r.

I C 5456/18

"W ocenie Sądu na uwzględnienie zasługiwał zarzut podniesiony przez pozwanego, który wskazał, że poprzednik prawny powoda podróżował bezpłatnie Jak wynika z dokumentu podróży, poprzednik prawny powoda tj. I. S. nie poniosła kosztów podróży samolotem, tj. z jej tytułu przewoźnik nie otrzymał wynagrodzenia od biura podróży. W dokumencie podróży zostały wyszczególnione wszystkie elementy składające się na cenę wycieczki oraz cena każdego z tych elementów. W przypadku transportu zostało wskazane, że będzie to samolot, zaś w miejscu cent wskazano 0,00. Z pewnością ma to związek z tym, że wycieczka była objęta ofertą last minute, co także zostało wskazane w dokumencie podróży. Wycieczki tego rodzaju charakteryzuje się niższą ceną. W tym wypadku cena wycieczki wyniosła 2.554 zł, zatem niewiele jak na tygodniowy pobyt w hotelu piątej kategorii z opcją all inclusive. Niska cena była możliwa dzięki zniżce oferowanej przez biuro podróży, która w tym wypadku przyjęła postać bezpłatnego przelotu. Taka cena wycieczki nie byłaby możliwa, gdyby odejmowała także koszty przelotu samolotem.

Okoliczność, że na cenę wycieczki składa się opłata lotniskowa w kwocie 200 zł nie powoduje, że podróż nie jest bezpłatna. Opłata lotniskowa nie jest uiszczana na rzecz przewoźnika, a portu lotniczego."

Wyrok utrzymał się w apelacji co jest kuriozum, ponieważ prowadzi to do wniosku, że przewoźnik lotniczy lata charytatywnie i jeśli w umowie kwota wynosi zero to znaczy, ze przewoźnik nie otrzymał pieniędzy, a pieniądze otrzymał.

Odmienny pogląd:

Sądu Okręgowego w Warszawie
z dnia 27 listopada 2019 r.
XXVII Ca 1494/19

Zauważyć należy, że zgodnie z art. 75 ustawy Prawo lotnicze opłaty lotniskowe są to opłaty za korzystanie z obiektów, urządzeń lub usług udostępnianych wyłącznie przez zarządzającego lotniskiem, związanych ze startem, lądowaniem, oświetleniem, parkowaniem statków powietrznych lub obsługą ładunków (towarów i poczty) lub pasażerów, pobierane od podmiotu na rzecz którego udostępniane są te obiekty, urządzenia lub usługi, od użytkownika statku powietrznego lub innego eksploatującego statek powietrzny w momencie wykonywania operacji lotniczej. Z powyższej definicji wynika, że poniesienie przez pasażera już tylko kosztu związanego z opłatą lotniskową świadczy o odpłatności przewozu lotniczego i tym samym objęcie go regulacjami rozporządzenia (WE) nr 261/2004.

WNIOSEK - nie załączaj umowy z biura kiedy nie musisz tego robić.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1 20 Lip 2020 22:20, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
Gadekk lubi ten post.
greg1291 uważa post za pomocny.
 
      
#130 PostWysłany: 20 Lip 2020 21:23 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 1143
Loty: 40
Kilometry: 24 863
niebieski
Jakie sądy, takie wyroki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 24 Lip 2020 19:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wyrok Sądu Rejonowego, który utrzymał się w apelacji.

"Strajk na który powoływał się pozwany faktycznie mógłby zostać uznany za okoliczność wyłączającą odpowiedzialność pozwanego w niniejszej sprawie, gdyby pozwany udowodnił, że rzeczywiście miał on miejsce. Tymczasem pozwany nie przedstawił jakichkolwiek dowodów wskazujących, że strajk kontrolerów lotu oraz podejmowane w tym zakresie decyzje miały bezpośredni wpływ na terminowość wykonania lotu (...). Podkreślić należy, że ciężar wykazania związku między zdarzeniem nadzwyczajnym a opóźnieniem konkretnego lotu spoczywa na przewoźniku lotniczym. Celem wykazania powyższej okoliczności pozwany przedłożył wydruk, który został nazwany "depeszą (...) (k. 40). Sąd nie ma wiedzy specjalnej, która pozwoliłaby na prawidłowe odczytanie treści tego wydruku i tym samym ustalenie, czy faktycznie wynikają z niego okoliczności powoływane przez pozwanego. Pozwany w sprzeciwie wprawdzie wyjaśnił, co oznaczają symbole widniejące na wydruku, ale jest oczywiste, że Sąd w tym zakresie nie mógł opierać się na wyjaśnieniach srony - podmiotu jak najbardziej zainteresowanego rozstrzygnięciem w sprawie. Do odczytania wydruku potrzebny był tak naprawdę dowód z opinii biegłego z zakresu lotnictwa cywilnego, którego pozwany nie zgłosił. Z kolei Sąd nie widział podstaw do dopuszczenia takiego dowodu z urzędu w sytuacji, gdy pozwany ma profesjonalnego pełnomocnika procesowego, nadto jest przedsiębiorcą stale mającym do czynienia z tego rodzaju roszczeniami, co dochodzone w niniejszej sprawie. Niezależnie od powyższego trzeba zgodzić się ze stanowiskiem powoda, że forma w jakiej została złożona rzekoma depesza może świadczyć o przygotowaniu jej na potrzeby procesu. Przedmiotowy wydruk nie zawiera żadnych cech wskazujących na pochodzenie z wiarygodnej instytucji bądź wiarygodnego systemu obsługującego transport lotniczy. Tak naprawdę wydruki o takiej treści jak na k. 40-41 mogły być sporządzone w każdym czasie przez dowolny podmiot. Tym samym nie mogły stanowić dowodów w niniejszej sprawie, a już zwłaszcza wziąwszy pod uwagę, że powód stanowczo kwestionował ich wiarygodność i moc dowodową. Jeśli powód pozostałby bierny wobec twierdzeń pozwanego, wtedy faktycznie można by uznać - wobec braku kwestionowania ze strony powoda - wydruki z k. 40-41 za wystarczający dowód wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności, na które powoływał się pozwany. Skoro jednak powód wyraźnie zaprzeczył wiarygodności wydruków przedstawionych przez pozwanego, to na pozwanym spoczywał ciężar przedstawienia dowodów o charakterze obiektywnym; jeśli nie mógł ich uzyskać samodzielnie, to zasadne byłoby wnioskowanie, aby Sąd zwrócił się do konkretnych podmiotów trzecich o stosowne dokumenty czy informacje.

Nawet jednak gdyby uznać przedmiotowe wydruki za wiarygodne i na ich podstawie ustalić, że w okresie istotnym dla sprawy faktycznie miał miejsce strajk francuskich służb lotniczych, to i tak pozwany nie udowodnił związku przyczynowo-skutkowego między tym strajkiem a opóźnieniem konkretnego lotu, o który chodzi w sprawie. Samo powołanie się na strajk bez wykazania jego konkretnego wpływu na terminowość lotu nie było wystarczające do oddalenia powództwa.

Dodatkowo wymaga podkreślenia, że pozwany nie wykazał, że podjął wszelkie dostępne kroki mające na celu uniknięcie lub maksymalne zminimalizowanie opóźnienia lotu. Pozwany nie zgłosił jakichkolwiek wniosków dowodowych zmierzających do udowodnienia, że podjęte zostały próby ograniczenia opóźnienia lotu, które w takim stanie faktycznym stanowiłyby w pełni racjonalne środki"
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#132 PostWysłany: 31 Lip 2020 20:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Załącznik:
strajk.JPG
strajk.JPG [ 87.97 KiB | Obejrzany 4169 razy ]


Sąd > ULC
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 01 Sie 2020 21:32 

Rejestracja: 22 Maj 2020
Posty: 2
ansbach1 napisał(a):
Załącznik:
Przechwytywanie.JPG


Szanowni Państwo, czy wiadomo coś, żeby sądy przyznawały odszkodowania za odwołane loty z powodu uszkodzonych silników w Dreamliner ? Możecie wkleić jakieś wyroki, ich oznaczenia etc. ? Czy to fragment uzasadnienia wyroku w takiej właśnie sprawie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 02 Sie 2020 00:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Poza jednym łódzkim wyrokiem nie znam korzystnego rozstrzygnięcia. Na chwilę obecną wyroki jakie znam są oddalające, ale liczę na zmianę, gdy sprawa, którą się zajmuje zostanie rozstrzygnięta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 17 Sie 2020 17:33 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sąd Okręgowy w Warszawie zmienił wyrok Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy i zasądził odszkodowanie od LOT w sprawie dotyczącej wady konstrukcyjnej silnika Rolls-Royce.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#136 PostWysłany: 23 Sie 2020 18:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W przedmiocie przedawnienia roszczenia i obliczania jego terminu.

https://aircompensa.com/przedawnienie-r ... ie-za-lot/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#137 PostWysłany: 25 Sie 2020 23:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 25 Sie 2020 23:21 --

http://curia.europa.eu/juris/showPdf.js ... d=16138603

Bardzo ciekawe pytanie prejudycjalne do TSUE.

-- 25 Sie 2020 23:55 --

14 września 2020 r. TSUE doprecyzuje i rozstrzygnie (wątpliwe) czy strajk pracowników (Ryanair), który nie był konsekwencją decyzji przewoźnika uznaje się za nadzwyczajną okoliczność.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
nick lubi ten post.
 
      
#138 PostWysłany: 26 Sie 2020 12:03 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
ansbach1 napisał(a):
W przedmiocie przedawnienia roszczenia i obliczania jego terminu.

https://aircompensa.com/przedawnienie-r ... ie-za-lot/


Czyli oczekiwanie na decyzję w ULC nie zawiesza przedawnienia?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#139 PostWysłany: 26 Sie 2020 12:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Nie zawiesza. Złożenie wniosku przerywa jego bieg.
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku uważa post za pomocny.
 
      
#140 PostWysłany: 26 Sie 2020 14:50 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Złożenie wniosku do Rzecznika o ile jest jeszcze taka możliwość.

Opis problemu: https://aircompensa.com/jak-nie-utracic ... ia-za-lot/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 225 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group