Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 145 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 03 Lut 2024 18:47 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
Z Booking korzystam od co najmniej 2005 roku. Nie było do tej pory kłopotów. Jest dokładnie tak jak piszesz: totalne olewanie i oszukiwanie klientów. Widzę co się dzieje dlatego nie będę dłużej czekał i sprawę kieruje do sądu. Nie wiem czy na forum jest taki wątek, może któryś z moderatorów zdecyduje się na jego założenie z wskazówkami dla "klientów" co i jak skutecznie przygotować do sądu.
Ja zaczynam od:
1. Skarga do UOKiK
2. Wysłanie pisma pt. "Zawezwanie do próby ugodowej" - bo jest to niby dorze widziane przez Sąd przy złożeniu "Pozwu o zapłatę".
Jak nie przyniesie wymaganego skutku
2. Pozew o zapłatę

Cytat ze strony: https://prawoturystyczne.com/2023/06/20 ... ieszkania/
"... Od 1 lipca 2023 r. konsumenci mogą pozywać przedsiębiorców przed sądem właściwym dla ich miejsca zamieszkania. ...jednymi z ważniejszych beneficjentów nowych przepisów będą więc konsumenci usług turystycznych. Od 1 lipca 2023 r. mogą więc oni wnosić pozwy przeciwko przedsiębiorcom (np. organizatorom turystyki, hotelarzom czy przewoźnikom) przed sądem właściwym dla ich miejsca zamieszkania..."

W kwestii wątku, który poruszasz: " Powiadasz, że kupiłeś bilet Wizzair przez booking.com? No, muszę powiedzieć, że jesteś odważny... wręcz coś na kształt brawury. P.s. mam nadzieję, że większa część odzyskasz lub już odzyskałeś z polisy ubezpieczeniowej (jeśli taką miałeś). "
Polisę miałem ale co z tego :oops: Możesz się domysleć jak to działa. Booking zrzuca odpowiedzialnośc na agregatora (gotogate), agregator na przewoźnika, przewożnik na ubezpieczyciela a ten na booking i tak kółko się zamyka. Masz 1000% rację !

Od 1 stycznia wprowadzono niby to unijną dyrektywę Omnibus, zgodnie z która "...Przepisy nakładają na działających w internecie przedsiębiorców nowe obowiązki informacyjne, np. podawanie numeru telefonu, informowanie czy i jak weryfikują udostępniane opinie, a w przypadku platform handlowych – wskazywanie, czy dana oferta pochodzi od przedsiębiorcy czy od osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą. Wymagane jest również, by dostawcy internetowych platform handlowych w sposób jasny i zrozumiały wskazywali jak podzielone są obowiązki związane z realizacją umowy zawieranej na platformie między nimi a dostawcami oferowanych produktów i usług. Z punktu widzenia konsumenta jasna informacja o tym kto odpowiada na przykład za dostawę produktu lub obsługę płatności (sprzedawca czy operator platformy handlowej) jest istotna, choćby w przypadku konieczności złożenia reklamacji....
https://prawoturystyczne.com/2023/09/04 ... nsumentom/
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
Wypoczynek w Dubaju za 2829 PLN ☀️🏙️ Loty PLL LOT i noclegi w 4* hotelu Queen Elizbeth Wypoczynek w Dubaju za 2829 PLN ☀️🏙️ Loty PLL LOT i noclegi w 4* hotelu Queen Elizbeth
Egipt na wypasie 🏝️ 5* all inclusive nad Morzem Czerwonym za 2739 PLN Egipt na wypasie 🏝️ 5* all inclusive nad Morzem Czerwonym za 2739 PLN
#122 PostWysłany: 03 Lut 2024 18:50 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1790
niebieski
Johny_English_007 napisał(a):
Ja zaczynam od:
1. Skarga do UOKiK
2. Wysłanie pisma pt. "Zawezwanie do próby ugodowej" - bo jest to niby dorze widziane przez Sąd przy złożeniu "Pozwu o zapłatę".
Jak nie przyniesie wymaganego skutku
2. Pozew o zapłatę



Prawdziwego 007 poznaje się po tym jak kończy, a nie jak zaczyna.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#123 PostWysłany: 03 Lut 2024 18:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9334
srebrny
Ale prawdziwego Johnny English przeciwnie. :P
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#124 PostWysłany: 03 Lut 2024 19:00 

Rejestracja: 17 Maj 2018
Posty: 175
niebieski
@man4business Z tym bookingiem i hotelami to nie jest tak źle. Ja mam dobre doświadczenia. Żeby nie wchodzić w długa historię - ostatnio obiekt (tak naprawdę dwa powiązane) pobrały opłatę mimo że jeden miał być anulowany. Obiekt się wypiął, a booking zwrócił mi kasę.
_________________
--
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 03 Lut 2024 19:06 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1411
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Booking.com nie uznaje za swoją siedzibę żadnego z biur spółek współpracujących. Jedyną siedziba firmy jest zarejestrowane biuro w Amsterdamie.

Powodzenia z tym pozwem życzę, bo przez Lublin to tego nie zrobisz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 03 Lut 2024 20:01 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
Dam znać co i jak...

https://krs-pobierz.pl/booking-com-i92702


Nazwa pełna:
BOOKING.COM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
UL. CHMIELNA 25
00-021 WARSZAWA
NIP: 5252398341
KRS: 0000288695
REGON: 140995477
Kapitał zakładowy:
50 000.00 zł

Forma prawna:
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej:
2007-09-20
Data rejestracji:
2007-09-20
Sygnatura akt:
WA.XII NS-REJ.KRS/5012/21/483

Sąd rejonowy:
SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Góra
 Profil Relacje PM off
man4business lubi ten post.
 
      
#127 PostWysłany: 04 Lut 2024 00:52 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 831
niebieski
Mogę ci nawet podać skład zarządu BOOKING.COM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ:
KOKER DAVID CZŁONEK ZARZĄDU
TROPP DOUGLAS SPENCER CZŁONEK ZARZĄDU
OLEJNICZAK CARLO CZŁONEK ZARZĄDU
ale z tym podmiotem nie wiąże cię żaden stosunek prawny.

To tylko spółka córka Booking.com B.V. z Amsterdamu, do której możesz mieć roszczenia..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#128 PostWysłany: 02 Kwi 2024 22:28 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
... inteligencja bije od Ciebie z daleka, szkoda prądu na komentarz...
Prawnicy i UOKiK stwierdzili co innego niż piszesz, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd na tym forum
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 02 Kwi 2024 22:45 

Rejestracja: 12 Sty 2014
Posty: 231
niebieski
Ponieważ booking zarejestrowany jest w Holandii to kieruj sprawę do:

https://konsument.gov.pl/kontakt/

UOKiK nie podejmuje się takich spraw - przetestowane w innej sprawie z booking.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#130 PostWysłany: 16 Lis 2024 04:08 

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 345
niebieski
Zarezerwowałem dzisiaj pokój dwuosobowy w Rzymie w terminie 1/07-06/07 za 78€ w tym 70€ podatek turystyczny. Cena 100x mniejsza niż standardowo. Hotel próbował „anulować” rezerwację nie uznając mojej karty. Na infolinii booking powiedzieli, że upomną ich że jest to niezgodne z zasadami.
Booking twierdzi , że hotel nie może o tak sobie anulować i musi mi coś zaproponować. Co sądzicie? Jak to rozegrać? Hotel się póki co nie odzywał.
_________________
http://www.kochamyzycie.pl | https://youtube.com/kochamyzycie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 16 Lis 2024 07:10 

Rejestracja: 01 Paź 2017
Posty: 694
niebieski
Mam nadzieję że płaciłeś kartą bo pewnie bez chargebacku sie nie obedzie. Miałam podobny przypadek pare lat temu, ale cena nie była tak rażąco dziwna jak u ciebie. Też hotel w Rzymie, hotel się nigdy nie odezwał.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#132 PostWysłany: 16 Lis 2024 10:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
@skipperek Rezerwacja zbyt odległa i raczej nie ma co liczyć ,że się to uda utrzymać. Jeśli powołają się na rażący błąd ceny booking stanie po ich stronie i zaproponuje właściwą ew. ciut niższą od standardowej cenę. Jeśli jej nie zaakceptujesz anulują sami bez twojej zgody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 16 Lis 2024 20:51 

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 345
niebieski
Dokładnie tak zrobili. Zaproponowali standardową cenę. Albo akceptuję albo oni anulują.
Zapytałem się co w takim przypadku z ich wiarygodnością, co z kosztami biletów lotniczych kupionych po rezerwacji i jakie mam prawa jako strona umowy. Nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi... "A co ja mam panu powiedzieć, wiem jak to wygląda ale co ja mogę? Takie mamy zasady".
_________________
http://www.kochamyzycie.pl | https://youtube.com/kochamyzycie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 16 Lis 2024 20:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9334
srebrny
Powołali się na błąd oświadczenia woli i uchylili się od skutków tego oświadczenia. Mogli tak zrobić.
Góra
 Profil Relacje PM off
katka256 lubi ten post.
 
      
#135 PostWysłany: 29 Cze 2025 16:04 

Rejestracja: 01 Lip 2020
Posty: 648
Loty: 259
Kilometry: 344 651
niebieski
Czy ktoś wie, gdzie można dołączyć do tego pozwu zbiorowego odnośnie booking.com, o którym pisze między innymi Fly4Free w swoim artykule?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#136 PostWysłany: 29 Cze 2025 16:14 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9334
srebrny
Przeczytaj dokładnie artykuł.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#137 PostWysłany: 06 Lip 2025 11:12 

Rejestracja: 17 Mar 2022
Posty: 579
Loty: 150
Kilometry: 276 297
złoty
Do tej pory nie miałem problemów z Booking po anulowaniu rezerwacji przez hotel - proponowali alternatywę i zwracali nawet sporą różnicę.
Jednak mam przypadek, że hotel zamyka się na stałe i niby przez to oferują do 25 euro pokrycia różnicy, kiedy nie ma już szans znalezienia czegoś w podobnej cenie w akceptowalnej lokalizacji.
Zaproponowali jakieś obiekty 20 km poza miastem i dalej nie chcą już współpracować. Jakieś pomysły co można dalej z tym zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#138 PostWysłany: 06 Lip 2025 12:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
Właściwie nic. Rezerwować z tego co jeszcze zostało niekoniecznie przez booking , który nie zawsze jest pomocny i konkurencyjny cenowo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#139 PostWysłany: 06 Lip 2025 12:05 

Rejestracja: 08 Mar 2022
Posty: 567
Loty: 16
Kilometry: 26 175
Z mojego 1 przypadkowego doświadczenia - bierz te 25€ jak najszybciej najlepiej z potwierdzeniem na papierze :P
Mi za pierwszym razem zaproponowali gorszy obiekt z dopłatą z ich strony kilka €. Powiedziałem że się zastanowię.
Po drugim kontakcie już odpowiedział że po konsultacji z przełożonym ponieważ obiekt się zamyka to rekompensują tylko rezerwacje tydzień przed przyjazdem. W moim przypadku było ok 1mca i mam szukać na własną rękę.
Przeszukałem wtedy wszystkie ich regulaminy etc i chyba nic nie da się zrobić, bo to ich łaska że w ogóle coś dają. Sama rezerwacja nic tak naprawdę nie daje poza tym że nikt inny tego nie zarezerwuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#140 PostWysłany: 06 Lip 2025 12:18 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 3381
złoty
@marrak Próbuj na angielskojęzycznej infolinii.
Góra
 Profil Relacje PM off
terrop lubi ten post.
terrop uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 145 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group