Zachwycające! 10 nowych tras z Polski, na które czekamy najmocniej tej jesieni i zimy
Dobiega końca pierwszy od 2019 roku „normalny” letni rozkład lotów dla linii lotniczych, podczas których z pewnością dopisali pasażerowie. Być może dla niektórych był to nawet zbyt udany sezon, bo popyt na latanie po zniesieniu obostrzeń pandemicznych był tak duży, że niektórzy przewoźnicy i lotniska… nie wytrzymały tego urodzaju, czego efektem było wiele mocno opóźnionych i odwołanych lotów. Tak czy inaczej, zanotowaliśmy powrót do „normalności” i teraz, mimo obaw związanych z rosnącą inflacją czy kryzysem makroekonomicznym, szykuje się nam dość ciekawy rozkład zimowy, podczas którego linie lotnicze przygotowały dużo fajnych nowości. Fakt, nie było ich tak dużo jak w najlepszych latach przed pandemią koronawirusa, ale i tak nie mamy na co narzekać. Na które trasy czekamy najbardziej? Sprawdźcie nasz subiektywny przegląd.
Costa Brava od 1725 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Costa Brava od 1987 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Słoneczny Brzeg od 1988 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Bydgoszcz)
1. Katowice-Amsterdam (KLM)
Pierwsze miejsce dajemy połączeniu, które w „normalnych” czasach zwyciężyłoby w tym zestawieniu bez problemu, a dzisiaj wypada dodać zastrzeżenie: „o ile loty będą realizowane zgodnie z rozkładem”. Otwarcie połączenia do Amsterdamu daje bowiem olbrzymie możliwości przesiadek na wielu międzykontynentalnych trasach dla pasażerów z południa Polski. Tyle tylko, że KLM i samo Schiphol od miesięcy mają problemy z regularnym wykonywaniem operacji lotniczych, czego efektem są liczne opóźnienia i mnóstwo odwołanych lotów. Tak czy inaczej, kibicujemy i mamy nadzieję, że połączenie to będzie realizowane bez przeszkód. Pierwszy lot na tej trasie odbędzie się 30 października.

2. Warszawa-Funchal (Wizz Air)
Co prawda już od wiosny możemy lecieć na Maderę z Polski (Wizz Air uruchomił tam loty z Pyrzowic), ale nie da się ukryć, że uruchomienie tego połączenia z Lotniska Chopina potwierdza sukces tej trasy. Tym bardziej, że z naszych informacji wynika, że loty do „krainy wiecznej wiosny” z Pyrzowic cieszyły się ogromną popularnością, więc z pewnością tak samo będzie w tym przypadku.
3. Warszawa-Akaba (Wizz Air)
Spośród wszystkich nowych tras Wizz Aira z Warszawy zdecydowanie najbardziej podoba nam się Bilbao, jednak do stolicy Baskonii polecimy dopiero wiosną przyszłego roku. W tej sytuacji spośród tras, które już wkrótce będą miały swoją inaugurację, z pewnością najciekawiej zapowiada się Akaba w Jordanii. Pierwszy lot odbędzie się 13 grudnia, a loty będą realizowane 2 razy w tygodniu (we wtorki i soboty). Warto dodać, że oprócz Akaby Wizz Air wznowi też od jesieni m.in. połączenie do Marrakeszu (pierwszy lot 31 października), a dodatkowo od 12 grudnia poleci z Warszawy do Walencji (loty w poniedziałki i piątki) , a od 14 grudnia na lotnisko Wenecja Marco Polo (loty w środy i niedziele).

4. Wrocław-Porto (Ryanair)
Wrocław od lat jest jednym z najważniejszych lotnisk dla Ryanaira w Polsce, nie tylko jeśli chodzi o połączenia, ale też o serwisowanie maszyn. Stąd m.in. decyzja o budowie drugiego hangaru przez irlandzką linię właśnie na Dolnym Śląsku. Jednocześnie Ryanair nie zapomina też o pasażerach z tego lotniska, a najlepszym dowodem jest planowane uruchomienie zimowego połączenia do Porto. Trasa wystartuje 11 grudnia i będzie realizowana 2 razy w tygodniu (środy i niedziele)

5. Kraków-Poznań (Ryanair)
Irlandzka linia bardzo długo traktowała połączenia krajowe po macoszemu. Sytuację tę zmieniła dopiero wojna w Ukrainie, która niejako wymusiła na irlandzkiej linii konieczność przeniesienia samolotów do innych krajów na nieco krótsze trasy. Efekt to kilka owych połączeń irlandzkiej linii, takich jak uruchomione już trasy z Lublina do Gdańska, z Modlina do Szczecina (która co prawda będzie zawieszona na zimę, ale wróci pod koniec marca) czy właśnie połączenie z Krakowa do Poznania. To pierwsza tego typu trasa realizowana przez irlandzką linię, która połączy stolicę Małopolski z Wielkopolską. Loty na tej trasie wystartują 30 października i do końca marca będą realizowane 3 razy w tygodniu – w czwartki, soboty i niedziele. Dogodny rozkład sprawia, że wydaje się to idealne połączenie na city breaki, zarówno dla Krakusów, jak i mieszkańców Poznania.

6. Tanie linie mocno wchodzą na mniejsze lotniska
Bieżący sezon zimowy będzie nam upływał pod znakiem zwiększonej oferty tanich linii lotniczych z mniejszych polskich lotnisk. Zdecydowanie największym wygranym jest lotnisko w Łodzi, gdzie na przełomie października i listopada aż 3 nowe trasy uruchomi Ryanair: będą to połączenia do Alicante, Brukseli-Charleroi i Mediolanu-Bergamo. Jakby tego było mało, 13 grudnia po 10 latach przerwy na lotnisku w Łodzi ponownie zobaczymy Wizz Aira, który uruchomi stąd loty do Londynu-Luton (loty będą realizowane 2 razy w tygodniu, we wtorki i soboty).
Drugim lotniskiem, które otrzyma nowe połączenie, jest port w Bydgoszczy. Tu także 13 grudnia pojawi się Wizz Air, który też uruchomi loty na tej samej trasie i w tej samej częstotliwości (loty we wtorki i soboty). Warto w tym momencie dodać, że nową trasę z Bydgoszczy uruchomi też Ryanair – będzie to realizowane od 31 października połączenie do Bristolu.