REKLAMA

Rusza zimowy rozkład i mnóstwo nowych tras od Ryanaira i innych. Dokąd polecimy?

Foto: MJJ de Zeeuw / Shutterstock

W zimowym rozkładzie lotów przewoźnicy uruchomią sporo nowych połączeń, jednak nie wszyscy pasażerowie mają powody do radości. Z pewnością cieszyć mogą się pasażerowie w Katowicach, Gdańsku i Poznaniu. Co z innymi? Zobaczcie nasz przegląd nowości z polskich lotnisk.

Ostatnia niedziela października to tradycyjnie czas wejścia w życie zimowego rozkładu lotów. Wielu przewoźników ogranicza wówczas skalę swoich operacji – nie inaczej jest w Polsce, gdzie Ryanair i Wizz Air zamykają sporo wakacyjnych kierunków, m.in. do Portugalii, Grecji czy Włoch.

Jednocześnie jednak przewoźnicy wciąż dodają nowe połączenia – może nie tak dużo jak latem, ale i tak jest w czym wybierać. Ale tylko wtedy, jeśli mieszkasz w większym mieście, bo na więcej nowości mogą liczyć przede wszystkim pasażerowie z dużych portów. Dokąd więc polecimy? Sprawdźmy.

Foto: Grand Warszawski / Shutterstock

W Warszawie znów rządzi LOT. Hitem Daxing i... Kolombo?

Na największym lotnisku w Polsce karty rozdaje w dalszym ciągu narodowy przewoźnik, który w nadchodzącym sezonie zimowym uruchomi 2 nowe dalekie trasy. Z punktu widzenia potencjału LOT bardzo ciekawie zapowiada się połączenie do… Pekinu. Ale nie na Capital Airport, ale do portu lotniczego Daxing, czyli świeżo wybudowanego, jednego z najbardziej nowoczesnych lotnisk świata. Dzięki temu połączeniu LOT-owi udało się po kilku latach starań zwiększyć liczbę połączeń do stolicy Chin, które od jesieni będą realizowane codziennie. Niestety, z powodu problemów z uziemionymi Dreamlinerami LOT musiał przesunąć otwarcie tej trasy o ponad 2 miesiące – zamiast 28 października, pierwszy lot na tej trasie odbędzie się 15 stycznia 2020 roku.

Z kolei 3 listopada uruchomione zostanie sezonowe połączenie do Azji – LOT poleci na Sri Lankę. I przyznamy, że sami jesteśmy ciekawi wyników tego połączenia – trasa do Kolombo powinna być turystycznym hitem, choć niedługo po jej ogłoszeniu doszło do serii zamachów terrorystycznych, które sprawiły, że turyści odwrócili się od tego przepięknego kraju. Jak będzie – zobaczymy. Połączenie będzie realizowane 3 razy w tygodniu do 28 marca 2020 roku.

LOT będzie też rozwijał siatkę połączeń krajowych – od 27 października uruchomi połączenie do Bydgoszczy (loty będą realizowane 10 razy w tygodniu).

Skorzysta też na “nieszczęściu” innych – 3 listopada linia easyJet zawiesi niezwykle popularne połączenie na lotnisko Berlin Tegel. Na miejsce przewoźnika wejdzie właśnie LOT, który w sumie będzie latał do stolicy Niemiec aż 4 razy dziennie. Swoją drogą – z 4 tras, które easyJet miał w Warszawie nieco ponad rok temu, na teraz zachowała się jeszcze tylko jedna: to połączenie do szwajcarskiej Bazylei (loty 3 razy w tygodniu).

Z kolei Wizz Air w sezonie zimowym przygotował właściwie tylko jedną nowość: jest to połączenie do Edynburga, które zostanie uruchomione 18 grudnia (loty 4 razy w tygodniu). Z rozkładu wypadnie za to kilka sezonowych tras, dojdą za to kierunki „narciarskie”: od 11 stycznia 2020 roku Wizz Air uruchomi sezonowe trasy do Grenoble, Turynu i Werony (loty raz w tygodniu).

Foto: Tupungato / Shutterstock

Kraków spokojnie, ale uderzy latem

Lotnisko w stolicy Małopolski dopiero co dostało potężną dawkę nowych tras od Ryanaira i przede wszystkim Wizz Aira. Patrząc na ostatnie nowości, zimowy rozkład może wydawać się nie tak atrakcyjny, choć z pewnością znajdzie się tu kilka ciekawych pozycji. W zimowym rozkładzie zupełnymi nowościami są trasy Ryanaira na główne lotnisko w Brukseli oraz do Londynu Luton (obie startują 27 października). Z kolei  od 21 grudnia Ryanair poleci z Krakowa do Chersonia na Ukrainie.

Dla Wizz Aira jedyną nowością w zimowym rozkładzie będzie z kolei trasa do Londynu-Gatwick (start 23 lutego), ale dla węgierskiej taniej linii to tylko przedsmak przed przyszłoroczną ofensywą – od czerwca przyszłego roku przewoźnik chce otworzyć z Krakowa aż 9 nowych tras, m.in. do Barcelony, Werony, Bergen, Mediolanu, Bolonii i Stavanger.

Jedną nowość w zimowym rozkładzie zaoferuje także linia Jet2.com – będzie to połączenie z Krakowa do Glasgow.

Inną pozytywną informacją jest przedłużenie przez LOT trasy krajowej do Szyman – loty na Mazury będą realizowane także w zimowym rozkładzie lotów. A wracając do LOT – przyszły rok będzie niezwykle ciekawy dla fanów lotów do USA. Narodowy przewoźnik planuje bowiem w letnim rozkładzie zwiększyć liczbę lotów do Chicago do 5 w tygodniu i uruchomić sezonowe połączenie do Nowego Jorku. Nie zapominajmy też o tym, że od 4 maja w Krakowie pojawią się linie American Airlines.

Foto: Tupungato / Shutterstock

Katowice zimowym królem polowania

Zdecydowanie najwięcej nowości otrzymają tej zimy pasażerowie ze Śląska. Jest to związane z otwarciem przez Ryanaira nowej bazy na lotnisku w Pyrzowicach: Irlandczycy zbazują tu 2 samoloty i uruchomią aż 12 nowych połączeń. Nowe trasy Ryanaira z Katowic to Dortmund, Kolonia-Bonn (od 29 października), Goteborg (od 30 października – 2 loty w tygodniu), Oslo-Torp (29 października – 3-4 razy w tygodniu), Cork (31 października – 2 razy w tygodniu), Manchester (29 października – 3 razy w tygodniu), Bolonia (29 października – 2 razy w tygodniu), Brindisi (od 1 listopada – 2 razy w tygodniu), Katania (od 30 października – 2 razy w tygodniu), Odessa (od 29 października – 3 razy w tygodniu), Kijów-Boryspil (od 30 października – 4 razy w tygodniu) oraz cypryjskie Pafos (od 3 listopada – raz w tygodniu).

Z kolei jedyna nowość od Wizz Aira to Odessa (połączenie startuje 2 listopada), choć dobrą informacją jest też to, że zimą Wizz dalej będzie latał na Fuertevenurę (do tej pory była to trasa sezonowa). W porównaniu do ubiegłorocznej zimy w siatce połączeń brakuje jeszcze trasy do Aten, jednak loty do stolicy Grecji mają wrócić od sierpnia 2020 roku – są już załadowane w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.

Lotnisko Modlin
Foto: Modlin Airport

Modlin tylko z 1 nowością

Podwarszawskie lotnisko dalej cierpi z powodu konfliktu udziałowców, który blokuje jego rozbudowę i widać to po siatce połączeń Ryanaira. Irlandzka linia znów ścina loty do wakacyjnych krajów takich jak Portugalia czy częściowo Hiszpania (zimą nie polecimy już np. do Palmy), a jedyną kompletną nowością jest połączenie do Tel Awiwu (start 27 października). Wróci też drugie izraelskie połączenie, czyli sezonowa trasa do Ejlatu. Nieco lepiej dla Modlina powinien się prezentować sezon letni – wiemy już, że od końca marca na lotnisku pojawi się linia Lauda, która uruchomi połączenie do Wiednia.

Gdańsk świetnie się rozwija!

Nasi czytelnicy często podśmiewają się z gdańskiego lotniska, że jeśli ktoś ogłasza stąd nową trasę, to na pewno do Skandynawii. I faktycznie – także w zimowym rozkładzie mamy skandynawskie nowości, ale nowych tras w inne zakątki Europy jest znacznie więcej. Przegląd nowych połączeń zacznijmy od przewoźnika, który da Gdańskowi najwięcej, czyli Ryanaira. W zimowym rozkładzie przewoźnik uruchomi 4 nowe trasy: poleci do Goteborga (2 razy w tygodniu), Hamburgu (3 razy w tygodniu) i Kopenhagi (codziennie) – wszystkie trzy trasy uruchomione zostaną 27 października. Z kolei 2 dni później Ryanair poleci do Odessy (loty 2 razy w tygodniu). Oczywiście, do Odessy poleci też Wizz Air (start połączenia 4 listopada), ale nie jest to jedyna nowość “landrynki” – 19 grudnia uruchomi loty do Edynburga (3 razy w tygodniu), a 27 października przywróci trasę do…. norweskiego Molde.

Tego samego dnia Norwegian uruchomi nową trasę do Bergen, a dzień później na gdańskim lotnisku pojawi się linia Eurowings, która poleci do Dusseldorfu.

Ryanair
Foto: Wikipedia

Poznań rośnie w siłę

To trzeci największy beneficjent nowych tras w Polsce spośród lotnisk regionalnych. Jesienną ekspansję na Ławicy już w połowie września ogłosił Wizz Air, który uruchomił połączenie do Kutaisi w Gruzji oraz przywrócił zawieszone wcześniej loty do Birmingham – obie trasy są obecnie i będą w zimowym rozkładzie obsługiwane po 2 razy w tygodniu.

Z kolei pod koniec października kilka nowych połączeń ogłosi Ryanair. Z turystycznego punktu widzenia najciekawiej zapowiada się trasa do Budapesztu. To typowo weekendowe połączenie – pierwszy lot planowany jest na 28 października, połączenia będą realizowane w poniedziałki i piątki. Dzień wcześniej Ryanair uruchomi 2 kolejne połączenia, choć tylko jedno z nich będzie prawdziwą nowością – od 27 października Irlandczycy polecą do Paryża-Beauvais (z Poznania lata już tam Wizz Air) oraz do Charkowa (loty w czwartki i niedziele). Z kolei 30 października Ryanair uruchomi nieco bardziej “turystyczne” połączenie do Odessy (loty w środy i soboty).

Foto: Wrocław Airport

We Wrocławiu spokojnie

Na Dolnym Śląsku zima upłynie pod znakiem stabilizacji, choć nie jest to do końca dobra informacja. Tanie linie wciąż wycinają bowiem “wakacyjne” destynacje (Wizz Air zamyka np. na zimę loty do Porto czy Bari), a nowych tras od końca października nie ma wiele. Na pewno warto w tym kontekście odnotować, że Ryanair zdecydował się zostawić na zimę trasę do hiszpańskiego Alicante, która pierwotnie miała być tylko sezonowym kierunkiem. W dalszym ciągu w zimowym rozkładzie będzie też obecnie połączenie linii KLM do Amsterdamu. A jeśli chodzi o całkowite nowości, to jedyną zupełnie nową trasą jest Odessa – w sezonie zimowym z Wrocławia nad Morze Czarne zaczną latać zarówno Ryanair (od 29 października, 2 razy w tygodniu) jak i Wizz Air (także 2 razy w tygodniu, loty od 1 listopada).

Foto: Port Lotniczy Olsztyn-Mazury

Szymany pną się w górę!

W porównaniu do innych mniejszych lotnisk można powiedzieć, że lotnisko Olsztyn-Mazury kwitnie. W sezonie zimowym zarówno Ryanair jak i Wizz Air uruchomią po jednej nowej trasie. Zaczną Węgrzy, którzy od 27 października polecą z Szyman do Bremy (loty w środy i niedziele) a 7 listopada irlandzka tania linia poleci do Kolonii. A to nie koniec dobrych wieści, bo do tej pory sezonowe połączenie krajowe z Krakowem realizowane przez LOT, zostanie utrzymane także na zimowy rozkład lotów.

Inne maluchy? Nie jest dobrze

Na mniejszych lotniskach zimowy rozkład lotów upłynie głównie pod znakiem strat dobrych połączeń. Z Rzeszowa nie polecimy więc już do Tel Awiwu, ale największą stratą dla podkarpackiego portu będzie z pewnością utrata transatlantyckiej trasy do Newark. Ostatni lot na tej trasie ma być wykonany 21 października, choć połączenie to ma wrócić pod koniec marca przyszłego roku i od tej pory być trasą sezonową. Przyczyną jest fakt, że trasa ta ma się sprzedawać świetnie latem, ale zimą zapotrzebowanie na loty do Newark z Podkarpacia jest już znacznie mniejsze.

Bardzo dużą stratę poniosło też lotnisko w Łodzi, gdzie Lufthansa zawiesi trasę do Monachium. I choć przewoźnik zapewnia, że wróci, nie jest to jednak pewne – w efekcie łódzkie lotnisko w sezonie zimowym będzie obsługiwało tylko 3 regularne połączenia realizowane przez Ryanaira.

Po stracie bazy Wizz Aira i likwidacji kilku kierunków powoli stabilizuje się sytuacja na lotnisku w Lublinie. Jednym z jej wyrazów jest Ryanair, który utrzyma w zimowym rozkładzie połączenie do Dublina. Druga pozytywna wiadomość to zwiększenie liczby lotów krajowych z Warszawą – to najkrótsza trasa w siatce LOT (ledwie 180 kilometrów), jednak cieszy się na tyle dużą popularnością, że przewoźnik zdecydował się od 27 października na zwiększenie liczby połączenie. W zimowym rozkładzie dojdzie więc wieczorne połączenie z Warszawy (wyloty o godzinie 22:55) w poniedziałki, wtorki, czwartki i niedziele oraz poranne wyloty z Lublina (wylot o godz. 6 rano) w poniedziałki, wtorki, środy i piątki.

O Bydgoszczy pisaliśmy już przy okazji Lotniska Chopina: największym zyskiem portu będzie uruchomienie lotów krajowych do Warszawy. Jeśli chodzi o inne trasy, to z końcem sezonu letniego znikną loty do Glasgow, ale Bydgoszcz odzyska połączenie do Szkocji od kwietnia 2020 roku – wówczas Ryanair uruchomi loty do Edynburga.

Z kolei w Szczecinie jedyną nowością będzie wznowienie przez Norwegiana lotów do Oslo. Połączenie ma wystartować 29 października, a loty będą realizowane 2 razy w tygodniu (we wtorki i soboty).

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Ale sie nabralem jezus maria. Dopiero w ostatniej chwili zobaczylem pod tytulem nazwisko Piotrowski ale juz bylo za pozno. Panie piotrowski jest pan mistrzem pisania artykulow o niczym z tytulami rodem z wp.pl. Ten portal na prawde zle skonczy zatrudniajac takich specjalistow.  Jeden click bait gratis ode mnie 
edek_z_krainy_kredek, 17 października 2019, 23:38 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Od 27.10.2019r. Ryanair z Krakowa do/z
gorny77, 18 października 2019, 9:39 | odpowiedz
Avatar użytkownika
 
gorny77 Od 27.10.2019r. Ryanair z Krakowa do/z Londyn LUTON
gorny77, 18 października 2019, 9:40 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.