Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 223 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 20 Lip 2017 14:46 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2267
Loty: 210
Kilometry: 407 015
złoty
@Kashpir: wszystkie flightfinder to Uvet Nordic - ja korzystałem z wersji .no i wszystko dało się poprawnie załatwić po angielsku.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#42 PostWysłany: 20 Lip 2017 15:56 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
Ha, już był w ogródku... ;) flightfinder.fr przy płatności Visa bez opłat, ale Mastercard (a taką mam kartę EUR) dodatkowe 5 euro. Niestety zjadało mi to oszczędności na cenie, więc ostatecznie poszło przez mytrip.com
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#43 PostWysłany: 20 Lip 2017 18:58 

Rejestracja: 17 Paź 2012
Posty: 584
niebieski
Najlepsze jest takie OTA gdzie dawają duże zniżki i kody rabatowe :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 23 Lip 2017 09:14 

Rejestracja: 25 Cze 2017
Posty: 10
Panowie w związku z tym iż planuje zakup lotów, oczywiście starając oszczędzić każdą złotówkę zrobiłem zestawienie dodatkowych opłat z OTA za płatności kartami.
Proszę was o pomoc w uzupełnieniu pozostałych rzeczy i ewentualne komentarze.
Dzięki!

airtickets.com
Mastercard: + 101,16PLN
Visa Electron: + 101,16PLN
Maestro: + 101,16PLN
Visa Debit: + 101,16PLN
Visa Credit: + O PLN
Mastercard debit: + 101,16PLN
Mastercard credit: + 101,16PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:

flighttix.pl
Przelewy online + 98,60PLN
Visa Debit: + O PLN
Visa Credit: + 98,60PLN
Mastercard debit: + O PLN
Mastercard credit: + 98,60PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:

tickets.pl
Visa Debit: + 98,07PLN
Visa Credit: + 0 PLN
Mastercard debit: + 98,07PLN
Mastercard credit: + 98,07PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:

gotogate.pl
Mastercard: + 97,47PLN
Visa Electron: + 97,47PLN
Maestro: + 97,47PLN
Visa Debit: + 97,47PLN
Visa Credit: + OPLN
Mastercard debit: + 97,47PLN
Mastercard credit: + 97,47PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:

mytrip.com
Diners Club + 97,10PLN
Discover + 97,10PLN
Maestro: + 0 PLN
Visa Electron: + 0 PLN
Visa Debit: + 0 PLN
Visa Credit: + 0 PLN
Mastercard debit: + 0 PLN
Mastercard credit: + 97,10PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:

budgetair.com
American Express + 64,42PLN
Maestro: + 93,17PLN
Mastercard debit: + 93,17PLN
Mastercard credit: + O PLN
Paypal + 93,17PLN
Visa Debit: + 93,17PLN
Visa Credit + 93,17PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:

opodo.pl
Karta kredytowa Visa 0,00 PLN
Maestro +82,65 PLN
Karta debetowa Visa +82,65 PLN
Karta kredytowa MasterCard +82,65 PLN
Karta debetowa MasterCard +82,65 PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:

kilroytravels.com
dotpay + 73PLN
Visa Debit: + 0PLN
Visa Credit + 73PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:

tripsta.pl
Mastercard: + 93,92PLN
Visa Electron: + 93,92PLN
Maestro: + 93,92PLN
Visa Debit: + 93,92PLN
Visa Credit: + OPLN
Mastercard debit: + 93,92PLN
Mastercard credit: + 93,92PLN

Waluta płatności:
Godne zaufania:
Na co trzeba uważać:
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
12groszy uważa post za pomocny.
 
      
#45 PostWysłany: 23 Lip 2017 09:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4065
HON fly4free
Warto pamietac, ze niektore OTA stosuje technike dynamicznego zmieniania kart, ktore nie sa obciazane oplatami. Warto sprawdzac co kilka dni lub z roznych przegladarek, adresow IP i o roznych porach dnia.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 23 Lip 2017 10:23 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 7790
@gomlody nie chcę deprecjonować Twojego wysiłku w ułożenie listy, ale tak jak pisze @jaco027 - wielkość zniżek się zmienia, rodzaj karty zwalniającej z opłaty się zmienia, wszystko zależy też od wersji językowej a często też skąd zostaliśmy przekierowani (można w końcu startować bezpośrednio z ota albo być przekierowanym z multiwyszukiwarki)
także taka lista ma najwyżej sens jeśli chodzi o nasze opinie / czy korzystaliśmy / czy były jakieś problemy
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 23 Lip 2017 10:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
Prawda jest taka, że o ile kupujemy bilet:

1. dla siebie
2. nie w jakiejś super ekstra promocji (czyt. błędu cenowego)
3. w cenie zbliżonej do OTA

- zawsze NAJLEPIEJ kupować taki bilet bezpośrednio na stronie linii lotniczej. W przypadku pojawienia się jakiegokolwiek problemu (np. zmienią godzinę i będziecie chcieli wybrać inną opcję albo nie skorzystacie z powrotu i będziecie chcieli odzyskać jakieś tam podatki i opłaty lotniskowe tudzież jakakolwiek anomalia się wydarzy - chociażby literówki w nazwisku), linia lotnicza zawsze pomoże i zrobi wszystko z zasadami taryfy oraz linii lotniczej. W przypadku OTA, trzeba dzwonić (najczęściej na jakąś infolinię w Indiach albo Albanii), albo pisać e-mail i czekać kilka(naście) dni na odpowiedź, by uzyskać odpowiedź, że "się nie da" albo "taka zmiana będzie kosztowała zgodnie z regulaminem agencji".

Dwa przykłady.

1. Potrzebowałem przepisać rezerwację na podstawie zmiany w siatce połączeń - z jednego bezpośredniego, dwugodzinnego segmentu zrobiły się trzy i w dodatku overnight stop bez hotelu. Znalazłem więc komfortową dla mnie opcję. Linia lotnicza powiedziała: da się bez problemu. Agent (GoToGate) powiedział: nie da się w żadnym wypadku. Konfrontacje mailowo-telefoniczne trwały kilka tygodni. Sugerowano mi pełen zwrot... niecałych 400zł., gdy nowe loty miały kosztować prawie 1300zł. Skórka za wyprawkę. Udało się, po kilku (!) tygodniach codziennych konwersacji i udowadniania, że tak można i linia lotnicza się zgadza i nawet powiedziała, jak to zrobić, ale... nie mogła dotknąć rezerwacji zrobionej przez OTA aż do 48h przed planowanym wylotem (co niekoniecznie potwierdziłoby dostępność miejsc "na już"). G2G się po prostu nie chciało, mimo, iż nic ich to nie kosztowało - kilka komend i autoryzacja od linii lotniczych.

2. Nie wylatałem powrotu SASem. Lot do Pekinu i powrót miał być z Szanghaju. Zmiana rezerwacji miała kosztować więcej niż zakup nowego biletu. Kupiłem nowy bilet i chciałem odzyskać zwrot podatków i opłat lotniskowych. Chociaż te niecałe 130zł., skoro można było. SAS by zwrócił bez żadnego problemu, po rozmowie telefonicznej. Niestety, nie mógł nawet dotknąć rezerwacji. Tickets.pl najpierw twierdziło, że się nie da. Potem, że jednak się da i że źle wyliczono kwotę do zwrotu. Trzeba było dwukrotnie składać formularz, by po kilkunastu dniach musieć zapłacić 100zł. opłaty za jakiś tam "zbór systemowy" i dostać niecałe 30zł. tychże podatków i opłat lotniskowych. SAS by to zrobił bez problemu, Tickets.pl w dodatku anulował prawie 23zł. w bonusach (bo w ich opinii to było anulowanie rezerwacji... chociaż nie było, było jedynie wnioskiem o zwrot niewykorzystanych kilkanaście dni wcześniej odcinków).

OTA ok, ilekroć jest dużo taniej. Ale na bilecie kosztującym 2000zł., jeżeli na stronie linii lotniczych jest drożej o 50zł., lepiej mimo wszystko zapłacić i w razie czego wyjaśniać problem ze specjalistami z linii lotniczej, a nie agentami, którym tak naprawdę nic się nie chce.
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#48 PostWysłany: 23 Lip 2017 11:00 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@1955845624 wszystki kwestia konkretnego OTA. Ja w przypadku Opodo po odwołanym locie dostałem pomoc i błyskawiczny zwrot pieniędzy za bilet.

Zgadzam się, że w ogólności na stronie linii jest najpewniej (choć zdarzają się drobne wyjątki). Ciężko się też dziwić, że OTA, która jest tańsza nawet o kilkadziesiąt procent, ma słabą obsługę klienta, coś za coś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 23 Lip 2017 12:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
@silvershark do zwrotów, to oni są chętni. Pewnie i tak afiliację mają. Ja kiedyś miałem lot kupiony przez Opodo do MSQ by LO. Zmienili lot powrotny o 15 minut wcześniej i łapałbym się na powrót do GDN o 19:40 z 45-minutowym stopem (czyli spokojnie, bo pierwotnie było tylko 30 minut i takiego lotu nie chciało mi wyszukać). Nie, żebym kaprysił, ale chciałem, aby Opodo zwróciło się do LO o przepisanie lotu powrotnego z 22:40 na 19:40... tak, żebym 3 godziny i 45 minut nie musiał siedzieć bez sensu na lotnisku w WAW. Oczywiście, Opodo podobno "kontaktowało się z linią lotniczą, która nie wyraziła zgody i mogą mi zrobić jedynie zwrot" (a bilet wtedy poszedł sporo do góry). LO za to powiedział, że gdyby była rezerwacja u nich, to dałoby się zmienić, bo mają miejsca w tej samej klasie rezerwacyjnej, ale Opodo musi to zrobić. I na tym się skończyło. Wykupiłem sobie salonik, przesiedziałem swoje... a mogłem wygodnie leżeć już w łóżku, nie musząc późną jesienią "zaiwaniać" samochodem w środku nocy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 23 Lip 2017 16:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4065
HON fly4free
1955845624 napisał(a):
Prawda jest taka, że o ile kupujemy bilet:
1. dla siebie
2. nie w jakiejś super ekstra promocji (czyt. błędu cenowego)
3. w cenie zbliżonej do OTA

- zawsze NAJLEPIEJ kupować taki bilet bezpośrednio na stronie linii lotniczej.
....

Ale o co chooozi...? :-)
Byc moze jeszcze mi efekt dey after nie porzeminal po saturday night fever, ale nie kumam...
1. ja bym przez OTA kupowal dla siebie, a nie dla innych, coby ich nie ujajac w przypadku problemow
2. wlasnie w przypadku bledu cenowego na OTA bym kupowal!
3. tutaj pelna zgoda! Jesli cena OTA ~ cena linii - ide do linii.

A poza badaniem ew. sprzecznosci logicznych ww, to warto pamietac o plusach niektorych OTA:
- ceny czesto 10-50% nizsze niz na stronach linii
- OTA amerykanskie lepsze czesto od OTA w EU: profesjonalne podejscie, brak "drapieznych" praktyk w stylu fluege.de (i klonow), czesto 24h na bezkosztowe anulowanie, cashback od 1$ do 40% ceny biletu!
- nawet OTA w EU czesto maja ceny do -30% cen biletu, wiec warto zatanczyc walczyka
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
KAMILCETRA lubi ten post.
 
      
#51 PostWysłany: 23 Lip 2017 17:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
@jaco027 no właśnie nie zrozumiałeś, bo sens jest dokładnie taki sam, jak Twoich wyjaśnień :)

1. dla innych tylko na OTA, bo czasami linie lotnicze życzą sobie zobaczyć kartę, którą dokonywana była płatność;
2. "super oferty" tylko na OTA, bo najczęściej bywa tak, że linia nie widzi kwoty za bilet (albo widzi całą);

O ile jest dużo taniej, to jasne, że na OTA. Ewentualne problemy są warte świeczki. O ile cena ma te 5% różnicy, zawsze lepiej wybrać przewoźnika. Tak jak napisałem, miałem rozmaite przejścia i zawsze z OTA te przejścia są cięższe niż w przypadku linii lotniczej.

Ot, pamiętam, gdy Lufthansa odwołała lot (fizycznie maszyna nie doleciała ze względu na mgłę - nie wyleciała z MUC) na za kilka godzin i po telefonie do nich w środku nocy (na infolinię niemiecką) przepisali bilet - wstałem o godzinę później, poleciałem przez FRA. Do OTA przede wszystkim bym się nie dodzwonił w środku nocy (no chyba, że amerykańskie, ale oni zawsze potrzebują autoryzacji, więc cała procedura zajęłaby zapewne pół nocy... albo by mnie odesłali do kas biletowych, gdzie - sam widziałem - siedziały dwie panie na przepisanie trzech samolotów = kolejka na kilka godzin, dosłownie!). OTA lubi jak się u nich kupuje, ale jak potem coś się dzieje, z wielką łaską do tego podchodzą. Może w przypadku takiego Orbitza czy Expedii (US) jest inaczej, nie wypowiem się. Ale te wszystkie G2G i jego klony, ticketsy, tripsty, opoda, itp. do jednego worka wrzucić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 23 Lip 2017 17:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4065
HON fly4free
OK, juz kumam :-)
A co do OTA - to polecam amerykanskie - ja dzwonilem do nich w srodku nocy i byli online z liniami lotniczymi w sprawie zmian i anulacji, calosc zajmowala kilka-kilkanascie minut. A ich numery 00 80x sa za free...
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#53 PostWysłany: 25 Lip 2017 08:27 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
1955845624 napisał(a):
Ot, pamiętam, gdy Lufthansa odwołała lot (fizycznie maszyna nie doleciała ze względu na mgłę - nie wyleciała z MUC) na za kilka godzin i po telefonie do nich w środku nocy (na infolinię niemiecką) przepisali bilet - wstałem o godzinę później, poleciałem przez FRA. Do OTA przede wszystkim bym się nie dodzwonił w środku nocy

Jeśli bilet jest z OTA i do wylotu jest mniej niż 24-48h to każda linia lotnicza powinna bezproblemowo dokonać zmian w rezerwacji.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 25 Lip 2017 08:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
@mucha - tak by się mogło zdawać. Niektóre linie mają taką politykę, niektóre nie. Jedynie lotnisko może zrobić wszystko z tą rezerwacją, gdy już się na nim pojawiasz w obliczu problemu, ale telefoniczny kontakt z operatorem niekoniecznie. Pytałem niedawno w kwestii SASu, więc powiedzieli mi dokładnie to, co napisałem powyżej - rezerwacja przez Tickets.pl i tylko oni mogą coś z nią zrobić... albo lotnisko. Infolinia nie zrobi nic, nawet te kilka godzin przed wylotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 25 Lip 2017 17:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 989
Podróżnicy, a czy korzystał ktoś z was z OTA ebookers?
znaleźliśmy świetny bilet który nigdzie indziej sie nie pokazuje ale chciałbym zapytać własnie o to OTA.

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 25 Lip 2017 17:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1525
Loty: 184
Kilometry: 334 002
platynowy
Mozesz smialo kupowac, to bardzo dobre ota, podobnie jak expedia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 25 Lip 2017 18:16 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1842
HON fly4free
Expedia to "dobre" OTA? Chyba nie do końca jesteś zorientowany w opiniach klientów... radzę poczytać, np. opinie o expedia.com, expedia.de czy expedia.co.uk itp., które są bardzo złe. ebookers od października 2015 jest de facto częścią expedii.
Góra
 Profil Relacje PM off
lovenz lubi ten post.
 
      
#58 PostWysłany: 25 Lip 2017 18:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 989
@man4business właśnie przez te opinie zadałem pytanie bo wygląda to nie najlepiej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 25 Lip 2017 20:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1525
Loty: 184
Kilometry: 334 002
platynowy
@man4business to jakie ota jest dobre skoro nawet expedia jest zla? wiem ze ebookers jest czescia expedii, dlatego ja wspomnialem
Góra
 Profil Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
 
      
#60 PostWysłany: 25 Lip 2017 20:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4065
HON fly4free
@man4business cos mi sie nie chce wierzyc temu serwisowi z ocenami, wszystkie expedie maja 2-3 razy gorszy wynik niz publicznie "znienawidzony" fluege.de, do ktorego ostrzezenia sa na calym forum F4F. Expedia zas jest jedna z najwiewszych firm w branzy na swiecie. Pewnie ma wpadki ale ja zawsze bylem w 100% zadowolony a dysproporcja ocen: expedia 0,8 na 10 pkt do fluege 3,4 na 10 jest mocno podejrzana. Nie widzialem tez zbyt wielu narzekan na expedie na forum, ale moze nie znam tematu :-)
_________________
navigare necesse est
Image


Ostatnio edytowany przez jaco027, 25 Lip 2017 20:54, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 223 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group