Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Zasada NO SHOW nie funkcjonuje w ' tanich liniach '
Ryanair, Wizz, itp
można wykorzystać 'powrót' nie lecąc 'tam'


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 905 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 46  Następna
Autor Wiadomość
#361 PostWysłany: 06 Lut 2017 12:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22321
zanzibar-900zl,232,106847
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#362 PostWysłany: 06 Lut 2017 12:09 

Rejestracja: 23 Lis 2012
Posty: 1447
Loty: 8
Kilometry: 7 105
niebieski
Gdzieś czytałem, że jeśli się opuści ostatni odcinek w dealu z Zanzibarem to dostaje się dwa klapsy.
Szczególnie przy wylocie z Mediolanu.
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#363 PostWysłany: 08 Lut 2017 10:27 

Rejestracja: 10 Lip 2013
Posty: 88
Loty: 274
Kilometry: 806 939
Wiele razy opuszczałem ostatni odcinek, nawet jeśli przerwa była bardzo krótka i nikt nie robił z tym problemu. Mówię, dokąd proszę nadać bagaż i tyle. Czasem mówiłem, że odbiorę bagaż wcześniej, bo zmieniam rezerwację na ostatni lot, niekiedy, że bagaż muszę mieć na lotnisku i lecę dalej, a nie leciałem (karta pokładowa ostatniego lotu wylądowała w koszu), czasem że nie lecę ostatniego lotu i wszystko było OK. Dyskusji - zero. Koszty - zero. Linie - różne, ostatnio BA i Iberia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#364 PostWysłany: 05 Mar 2017 17:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 766
Loty: 220
Kilometry: 442 694
niebieski
mamy precedens?

"Linie lotnicze będą musiały zwrócić koszty zakupu dodatkowego biletu powrotnego, jakie poniósł jeden z pasażerów, powiększone o koszty procesowe - orzekł Sąd Okręgowy w Warszawie. Rezerwację na lot powrotny anulowano z powodu nieobecności podróżującego w pierwszej części podróży."

http://tvn24bis.pl/prawo,82/wyrok-w-spr ... 15411.html
_________________
Image
Relacja z Malawi
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#365 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6416
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
Nie powiem ciekawe orzeczenie sądu jednak nie utożsamiałbym tego z tym, że linie przestana kasować dalsza podroż z powodu niestawienia sie na wczesniejszy odcinek.
Grneralnie jest to dosc skomplikowane dlaczego linie w ogóle to robią. Generalnie gdyby to ukrocic to linie mogły by utracic mechanizm roznicowania cen w zaleznosci od rynku a dla rynku PL mogloby to oznaczac podwyzki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#366 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7695
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
To że agent sprzedał, źle bilet (zła data) i to pewnie było linią w sporze, nie oznacza, że teraz każdy kto się nie stawi na pierwszym odcinku, poleci na kolejnym :P

Tym bardziej, że rację uznali po kilku latach, a każdy ma zaplanowany wyjazd na już, w końcu po to zjawił się na lotnisku :D
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#367 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:25 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
dla mnie to jest wlasnie najlepsze, ze kilka lat zajelo im wyjasnienie tej sytuacji i wydanie wyroku. komedia...

poza tym, to tylko Bruksela, dziwie sie LOT tego nie zalatwil jakims voucherem za 300zl, tylko poszedl do sadu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Gaszpar lubi ten post.
 
      
#368 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:28 

Rejestracja: 02 Lip 2015
Posty: 2198
Loty: 44
Kilometry: 65 890
niebieski
gecko napisał(a):
mamy precedens?

"Linie lotnicze będą musiały zwrócić koszty zakupu dodatkowego biletu powrotnego, jakie poniósł jeden z pasażerów, powiększone o koszty procesowe - orzekł Sąd Okręgowy w Warszawie. Rezerwację na lot powrotny anulowano z powodu nieobecności podróżującego w pierwszej części podróży."

http://tvn24bis.pl/prawo,82/wyrok-w-spr ... 15411.html

W PL nie mamy precedensów, mało znaczący wyrok z powodu konkretnej sytuacji złe sprzedanego biletu bez udziału konsumenta.
_________________
Jeśli masz jakieś pytania o Poznań pomogę!
I klikamy "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off
mashacra lubi ten post.
 
      
#369 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:34 

W związku z wyrokiem sądu na niekorzyść dla PLL LOT bardzo ciekawe jest poniższe uzasadnienie:

Cytuj:
W wyroku podkreślono, że anulacja przelotu była sytuacją nienormalną, nie mającą żadnej podstawy prawnej, a z powodu niestawienia się pasażera na pierwszą część lotu, linia lotnicza nie musiała ponieść żadnych kosztów.


To co może dawać pewne nadzieje to zakwestionowano jeden z punktów regulaminu PLL LOT, mówiący o tym, że przewoźnik ma prawo anulować dalsze odcinki podróży, jeśli pasażer nie wstawił się na jednym z odcinków lotu łączonego.

Sąd przychylił się do poniższej argumentacji:

Cytuj:
Z kolei reprezentant pasażera w uzasadnieniu powołał się na przepisy kodeksu cywilnego, odnoszące się do ochrony konsumenta, tzw. klauzul abuzywnych. Mówią one, że postanowienia umowy zawieranej z konsumentem (jest to np. akceptacja regulaminu), nie wiążą go, jeśli nie są uzgadniane indywidualnie, a kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy.


Być może nie jest to przełom i podobne praktyki dalej będą stosowane w przypadku biletów łączonych, jednakże - moim skromnym zdaniem - wyrok sądu stoi w sprzeczności z przyjętym przekonaniem, że linie lotnicze - anulując całą rezerwację - nie łamią przepisów prawa związanych z ochroną praw pasażera. W tym konkretnym przypadko okazało się, że jest inaczej. A przypuszczam, że pasażerów, którzy znaleźli się w podobnej sytuacji jest więcej - jeśli takich procesów sądowych jest lub będzie więcej, to być może dożyjemy "lepszych czasów" (będzie można opuszczać odcinki poszczególnych lotów, bez groźby anulacji wszystkich odcinków lotu).

Osobiście jestem pozytywnie zaskoczony wyrokiem sądu - to tylko potwierdza, że warto walczyć o swoje prawa z przewoźnikiem. Od tworzenia prawa jest władza ustawodawcza, a nie linie lotnicze, co zostało potwierdzone w tym konkretnym przypadku. Jedynie czego żal, to tego, że takie procesy muszą trwać latami. Mimo wszystko - będąc pełen podziwu wobec tego konkretnego pasażera - pozostaje pogratulować cierpliwości i determinacji.


P.S. To dopiero moje pierwsze wpisy, proszę o wyrozumiałość :)

-- 07 Mar 2017 14:40 --

@‌gruby_inversia‌ - na pewno chodzi o źle sprzedany bilet bez udziału konsumenta? Z treści artykułu wynika, że to klient pomylił datę wylotu.

Cytuj:
Po ich nabyciu zorientował się, że pomylił datę wylotu, jednak nie mógł dokonać zmiany.
Góra
 PM off  
      
#370 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Owszem ciekawie to brzmi, jednak wolałbym przejrzeć sobie wyrok.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
mashacra lubi ten post.
 
      
#371 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7695
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
Komentarz "eksperta" z fly.pl mnie trochę zaskoczył, koleś jakby się urwał z choinki, albo właśnie zaczął pracę i jeszcze się nie nauczył różnic w biletach/rezerwacjach w tradycyjnych liniach i LCC.

Jak chodzi o wykorzystanie odcinków to ma być jak w LCC, ale jak zapewnienie kontynuacji podróży w przypadku zakłócenia to jednak jeden bilet.

Czekam na decyzję i wskazanie zakazanej klauzuli w regulaminie przewoźników tradycyjnych, o noshow i o kolejności wykonania lotów z biletu.
W sumie to ciekawe co na to EU ;)
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#372 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:58 

Rejestracja: 02 Lip 2015
Posty: 2198
Loty: 44
Kilometry: 65 890
niebieski
Skonfundowales mnie teraz. Na moim wallu FB jakis prawniczy FAnpage wrzucił ten wyrok i w stanie faktycznym było cos o zakupie przez posrednika.
Anonymous napisał(a):

-- 07 Mar 2017 14:40 --

@‌gruby_inversia‌ - na pewno chodzi o źle sprzedany bilet bez udziału konsumenta? Z treści artykułu wynika, że to klient pomylił datę wylotu.

Cytuj:
Po ich nabyciu zorientował się, że pomylił datę wylotu, jednak nie mógł dokonać zmiany.

Rozumiem ze to co wyciągnął pan redaktor jest z ustnego uzasadnienia wyroku? Jesli tak to trzeba poczekać na pisemne uzasadnienie, a jesli to pisemne uzasadnienie trzeba je przejrzeć dokładnie.
_________________
Jeśli masz jakieś pytania o Poznań pomogę!
I klikamy "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#373 PostWysłany: 07 Mar 2017 14:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5617
HON fly4free
Jeżeli cieszy was ten wyrok i oczekujecie, że całe lotnictwo pójdzie w tym kierunku to jesteście niezwykle naiwni... gdyby tak się stało i linie lotnicze zostałyby w dłuższej perspektywie zmuszone do zaniechania polityki anulacji dalszej części biletu po niestawieniu się na jednym z odcinków to wszyscy zapłacimy za bilety lotnicze dużo, dużo więcej.


Ostatnio edytowany przez kemot, 07 Mar 2017 15:13, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#374 PostWysłany: 07 Mar 2017 15:10 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
Dokładnie, wstrzymałbym się z nadmiernym entuzjazmem. Trzeba najpierw zobaczyć dokładny stan faktyczny i uzasadnienie, a potem ewentualnie próbować wyciągać wnioski. Już nawet z oględnego opisu okoliczności sprawy wynika, że były one dość szczególne: pasażer się pomylił, kupił w tych samych liniach nowy bilet do miejsca docelowego, chciał wrócić na starym, kupił jeszcze kolejny…
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#375 PostWysłany: 07 Mar 2017 16:25 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1085
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Cytuj:
To co może dawać pewne nadzieje to zakwestionowano jeden z punktów regulaminu PLL LOT, mówiący o tym, że przewoźnik ma prawo anulować dalsze odcinki podróży, jeśli pasażer nie wstawił się na jednym z odcinków lotu łączonego.


Obawiam się, że osoby niepijące mogłyby poczuć się mocno dyskryminowane;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
      
#376 PostWysłany: 11 Mar 2017 16:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wystarczy złożyć do Prezesa UOKiKu zawiadomienie, nastepnie on w wdrodze postępowania stwierdzi czy klauzula jest abuzywna czy nie. Naprawde cieżko mi jest sobie wyobrazic, aby nie uznał, że zapis ten kształtuje prawa i obowiązki pasażera w sposób niezgodny z dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego. Przykład wręcz podręcznikowy, a sądy w minionych latach są prokonsumenckie.

-- 11 Mar 2017 15:39 --

Wystarczy złożyć do Prezesa UOKiKu zawiadomienie, nastepnie on w wdrodze postępowania stwierdzi czy klauzula jest abuzywna czy nie. Naprawde cieżko mi jest sobie wyobrazic, aby nie uznał, że zapis ten kształtuje prawa i obowiązki pasażera w sposób niezgodny z dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego. Przykład wręcz podręcznikowy, a sądy w minionych latach są prokonsumenckie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#377 PostWysłany: 11 Mar 2017 16:46 

To nie jest takie jednoznaczne i proste jak piszesz, choćby z faktu, o którym napisano wyżej taki bilet jest przeważnie sporo tańszy i pasażer z tego tytułu sporo zyskuje i z tego tytułu na coś się godzi
Raczej każdorazowo kończyć to się będzie postępowaniem sądowym
Góra
 PM off  
      
#378 PostWysłany: 11 Mar 2017 17:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2014
Posty: 171
Loty: 814
Kilometry: 2 753 202
Pasażer ma przecież wybór. Może kupić bilet umożliwiający opuszczenie pierwszego odcinka (droższy) i taki, który na to nie pozwala (tańszy). Żeby kupić bilet, trzeba potwierdzić zaznajomienie się z regulaminem, więc sąd tu nie pomoże, chyba że będzie to jakaś wyjątkowo skomplikowana sprawa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#379 PostWysłany: 11 Mar 2017 18:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Spędzając kilka tygodni na praktykach w Sadzie Ochrony Konkurencji i Konsumenta czytajac dziesiątki pozwów i klauzul niedozwolonych i znając opinie sędziów także tych z SA stwierdzam, że sąd nie badał konsekwencji decyzji tylko czy zaistniały przesłanki uznania klauzuli za niedozwoloną, tej konkretnej. Po zmianie ustawy decyzje w tej sprawie podejmuje Prezez UOKiK, ale nie powinno to zmieniać diametralnie podejścia. Próbowałem przekonać siebie, że taki punkt regulaminu nie kształtuje praw w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i zws(nie jest negocjowalny), ale tego sie nie da uzasadnić. Kupuje bilet na dwa odcinki, a nie pojawienie się na jednym sprawia, że anulowany jest powrót, czy przy sprzedaży biletów kolejowych i autobusowych możliwy byłby podobny przepis-nie. Linia chce zwiększyć swój zysk, a ja nie mogę negocjować, bo to jest regulamin. Klasyczny przykład. Dzięki prof. Łętowskiej sędziowie są bardziej przychylni nam konsumentom.

ps. Dzięki orzecznictwu ETS zakres sytuacji, w ktorych przyznawane jest odszkodowanie tez uległ powiekszeniu. Trzeba próbowac. Ten Pan poprostu był przekonany swojej racji i wygrał, a nie zakładał, że się nie da, bo to LOT i wszystkie inne argumenty, ktore piszecie. Nie takim firmie SOKiK uchylał klauzule, a pozniej rzeszy mniejszych, którzy bezmyslnie kopiowali ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#380 PostWysłany: 11 Mar 2017 18:16 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
m55 napisał(a):
Pasażer ma przecież wybór. Może kupić bilet umożliwiający opuszczenie pierwszego odcinka (droższy) i taki, który na to nie pozwala (tańszy). Żeby kupić bilet, trzeba potwierdzić zaznajomienie się z regulaminem, więc sąd tu nie pomoże, chyba że będzie to jakaś wyjątkowo skomplikowana sprawa.

Wydaje mi się, że niezależnie od ceny, na chwilę obecną nie ma możliwości kupienia biletów umożiwiających opuszczenie pierwszego odcinka.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 905 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 46  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group