Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3309 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 166  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#201 PostWysłany: 05 Cze 2015 12:19 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3200
srebrny
Kara napisał(a):
@obibok, zwróć uwagę, że jednym z poważniejszych problemów w restrukturyzacji LOT-u był konflikt interesów kadry menedżerskiej (z których część chciała podejść do operacji jak ww. "prywaciarze") i związków zawodowych.

Widzisz, właśnie z reguły gdy toczą się dyskusje na takie tematy, czyli czy warto podtrzymywać te różne komunalne trupy, to się pojawia temat związków zawodowych. Na przykład ostatnio czytałem trochę o sprzedaży firm PKS Gostynin i PKS Częstochowa. Pierwszą przejął powiat, w końcu się sparzył i sprzedał PKS-owi z Grodziska Maz. Z kolei Częstochowę wystawiano wiele razy na sprzedaż. Nawet izraelscy właściciele Mobilisu mieli smaka, ale związki zrobiły dym i się wystraszyli. No to teraz gminy chodzą i kombinują, żeby powiat przejął. Powiat był za, po czym zorientował się w sytuacji i ostatnio ich przedstawiciele mówili, że to strach przejąć taką firmę z całym dobrodziejstwem inwentarza - zwłaszcza ze związkami!
I to jest tak, jak piszesz. Związki w naszym kraju działają dziwnie. Z reguły jest to mafia siedząca w firmach "publicznych" i bynajmniej nie zajmuje się ochroną pracowników (bo w takich firmach z reguły nie ma ich przed czym chronić), lecz wpieprzaniem się w politykę firmy. Żeby czasem coś się nie zmieniło, żeby nie trzeba było normalnie pracować. A tam, gdzie związków potrzeba (u prywaciarzy, w hipermarketach itd.), założyć się ich nie da.
Mi się podoba holenderski model transportu publicznego - na wszystko przetargi, ale związki bardzo silne, układy zbiorowe mające dużą moc prawną. Tam zwykły kierowca autobusu ma warunki lepsze czasem niż prezes.
Cytuj:
Z mojej perspektywy wygląda to tak, że wolę zapłacić 10 zł za kanapkę niż lecieć z przepracowaną załogą.

No tak. Ale z drugiej strony przewoźnik komunalny tego wcale nie gwarantuje. Historia zna już takie przypadki, że przychodził młody wilczek na menedżera w takiej publicznej firmie, że on to tu teraz pokaże, jak się oszczędza. Z reguły żałośnie się to kończyło.

Cytuj:
Po prostu jestem zdania, że warto zatrzymać strategiczne gałęzie gospodarki w polskich rękach na tyle, na ile się da.
Cytuj:
Natomiast zgadzam się z Tobą w pełni co do inwestowania w "dobre, co nasze", jeśli na dodatek jest jeszcze dobre w swojej klasie. Jak dla mnie - LOT jest taką firmą. A że nie trafił nam się Plan Marshalla czy pola naftowe - trudno.

Korwin-Mikke (który w tych swoich felietonach czasem całkiem mądrze pisze) pisał kiedyś, że my mamy swój LOT, do którego dopłacamy grube miliony, a wciąż jest z nim problem. Z kolei w USA nie mają przewoźnika narodowego, no bo po co, skoro nie brakuje komercyjnych i rynek kwitnie. I on porównywał to do taksówek - że nasz rynek taksówkowy wygląda jak amerykański lotniczy. I pisał: wyobraźmy sobie, że nagle ktoś wpadnie na pomysł, żeby to "ucywilizować". Stworzy narodowego monopolistę Polskie Przewozy Taksówkowe. I prędzej czy później trzeba będzie go ratować, a kolejki na postojach taksówek będą jak za PRL.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przedłużony weekend w Larnace 🏖️🍹 Loty z Warszawy i 4* hotel ze śniadaniami za 909 PLN 😎 Przedłużony weekend w Larnace 🏖️🍹 Loty z Warszawy i 4* hotel ze śniadaniami za 909 PLN 😎
Turcja w pigułce 🇹🇷 Stambuł i Kapadocja w jednej podróży od 969 PLN 😍 Turcja w pigułce 🇹🇷 Stambuł i Kapadocja w jednej podróży od 969 PLN 😍
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#202 PostWysłany: 05 Cze 2015 12:48 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5485
srebrny
obibok napisał(a):
Jak jeżdżę do Berlina, to bilet zawsze kupuję przez stronę DB, a po Polsce podróżuję wszystkim innym, byle nie PIC. Bo moim zdaniem każda złotówka zapłacona tej okropnej firmie jest złotówką straconą, oddalającą nas od nadziei, że kiedyś w tym kraju kolej będzie na normalnym poziomie.

specjalnie placisz podatki w Niemczech - bys sie wstydzil.do tego pewnie marudzisz jak to w Polsce jest zle. przez to w zyciu nie nadrobimy dystansu do krajow Zachodniej Europy.


Ostatnio edytowany przez Washington, 05 Cze 2015 17:21, edytowano w sumie 1 raz
Wypowiedź niekulturalna/obrażająca innych/używanie słów wulgarnych, obraźliwych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#203 PostWysłany: 05 Cze 2015 12:55 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@obibok, przykład JKM jest, niestety, nieadekwatny, bo LOT zajmuje się także przewozem zwłok, transportem chorych czy ewakuacją. I zgodzić się z nim można tylko wtedy, gdy myśli się wg schematu "ja tego nie potrzebuje/ mi się to nie trafi".

Co do wprowadzenia płatnych posiłków i ograniczenia cięć w sferze wynagrodzeń - o ile dobrze pamiętam, taka informacja poszła w świat. Pewnie można by ją zweryfikować patrząc na sprawozdania finansowe i raporty z audytów z "przed" i "po", ale nie chce mi się bawić w Sherlocka Holmesa.

Co do związków - historia tzw. industrial relations pokazuje, że istnienie jakichkolwiek związków zawodowych pozytywnie wpływa na redystrybucję dochodów. Wynagrodzenia działaczy w przeliczeniu na jednego pasażera czy obywatela RP są zaniedbywalne, a jeśli to ma mnie uchronić przed frustracją czy fochem przepracowanej stewardesy, chętnie poniosę koszt tego rzędu. :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#204 PostWysłany: 05 Cze 2015 14:11 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3200
srebrny
Cytuj:
specjalnie placisz podatki w Niemczech - bys sie wstydzil.do tego pewnie marudzisz jak to w Polsce jest zle. przez takich palantow w zyciu nie nadrobimy dystansu do krajow Zachodniej Europy.

Tak, z pewnością nadrobimy go, jeśli zamiast uwolnić rynek, będziemy betonować monopol jedynie słusznej spółki, bezczelnie wycinając wszelką konkurencję. A póki co raz mnie naszło skorzystać z ich usług i czekam już dwa miesiące na kasę za prosty zwrot biletu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#205 PostWysłany: 05 Cze 2015 14:36 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5485
srebrny
bzdura kwadrat, rynek jest w procesie uwalniania. co do reklamacji to zloz jeszcze raz , jak nie podziala to charge back z banku i tyle.
placic niemcom podatki to wstyd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#206 PostWysłany: 05 Cze 2015 17:21 
Site Admin

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 8021
Upraszam o spokój, jeśli powtórzy się obrażenie polecą ostrzeżenia
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#207 PostWysłany: 05 Cze 2015 23:09 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1790
niebieski
Wy tu takie pitu pitu a wróbelki ćwierkają, że Lot niedługo ma ogłosić loty do Tokio. Podobno info idzie w eter w połowie czerwca.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#208 PostWysłany: 05 Cze 2015 23:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
A co oprócz Tokio. Jakie nowe/stare trasy europejskie. Wroci Rzym, Helsinki?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#209 PostWysłany: 06 Cze 2015 01:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lis 2013
Posty: 1987
Loty: 116
Kilometry: 149 975
srebrny
kumkwat_kwiat napisał(a):
Wy tu takie pitu pitu a wróbelki ćwierkają, że Lot niedługo ma ogłosić loty do Tokio. Podobno info idzie w eter w połowie czerwca.

W eter poszło jakiś miesiąc temu dzięki bodajże ministrowi skarbu. ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#210 PostWysłany: 06 Cze 2015 08:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Maj 2013
Posty: 200
niebieski
Kara napisał(a):
Po prostu jestem zdania, że warto zatrzymać strategiczne gałęzie gospodarki w polskich rękach na tyle, na ile się da.

@obibok, przykład JKM jest, niestety, nieadekwatny, bo LOT zajmuje się także przewozem zwłok, transportem chorych czy ewakuacją. I zgodzić się z nim można tylko wtedy, gdy myśli się wg schematu "ja tego nie potrzebuje/ mi się to nie trafi".




Firma LOT raczej nie jest firmą strategiczną. Firmy strategiczne to takie które mają kluczową rolę dla gospodarki, lub bezpieczeństwa państwa. Jeżeli firmy strategiczne są kontrolowane przez firmy zagraniczne w przypadku kryzysu może zrobić się "gorąco" (albo bardzo zimno), np. energetyka.

No chyba że uważasz przewożenie zwłok czy transport chorych za zadania strategiczne. Czy nie taniej po prostu wyczarterować samolot, niż utrzymywać linie za grube miliony?

Myślę że misja sprzedaży LOT-u jest misją słuszną, myślę że wszyscy chcemy mieć linie które będą działać w 100% komercyjnie, tzn. będą odpowiadać potrzebom pasażerów a nie widzimisiom polityków.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#211 PostWysłany: 06 Cze 2015 09:16 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Skoro sam piszesz, że "Firmy strategiczne to takie które mają kluczową rolę dla gospodarki, lub bezpieczeństwa państwa", to spójrzmy, czym lata ostatnio rząd. Względnie, czyimi maszynami wywożono Polaków z Iraku, Tunezji czy Nepalu. Nie mówiąc już o takim drobiazgu, jak bezpieczeństwo poczty dyplomatycznej na niektórych trasach.

Nie uważam, że chorego albo ciało da się przewieźć np. ze Stanów czy Kanady taksówką.

Nie wszyscy. Wolę LOT niż klon Ryanaira. Nie chcę jarmarku obwoźnego podczas lotu i ledwo co wyszkolonej załogi pokładowej. Poza tym, żadna linia zdolna finansowo do zakupu znaczącego pakietu akcji LOT-u nie jest wolna od ingerencji politycznych. Na chwilę obecną wolę więc, żeby jednak było to widzimisię polskiego rządu.
Góra
 Profil Relacje PM off
obibok lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#212 PostWysłany: 06 Cze 2015 10:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
Błądzisz :(
Aby wywieźć Polaków z Iraku, Tunezji, Nepalu itd. nie potrzeba państwowego przewoźnika bo państwo może wyczarterować samolot od każdej chętnej linii, LOT nie robił tego za darmo.
Do wywiezienia Polaków z niebezpiecznych miejsc można też użyć samolotów wojskowych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#213 PostWysłany: 06 Cze 2015 10:46 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Wiem, że LOT nie zrobił tego za darmo. :-) Ale po prostu jest łatwiej, a wątpię, że stawki są wyśrubowane. Poza tym, liczy się też czynnik PR-owo-psychologiczny - że to polska linia "ratuje" Polaków z opresji.

Co do ewakuacji samolotami wojskowymi - oczywiście. Tylko zasięg czasem nie ten i formalności inne. Nie dałabym sobie też uciąć głowy za liczbę pasażerów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#214 PostWysłany: 06 Cze 2015 11:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
Ciekawe dlaczego polscy żołnierze wracali do Polski samolotami amerykańskiej linii Ryan: W wyczarterowanym samolocie Boeing 767 linii amerykańskich Ryan znaleźli się między innymi żołnierze z 12 Szczecińskiej Dywizji Zmechanizowanej, 25 Brygady Kawalerii Powietrznej z Tomaszowa Mazowieckiego oraz 1 Brygady Logistycznej z Bydgoszczy.

Dlaczego nie wracali polskimi samolotami?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#215 PostWysłany: 06 Cze 2015 11:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1252
niebieski
Kara napisał(a):
Poza tym, liczy się też czynnik PR-owo-psychologiczny - że to polska linia "ratuje" Polaków z opresji..


No to rzeczywiście powód by raz na kilka lat ładować w linię kilkaset milionów złotych...
Góra
 Profil Relacje PM off
ponchek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#216 PostWysłany: 06 Cze 2015 11:17 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3200
srebrny
Ale to są argumenty szukane na siłęi nie przystające tak naprawdę do zagadnienia. Nie mówimy o jarmarku na pokładzie, bo to jest kwestia wyboru usługi i nie państwo jest od tego, żeby finansować oficjalny uśmiech stewardess i atmosferę operową zamiast dyskotekowej (a że to lubimy to inna bajka). Za to nie ukrywam, że to ratowanie rozbitków czy transport zwłok mi od wczoraj chodzi po głowie. No bo co to jest za argument? A czemu LOT to robi? Bo ma taki model biznesowy i mu się opłaca? To na pewno byliby inni chętni. Ale nie - on to robi, bo pełni misję publiczną. A od pełnienia misji jest zleceniodawca, a nie wykonawca. To państwo może zrobić przetarg na takiego operatora (podobnie jak zrobiło tak zwany przetarg na "operatora wyznaczonego" w usługach pocztowych). Jak mawia mój znajomy, żeby przynieść do domu bochenek chleba, nie muszę kupować całej pieAle to są argumenty szukane na siłęi nie przystające tak naprawdę do zagadnienia. Nie mówimy o jarmarku na pokładzie, bo to jest kwestia wyboru usługi i nie państwo jest od tego, żeby finansować oficjalny uśmiech stewardess i atmosferę operową zamiast dyskotekowej (a że to lubimy to inna bajka). Za to nie ukrywam, że to ratowanie rozbitków czy transport zwłok mi od wczoraj chodzi po głowie. No bo co to jest za argument? A czemu LOT to robi? Bo ma taki model biznesowy i mu się opłaca? To na pewno byliby inni chętni. Ale nie - on to robi, bo pełni misję publiczną. A od pełnienia misji jest zleceniodawca, a nie wykonawca. To państwo może zrobić przetarg na takiego operatora (podobnie jak zrobiło tak zwany przetarg na "operatora wyznaczonego" w usługach pocztowych). Jak mawia mój znajomy, żeby przynieść do domu bochenek chleba, nie muszę kupować całej piekarni.
A u nas cały czas dominuje myślenie z czasów gospodarki nakazowo-rozdzielczej. Jak chcemy komunikacji, to tworzymy komunalne MPK, jak dostarczać przesyłki - to państwową pocztę. I tak na dalej. Tak naprawdę tworzy się te firmy tylko po to, by mieć zatrudnienie dla wszystkich szwagrów. A na to wszystko można robić przetargi - uzyskiwać elastycznych inwestorów, pełnych pomysłów i tańszych. Dlaczego w Polsce, poza epizodem z bursztynową mafią, nie powstał duży przewoźnik jak Wizzair? No bo na naszym niebie dominuje LOT. Podobnie w innych branżach. I żeby to jeszcze taki monopolista był trzymany (tak jak to robią Niemcy), żeby istnieć i być silnym. A oni zazwyczaj chcą taką firmę po prostu sprzedać, jak już przejedzą wszystkie podatki. A dlaczego w Polsce powstał tylko jeden silny Mobilis i nikt nie podjął konkurencji z rekinami typu Arriva? Przypomina mi się słynny strajk w komunikacji miejskiej w Kielcach, gdy chcieli sprzedać MPK Veolii. Przez lata robili przetargi ustawione pod MPK, żeby sprzedać to w całości Francuzom. A można było uwolnić wcześniej rynek i dać się rozwinąć polskim firmom.
Góra
 Profil Relacje PM off
ponchek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#217 PostWysłany: 06 Cze 2015 11:49 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@irkolo, nie wiem. Artykuł, z którego przekopiowałeś ten fragment, nie podaje szczegółów, a ja nie mam zielonego pojęcia, jakie były układy dt logistyki w tzw. siłach sojuszniczych.

Domyślam się tylko, że warunki leasingu naszych maszyn mogą uwalniać ubezpieczyciela od odpowiedzialności w przypadku kierowania ich w rejon działań wojennych.

Poza tym, nie była to ewakuacja. Choć wtedy, o ile dobrze zrozumiałam Twoją tezę, powinni byli wrócić CASA-mi albo Herculesem (bo wtedy już chyba mieliśmy jednego). Z międzylądowaniami i mniejszymi grupami.

@Mareckipl, to tylko jeden z argumentów. Nie twierdzę, że najistotniejszy.

@obibok, chyba się nie zrozumieliśmy. Odpowiedziałam na Twoją generalizację. I nie - nie chodziło mi, bynajmniej, o uśmiechy stewardes, a o moje poczucie bezpieczeństwa, kiedy widzę kogoś, kto nie radzi sobie z prostymi zadaniami.

Co do rozbitków i chorych - dorzuć jeszcze np. obywateli RP bez dokumentów podróży czy ściganych podlegających ekstradycji. Pewnie znalazłoby się jeszcze kilka przykładów, na których widok każda linia lotnicza kwiczałaby wprost ze szczęścia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#218 PostWysłany: 06 Cze 2015 12:04 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3200
srebrny
Poczucie bezradności u stewardess? Ja właśnie pisząc jeden z pierwszych komentarzy o firmach "publicznych" miałem na myśli to, jak te firmy działają - spontaniczne podejmowanie decyzji, zamiatanie problemów pod dywan, ignorancja kadry kiedrowniczej i "jakoś to będzie".
Ale próbuję sobie przypomnieć, bo właśnie takie "poczucie bezradności" kiedyś widziałem właśnie w Locie. Nie mogę sobie przypomnieć, ale przychodzą mi do głowy inne przypadki, na przykład panika personelu, gdy podczas startu otwierały się drzwi od kabiny pilotów, mroźny nawiew w klasie business czy też samolot wymrożony przed lotem do Lárnaki. Ale szczególnie przypomina mi się cała afera z dreamlinerami. LOT zrobił promocję, że niby cudem można polecieć do Budapesztu, Pragi itp., a gdy cudo się zepsuło, to po pięciu godzinach czekania podstawiali B737. Oczywiście ich zdaniem wszystko ok, bo przewieźli. Ale przecież nikt wtedy nie leciał spragniony wizyty w Budapeszcie, a w opisie promocji było, że "leć dreamlinerem" (ale już w regulaminie pewnie nie).
Za to fakt, gdy mój samolot do LHR opanowali chińscy terroryści, to działania przewoźnika były fachowe i raczej bym się nie spodziewał tego np. w Ryanair. Ale z drugiej strony - i do tego koledzy tutaj piją - żeby uzyskać takie standardy nie trzeba pompować milionów w firmę publiczną. Wystarczy na poziomie administracyjnym egzekwować to od komercyjnych. Tylko kto miałby to zrobić? Władze administracyjne to właśnie takie siedlisko szwagrów, o którym piszę w pierwszym akapicie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#219 PostWysłany: 06 Cze 2015 12:38 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
"Siedliskiem szwagrów" (być może nawet po części dosłownie) jest np. Emirates, Etihad i Qatar. Spontaniczne podejmowanie złych decyzji przydarzyło się np. Ryanairowi, Wizzairowi czy Virgin. Mistrzem zamiatania pod dywan jest chyba ostatnio Malaysian, ignorancją kadry kiedrowniczej spektakularnie błysnął niedawno Korean, a o "jakoś to będzie" można podejrzewać kilku przewoźników na granicy upadłości.

Co do Dreamlinera - każdy model ma swoje problemy w okresie "ząbkowania". Jednak cieszy mnie to, że nikt nie ryzykował życia załogi i pasażerów ani "milijonów", o których tu dyskutujemy. To chyba rozsądne, nieprawdaż?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: [LO] PLL LOT newsy
#220 PostWysłany: 06 Cze 2015 12:48 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3200
srebrny
Mi nie chodzi o ryzykowanie życia, tylko że przewoźnik tej klasy powinien od razu rzucić komunikat, że wszystkim zwraca za bilety, a nie udawać, że nic się nie stało, bo przecież dowiózł ich na miejsce.
Ale wracając do tego, co piszesz o bezradności, o poczuciu bezpieczeństwa. My dotykamy pewnych problemów podstawowych i tak można dyskutować w nieskończoność. To tak jak spierać się o wyższość socjalizmu nad dzikim kapitalizmem albo świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem.
Ostatnio na pogrzebie mojego dziadka patrzyłem na panów z komunalnego zakładu pogrzebowego i się dziwiłem, że mam poczucie zaufania do nich. Że to fachowcy, a nie jakaś mafia łowców skór. Podobnie w innych branżach. Prywatny często źle się kojarzy. Ale się dziwiłem tym własnym odczuciom, bo generalnie brzydzę się tymi publicznymi jedynie słusznymi firmami, z bezproduktywną kadrą, która nie zauważyła roku 1989 i potrafi tylko powiedzieć, że "ma 30 lat doświadczenia" (typowe w PKS-ach).
Ale też trzeba brać poprawkę, że to Polska. Rozmawiając w Wiedniu z przedstawicielami VOR (regionalny organizator) na temat ich przetargów autobusowych, pytałem, czy kontrolują umundurowanie kierowców u przewoźników. W Polsce wiadomo - jeśli organizator coś odpuszcza, to przewoźnik na tym oszczędza. Odpowiedzieli mi, że nie zamierzali, ale przewoźnicy ich o to prosili, bo... zależy im na wizerunku. To jest różnica. Ja mam wrażenie, że w Polsce wciąż przeobrażamy się jeszcze z PRL-u i potrwa to jeszcze długo. I można też przewrotnie stwierdzić, że będzie to trwało tak długo, jak długo będzie sztucznie podtrzymywany monopol takich okropnych molochów jak na przykład PKP Intercity.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3309 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 166  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Dmochu oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group