Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 17 Lut 2014 15:19 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 4
Podsyłam (wzór) pisma/skargi który kieruję do UOKiK. Może komuś przyda się. Można skopiować, wstawić swoje dane i wysłać.


(miejscowość, dnia …… lutego 2014 r.
Imię i nazwisko
(adres)



Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel
Pełniąca obowiązki Prezes
Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów


Niniejszym zawiadamiam o możliwości zbiorowego naruszenia interesów konsumentów przez firmę Souter Holdings Poland Sp. z o.o., z siedzibą w BTD Office Centre, al. Niepodległości 18, 7 piętro, 02-653 Warszawa i wnoszę o wszczęcie procedury wyjaśniającej.
W/w firma w dniu 13 lutego bieżącego roku w swoim systemie rezerwacyjnym udostępniła pulę biletów obejmującą przejazdy od 1 kwietnia do 23 czerwca br. Pierwsze bilety oferowane były od 1 PLN. W miarę ich wysprzedawania na dany kurs cena rosła. Gdy skończyły się te za 1 PLN, oferowane były kolejne za 5 PLN, 10 PLN itd.

Pasażerowie skuszeni promocyjnymi cenami mogli wybrać z systemu rezerwacyjnego żądany bilet na dany kurs, dodać go do koszyka zakupów, dokonać płatności zawrzeć umowę, ale jak się okazało ostatecznie wybrany bilet nie został pasażerowi sprzedany. PolskiBus.com sprzedawał bilety, których nie dało się kupić.

W tym miejscu należy nadmienić, że zgodnie z § 3 ust. 4 Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Souter Holdings Poland sp. z o.o. umowa przewozu pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą zostaje zawarta w momencie dokonania zapłaty za przejazd - moment ten jest więc momentem nabycia Biletu. Późniejsze wysłanie tego biletu nabywcy jest czynnością techniczną, a nie decydującą o zawarciu umowy przewozu.

Po dokonaniu w dniu 13 lutego br. rezerwacji na przejazdy w wybranych dla mnie terminach system rezerwacyjny wygenerował komunikat następującej treści:

Numer transakcji eCard: xxxxxxx
Wystąpił problem ze skompletowaniem Twojego zamówienia, prosimy o sprawdzenie konta bankowego i kontakt pod adresem: info@polskibus.com

Postępując zgodnie z wytycznymi, sprawdziłem konto bankowe. W moim przypadku płatność dokonana była z karty płatniczej. Rachunek karty został obciążony kwotą zgodną z zamówieniem, potwierdzeniem tego był komunikat firmy eCard obsługującej płatności internetowe dla firmy Souter Holdings Poland Sp. z o.o. Na reklamację wysłaną pod podany adres info@polskibus.com otrzymałem odpowiedź:

Witamy,
W odpowiedzi informujemy, iż z powodu zbyt długiego księgowania płatności między bankami, konkretna rezerwacja została zablokowana, a w wyniku tego e-bilet nie został wygenerowany. W przypadku nie wygenerowania e-biletu nie wywiązaliśmy się z umowy, więc wykonaliśmy zwrot pieniędzy w kwocie 100%.
Pozdrawiamy,
zespół PolskiBus.com

Firma Souter Holdings Poland Sp. z o.o. w żaden sposób nie odnosi się do przytoczonego przeze mnie wyżej zapisu w swoim regulaminie: umowa przewozu pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą zostaje zawarta w momencie dokonania zapłaty za przejazd - moment ten jest więc momentem nabycia Biletu. Późniejsze wysłanie tego biletu nabywcy jest czynnością techniczną, a nie decydującą o zawarciu umowy przewozu.

Przewoźnik w informacjach rozsyłanych do pasażerów, którzy złożyli reklamację przyznaje i potwierdza, że płatność przebiegła prawidłowo!

"Potwierdzamy wiadomości, że Państwa płatności, które nie wygenerowały biletów zostały wykonane poprawnie przez platformę eCard, jednakże ich rozliczenie trwało zbyt długo. Płatność zaksięgowała się po czasie, kiedy sesja Państwa koszyka z zamówieniami została już usunięta automatycznie przez panel systemu rezerwacji.”

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów uważam również fakt, że przewoźnik dzień po problemach ze swoim systemem rezerwacyjnym (dzieje się tak za każdym razem kiedy do sprzedaży trafia kolejna pula biletów, ale pierwszy raz na tak ogromną skalę) bez wcześniejszego powiadomienia pasażerów dokonał zmian w swoim Regulaminie Przewozu, dostępnym m.in. na stronie internetowej pod adresem: http://www.polskibus.com/terms-and-conditions Pierwotny zapis § 3 ust. 4 Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Souter Holdings Poland sp. z o.o. brzmiał:

„umowa przewozu pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą zostaje zawarta w momencie dokonania zapłaty za przejazd - moment ten jest więc momentem nabycia Biletu. Późniejsze wysłanie tego biletu nabywcy jest czynnością techniczną, a nie decydującą o zawarciu umowy przewozu.”

Został on zmieniony na:

„umowa przewozu pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą zostaje zawarta w momencie dokonania zapłaty za przejazd (nabycia Biletu)..”

W mojej ocenie, Przewoźnik po otrzymaniu reklamacji od pasażerów (wiem z for internetowych i wpisów na fanpagu PolskiBus.com: https://www.facebook.com/notes/polskibu ... 7909041121 , że w podobnej sytuacji jak ja jest dużo innych osób, szacuje, że mogą ich być setki jak nie tysiące) celowo usunął z regulaminu zapis, który w opisywanym przeze mnie przypadku pozwalał pasażerowi w procesie reklamacyjnym żądać wystawienia biletu. Wg. mnie to działanie mogło mieć na celu z góry nie uwzględnienie reklamacji pasażera.


(imie i nazwisko)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj Andaluzję🇪🇸🍊 Loty do Malagi i 3 noce w 4⭐️ hotelu z krytym basenem za 719 PLN ☀️ Odkryj Andaluzję🇪🇸🍊 Loty do Malagi i 3 noce w 4⭐️ hotelu z krytym basenem za 719 PLN ☀️
Kierunek: rajskie plaże 🏝️ Tanie loty na Filipiny z Warszawy (z dużym bagażem) od 2308 PLN 🌊😍 Kierunek: rajskie plaże 🏝️ Tanie loty na Filipiny z Warszawy (z dużym bagażem) od 2308 PLN 🌊😍
#82 PostWysłany: 17 Lut 2014 15:53 

Rejestracja: 21 Paź 2013
Posty: 133
Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Dostałem w końcu bilet za 2 zł o numerze który zaczyna się od 10 więc wygląda na to, ze wystawili co najmniej 10 biletów za 1+1zl. Normlanie na tej trasie za 2zl jest tylko jeden bilet. Wiec jednak PB zachował się całkiem w porządku w tym przypadku. Ale dlaczego nie jest konsekwentny i niektórym nie wystawia biletów...?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 17 Lut 2014 16:03 

Rejestracja: 21 Paź 2013
Posty: 133
pacynek napisał(a):
Podsyłam (wzór) pisma/skargi który kieruję do UOKiK. Może komuś przyda się. Można skopiować, wstawić swoje dane i wysłać.

życzę powodzenia, choć szans na otrzymanie biletu nie widzę żadnych, szczególnie, że zanim sprawa się rozstrzygnie to termin ewentualnej podróży upłynie.. Co najwyżej UOKiK nałoży jakąś karę na PB i skończą się bilety za złotówkę ....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#84 PostWysłany: 17 Lut 2014 16:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 254
Zbanowany
Caly biznes kreci sie na tych biletach za 1 PLN wiec szybko tego nie skoncza.
Natomiast jesli UOKiK nalozy kare na PB i bedzie go tak raz na jakis czas 'nekac' to ten zacznie sie liczyc z klientami jak z partnerami; i zainwestuje w koncu w zaplecze techniczne.

@jacek69 a kiedy kupowales ten bilet z nr 33 - mam rozumiec ze za 2 PLN - i dosylali Ci recznie czy jak?
_________________
Jeśli wiesz, chcesz, pragniesz, i możesz, ale...
To to zrób. Z wdzięczności ktoś Cię przeklnie, może nawet pozwie. Napisano w Polsce, części tzw. "Europy"(czyt.cywilzacji). :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#85 PostWysłany: 17 Lut 2014 17:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 602
Loty: 302
Kilometry: 377 901
niebieski
Dostałam zwrot kasy za bilety do Wiednia. Reklamacja już poszła,ale zastanawiam się,jak to dalej rozegrać-tzn. czy odesłać im te pieniądze z powrotem? Próbowal ktoś takiego rozwiązania? :oops: :oops:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 17 Lut 2014 19:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 336
Loty: 237
Kilometry: 576 582
niebieski
a ja czekam na jakąkolwiek odpowiedź od pb od czwartku, zero odezwu z ich strony :(
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#87 PostWysłany: 17 Lut 2014 19:19 

Rejestracja: 10 Lip 2013
Posty: 1
Zbanowany
Ja napisalam do nich maila 13.02, to po 24h mialam bilety na mailu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#88 PostWysłany: 17 Lut 2014 20:24 

Rejestracja: 21 Gru 2011
Posty: 115
Ja nadal czekam na resztę moich biletów i zdaje się, że mój drugi email z prośbą o bilety i potwierdzenia, potraktowali jak przypomnienie w sprawie biletów które już dostałem (co mnie trochę dziwi bo przecież dałem im potwierdzenia z banku i numery) :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#89 PostWysłany: 17 Lut 2014 20:28 

Rejestracja: 20 Lut 2013
Posty: 727
srebrny
Także od czwartku czekam na bilety albo zwrot pieniędzy. Nie chcę im spamować kolejnym mailem ale tracę już cierpliwość.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 17 Lut 2014 20:32 

Rejestracja: 25 Sie 2013
Posty: 67
naimad napisał(a):
a ja czekam na jakąkolwiek odpowiedź od pb od czwartku, zero odezwu z ich strony :(


Ja też czekam od czwartku... Trzeba ich będzie przycisnąć, bo nie uśmiecha mi się czekać w nieskończoność. Tym bardziej, że na bilety podczas jednej rezerwacji dla trzech osób poszło ponad 200 zł. Blokady nie ma, kwota zaksięgowana. Cisza jak makiem zasiał. Zdarza mi się to po raz drugi. Za pierwszym razem nic się nie rzucałem, jak zwrócili kasę, ale teraz robiłem rezerwację nie tylko dla siebie, więc "trochę" się można zdenerwować.
_________________
Zapraszam na mojego podróżniczego bloga: http://pawellacheta.wordpress.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#91 PostWysłany: 17 Lut 2014 20:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 336
Loty: 237
Kilometry: 576 582
niebieski
pawellacheta napisał(a):
naimad napisał(a):
a ja czekam na jakąkolwiek odpowiedź od pb od czwartku, zero odezwu z ich strony :(


Ja też czekam od czwartku... Trzeba ich będzie przycisnąć, bo nie uśmiecha mi się czekać w nieskończoność. Tym bardziej, że na bilety podczas jednej rezerwacji dla trzech osób poszło ponad 200 zł. Blokady nie ma, kwota zaksięgowana. Cisza jak makiem zasiał. Zdarza mi się to po raz drugi. Za pierwszym razem nic się nie rzucałem, jak zwrócili kasę, ale teraz robiłem rezerwację nie tylko dla siebie, więc "trochę" się można zdenerwować.


Tylko jak ich przycisnąć? Napisałem im jeszcze w sobotę przez stronę pb i teraz jeszcze po raz kolejny przez kontaktna pb i cisza. Raz tylko dzwoniłem przez minutę, tel zajęty, stwierdziłem ze nie ma sensu wydawać kasę na muzyczkę tym bardziej że ludzie na f4f pisali że też nie mogą się dodzwonić.
U mnie też kasa już w sobotę była zaksięgowana 242zl
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 17 Lut 2014 20:53 

Rejestracja: 21 Gru 2011
Posty: 115
Im się nie opłaca? A wiesz ile kosztowała Cię minuta rozmowy z nimi...?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#93 PostWysłany: 17 Lut 2014 21:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 254
Zbanowany
@tmk
ale jest coś takiego jak rozmowa na koszt odbiorcy :)
_________________
Jeśli wiesz, chcesz, pragniesz, i możesz, ale...
To to zrób. Z wdzięczności ktoś Cię przeklnie, może nawet pozwie. Napisano w Polsce, części tzw. "Europy"(czyt.cywilzacji). :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#94 PostWysłany: 17 Lut 2014 21:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Gru 2013
Posty: 1590
niebieski
Kurcze, u mnie też cisza w sprawie bietów. Od czwartku czekam.... 2 reklamację przez @, 1 przez formularz kontaktowy... Naśmieszniejsze jest to, że jak w sobotę potrzebowałem anulować jeden stary bilet i napisałem przez @ anulację to mi w ciągu kilku godzin odpisali :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#95 PostWysłany: 17 Lut 2014 21:28 

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 3
Ja czekałem od czwartku, jak każdy na jakiekolwiek info mimo kilku maili z reklamacjami. Zadzwoniłem, gadałem ok. 2 minut i wszystkie bilety od razu mi wysłano na mail. Trochę za rozmowę wzięło, ale miałem sporo biletów więc i tak mi się opłaciło. Zatem polecam zadzwonić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#96 PostWysłany: 17 Lut 2014 21:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Wrz 2011
Posty: 1175
Zbanowany
niebieski
michaelj86 napisał(a):
Ja czekałem od czwartku, jak każdy na jakiekolwiek info mimo kilku maili z reklamacjami. Zadzwoniłem, gadałem ok. 2 minut i wszystkie bilety od razu mi wysłano na mail. Trochę za rozmowę wzięło, ale miałem sporo biletów więc i tak mi się opłaciło. Zatem polecam zadzwonić.

nie zawsze - dziś dzwoniłem w sprawie 4 moich rezerwacji - otrzymałem tylko dwa razy ten sam jeden bilet :(
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 17 Lut 2014 22:17 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 4
Wasze posty trochę podnoszą mnie na duchu, bo u mnie też cisza od czwartku, nadal :evil: Jak jutro nic nie będzie na mailu, to do nich piszę już! W dodatku w piątek na facebooku zamieścili notkę, że w ciągu 3 dni wszyscy dostaną odpowiedź, której teraz wcale nie widzę - usunęli? :evil: Chyba, że już mi się coś śniło z tych nerwów :D W dodatku numer 2: mieli dzisiaj czas wysłać dwa maile informujące o zmianach godzin odjazdów na moich trasach, szkoda tylko, że na połowę tych tras nie dostałam jeszcze biletów :evil:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#98 PostWysłany: 17 Lut 2014 22:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 254
Zbanowany
Jaki koooochany Polskibus! Jak proszę o anulację biletów to pieniądze idą tydzień/dwa. A dzisiaj rano mi napisali że nie mogą się wywiązać, że zwracają... I już mam kasę z powrotem. Fajnie że się stara, szkoda że tylko jak chodzi o ich pieniądze.
_________________
Jeśli wiesz, chcesz, pragniesz, i możesz, ale...
To to zrób. Z wdzięczności ktoś Cię przeklnie, może nawet pozwie. Napisano w Polsce, części tzw. "Europy"(czyt.cywilzacji). :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#99 PostWysłany: 18 Lut 2014 11:19 

Rejestracja: 18 Lut 2011
Posty: 195
niebieski
Nigdy nie sprawdzałam w zakładce "zarzadzanie biletami" czy moje bilety tam figurują i zawsze kierowca odnajdywal mnie na liscie pasazerow.
Ale był tu podany przypadek chłopaka,ktory pomimo posiadanego biletu nie został wpuszczony do PB,bo nie było go na liscie.
Sprawdzilam w zakładce "swoje" bilety zakupione 13 lutego.
Na 12 biletow odnalazłam dwa,reszta nie figuruje.
e-bilety jak najbardziej wystawione i przysłane.
Jak jest u Was,ktos weryfikowal w ten sposób swój stan posiadania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 18 Lut 2014 11:24 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 9087
Kurcze, dla wszystkich 4 rezerwacji jest "System nie odnajduje rezerwacji dla wprowadzonych danych." :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 272 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group