Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1117 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 52, 53, 54, 55, 56  Następna
Autor Wiadomość
#1081 PostWysłany: 24 Kwi 2025 12:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 4550
Loty: 1
Kilometry: 282
HON fly4free
Air Dolomiti
FRA-KTW
w ich imieniu claimy bagażowe obsługuje Gservici Bagagli

nie naprawią/wymienią bo bagaż był za tani :D :lol: :lol: :lol:

AirDolomiti przesyła pełną zadeklarowaną kwotę na konto w 5 dni.

Załączniki:
odmowaEN.JPG
odmowaEN.JPG [ 35.86 KiB | Obejrzany 1451 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
City break w Wiecznym Mieście za 689 PLN 🏛️🍕 Loty i 3 noclegi w hotelu 😍 City break w Wiecznym Mieście za 689 PLN 🏛️🍕 Loty i 3 noclegi w hotelu 😍
Ateny na przedłużony weekend za 689 PLN 🏛️🇬🇷 Loty w świetnych godzinach + ⭐⭐⭐⭐ hotel 👏💙 Ateny na przedłużony weekend za 689 PLN 🏛️🇬🇷 Loty w świetnych godzinach + ⭐⭐⭐⭐ hotel 👏💙
#1082 PostWysłany: 24 Kwi 2025 13:55 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9600
HON fly4free
boots napisał(a):
Cytuj:
17.2.4. Wizz Air nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie, zaginięcie, zniszczenie ani opóźnienie w przewozie (i) jakichkolwiek przedmiotów wykluczonych z przewozu, (ii) materiałów niebezpiecznych, (iii) Bagażu przyjętego do przewozu z Przywieszką ograniczenia odpowiedzialności oraz (iv) przedmiotów przewożonych warunkowo, które nie zostały zgłoszone Wizz Air w trakcie Rezerwacji bądź nie zostały zaakceptowane przez Wizz Air do przewozu.


Spoko, ale wykupienie dodatkowego bagażu w postaci sprzętu sportowego w trakcie rezerwacji jest dla mnie takim "zgłoszeniem", zwłaszcza że przewoźnik udostępnia tę opcję oraz przyjmuje za to przewoźne i potwierdza - jak rozumiem - następnie ten przewóz w limitach bagażowych na bilecie; podobnie przyjęcie takiego bagażu na lotnisku do przewozu jest dla mnie "akceptacją" przewoźnika, chyba że zgłosił jakieś zastrzeżenia w trakcie tego procesu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1083 PostWysłany: 24 Kwi 2025 14:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9323
srebrny
Jestem podobnego zdania, ale rozstrzygnięcie należy do sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#1084 PostWysłany: 07 Maj 2025 01:15 

Rejestracja: 23 Mar 2025
Posty: 5
boots napisał(a):
Pozwanym był Wizzair oddział w Polsce z siedzibą w Pyrzowicach (42-625) przy ul. Wolności 90?


Nie, pozwanym był Wizz Air Hungary LTD - w końcu to oni sprzedali mi bilety i dlatego też sprawa była wytoczona w Europejskim postępowaniu w sprawie roszczeń drobnych. Piszę co tydzień do Wizz aira, ale albo nic mi nie odpowiadają, albo wklejają ciągle:

"Dziękuję za odpowiedź.

W związku z Pańską reklamacją, chcielibyśmy wyrazić nasze najgłębsze przeprosiny za tę niefortunną sytuację.

Uprzejmie informujemy, że obecnie prowadzone jest dochodzenie. Wymagany jest pewien czas, abyśmy mogli uzyskać wszystkie dostępne informacje i przedstawić Państwu ostateczne rozwiązanie.

Doceniamy Państwa cierpliwość i zrozumienie"


I tak od 3 miesięcy.. Nie wiem co z tym zrobić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1085 PostWysłany: 07 Maj 2025 11:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9323
srebrny
W teorii: uzyskaj z sądu Zaświadczenie Europejskiego Tytułu Egzekucyjnego. A potem skieruj sprawę do komornika na Węgrzech.
W praktyce: z uwagi na kwotę roszczenia sensowne jest IMO jedynie czekanie na dobrowolną wpłatę od nich, co zapewne jednak nie nastąpi.
A co radzi ci teraz osoba, która skierowała cię na taką ścieżkę postępowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1086 PostWysłany: 26 Maj 2025 09:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12056
HON fly4free
Pasażer walczy o odszkodowanie od LOT-u:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nie-ma ... 47698.html

Kto wkłada laptop do rejestrowanego? Mógł włożyć tam coś innego, a laptop jednak dać do podręcznego.
Przecież, gdyby bagaż się nie zgubił, to laptop mógłby się uszkodzić z powodu upadku walizki / zgniecenia przez inne walizki itd.
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#1087 PostWysłany: 19 Lip 2025 15:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 550
Loty: 149
Kilometry: 267 798
niebieski
03.07.25 czw - Ok północy wylądowałem lotem WAW-KRK z bagażem rejestrowanym. Po wylądowaniu okazało się, że zamek walizki uległ uszkodzeniu (walizka niecałe 2 lata, kupiona w zestawie 3szt S,M,L za ok 1200 zł Wittchen, na stronie producenta do kupienia za ponad 700zł). Zgłosiłem sprawę na lotnisku, otrzymałem Damage report. Odesłano mnie do firmy Dolfi1920, która miała się zająć tematem.

04.07.25 pt - Następnego dnia wypełniłem formularz na stronie www Dolfi, przesłałem zdjęcia, dokumenty itp (wszystko co chcieli), podałem datę następnej podróży o którą pytali (20.07.2025).

06.07.25 nie - W niedzielę na wieczór chyba automat odpisał, że przyjęli zgłoszenie i nadali numer. Przekazują do odpowiedniego działu.

07.07.25 pon - Piszą, że bagaż jest naprawialny i że umówią kuriera. Mam wybrać datę (najwcześniejsza do wyboru wt 08.07.25) i ją wybieram.

10.07.25 czw - Kurier nie przyjechał przez kilka dni więc do nich dzwonię, opisuję sprawę. Pani mówi, że zaraz umówi kuriera. Najwcześniejszy termin poniedziałek 14.07.25 bo z dnia na dzień to ona nie może.

14.07.25 pon - Kurier odbiera walizkę ok.11

15.07.25 wt - Mail, że otrzyali walizkę i ją oceniają. Zaraz po nim drugi mail, że da się naprawić i że biorą się do roboty.

18. 07.25 pt - Moja podróż się zbliża, więc dzwonię do nich z pytaniem kiedy będzie walizka. Dowiaduję się, że naprawiona, przygotowana do wysyłki w poniedziałek 21.07.25. Mówię pani, że potrzebuję ją na już bo w niedzielę rano lecę. Pani mówi, że oddzwoni. Po 30 min pani oddzwania, a przed rozmową pojawia się info "rozmowa nagrywana" którego przy poprzednich 2 telefonach nie było. Pani informuje, że stanęła na głowie i załatwiła, że właśnie w tej chwili kurier odbiera walizkę i że ma u mnie być z nią kolejnego dnia, w sobotę 19.07.25 w godzinach 7-17. Pytam panią wprost co jak nie dotrze, czy mam kupić inną samodzielnie? Odpowiada, że nie może udzielić takiej informacji. Wiedząc, że nic więcej od niej nie wyciągnę, żegnam się. Zaraz przychodzi mail od Dolfi, że walizka odebrana od kuriera z numerem nadania (jednocześnie informując, że będzie u mnie do 3 dni roboczych). Dopiero po 2h od rozmowy przychodzi mail od kuriera, że przesyłka w drodze (i to samo, że będzie u mnie 2-3 dni robocze). Nic o sobocie... No i tak siedzę dziś, kilkanaście godzin przed wylotem (jutro, 20.07.25 o 7.30 mam samolot). Bez walizki. Bez potwierdzenia, że mogę sam kupić inną. Raczej bez szans na kuriera do 17, czyli 1,5h. Dzwoniłem też do LOT, ale mówią, że nie mają nic od Dolfi w tej sprawie i że mogę złożyć reklamację, którą rozpatrzą w poniedziałek.

Jeśli już doczytałeś do tego momentu (podziwiam), to co byś zrobił na moim miejscu? Szarpał się z nimi? Kupił nową walizkę i dochodził kasę za nią od nich (Dolfi? LOT?). Mogę też polecieć z 15 letnią, bardzo wysłużoną walizką materiałową (z dziurami i bez kółka), która może nie wytrzymać kolejnej podróży...

A może jestem zbyt roszczeniowy i mam się cieszyć, że 'sprawnie' naprawiona walizka jest już w drodze do mnie?
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1088 PostWysłany: 19 Lip 2025 16:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9323
srebrny
To ostatnie. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1089 PostWysłany: 19 Lip 2025 23:38 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1533
srebrny
+pozyczyc od kogos walizke
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1090 PostWysłany: 25 Lip 2025 23:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 697
Loty: 37
Kilometry: 86 397
srebrny
Czy deklarowane przez Ryanair 20 dni roboczych w jakikolwiek sposób jest egzekwowalne w formie zgłoszenia do urzędu X czy to raczej "nie mamy pańskiego płaszcza"?
Cytuj:
Claims are normally processed within 20 working days and responses will be sent to the email provided in the below claim form.

Uszkodzony wózek dziecięcy, zgłoszone na lotnisku, następnie przesłane przez stronę. Wózka nie da się używać, ułamany uchwyt do składania oparcia. Producent odpisał, że z powodu braku części, wózka nie da się naprawić, paragon też miałem i im wysłałem.
Za chwilę dziecko mi wyrośnie z wózka :lol: a Ryanair mi napisał wczoraj, że teraz rozpatrują sprawy z maja :shock:
_________________
Image Ibiza 2013
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1091 PostWysłany: 01 Sie 2025 21:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2012
Posty: 164
Lot Austrian Airlines i uszkodzona walizka , zgłoszenie do Dolfi i odpowiedź ze walizka nienaprawialna, oferują voucher na 390zl.
Jak rozumiem jest szansa na zwrot gotówki jeśli nie chce kupować u nich innych modeli (akurat mojego producenta nie ma) tylko musiałbym pisać bezpośrednio do Austrian tak?
Jest jakiś mail do takich spraw? i od razu pytanie czy Austrian raczej wypłaca czy robią problemy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1092 PostWysłany: 16 Sie 2025 16:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 697
Loty: 37
Kilometry: 86 397
srebrny
Czy zgłoszenie uszkodzonego bagażu to "reklamacja"?
Jeśli Ryanair nie odpowiedział w ciągu 30 dni na zgłoszenie uszkodzenia bagażu, zlewają mnie twierdząc, że przyjdzie czas na moje zgłoszenie, bo teraz procedują z iluś miesięcy wstecz, to znaczy, że jednak reklamacja jest uznana?
Czy wniosek ADR do Rzecznika Praw Pasażerów jest dobrym rozwiązaniem? Lot z Włoch do Albanii to pewnie składam do ENAC- Ente Nazionale per l’Aviazione Civile?
Bo jednak sąd to ostateczność.

Cytuj:
Ile czasu ma przewoźnik lotniczy na odpowiedź na złożoną do niego reklamację?

Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia.
Jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.

- art. 205c ust. 2 i ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze
_________________
Image Ibiza 2013
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1093 PostWysłany: 16 Sie 2025 17:33 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4057
platynowy
Z jednej strony jest uznana, z drugiej:

Cytuj:

Możliwość udowodnienia bezzasadności:

Mimo uznania reklamacji z powodu braku odpowiedzi, przedsiębiorca w dalszym ciągu ma możliwość udowodnienia, że reklamacja była bezzasadna lub zasadna tylko w części. 



Jak Ci się chce, masz PIR to sprawa wydaje się prosta np. poprzez platformę e-sądu, zainwestujesz 30 zł. (chyba 1,25% wartości sporu, minimum 30 zł.), ale jaka satysfakcja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1094 PostWysłany: 16 Sie 2025 18:29 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5502
złoty
@Kri$

Teraz już zapewne za późno, ale z tego co pamiętam posiadasz Infinite PKO BP i w stosownym czasie trzeba było skorzystać z zapisów ubezpieczenia bagażu w podróży opisanego w par 5 i pozostałe warunki ubezpieczenia KK

Ubezpieczyciel by się z Ryanair użerał
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#1095 PostWysłany: 16 Sie 2025 18:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9323
srebrny
Nadmienię jeszcze, że uznanie reklamacji z mocy prawa nie jest tożsame z uznaniem żądania w niej zawartego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1096 PostWysłany: 16 Sie 2025 19:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 697
Loty: 37
Kilometry: 86 397
srebrny
Niestety PKO BP nie ma ubezpieczenia uszkodzenia bagażu w takim zakresie. Jakby była powodz, pożar itp to tak, ale zwykle pi*****nięcie bagażem pod to nie podchodzi.
Spróbuję wloskiego rzecznika praw pasażerów.
_________________
Image Ibiza 2013
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1097 PostWysłany: 02 Wrz 2025 21:06 

Rejestracja: 28 Gru 2021
Posty: 43
Cześć,

mam pytanie. Walizka nie doleciała, zrobiłem zakupy: kosmetyki plus jakieś ciuchy. Austrian chce oddać 50% za ubrania i 100% za kosmetyki plus bielizna.

Jak to się ma do przepisów?

Dziękuję
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1098 PostWysłany: 02 Wrz 2025 21:32 

A te "jakieś ciuchy" to co konkretnie i w jakiej cenie?
Góra
 PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#1099 PostWysłany: 02 Wrz 2025 22:59 

Rejestracja: 28 Gru 2021
Posty: 43
Spodnie, sweter, koszula plus tshirt około 180 euro.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1100 PostWysłany: 03 Wrz 2025 05:27 

@Arek15 drogo jak na 4 rzeczy. Markowe? Zapewne uznali, że nie były niezbędne. Walizka po jakim czasie doleciała?
Góra
 PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1117 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 52, 53, 54, 55, 56  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group