Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#1041 PostWysłany: 29 Sty 2025 01:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9851
HON fly4free
Po pierwsze nie musisz zgadzać się na procedowanie z firmą Dolfi, skoro jesteś niezadowolony z efektów. To, że LH i inne linie za ich pośrednictwem outsourcują załatwianie reklamacji bagażowych (bo tak im taniej, wygodniej... whatever) nie zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności za szkodę spowodowaną uszkodzeniem/zniszczeniem bagażu.
Po drugie w zakresie odpowiedzialności konwencyjnej przewoźnik odpowiada za szkodę w całości (oczywiście do górnych widełek limitu wynikającego z przepisów), a szkodą w twoim wypadku jest całkowita utrata walizki, skoro została zniszczona tak, że nie da się jej naprawić. Więc LH powinna albo dostarczyć ci bez żadnych dodatkowych kosztów, dopłat itp. nową walizkę (identyczną, jak ta zniszczona, albo podobną pod względem jakości / właściwości), albo pokryć koszt zakupu nowej walizki (znów takiej samej, a jak jest ona już niedostępna w sprzedaży, podobnej). Przepisy nie przewidują żadnej "amortyzacji" w tym zakresie i żadne wewnętrzne "wytyczne" przewoźnika nie wpływają na ograniczenie jego odpowiedzialności w takim wypadku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Słońce, luksus i all inclusive 😎🍹 Tydzień w 5⭐ hotelu na Riwierze Tureckiej od 2679 PLN 😍 Słońce, luksus i all inclusive 😎🍹 Tydzień w 5⭐ hotelu na Riwierze Tureckiej od 2679 PLN 😍
🔥MEGA🔥 Madera bezpośrednio od 476 PLN 😲 Loty w obie strony 😍 🔥MEGA🔥 Madera bezpośrednio od 476 PLN 😲 Loty w obie strony 😍
Offline
#1042 PostWysłany: 29 Sty 2025 02:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9397
Ostrzeżenia: 1
srebrny
Cytuj:
Przepisy nie przewidują żadnej "amortyzacji" w tym zakresie

Przewidują. Poniesioną szkodą jest wartość walizki w momencie zdarzenia, czyli rynkowa wartość tej kilkuletniej walizki, a nie wartość nowej.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
Offline
#1043 PostWysłany: 29 Sty 2025 12:40 

Rejestracja: 29 Sty 2025
Posty: 3
To jak w końcu? Przewidują czy nie przewidują?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1044 PostWysłany: 29 Sty 2025 17:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 114
Loty: 85
Kilometry: 276 566
Przerabiał ktoś uszkodzony bagaż w Ethiopian Airlines?

Na początku ponad miesiąc zajęło im procedowanie tego, później odezwała się do mnie firma TAL, szybka wymiana maili, kompromis na 200 zł. Wypełniony i odesłany formularz pod koniec listopada. Od tego momentu wszyscy zapadli się pod ziemię. Pani Magdalena nie odbiera telefonu, nie odpisuje na maile. Podobnie po stronie Ethiopiana.
_________________
strona: https://ziem.pl/
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1045 PostWysłany: 12 Lut 2025 21:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 114
Loty: 85
Kilometry: 276 566
^^^
Dzwoniłem dzisiaj do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Nie pomogą, bo przewoźnik spoza Europy tak samo jak miejsce startu. Pani powiedziała, że jedyne co mogę zrobić to sprawa w sądzie. Bez sensu o 200 złotych, z drugiej strony nie chce im popuścić. Ktoś może miał podobną sytuację?
_________________
strona: https://ziem.pl/
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1046 PostWysłany: 16 Lut 2025 23:41 

Rejestracja: 16 Lut 2025
Posty: 1
W czasie ostatniego lotu z Wrocławia do Londyn Stansted dziecko zostawiło w samolocie opaskę na rękę z AirTagiem (opaska prawdopodobnie spadła pod siedzenie). Niestety zorientowaliśmy się dopiero po wyjściu z lotniska a samolot już odleciał. Wieczorem AirTag zgłosił się w Budapeszcie - napisałam wiadomość do lotniska i potwierdzili, że mają opaskę w biurze rzeczy znalezionych i że mogę odebrać ją osobiście na lotnisku w Budapeszcie ale nie ma możliwości, żeby wysłali na inne lotnisko lub adres.

Czy orientujecie się czy jest jakaś możliwość odzyskania przedmiotu? Zdaję sobie sprawę, że zgubiłam go ze swojej winy ale z drugiej strony przedmiot znalazł się zupełnie poza trasą mojego lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1047 PostWysłany: 17 Lut 2025 03:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9851
HON fly4free
Pewnie najprościej będzie jak poprosisz kogoś ze znajomych czy grzecznościowo nawet tu na forum o odbiór, kto akurat w najbliższym czasie będzie leciał z / do / przez BUD.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1048 PostWysłany: 22 Lut 2025 23:51 

Rejestracja: 23 Gru 2011
Posty: 359
Loty: 137
Kilometry: 274 190
niebieski
Mieszkam w Kopenhadze i moj bagaz zgubil sie w drodze powrotnej, przez co nie moglem go odebrac juz w CPH. Czy cos mi z tego powodu przysluguje? Chytry jestem i nie lubie fuszerki, wiec dobrze by bylo mymierzyc kare partaczom. Perfumy, gacie gdzies tama lataja, ale wiadomo ze w domu cos sie znajdzie (gacie na pewno).
_________________
Jeśli Ci pomogłem, miło jeżeli odwdzięczysz się lajkiem. Wtedy wiem, że komuś się to przydało i warto to robić!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1049 PostWysłany: 23 Lut 2025 17:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 743
Loty: 42
Kilometry: 92 287
srebrny
Nie wiem od czego zależy, czy od linii, czy to odgórne przepisy itp, ale linie stosują ograniczenie zwrotu poniesionych kosztów jeśli bagaż został opóźniony w kraju zamieszkania. Jeśli mieszkasz w Kopenhadze i bagaż nie dotarł do CPH, to pewnie nic nie dostaniesz.

Przykładowo LOT ma taką formułkę - W przypadku opóźnienia całego bagażu poza krajem zamieszkania pasażera gwarantujemy zwrot udokumentowanych kosztów poniesionych na zakup najpotrzebniejszych rzeczy w czasie oczekiwania na bagaż (artykułów toaletowych, bielizny, ubrań) do wysokości 100 USD na osobę. Zakupy kosmetyków, perfum oraz innych rzeczy niebędących niezbędnymi artykułami pierwszej potrzeby nie będą refundowane..

Może wydać się to dziwne, bo jeśli mieszkam w Świnoujściu, a przylecę w grudniu do Warszawy, to mogę nie mieć w bagażu podręcznym kurtki/czapki, tylko wszystko spakowane w rejestrowanym i logicznym wydaje się zakup kurtki w grudniu.
Może więcej Ci powiedzą osoby wypowiadające się na tej stronie, bo się znają :) @marek2011 oraz @boots :)
_________________
Image Ibiza 2013
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
      
Offline
#1050 PostWysłany: 13 Mar 2025 12:54 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 59
Witam
Proszę o radę pewnie ktoś miał podobną sytuację :
Leciałem lotem kupionym w Etihad, ale ostatni odcinek do Gdańska SASem, przy odbiorze walizka miała urwane kółka, zgłosiłem zdarzenie w biurze bagażowym, dostałem raport PIR i informację, że mam zgłosić szkodę w ciągu 14 dni na stronie www. co zrobiłem.
dostałem odpowiedź

"On our behalf we apologize that your luggage got damaged during your journey with Scandinavian Airlines.
We are unfortunately only allowed to help people living in Norway, Sweden, or Denmark according to our agreement with the Scandinavian Airlines.
Please contact SAS C
ustomer Care using the link
for compensation, https://www.flysas.com/en/customer-serv ... r-matters/"


No to do SASa

I tu zaczyna się ping pong chcą dowód zakupu, a ja nie mam mam tylko potwierdzenie transakcji z karty debetowej, ale tego nie chcą uznać, walizka była kupiona na wyjeździe z którego właśnie wracaliśmy.
Ostatni mail od nich to

Thank you for your reply and I understand your concern.
I am sorry to hear that your luggage has been damaged during your trip, and I do understand your frustration.
On investigating your case as I do not see any vendor certificate and damaged bag receipts attached in this claim. I kindly request you to provide us the vendor certificate and receipt or bank statement showing the purchase baggage costs and how old your damaged baggage to proceed further in your case.
I am looking forward to hearing from you and I hope that you will choose SAS for your future travel.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1051 PostWysłany: 13 Mar 2025 19:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2014
Posty: 1510
Loty: 127
Kilometry: 247 930
srebrny
Za niedługo jeszcze będą chcieć certyfikaty ekologiczności i koszerności.
_________________
Moje relacje: Korea 2024Lobos 2024
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1052 PostWysłany: 13 Mar 2025 22:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4518
Loty: 508
Kilometry: 804 434
platynowy
Mam takie teoretyczne pytanie.

Ostatnio leciałem RT Pegasusem BTS-SAW-MCT.
Na powrocie miałem 1,5h i zastanawiałem się co by było jakby bagaż nie zdążył być przeładowany.

Czy gdyby bagaż nie zdążył, mógłbym poprosić o jego dostarczenie nie do BTS ale na inne lotnisko gdzie Pegasus także lata ?
Jak patrzę teraz na https://www.flightconnections.com/pl to z SAW najbliżej Warszawy jest właśnie BTS.
Do Warszawy Pegasus lata, ale z ESB.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1053 PostWysłany: 13 Mar 2025 22:58 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25444
Nie musi być na pokładzie Pegasusa. Może być także na inne linie lotnicze

Parę lat temu jak Aerofłot zgubił mi bagaż na trasie evn - svo - prg do Krakowa został dostarczony lotem

Teraz jak lot mi zgubił bagaż do LUXa to przesłali go Austrianem-Lufa-Luxairem
Góra
 Profil Relacje PM off
Tomo14 lubi ten post.
Tomo14 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#1054 PostWysłany: 13 Mar 2025 23:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4518
Loty: 508
Kilometry: 804 434
platynowy
O widzisz - to bardzo ciekawe !
Myślałem, że musi się to odbyć w ramach siatki danego przewoźnika.

Bardzo mało latam z bagażem rejestrowanym (pewnie łącznie z 15-20 lotów) w tym już 2 x zaliczyłem opóźnienie na przesiadce (co ciekawe w obie strony na locie RT Turkishem WAW-IST-DOH).
Wtedy lot był z Warszawy i przewoźnikiem z dużą siatką, więc się nie przejmowałem.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1055 PostWysłany: 13 Mar 2025 23:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9851
HON fly4free
@tiri : odpisz im, że nie posiadasz rachunku za bagaż, bo go nie wziąłeś i potwierdzenie płatności wraz z kwotą i datą z banku (wyciągu karty) jest wystarczającym uprawdopodobnieniem zakupu oraz ceny zniszczonej walizki na potrzeby wyceny szkody oraz że przewoźnik odpowiada na podstawie przepisów konwencyjnych za tę szkodę niezależnie od posiadania/przedstawienia jakichkolwiek szczegółowych czy specyficznych - wedle wymysłów linii - rachunków za walizki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1056 PostWysłany: 14 Mar 2025 02:12 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 588
Loty: 166
Kilometry: 375 053
niebieski
Mojej kochanej mamie 'rozje***li' walizke po przylocie z Pekinu do Waw air China.
Zglosila to na lotnisku, papiery spisane

Z racji tego ze jest emerytka ale lubi czytac internety - oddali jej za walizke okolo 300zl, po 10 moze wiecej mejlach - sam jej mowilem jak nie masz co ze soa zrobic to cisnij ich by oddali pieniążka :)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1057 PostWysłany: 14 Mar 2025 15:30 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 59
Ping - ponga ciąg dalszy, kolejny mail piłeczka odbita.
Dam znać jak to się skończy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1058 PostWysłany: 14 Mar 2025 15:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9397
Ostrzeżenia: 1
srebrny
Na potwierdzeniu transakcji nie ma informacji o towarze, którego ono dotyczy. Zleć wycenę naprawy walizki i im przedstaw - http://naprawawalizek.eu/.
Uwiarygodnij też wartość tej walizki.
Góra
 Profil Relacje PM off
tiri uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#1059 PostWysłany: 23 Mar 2025 00:29 

Rejestracja: 23 Mar 2025
Posty: 5
Cześć,

Pozwoliłem się zalogować tutaj aby zadać pytanie i prosić o radę ekspertów :) Rok temu leciałem WIZZAIR z Warszawy do Sevilli zgubili mi bagaż. Bagaż finalnie dotarł do mnie kurierem już po powrocie do Polski. W tym czasie nazbierałem rachunków za rzeczy pierwszej potrzeby, ubrania itp. na kwotę 120 EUR i po powrocie wystąpiłem do linii lotniczej z reklamacją o zwrot kosztów. Linia mi napisała, że te rzeczy na pewno mi się przydadzą w przyszłości i mogą mi oddać 60 EUR - odmówiłem. Zwróciłem się do Rzecznika Praw Konsumentów i otrzymałem odpowiedź, że ich węgierski oddział zaprzestał rozpatrywania spraw przeciwko WIZZAIR. Tak wiec pozwałem linię do Sądu w trybie "Europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń". Jakiś czas temu otrzymałem wyrok zaoczny od sądu stwierdzający konieczność natychmiastowej płatności 120 EUR + koszty sądowe + odsetki za zwłokę. Wysłałem to do WIZZAIR, napisali, że sprawdzają. Minął miesiąc ale nic mi już nie odpisują. Czy jest jakiś sposób na wyegzekwowanie tego? Czy ktoś miał taki przypadek?

Pozdrawiam serdecznie,
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
      
Offline
#1060 PostWysłany: 23 Mar 2025 08:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 114
Loty: 85
Kilometry: 276 566
Ładną drogę przeszedłeś. Zadzwoń tutaj: https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/

Myślę, że coś doradzą. Ja jak dzwoniłem to po około 5 minutach mnie połączyło.
_________________
strona: https://ziem.pl/
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group