Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2403 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 121  Następna
Autor Wiadomość
#2221 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:49 

Rejestracja: 02 Lis 2016
Posty: 158
Nie wiadomo czy dane z fr24 są ok bo bywa z tym różnie - ale start z połowy pasa ???
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przygoda w Wietnamie! 🏯🐉🏮 Hanoi i Ho Chi Minh w jednej podróży za 2564 PLN 🛵🍜 Przygoda w Wietnamie! 🏯🐉🏮 Hanoi i Ho Chi Minh w jednej podróży za 2564 PLN 🛵🍜
🌴Ciepło, luksus i rajskie plaże☀️✨ Wycieczka na Zanzibar za 3412 PLN 🏖️✈️ Loty z dużym bagażem i 4⭐ hotel 😍 🌴Ciepło, luksus i rajskie plaże☀️✨ Wycieczka na Zanzibar za 3412 PLN 🏖️✈️ Loty z dużym bagażem i 4⭐ hotel 😍
#2222 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:56 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 841
złoty
Też na to zwróciłem uwagę, ale tam tak dziwnie taxiwaye są tylko do połowy pasa, nie zmienia faktu, że ~1900m na 787 wydaje się trochę mało. QR w sumie też tak startuje stamtąd a EK robi zawrotkę ~300m dalej.


Ostatnio edytowany przez Pecel87, 12 Cze 2025 11:58, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
benedetti uważa post za pomocny.
 
      
#2223 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:57 

Rejestracja: 02 Lut 2012
Posty: 146
Tego nie mógł nikt przeżyć. Ranni to pewnie osoby na ziemi. Sam lot wyglądał na kontrolowany do samego końca, jakby zawiodło oprogramowanie. Oby nie uziemili wszystkich 787 do czasu wyjaśnienia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2224 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:59 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1614
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
wydaje mi się, że to znowu zbyt daleko idący wniosek. Skąd ta część o "kontrolowaniu" do końca i błędzie oprogramowania?
Góra
 Profil Relacje PM off
Przemm lubi ten post.
 
      
#2225 PostWysłany: 12 Cze 2025 12:06 

Rejestracja: 19 Lis 2024
Posty: 158
Przecież wieża powinna wiedzieć jaki komunikat nadał pilot mając sytuację awaryjną...
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2226 PostWysłany: 12 Cze 2025 12:14 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
Na razie nie ma co wyrokować w sprawie "kontrolowania do końca" czy jego braku i awarii oprogramowania. A w ogóle to jakiego oprogramowania? Ten samolot to wiele systemów zarządzanych przez "komputery" - karty procesorowe sterujące praktycznie wszystkim - są takie dwie skrzynki zwane Common Core Resource Cabinet odpowiedzialne za komunikację pomiędzy poszczególnymi systemami i oprogramowanie w komputerach nadzorujących i realizujących komendy układu sterowania, które są oddzielnymi urządzeniami. W tym samolocie, poza nielicznymi, nie ma nawet klasycznych bezpieczników a wirtualne: wchodzi się (korzystając z ekranu i stron statusu) w poszczególne systemy i klikając wyłącza bezpiecznik do obsługi (wymiana jakiegoś podzespołu), do tego można dodać opis, kto wyłączył i z jakiego powodu. To oczywiście działania obsługowe, prowadzone na ziemi ale pokazują skalę skomputeryzowania samolotu.

Co do kontrolowania, jeśli piloci byli przytomni, to kontrolowali. Ale to nie znaczy, że panowali nad samolotem - to są dwa różne pojęcia bardzo często błędnie używane. Niemniej czy i w jakim stopniu panowali, czy zawiniło jakieś (jakie?) oprogramowanie - mimo znajomości działania systemów B787 (dawne czasy ale coś w głowie zostało) nie podejmuję się z tak nikłych danych ocenić stopnia kontrolowania, panowania, świadomych działań, rodzaju awarii itd.
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#2227 PostWysłany: 12 Cze 2025 12:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12109
HON fly4free
A może po prostu katastrofa jest wynikiem błędu ludzkiego, np. pilot miał wczoraj imprezę i nie do końca myślał trzeźwo? Albo źle obliczono masę startową / nie wysunięto klap itp.?
Nie spekulujmy, tylko poczekajmy spokojnie na wyjaśnienie przyczyn wypadku przez odpowiednie służby / komisję.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#2228 PostWysłany: 12 Cze 2025 12:33 

Rejestracja: 25 Lis 2018
Posty: 135
niebieski
Czy ktoś może zobaczyć klapy?
https://www.ndtv.com/shorts/video-shows ... off-951662
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2229 PostWysłany: 12 Cze 2025 12:42 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@skrzat
Teoretycznie start bez klap powinien wywołać alarm-ostrzeżenie o niewłaściwej konfiguracji do startu - ale piszę, co mi się wydaje na podstawie ogólnej wiedzy i zasad lecz nie mogę tego poprzeć konkretną i sprawdzoną informacją z dokumentacji tego typu samolotu.
Ale możliwe są rożne błędy, jak jest złe obliczenie parametrów i osiągów do startu typu błędna masa czy nieprawidłowo ustawiona wartość ciągu chociażby.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2230 PostWysłany: 12 Cze 2025 13:23 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3683
złoty
Pozdrawiamy dziennikarzy tvp info. Moze by podać nazwę forum?

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2231 PostWysłany: 12 Cze 2025 13:40 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 841
złoty
A co mówili bo wyłączyłem jak pani się zaczęła zastanawiać czy lot z Indii do UK lot międzykontynentalny.
Góra
 Profil Relacje PM off
xyrxis lubi ten post.
 
      
#2232 PostWysłany: 12 Cze 2025 13:41 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3683
złoty
Powiedziała ze na jednym forum internetowym trwa dyskusja czy klapy były wysunięty.

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
onufry_z uważa post za pomocny.
 
      
#2233 PostWysłany: 12 Cze 2025 13:43 

Ooo w TVP Info nadają zza płotu lotniska... w Londynie
Góra
 PM off  
      
#2234 PostWysłany: 12 Cze 2025 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7922
platynowy
brzemia napisał(a):
Pozdrawiamy dziennikarzy tvp info. Moze by podać nazwę forum?

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Bądźmy bardziej pokorni. Jest jeszcze lotnictwo.net.pl i tam też piszą o klapach ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
 
      
#2235 PostWysłany: 12 Cze 2025 13:50 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 841
złoty
Było o potokach pasażerów na trasie Tuluza - Boston, o f4f wspomną w kontekście dealu Oman Air może. Absolutne kino.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2236 PostWysłany: 12 Cze 2025 14:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2097
złoty
To co, wniosek do moderacji, by było +5 punktow statusowych za wzmiankę w tvp info? :D
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#2237 PostWysłany: 12 Cze 2025 14:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3480
HON fly4free
Za TVP należy się 10.
Góra
 Profil Relacje PM off
lluukk lubi ten post.
 
      
#2238 PostWysłany: 12 Cze 2025 14:21 

Rejestracja: 20 Cze 2017
Posty: 118
niebieski
smariuu napisał(a):
Nie wiadomo czy dane z fr24 są ok bo bywa z tym różnie - ale start z połowy pasa ???


To też pierwsze na co zwróciłem uwagę - wcześniej ten sam lot tych linii brał trochę większy rozbieg

Załączniki:
Zrzut ekranu 2025-06-12 o 14.12.41.png
Zrzut ekranu 2025-06-12 o 14.12.41.png [ 1019.57 KiB | Obejrzany 848 razy ]
Zrzut ekranu 2025-06-12 o 14.12.14.png
Zrzut ekranu 2025-06-12 o 14.12.14.png [ 800.62 KiB | Obejrzany 848 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2239 PostWysłany: 12 Cze 2025 14:27 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3683
złoty
Oderwać się oderwał. Wygląda jakby nie miał ciągu żeby się odpowiednio wznosic

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2240 PostWysłany: 12 Cze 2025 14:29 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25234
Kontynuujemy przetwarzanie danych ze źródeł odbiorczych indywidualnie. Dodatkowe przetwarzanie potwierdza, że ​​#AI171 wystartował, korzystając z pełnej długości pasa startowego 23 w Ahmedabad. RWY 23 ma długość 11 499 stóp. Samolot cofnął się do końca pasa startowego przed rozpoczęciem rozbiegu.

Image

https://x.com/flightradar24/status/1933138841214611760
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2403 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 121  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: hiszpan oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group