Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2403 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 121  Następna
Autor Wiadomość
#2201 PostWysłany: 01 Cze 2025 10:54 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2874
złoty
Niezwykły incydent na pokładzie samolotu. Nagi steward...
https://wiadomosci.wp.pl/niezwykly-incy ... 362056896a
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
🌴 Floryda jak z filmu ☀️🎬 Loty do Miami, hotel przy plaży i auto za 3323 PLN ✈️+🏨+🚗 🌴 Floryda jak z filmu ☀️🎬 Loty do Miami, hotel przy plaży i auto za 3323 PLN ✈️+🏨+🚗
🍕Do serca Kampanii na weekend za 799 PLN🇮🇹✨ City break w Neapolu 🏛️ Loty i 4* hotel 😎 🍕Do serca Kampanii na weekend za 799 PLN🇮🇹✨ City break w Neapolu 🏛️ Loty i 4* hotel 😎
#2202 PostWysłany: 02 Cze 2025 13:06 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@oskiboski z tego co widzę to był Tecnam jednej ze szkół lotniczych. Gdzie w takim razie mają się szkolić przyszli piloci? Na trawnikach na których nie lądują komercyjne samoloty?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2203 PostWysłany: 02 Cze 2025 20:28 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7154
Loty: 570
Kilometry: 1 186 935
Np poza godzinami operacji innych
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2204 PostWysłany: 03 Cze 2025 09:35 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Jakie to godziny w przypadku takiego Poznania, gdzie jak wiadomo ruch komercyjny urywa głowę. Weź proszę pod uwagę czas między wschodem i zachodem słońca, jako że spora część szkolenia może odbywać się tylko w takiej porze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2205 PostWysłany: 03 Cze 2025 10:31 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
vincenz napisał(a):
@oskiboski z tego co widzę to był Tecnam jednej ze szkół lotniczych. Gdzie w takim razie mają się szkolić przyszli piloci? Na trawnikach na których nie lądują komercyjne samoloty?


A o jakim etapie szkolenia mówimy? Bo na zatłoczone lotnisko komunikacyjne może polecieć pilot-kursant w ramach szkolenia do PPL(A), który nie radzi sobie dostatecznie chociażby z korespondencją czy orientacją na nieznanym, dużym lotnisku - tzn. teoretycznie jest przygotowany ale w praktyce są emocje, stres, deficyt czas i trudno mówić o pewności. A może być to też doświadczony pilot w ramach zaawansowanego szkolenia. Oczywiście mam na myśli loty szkolne z instruktorem. Ten pierwszy dopiero się uczy a zatem jeszcze nie umie, ten drugi też się uczy czy doszkala (chce zdobyć uprawnienie na przykład) ale umie latać i wie jak w praktyce sobie radzić w intensywnym ruchu a na takim lotnisku może już wiele razy bywał. Co prawda były to loty VFR ale ma obycie. Czy każdy z nich powinien bezdyskusyjnie lecieć na zatłoczone lotnisko? Wg mnie ten pierwszy nie, dla niego lot na lotnisko komunikacyjne, na którym natężenie ruchu zbliżone jest do do Radomia byłoby stosowniejsze niż rzucenie na głęboką wodę i lot na lotnisko zbliżone do Okęcia.
A tak w ogóle, zawsze można argumentować że nawet Okęcie to nic w porównaniu do najbardziej ruchliwych lotnisk świata a zatem jak ma się przygotować do latania na takich? Jasne że tak można uważać. Ale wszystko powinno być odpowiednio stopniowo dobrane, bo metodyka szkolenia na tym ucierpi i efekt końcowy także. Dużo tez zależy od poziomu odniesienia. Gdy ktoś podstawowo do PPl szkoliłby się na lotnisku takim jak Rzeszów i leciał do Poznania, Katowic czy nawet na Okęcie, to inaczej, niż gdy latał tylko na dwóch lotniskach aeroklubowych o niewielkim ruchu a na kręgu nigdy nie było więcej niż dwa samoloty.

A tak przy okazji, dużo latałeś tzw. awionetkami :) ? Pamiętasz swoje pierwsze loty na inne, nieznane lotnisko typu aeroklubowego i na lotnisko z ruchem kontrolowanym, komunikacyjne albo na wojskowe?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2206 PostWysłany: 03 Cze 2025 16:37 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2903
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@Przemm na Ławicy szkolą się zarówno piloci do PPL(A) od zera jak i zawodowcy to ATPLa. Moim zdaniem korzystniej dla uczącego się jest zaczynać od razu na lotnisku z przestrzenią kontrolowaną, gdzie trzeba umieć i się poprawnie komunikować i sprawnie pomykać w ruchu komercyjnym. Mamy też w kraju takie potworki, jak Babice, gdzie jest ciasno, krąg nadlotniskowy nie przypomina w ogóle standardowego kręgu a i ruch potrafi być całkiem spory. O ile można kwestionować sensowność prowadzenia szkoleń na takim lotnisku jak Okęcie ze względu na natężenie ruchu i różnicach prędkości między General Aviation a tzw. heavy metalem, o tyle taki Modlin, Ławica czy inna Łódź już jak najbardziej. Idealnie jest na Jasionce gdzie GA ma swój pas, który znajduje się w przestrzeni kontrolowanej i do dyspozycji jest też "normalny" pas dla ruchu komercyjnego.

Sam się uczyłem na jednym z trawników i pamiętam jakim wielkim przeżyciem było polecenie na kilka kręgów na lotnisko kontrolowane. I żałuję, że nie miałem okazji podczas szkolenia polatać po większej ilości tego typu lotnisk.
Miałem też okazję kilkukrotnie porobić low passy (bez dotykania pasa bo, wiadomo, cebula żeby nie płacić :))na takich lotniskach jak EDDB, EDDT (jeszcze przed jego zamknięciem), EDDC czy EDDP, gdzie nie robi się problemów w ograniczaniu ruchu GA (np. w locie VFR ATC nie domaga się złożenia planu lotu - wystarczy skontaktować się z wieżą 5 minut wcześniej i paszczowo przekazać, że chce się wlecieć i po co).

Do czego zmierzam: w każdym z tych przypadków mój Diamond mógł powiedzieć: ok, to tyle, nie lecimy dalej, ląduj tutaj i blokuj pas. Bo gaźnik zalodzi, bo kolektor dolotowy się odczepi, bo zawór na cylindrze pęknie jak i z miliona innych powodów. Ponadto, podczas szkolenia instruktorzy (aktywni zawodowo piloci, którzy po części też są ATC) powtarzali: jak coś się dzieje, to najlepiej lecieć na kontrolowane, bo tam będą mogli najlepiej pomóc w kryzysowej sytuacji. A w takiej sytuacji argument, że jakiś Ryanair będzie musiał poczekać 30 minut aż dwóch gości zepchnie Tecnama na trawę jest naprawdę mało istotny.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Maciek737 uważa post za pomocny.
 
      
#2207 PostWysłany: 05 Cze 2025 06:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sty 2016
Posty: 423
Loty: 192
Kilometry: 367 645
srebrny
Co najmniej siedem osób rannych, gdy FR8 BER-MXP wpadł w turbulencje.Samolot został przekierowany do Memmingen.
https://www.aviation24.be/airlines/ryan ... urbulence/

https://www.flightradar24.com/data/flights/fr8
_________________
Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.
Góra
 Profil Relacje PM off
Yaneck lubi ten post.
travellista uważa post za pomocny.
 
      
#2208 PostWysłany: 05 Cze 2025 18:38 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2874
złoty
Odwołane wszystkie loty w Modlinie - awaria:
https://wiadomosci.wp.pl/wszystkie-loty ... 036651424a
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2209 PostWysłany: 05 Cze 2025 19:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 619
Loty: 203
Kilometry: 278 325
niebieski
już działa, właśnie wylądowało TFS i ląduje NAP
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2210 PostWysłany: 11 Cze 2025 07:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2016
Posty: 1413
platynowy
8 czerwca na lotnisku Porto Belo w Brazylii doszło do przerażającego incydentu: samolot Embraer Phenom 300 wystartował równo z helikopterem i obie maszyny zbliżyły się na niebezpieczną odległość kilku metrów. Kolizji udało się uniknąć. Lotnisko nie posiada wieży kontroli lotów.
Załącznik:
PortoBelo.JPG
PortoBelo.JPG [ 24.77 KiB | Obejrzany 907 razy ]

https://web.de/magazine/panorama/videos ... r-41062414
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2211 PostWysłany: 11 Cze 2025 20:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lut 2015
Posty: 751
Loty: 37
Kilometry: 101 405
niebieski
W Norwegii Boeing 737-800 Getjet Airlines (operujący dla Wizzaira) w wyniku błędu przy wypuszczaniu pasażerów się wział i usiadł na ogonie. :shock:
Żródło
I usiadł

Załączniki:
ogon.jpg
ogon.jpg [ 45.23 KiB | Obejrzany 836 razy ]
_________________
Podróżowanie sprawi, że zaniemówisz z wrażenia, a potem zamienisz się w gawędziarza
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#2212 PostWysłany: 12 Cze 2025 10:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2014
Posty: 2674
Loty: 264
Kilometry: 604 985
platynowy
W Indiach rozbił się samolot
https://www.rp.pl/wypadki/art42517121-s ... -w-indiach
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
KamcioPL lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#2213 PostWysłany: 12 Cze 2025 10:58 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25239
Aktualizacje na żywo katastrofy samolotu w Ahmedabad: Lot Air India do Londynu rozbija się po starcie

Image

Image

https://www.cnbctv18.com/india/ahmedaba ... 620039.htm

Samolotem biorącym udział w zdarzeniu jest Boeing 787-8 Dreamliner o rejestracji VT-ANB

Image

https://x.com/flightradar24/status/1933086087682904336


Ostatnio edytowany przez Zeus, 12 Cze 2025 11:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#2214 PostWysłany: 12 Cze 2025 10:59 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 842
złoty
Pierwsza katastrofa 787 :cry:
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#2215 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 2328
Loty: 255
Kilometry: 555 636
platynowy
Moment katastrofy:
https://x.com/kumarvijaydesai/status/19 ... 63170?s=46
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#2216 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:23 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25239
Image

Image

https://x.com/Turbinetraveler/status/19 ... 3491112967

Jak ktoś przeżył to tylko cudem

ULC Indii już wydał komunikat

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2217 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:27 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 842
złoty
Trzeba poczekać na coś wiarygodnego bo już wrzucają newsy, że spadł bo 5 minutach od startu, ale na teren, który jest zaraz za pasem startowym co się średnio składa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2218 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2014
Posty: 2674
Loty: 264
Kilometry: 604 985
platynowy
Wideo ze szpitala w Ahmadabadzie pokazują chaos na tamtejszej izbie przyjęć. Na miejsce przyjeżdżają karetki z poszkodowanymi w katastrofie, którzy mają widoczne na ciele oparzenia. Z uwagi na drastyczność nie zamieszczamy tych materiałów
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/katast ... n=newsy_sg
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2219 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:41 

Rejestracja: 19 Lis 2024
Posty: 158
Na tym filmie z x co lata to widać jakby lądował, jakieś problemy po stracie i powrót na lotnisko ? Nie dociągnął do pasa chyba.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2220 PostWysłany: 12 Cze 2025 11:44 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1614
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Trochę możemy teraz wróżyć z fusów, ale z pierwszych doniesień nie wynika jakby zaczął "wracać", to co widać na filmie to opadanie, nie wiem, czy można powiedzieć, że to próba lądowania, czy po prostu stopniowa utrata wysokości
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2403 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 121  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group