Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1117 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Następna
Autor Wiadomość
#1021 PostWysłany: 07 Paź 2024 11:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
A jak pan Ahmed Samy być może kiedyś odpowie to wtedy będzie al-hamdulillah ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐 Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐
Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN
#1022 PostWysłany: 22 Paź 2024 21:41 

Rejestracja: 22 Paź 2024
Posty: 1
Czy mogę prosić o podpowiedź jak wpisać numer konta w formularzu Enter Air?

Na górze jest 29 kratek i opis: numer konta bez IBAN.
Niżej numer konta z IBAN.

IBAN to 26 cyfr ewentualnie plus dwie litery kraju np. PL
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1023 PostWysłany: 23 Paź 2024 20:20 

Rejestracja: 23 Paź 2024
Posty: 2
Cześć,

chciałbym zapytać się bardziej doświadczonych osób czy mogę coś zrobić więcej w tej sytuacji.
Około miesiąc temu leciałem linią WizzAir z Wrocławia do Malagi. Podczas naszej podróży bagaż został opóźniony i zamiast w piątek dotarł dopiero w poniedziałek. Od razu złożyłem reklamacje na stronie WizzAir, gdzie dołączyłem wszystkie rachunki za kosmetyki oraz odzież dla mnie oraz dla mojej żony w kwocie 850 Euro.
Dzisiaj dostałem odpowiedź od lini lotniczej, która brzmi następująco:

Pragnę poinformować, że po zweryfikowaniu przesłanych paragonów jesteśmy w stanie zwrócić zgodnie z ogólnymi warunkami przewozu, 235.53 EUR jest to kwota zawierająca przedmioty pierwszej potrzebny takie jak: bielizna, buty, podstawowe ubrania czy akcesoria do golenia.
Zwrotu tego możemy dokonać jedynie na konto Wizz właściciela rezerwacji tj. xxxxxx

18.2.6. Jeśli w przypadku lotu wylotowego Bagaż będzie miał ponad 24-godzinne opóźnienie, Pasażer może wydać rozsądną kwotę na przedmioty pierwszej potrzeby na maksymalnie trzy dni. Aby ubiegać się o zwrot takich kosztów, należy złożyć wniosek na piśmie poprzez formularz online w ciągu 21 dni od terminu danego lotu. Wszystkie roszczenia należy wykazać za pomocą dowodów dokumentowych (np. paragonów) potwierdzających fakt dokonania koniecznych zakupów.

Środki wizz będą do wykorzystania przez rok na rezerwacje, usługi o ile właściciel kredytów będzie jednym z pasażerów rezerwacji.


------------------------------------------------
W związku z tym mam kilka pytań:
1.Czy linia lotnicza może tak znacząco obniżyć zwrot poniesionych kosztów (z tego co przeczytałem to zgodnie z konwencją linią powinna oddać do 1200Euro) ?
2.Czy jest to zgodne z prawem aby zwrot nie był wypłacony na moje prywatnego konto bankowe a na konto WizzAir ? Moim zdaniem jest to naprawdę nie poważne, ponieważ miałem podobną sytuację w linii KLM i otrzymałem pełen zwrot natychmiast na swoje konto bankowe.
Z góry dziękuję za odpowiedź bardziej doświadczone osoby w tym temacie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1024 PostWysłany: 23 Paź 2024 20:38 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
1. Tak
2. Nie
Jakie wydatki zostały odrzucone?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1025 PostWysłany: 24 Paź 2024 19:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 108
Loty: 80
Kilometry: 257 193
Mam problem z uszkodzoną walizką w Ethiopian Airlines. Mam protokół szkody z lotniska. Zaczyna mi już brakować pomysłu na jaki email napisać lub gdzie zadzwonić.

Jedyne maile na jakie odpowiadają to z adresu: reservation@ethiopianairlines.mypurecloud.de
Twierdzą żeby pisać na mail customerrelations@ethiopianairlines.com na który nikt nie odpowiada tak samo jak na inne, które znalazłem.
_________________
strona: https://ziem.pl/
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1026 PostWysłany: 28 Paź 2024 21:06 

Rejestracja: 23 Paź 2024
Posty: 2
boots napisał(a):
1. Tak
2. Nie
Jakie wydatki zostały odrzucone?


Nie zostało to dokładnie opisane jakie zostały odrzucone tylko otrzymałem następująca informacje:

"Pragnę poinformować, że po zweryfikowaniu przesłanych paragonów jesteśmy w stanie zwrócić zgodnie z ogólnymi warunkami przewozu, 235.53 EUR jest to kwota zawierająca przedmioty pierwszej potrzebny takie jak: bielizna, buty, podstawowe ubrania czy akcesoria do golenia.
Zwrotu tego możemy dokonać jedynie na konto Wizz właściciela rezerwacji tj. "

Oczywiście mogłem zamiast kupić 4 koszulek, kupić tylko jedną, ale nie było jednoznacznie wiadomo kiedy otrzymam bagaż, więc zrobiłem zakupy z lekkim nadmiarem.
Zastanawiam się, czy jest sens się z tą linią przepychać czy po prostu zaakceptować to co zaproponowali i tyle.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1027 PostWysłany: 28 Paź 2024 21:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Cytuj:
Nie zostało to dokładnie opisane jakie zostały odrzucone

To ich zapytaj.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1028 PostWysłany: 28 Paź 2024 23:39 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 544
Loty: 160
Kilometry: 356 957
niebieski
Marek Cybulski napisał(a):
Cześć,

chciałbym zapytać się bardziej doświadczonych osób czy mogę coś zrobić więcej w tej sytuacji.
Około miesiąc temu leciałem linią WizzAir z Wrocławia do Malagi. Podczas naszej podróży bagaż został opóźniony i zamiast w piątek dotarł dopiero w poniedziałek. Od razu złożyłem reklamacje na stronie WizzAir, gdzie dołączyłem wszystkie rachunki za kosmetyki oraz odzież dla mnie oraz dla mojej żony w kwocie 850 Euro.
Dzisiaj dostałem odpowiedź od lini lotniczej, która brzmi następująco:

Pragnę poinformować, że po zweryfikowaniu przesłanych paragonów jesteśmy w stanie zwrócić zgodnie z ogólnymi warunkami przewozu, 235.53 EUR jest to kwota zawierająca przedmioty pierwszej potrzebny takie jak: bielizna, buty, podstawowe ubrania czy akcesoria do golenia.
Zwrotu tego możemy dokonać jedynie na konto Wizz właściciela rezerwacji tj. xxxxxx

18.2.6. Jeśli w przypadku lotu wylotowego Bagaż będzie miał ponad 24-godzinne opóźnienie, Pasażer może wydać rozsądną kwotę na przedmioty pierwszej potrzeby na maksymalnie trzy dni. Aby ubiegać się o zwrot takich kosztów, należy złożyć wniosek na piśmie poprzez formularz online w ciągu 21 dni od terminu danego lotu. Wszystkie roszczenia należy wykazać za pomocą dowodów dokumentowych (np. paragonów) potwierdzających fakt dokonania koniecznych zakupów.

Środki wizz będą do wykorzystania przez rok na rezerwacje, usługi o ile właściciel kredytów będzie jednym z pasażerów rezerwacji.


------------------------------------------------
W związku z tym mam kilka pytań:
1.Czy linia lotnicza może tak znacząco obniżyć zwrot poniesionych kosztów (z tego co przeczytałem to zgodnie z konwencją linią powinna oddać do 1200Euro) ?
2.Czy jest to zgodne z prawem aby zwrot nie był wypłacony na moje prywatnego konto bankowe a na konto WizzAir ? Moim zdaniem jest to naprawdę nie poważne, ponieważ miałem podobną sytuację w linii KLM i otrzymałem pełen zwrot natychmiast na swoje konto bankowe.
Z góry dziękuję za odpowiedź bardziej doświadczone osoby w tym temacie.




850 euro za odziez i kosmetyki na 3 (pewnie niepełne) dni, grubo. Nie dziwie sie że obniżyli tą kwotę.
Słowo 'niezbędne' tutaj zapewne gra role, czyli szczoteczka do zebów, pasta, dezodorant - powinien styknac jesli chodzi o kosmetyki, nad ciuchami mozna dywagowac bo moglo to byc spotkanie biznesowe i garnitur musiał być konieczny ( co śmiem wątpić w wylocie do Malagi :)
No ale wydac na 'niezbedne przybory 850 jurków' to nawet mi sie ydaje przesadą
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1029 PostWysłany: 29 Paź 2024 00:27 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
850 na dwie osoby bez bagażu przez cały weekend - nie rozstrzygam czy to dużo, czy mało, rozsądnie / nierozsądnie - bo nie znam szczegółowej listy zakupów i okoliczności pobytu, ale jeśli ktoś musiał kupić ze 3 pary bielizny, pewnie jakieś buty, krótkie spodenki, ze 2 koszulki, jakieś spodnie i koszulę na sobotnią imprezę, praktycznie wszystkie kosmetyki itp. to pewnie może się trochę kwotowo uzbierać... Szukając ogólnie granic rozsądku można powiedzieć, że zakupy nie powinny być u Gucciego, ale wcale też nie muszą być obligatoryjnie w H&M ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
kubaziem88 lubi ten post.
 
      
#1030 PostWysłany: 01 Lis 2024 17:12 

Rejestracja: 16 Lip 2014
Posty: 264
Loty: 132
Kilometry: 326 809
niebieski
-- 01 Lis 2024 16:02 --

Kolejny trip i kolejna przygoda. Nie przeszukalem forum... prosba o wskazowki.
Wyladowalem na Mauritius. Bagaz po 2 przesiadkach nie dotarl na miejsce docelowe. Nie widze przylotow z Nairobi jutro. W bagazu mialem zabawki do snookerlingu i inne gadzety. Na co sobie moge pozwolic przy zakupach? Tak aby mi zwrocili kase ?
Rozumiem ze linia lotnicz powinna mi pokryc koszty zakupow jesli przekroczy 24h. Linie lotnicze klm/kenya. Dodatkowo mam w revolcie plan premium. Bede wdzieczny za wskazowki.

-- 01 Lis 2024 16:12 --

A i nie mam zadnych ciuchow ;) a mam tutaj 10 dni sprdzic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1031 PostWysłany: 01 Lis 2024 18:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Przewoźnik - niezbędne zakupy.
Revolut - odpowiedź jest w warunkach planu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1032 PostWysłany: 14 Lis 2024 15:39 

Rejestracja: 16 Lip 2014
Posty: 264
Loty: 132
Kilometry: 326 809
niebieski
-- 14 Lis 2024 14:39 --

Odpowiem sobie sam na pytanie :) ... przy ubezpieczeniu w Revolut wszystko co na paragonie przedstawiłem przelali na konto... z liniami cisza.

-- 14 Lis 2024 14:39 --

Odpowiem sobie sam na pytanie :) ... przy ubezpieczeniu w Revolut wszystko co na paragonie przedstawiłem przelali na konto... z liniami cisza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1033 PostWysłany: 04 Gru 2024 13:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2013
Posty: 202
Loty: 96
Kilometry: 272 264
niebieski
Lot w czerwcu linią Air France, WAW - CDG, CDG - MRU. Drugi lot realizowany Air Mauritius. Na miejscu uszkodzenie bagażu rejestrowanego, zgłoszenie od razu na lotnisku. Po dwóch tygodniach kontaktu z Air Mauritius linia akceptuje szkodę, informuje o kwocie rekompensaty do wypłaty, ale przelewu od czerwcu nie ma i kontakt się urwał. Ponowne wysyłanie maili w tym samym wątku, pisanie nowych maili - nic, żadnych odpowiedzi, gdy wcześniej odpisywali codziennie. Co jeszcze mogę zrobić? Do kogo mogę się zwrócić?
_________________
Moje relacje:

Zachód USA mocno rozszerzony i skondensowany jednocześnie
Transsybirem do Chin
Indie z podręcznym
Autostopem po Jordanii
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1034 PostWysłany: 04 Gru 2024 22:00 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
Zostaje prawnik / sąd.
Pośrednicy nie zajmują się sprawami bagażowymi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1035 PostWysłany: 05 Gru 2024 23:33 

Rejestracja: 22 Mar 2016
Posty: 21
ewentualnie ubezpieczyciel o ile miałeś jakieś ubezpieczenie np. w karcie kredytowej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1036 PostWysłany: 25 Gru 2024 14:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lut 2015
Posty: 747
Loty: 37
Kilometry: 101 405
niebieski
Przejrzałem pobieżnie wątek, ale 52 strony trochę dużo :), jeśli dobrze czytam jeśli jeden z moich bagaży rejestrowych nie dotarł razem ze mną do destynacji końcowej, a dojedzie kolejnego dnia i nie potrzebowałem w nic się obkupić, to z KLM nic nie wytarguję w ramach rekompensaty?
_________________
Podróżowanie sprawi, że zaniemówisz z wrażenia, a potem zamienisz się w gawędziarza
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1037 PostWysłany: 25 Gru 2024 14:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Może i coś wytargujesz, ale nic się nie należy.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
Dryblas uważa post za pomocny.
 
      
#1038 PostWysłany: 30 Gru 2024 12:21 

Rejestracja: 10 Kwi 2014
Posty: 398
niebieski
Dzień dobry..
Dolecieliśmy właśnie do Tajlandii i nasz bagaż został na lotnisku w Stambulue.. Pierwszy odcinek Lot opóźniony o pomad godzinę więc konsekwencja tego, że bagażu nie zdołał przeładować. Reklamacja na lotnisku złożona, protokół w rękach i informacja ze bagaż trafi do hotelu opóźniony o minimum dobę. Teraz pytanie gdzie składać ewentualne roszczenia? Lot? Czy jednak Turkish gdzie były zakupione bilety? Dodatkowo mamy ubezpieczenie Generali na tą ewentualność oraz Revolut? Czy można złożyć do jednej instytucji czy jednak więcej? 3 lata temu mieliśmy także ten sam problem z bagażem i kilka alternatyw, ale reklamację złożyliśmy tylko do przewoźnika OmanAir który finalnie nas olał i zostaliśmy z niczym. Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1039 PostWysłany: 29 Sty 2025 00:39 

Rejestracja: 29 Sty 2025
Posty: 3
Walizka zakupiona w 2021. Wartość 300 zł. Lufa czyli Dolfi1920:

Cytuj:
Jesteśmy gotowi. Roszczenie zostało zatwierdzone.
Wygląda na to, że bagaż jest Nienaprawialny, w związku z tym proponujemy voucher do sklepu
W przypadku uszkodzeń nienadających się do naprawy wartość rezydualna jest obliczana zgodnie ze specyfikacjami Lufthansy:
Pierwotna wartość zakupu pomniejszona o roczną amortyzację w wysokości 15% za każdy rozpoczęty rok użytkowania (po pierwszym roku)
Lot odbył się następującą linią lotniczą: Deutsche Lufthansa
Kwota Twojej wyceny bagażu: 300 PLN
Wiek bagażu: 3 lat
Obliczona wartość bagażu, w oparciu o wytyczne Deutsche Lufthansa wynosi: 165 PLN
165 PLN
Rzeczywista wartość
Jeśli wybierzesz nowy bagaż z naszego sklepu internetowego, z przyjemnością zwiększymy wartość rezydualną (165 PLN) do łącznej kwoty: 228 PLN


W tej chwili dokładnie ta sama walizka jak uszkodzona kosztuje 300-350 zł. Ta moja użyta 2 razy chyba. Walizka Topmove 90l. Bez dopłaty dają jakiegoś Wittchena czy Puccini - walizki wg mnie gorszej jakości od tej, którą mam.

Jakie mam opcje? Kopać się z nimi czy nie mam szans? Ma ktoś doświadczenie z nimi? Czy wziąć Wittchena czy Puccini od nich ze strony bez dopłaty i zapomnieć? Ta Topmove w moim odczuciu jakościowo sporo lepiej od w/w.

Przeczytałem chyba cały ten watek, wiem już, że jak się z nimi będę kopał to zamkną sprawę i odeślą mnie bezpośrednio do Lufy. Jak z Waszych doświadczeń - idzie ominąć amortyzację żeby dostać kasę na dokładnie taka samą walizkę, czy to nie ma szans żeby przeszło? Bo jak Lufa mi z łaską odda 165 zł to mnie to nie urządza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1040 PostWysłany: 29 Sty 2025 01:06 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4059
platynowy
Ocena rzeczoznawcy, https://naprawawalizek.eu/

Zapłacisz 52 zł. i rzeczoznawca wskaże wartość bagażu z uwzględnieniem amortyzacji. Szarpnij się na papier, no albo właśnie kop się z koniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1117 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group