Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 395 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna
Autor Wiadomość
#341 PostWysłany: 05 Wrz 2024 21:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
W drugą stronę były podobne problemy, np przypisanie SK na loty KLM. Chyba typowe zamieszanie przy takich zmianach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Kreta all inclusive od 2097 PLN ☀️💙 Tydzień w 4* hotelu z parkiem wodnym 🌊🏊 Kreta all inclusive od 2097 PLN ☀️💙 Tydzień w 4* hotelu z parkiem wodnym 🌊🏊
Teneryfa all inclusive za 2449 PLN🍹🍴 Tygodniowy relaks na Wyspach Kanaryjskich 🌴☀️ Teneryfa all inclusive za 2449 PLN🍹🍴 Tygodniowy relaks na Wyspach Kanaryjskich 🌴☀️
#342 PostWysłany: 18 Wrz 2024 09:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2079
złoty
SAS otwiera nowe połączenie CPH-KRK (i kilkanaście innych - pewnie sporo z nich też jest bardziej oferowaniem po kilkuletniej przerwie niż "otwarciem")
https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2024/sas-is-building-a-global-hub-in-scandinavia/
Cytuj:
Krakow, Madrid, Budapest, Lyon, Valencia, Malta, Bucharest, Milan Linate, Seville, Turku, Billund, Kristiansand, Harstad/Narvik and Bodø. Furthermore, there will be a frequency increase on 15 of the existing routes, including key destinations such as Stockholm, Oslo, Prague, Berlin and Helsinki, solidifying Copenhagen's position as a global hub.


Ciekawym, czy ich podejście z globalnym hubem w CPH, mniejszym globalnym hubem w OSL oraz jeszcze mniejszym (i chyba już nie globalnym) w ARN będzie bardziej udane niż poprzednie, które skończyło się bankructwem i przejęciem przez KLM\AF (i duńskie państwo)
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#343 PostWysłany: 18 Wrz 2024 17:16 

Rejestracja: 18 Sty 2023
Posty: 9
Loty: 880
Kilometry: 1 080 575
.... i przywraca biznes klasę na lotach europejskich

https://onemileatatime.com/news/scandin ... ness-class
Góra
 Profil Relacje PM off
abelincoln lubi ten post.
 
      
#344 PostWysłany: 18 Wrz 2024 20:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
Z Hubami wyjdzie w praniu. TK nie przedłużą code-share, więc nagle skomplikują się wszystkie połączenia z nie-Oslo przez IST w przeróżne dalsze rejony.
Cenowo - paradoksalnie - ciągle tanie jest złożyć lot SAS-LH niż SAS-KLM. Więc na razie jakas głęboka integracja nie następuje, poza samym programem.
CPH to się akurat rozbudowuje, chociaż głównie pod tanie linie. SAS też ostatnio wymienił sporą część floty z CRJ9 na Embrarery (chociaż część to są jakieś podfirmy przemalowane na SASa). To akurat pasuje na pewną unifikacje floty z KLM (City Chopperem).
Ja nie do końca rozumiem plajtę SASa, przy najmniej jako pasażer, samoloty praktycznie zawsze pod korek, przynajmniej na krótszych trasach. Ale najwyrażniej to się nie przekłada na zyski firmy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#345 PostWysłany: 25 Wrz 2024 21:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
Kilka obserwacji z lotów wykonanych już w nowych uniwersum.
- doklejka priority jest żółta, a nie pomarańczowa ;-)
- punkty naliczają się.... natychmiast. Samolot ląduje, włączamy telefon, a tutaj 'dzyń' - otrzymałeś xxx punktów bonusowych (a w tle oczywiście statusowych)
- personel nie myli się i zawsze mówi SkyTeam (trochę czekałem, jak Jasio, obserwujący księdza wbijającego gwoździe... ;-)
- zasady naliczania punktów za loty SK są inne, ale wszystko zgadza się z tabelkami. Przy kupowaniu, szczególnie droższych taryf, naprawdę warto spojrzeć, bo czasem za prawie taką samą cenę, albo z jakąś minimalną dopłatą możemy urwać sporo więcej punktów (ok, to pewnie ważne tylko dla tych co dłubią na status w SK).

Przy okazji - skoro już o statusach - ostatnio musiałem popełnić status run - kombinacja droższych taryf na krótkich krajówkach, w sumie 6 lotów w 8h. Niby nie było tanio, ale przytuliłem naprawdę sporo punktów, więc prawie się zwróciło, chociaż w tym przypadku bardziej chodziło mi o segmenty.
Ciekawostką było to, że przerwy między lotami wynosiły poniżej godziny, a w skrajnym przypadku.... 25 minut. W dwóch przypadkach (paradoksalnie - na tym samym lotnisku), uprawiałem przebieżkę, a czekali tylko na mnie. Te 25 minut dotyczyło przypadku gdy przesiadka była bramkę obok (ale przylot spóźnił się 15 minut więc...). A drugi to niby było "aż" 50 minut, ale 10 zgubione już na starcie, a potem dwa podejścia bo mgła, plus spora przebieżka jednak między terminalami.

Ciekawostką było też , że nie udało mi się kupić powrotu na samolot, który przyleciałem. System napisał, że musi być minimum godzina przerwy. Szkoda, bo wracałbym tym samym samolotem, którym przyleciałem, i zrobiłbym całość godzinę krócej. Osobnych biletów nie chciałem kupować, bo jednak SAS improwizuje często, jakby się cos posypało i by podstawili inny samolot, to byłby problem.
Kolejną ciekawostką, ale tutaj może brak mojego doświadczenia w takich błyskawicznych RT - nie mogłem zrobić odprawy na powrót, dopóki nie wylądowałem ostatniego odcinka 'tam'. Może dlatego nie mogłem kupic powrotu 30 minut po przylocie.

I już na koniec - taki zbiorczy post wyszedł - na skandynawskich forach ludzie dość mocno komentują problemy z rezerwacją lotów za punkty w nowym sojuszu. Eurobonus przyznał że mają problemy, wcześniej część rzeczy mogli robić manualnie, kleić odcinek po odcinku. Teraz jest inny system, rezerwacja musi być całościowa, a część bardziej egzotycznych linii ze SkyTeam nie uzupełniło jeszcze skandynawskich hubów w swoich siatkach połączeń. Narzekanie też jest na brak możliwości mieszania klas lotów (znowu - wcześniej odcinki były dobierane jeden po drugim, manualnie, można było dolecieć eco, żeby dalej polecieć first'em, a potem znowu kontynuować eco, czy biznesem. Niby pracują nad tematem i będą się starać, żeby znowu to działało, ale były też sugestie, że wcześniej działało to trochę przez przypadek i w zasadzie nie powinno. W każdym razie na razie problemy wieku dziecięcego. Również z naliczaniem punktów, chociaż tutaj najczęściej wystarczy się odezwać na chat/infolinię i poprawią.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
Gadekk uważa post za pomocny.
 
      
#346 PostWysłany: 03 Paź 2024 11:03 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9621
HON fly4free
Z naliczaniem szybkim to chyba tylko za własne rejsy. W każdym razie za rejs KL trzeci dzień nie ma punktów - oczywiście nie duży problem, ale mimo wszystko. Z kolei w AM w ogóle nie dało się dodać karty SK ani online ani na lotnisku. Zobaczymy jak pójdzie z manualem wstecznym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#347 PostWysłany: 03 Paź 2024 13:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 507
niebieski
Mi też za KL nie naliczyło automatycznie ale retroclaim naliczony od ręki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#348 PostWysłany: 03 Paź 2024 22:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
Zgadza się, na lotach własnych. Ale do tej pory punkty były najwcześniej następnego dnia roboczego. A teraz niczym kawa - instant ;-)
KLM też kojarzę, że 1-2 dni się czekało, zresztą chyba we wszystkich liniach raczej. Dlatego tutaj naprawdę miła niespodzianka. Nie żeby miało to jakieś szczególne znaczenie, ot, sympatycznie.. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#349 PostWysłany: 15 Paź 2024 14:18 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1685
niebieski
jak SaS podchodzi do kwestii bagażu i odebrania go wcześniej gdy jest całonocna przesiadka tzn. ok 20 godzin.. np. NYC-CPH-ARN i bagaż tylko do CPH ?
z góry dzięki że wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#350 PostWysłany: 15 Paź 2024 15:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
W teorii wystarczy poprosić, żeby nadali do konkretnego miejsca. Szczególnie jeśli masz wytłumaczenie, że przesiadka długa i bez kombinowania wychodzisz na miasto, spać w hotelu itp. Tylko trzeba od razu powiedzieć, inaczej domyślnie nadają do docelowego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#351 PostWysłany: 15 Paź 2024 15:36 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1685
niebieski
to żę od razu powiedzieć to wiem wiem itd. tylko w niektórych liniach tego nie zrobią..np. chyba w BA....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#352 PostWysłany: 15 Paź 2024 17:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
Ja bym się bardziej obawiał , że to lot z US . Obsługiwany przez lokalny personel i system, a to zawsze generuje szansę na niedogadanie się. Sama linie najpierw odpytać na chat/infolinia. Żeby nie było że zmieniło się coś po zmianie sojuszu i jakieś „niedasie” wyskoczy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#353 PostWysłany: 15 Paź 2024 20:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2027
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
@BrunoJ
to też nie problem, jak leciałem do FLL, via Dallas, to musialem odebrać bagaż w Dallas i go ponownie samodzielnie przerzucić na inną taśme, takze chyba USA nie bedzie problemem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#354 PostWysłany: 15 Paź 2024 20:56 

Rejestracja: 03 Lut 2019
Posty: 74
W US są przepisy że na 1 lotnisku po przylocie spoza US trzeba odebrac i nadać znowu bagaz
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#355 PostWysłany: 16 Paź 2024 00:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
Odbiór i ponowne nadanie w US to inny przypadek. Tam odbiera się bagaż po przylocie i oddaje ponownie na tranzycie, sam bagaż jest nadany do docelowego lotniska, a gość na tranzycie czeka z listą na tablecie, kto na który lot.
Tutaj pytanie było o przypadek lotu z US przez CPH i odbiór bagażu w CPH z racji długiej przesiadki. Normalnie bagażu w CPH się nie odbiera i trzeba umyślnie poprosić on nadanie na krótszą trasę, a potem osobno jeszcze raz nadać na check-in.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tartal lubi ten post.
 
      
#356 PostWysłany: 04 Lis 2024 15:31 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25201
SAS z radością prezentuje wyczekiwaną nową trasę na lato 2025 r. Od 27 czerwca SAS będzie oferować bezpośrednie loty z Kopenhagi do Nuuk na Grenlandii, zwiększając łączność z tym wyjątkowym arktycznym miejscem.

https://www.sasgroup.net/newsroom/press ... greenland/

Załączniki:
sas.JPG
sas.JPG [ 17.02 KiB | Obejrzany 1252 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
      
#357 PostWysłany: 29 Lis 2024 21:08 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9862
Loty: 1080
Kilometry: 1 068 671
platynowy
Od września SAS ma zacząć latać 3-4 razy w tygodniu do Seulu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#358 PostWysłany: 11 Gru 2024 14:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2014
Posty: 541
niebieski
A od przyszłego roku chce wrócić do Wrocławia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#359 PostWysłany: 27 Sty 2025 12:12 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25201
Wi-Fi nowej generacji już na pokładzie! Dzięki @SpaceX Starlink możesz cieszyć się szybkim internetem - nawet w odległych miejscach, takich jak Biegun Północny czy Ocean Atlantycki. Wdrożenie w całej flocie pod koniec 2025 r. i bezpłatne dla członków EuroBonus!

https://www.sasgroup.net/newsroom/press ... ce=twitter

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#360 PostWysłany: 29 Sty 2025 10:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 2079
złoty
Po połączeniu nie było darmowego wyboru miejsca dla Elite+ ST w najtańszej taryfie - przynajmniej u mnie to nie działało do ~listopada, kiedy miałem ostatni lot SASem.

Dzisiaj dodawałem sobie nową rezerwację do apki i widzę że mam możliwość wybrania miejsca darmowego (łącznie z ewakuacyjnym).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 395 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Apocalipse, pabloz oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group