Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 395 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna
Autor Wiadomość
#281 PostWysłany: 06 Mar 2024 10:05 

Rejestracja: 17 Kwi 2011
Posty: 3546
platynowy
Już tam od razu zapomnieć:) do sierpnia 2025 liczę na SkyTeam Elite Plus:)
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
      
Wyspa Afrodyty okołoweekendowo za 669 PLN 🌤️😎👣 Loty z Warszawy i 4 noce w hotelu Wyspa Afrodyty okołoweekendowo za 669 PLN 🌤️😎👣 Loty z Warszawy i 4 noce w hotelu
Gorące last minute❗ Tylko 1299 PLN za tygodniowe all inclusive na Riwierze Tureckiej 🍸🏖️🤭 Gorące last minute❗ Tylko 1299 PLN za tygodniowe all inclusive na Riwierze Tureckiej 🍸🏖️🤭
#282 PostWysłany: 06 Mar 2024 10:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1382
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
@kacper451 ja mam u nich status do końca roku. Odkąd dowiedziałem się, że wychodzą, ani jednego lotu już tam nie skredytowałem. Jeszcze jakieś 1200EUR leży w voucherze, ale skoro chodzą pogłoski, że to już lada moment ma się wydarzyć (a liczyłem, że powiedzmy od stycznia 2025 czy coś), to trzeba będzie zrobić po 6 sektorów w klasie A, wrzucić do A3 i chociaż "wylatać" te kilkanaście tysięcy mil. Już sobie właśnie ATH ogarniam - jednego dnia lot tam (3 sektory), drugiego powrót (3 sektory) - podobno prawie 7k ma wpaść do A3 za niecałe 2,8k PLN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#283 PostWysłany: 06 Mar 2024 10:20 

Rejestracja: 17 Kwi 2011
Posty: 3546
platynowy
No to jeśli wierzyć jaskółkom (zakładam że masz Golda) to być może na kilka miesięcy 2024 a może i dalej ST Elite Plus przywitasz:)


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 06 Mar 2024 10:29, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#284 PostWysłany: 06 Mar 2024 11:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1382
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
@kacper451 tyle tylko, że ani razu z tego statusu nie skorzystam, bo nigdy w życiu nie byłem na pokładzie żadnego SkyTeam'a. 40 minut męczenia konsultantki na call center i zabookowane GDN-CPH-OSL-ATH RT w A, które ma dać 7900 mil do A3 (za 632EUR) + jakieś 2 najtańsze sektorki trzeba będzie zrobić na Olympicu czy Aegeanie (pewnie jakiś RT) i gold w A3 wpadnie. A wtedy to sobie SK niech wychodzi nawet następnego dnia.

PS - dyskutowałem z dosyć fachową panią, która powiedziała, że oczywiście nie ma oficjalnej daty, ale chodzą "plotki", że ma to być middle albo end of Summer. Chcą, aby sezon przelatać w Star Alliance i potem przejść do Sky Team.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#285 PostWysłany: 06 Mar 2024 11:46 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
@1955845624: zawsze możesz zacząć bywać, nie ma co uzależniać się od jednego sojuszu ;)
Btw. do A3 na *G potrzebne są 4 segmenty A3 (licząc od *S), nie 2, chyba że już masz zrobione te dwa i dlatego piszesz o jeszcze dwóch.

Z tego co ja wiem, to AF-KL chcą żeby w szczycie sezonu SK właśnie już był "w rodzince" więc raczej przed wakacjami niż po będzie zmiana barw, chociaż daty pewnej nie ma i wszystko może się jeszcze przesunąć / zmienić. SK już się przygotowuje na przejście, choćby w US sprzedają doloty już z DL a nie UA (jak dotychczas).
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#286 PostWysłany: 06 Mar 2024 12:51 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9861
Loty: 1077
Kilometry: 1 066 372
platynowy
A jak to w takim razie będzie z biletami nagrodami. Jeżeli teraz zarezerwuję lot SK z konta w M&M to będzie honorowany, jeśli do daty lotu przejdą do ST?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#287 PostWysłany: 06 Mar 2024 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1382
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
@marek2011 tak, już w A3 mam wszystko porobione. Brakuje dwóch i - jak dobrze kalkuluję - pozostanie wtedy (po tej podróży) kilkaset mil do osiągnięcia progu kwalifikacji, a więc wtedy na szybko nawet do CPH skoczę w A, co by do zera ten voucher wylatać i tyle.

Co do sojuszu, niby tak, tylko zmiennych tutaj jest bardzo wiele. W EU ST za dużo nie polatasz - musiałbym GDN-WAW robić via CPH albo AMS, co ani finansowo się nie skleja ani sensu nie ma. Wszędzie dokąd bym chciał podróżować musiałbym przepuszczać via CPH albo AMS - niebawem CPH doda jakieś tam większe opłaty, a AMS w sezonie = jedna wielka porażka... z resztą nie chcą tam paxów. Dlatego ja osobiście ze smutkiem przyjąłem informację o wyjściu SK ze Star Alliance... miałem już mniej niż połowę do "lifetime" gold z takim założeniem, że owszem, może kiedyś jeszcze SK polecę (chociaż zrobię wszystko żeby jednak nie), tyle że będą to musiały być wysokie klasy rezerwacyjne, a więc do wyboru Y Star Alliance (i benefity ze statusu) lub Y+/C w SkyTeam (no i mile nie wiadomo gdzie wrzucać, jaką to sytuację podobną miałem z OneWorld - swego czasu nagromadzone prawie 19k mil w Qatar i po prostu z czasem wygasły, przepadły, bo nie było co z nimi zrobić).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#288 PostWysłany: 06 Mar 2024 13:42 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
@Sudoku: na bank tak, jeśli bilet wystawiony.
@1955845624; ja bym wad ST nie demonizował, patrzę tu z perspektywy KRK i KL (w mniejszym stopniu AF) na ogół stanowi tu równoprawną konkurencję z grupą LH po Europie i cenową i z grubsza ofertową - latałem kilkadziesiąt razy KL i uważam ich za lepszą linie obecnie niż np. LH, AMS ma swoje problemy, ale grupa LH też vide co chwilę strajki które rozwalają ludziom totalnie podróże od wielu miesięcy, pomijam już kompletny upadek serwisu i produktu w LH; więc jak zawsze są wady i zalety tu i tu. FB to też całkiem nienajgorszy program, łatwy w otrzymaniu / utrzymaniu statusu, często dający bardzo sensowną alternatywę do opcji ze *A. Przynajmniej ja lubię elastyczność i mieć różne potencjalne możliwości co się mocno przydaje przy budowaniu rożnych kółek po świecie.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#289 PostWysłany: 06 Mar 2024 15:27 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9861
Loty: 1077
Kilometry: 1 066 372
platynowy
@1955845624 Nie latam z nimi często, ale w zeszłym miesiącu miałem wyjazd służbowy i loty KLM. Odwołali mi je na parę dni przed. Udało się bezproblemowo zmienić na takie, jakie chciałem. W drodze powrotnej na SAS zamiast ich własnych.
W piątek po południu napisałem wnioski o odszkodowanie i zwrot kosztów. Już w poniedziałek rano (!) potwierdzili zwrot za hotel przy Schiphol, a dziś voucher na 350 EUR. Czekam jeszcze na rozwiązanie lotu powrotnego. Wszystko wypełnia się online, można podejrzeć status wniosku itd. W porównaniu z tym, jak działają w takich sytuacjach LH czy LO, w ogóle nie ma o czym mówić.
Wiem, że to nie lato, ale Schiphol nie jest takie straszne. Od wejścia na lotnisko do przejścia kontroli bezpieczeństwa zeszło mi 10 minut bez żadnych fast tracków itp.
Po tych doświadczeniach, mimo odwołania lotów na krótko przed, poważnie się zastanawiam nad częstszym latanie przez AMS zamiast FRA lub WAW.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#290 PostWysłany: 06 Mar 2024 18:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
Nie ma złotego środka. Były długie miesiące kiedy AMS kulał bo brakowało obsługi - opóźnienia, odwołania lotów, również long, o pogubionych bagażach nie wspominając. Ale były też długie miesiące, gdy CPH kulało bo nie mieli kontrolerów, i podobnie było. *A wydaje się bardziej naturalny w PL, bo Lot i LH. Dla mnie rybka, LH nie lata z BZG od po-covidzie, a jak na złość LH otworzyło połączenie SVG-FRA. Więc i tak muszę do Gdanska. A do Gdańska mogę i SAS i KLM. To co mnie interesuje, to jak będą dalej zbierane mile. Spodziewam się, że tak jak teraz - na status SAS będą liczyły się tylko loty SAS i Wideroe. KLMem będzie można zbierać mile/punkty, ale status tylko własnymi liniami. Natomiast możliwość wejścia w AMS do saloniku KLM a nie Aspire wydaje się być obiecująca. Ciekawe jak będzie w Gdańsku. KLM wpuszczają do salonika, a SAS pewnie dalej nie...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#291 PostWysłany: 06 Mar 2024 18:56 

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 898
niebieski
Cytuj:
KLM wpuszczają do salonika, a SAS pewnie dalej nie...


W mojej ocenie zasady gry się zmienią na korzyść czyli Elite Plus = Lounge, bez wyjątków. Pozostaje pytanie czy na czas dopną formalności z EL w GDN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#292 PostWysłany: 06 Mar 2024 19:20 

Rejestracja: 10 Lut 2016
Posty: 512
Loty: 115
Kilometry: 138 119
niebieski
Elite plus to nie loubgevbez wyjątków. Masz eliteplus w delcie to to saloników delty w usa itak nie wejdziesz :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#293 PostWysłany: 06 Mar 2024 19:52 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
@spejson911: jak masz *G w UA też nie wejdziesz do UA Clubów na tej podstawie ;) Analogicznie w AA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#294 PostWysłany: 06 Mar 2024 20:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1382
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
No w SK kuriozalne było to (w sumie nadal jest), że mając *G w SK i lecąc na metalu SK do części saloników (w sensie na niektórych lotniskach) wstępu się nie miało. Przykładem jest MUC, GDN, NCE... za to do tychże saloników mając tego samego *G w SK, ale lecąc czymkolwiek innym bez problemu się wchodzi(ło).

Jeżeli chodzi o SkyTeam, to mój tok myślenia został idealnie zwerbalizowany przez @BrunoJ. Jak ktoś mieszka w Skandynawii i ogólnie ma dokądś tam sobie latać, to po prostu wybór będzie padał na KL/AF. Co za różnica czy się przesiądzie w MUC/FRA czy w AMS/CDG. Nie powiem nic na temat serwisu KL/AF, bo jak już wspomniałem, nigdy z nimi nie leciałem. Moje wybory co do linii lotniczej zawsze (absolutnie zawsze) mają pewien schemat priorytetów: sojusz (absolutnie najważniejsza kwestia), godziny lotów (człowiek jest coraz starszy i red-eye = strata kolejnego dnia na odsypianie), maszyna, ogólne opinie. Dwóch statusów nie utrzymam, to ponad moje siły. A więc albo Star Alliance, który daje mi ogrom europejskich linii lotniczych w sojuszu = benefity, a na loty po USA po prostu wybór pada na UA (mimo, iż mawiają, że DL najlepsza); albo byłby to Sky Team, z którym miałbym bardzo wąski zakres możliwości. Zwyczajny lot do Londynu musiałby być z przesiadką w AMS lub CDG (lub CPH) a krajówka z GDN do WAW musiałaby być przez CPH lub AMS - pół dnia w podróży zamiast 40 minut. Sami rozumiecie. Natomiast przygodne loty w innym sojuszu = konieczność bookowania na tyle wysokich klas, które dają to, co tutaj benefity statusowe. I tak podróż GDN-OSL będzie kosztowała mnie prawie 2k dając mi to samo, co LO za... 600-800PLN (czy może nawet taniej). A mile wtedy do niczego nie będą mi już potrzebne w SkyTeam.

SK ogólnie ma swoje współprace niezależnie od sojuszu. Miałem niedawno sytuację z podróżą "nabijania mil" do A3, gdzie odwołali mi z powodu zamknięcia lotniska w OSL główny sektor long-haul SK. Oczywiście dla mnie był on kluczowy. Ekspresowo zmieniłem FFP z powrotem na *G w SK, profilaktycznie. W kilka minut przyszła notyfikacja z apki, mail, SMS - wszystko razem wzięte. Ku mojemu zdziwieniu chcieli mnie puścić przez LHR - via ARN na SK, ale z LHR na A38 BA, a w dodatku zrobili up do C. Nie ważne, Star Alliance nie Star Alliance, poszli o krok do przodu i przesunęli mnie do One World (wiem, że przynajmniej dwie osoby też tak przesunęli, bo zasłyszałem rozmowę w saloniku). Jakież było zdziwienie agenta, gdy prosiłem z powrotem o A (Y+) na metalu SK. Różnica w dotarciu do miejsca docelowego wynosiła tylko 3h. Każdy by skorzystał z takiego rozwoju sytuacji, ale mi zależało na tym, żeby mimo wszystko polecieć w ramach Star Alliance, w dodatku SK, w dodatku w tej konkretnej klasie rezerwacyjnej (lub oczywiście wyższej) i nawet za tak duży benefit jakim był ten up, OneWorld mnie nie skusił, a tym bardziej A38.

Konkluzja wydaje się być taka, że sama zmiana sojuszu dla ludzi, dla których SK jest portem bazowym nie zrobi większej różnicy. Siatka jest na tyle rozbudowana, że "jakoś" sobie poradzą, najwyżej będą się przeciskali przez AMS/CDG. Ale dla ludzi, którzy mieszkają w innych krajach, gdzie SK jest "przy okazji", zbudowali sobie status, po drodze im z jego odnawianiem - ta zmiana jest raczej gwoździem do trumny.
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
#295 PostWysłany: 06 Mar 2024 21:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
Chyba jednak niepotrzebnie się ograniczasz. Potrzebujesz lecieć do WAW z GDN to wiadomo że lecisz LO a nie via AMS... Statusy przy odpowiedniej strategii da się wszędzie utrzymać - ja od lat utrzymuje wszystkie 3 w dużych sojuszach i mam święty spokój oraz maksymalną elastyczność; nawet jak coś wpadnie poza sojuszem to zwykle to ma współpracę z tym albo tamtym i mile się nie marnują ; przykładowo EY można naliczyć do AA albo AF/KL, LA do QR, BA, DL, MM itp.

Natomiast co do rynku SK - wiadomo że dla nich matecznik to kraje skandynawskie i tak jak słusznie zauważasz tam zmiana barw sojuszowych będzie praktycznie niezauważalna pod warunkiem, że SK utrzyma swoje dotychczasowe zasady czyli wejście dla SAS Plus + dla statusowych także na krajówkach w Y.

Co do wejścia do kontraktowych - SK poszedł to modelem amerykańskim, który nas jeszcze obecnie dziwi czy oburza, a w Am Pn i Pd jest od dawna standardem = nie ma BL własnego danej linii, linii partnerskiej lub sojuszowej to co do zasady nie ma wstępu nie tylko dla statusowych ale także dla lecących w C/(F regionalnym - to linie US). IMO u nas w Europie to kwestia czasu tylko, może 2-3 lat, że będzie podobnie, przynajmniej dla statusowców.
Góra
 Profil Relacje PM off
Maciek737 lubi ten post.
 
      
#296 PostWysłany: 06 Mar 2024 22:01 

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 898
niebieski
spejson911 napisał(a):
Elite plus to nie loubgevbez wyjątków. Masz eliteplus w delcie to to saloników delty w usa itak nie wejdziesz :)


Rozmawiamy o programie z Europy i lokalnym podwórku.
Nie zniżajmy się do patologii zza wody ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#297 PostWysłany: 06 Mar 2024 22:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2027
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
marek2011 napisał(a):
Chyba jednak niepotrzebnie się ograniczasz. Potrzebujesz lecieć do WAW z GDN to wiadomo że lecisz LO a nie via AMS... Statusy przy odpowiedniej strategii da się wszędzie utrzymać - ja od lat utrzymuje wszystkie 3 w dużych sojuszach i mam święty spokój oraz maksymalną elastyczność; nawet jak coś wpadnie poza sojuszem to zwykle to ma współpracę z tym albo tamtym i mile się nie marnują ; przykładowo EY można naliczyć do AA albo AF/KL, LA do QR, BA, DL, MM itp.

.



Marek, to ile ty lotow robisz rocznie?
Ja mam dwa statusy w Star Alliance FL i Silvera w BA, ale wiem, że Spadne na Bronze w BA, ale za to zrobię status na SkyTeamie, jesli SAS w końcu tam dołączy.
Zrobienie 3 statusów to wydjae mi sie, e głównei latanie na longach w biznesie albo Premium eco.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#298 PostWysłany: 06 Mar 2024 22:23 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
@Robaku
Średnio koło plus minus 100+, longi praktycznie wyłącznie w klasach premium, głównie C. W Y mialem 2 segmenty long przez ostatnie 5 czy 6 lat ;). Kluczem jest to, że nie wszystkie FFP wymagają odnawiania co roku, przykładowo jak masz ELTP w TK masz gwarantowany *G przez aż 4 lata. W FB nadmiar wylatanych XP się przenosi na kolejny rok itd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#299 PostWysłany: 06 Mar 2024 22:32 

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 898
niebieski
@marek2011
Cytuj:
WAW z GDN to wiadomo że lecisz LO a nie via AMS


Dlaczego? Taryfa w KL pozwala na takie wygibasy w świetnych ramach czasowych, ba w peaku last minute może być ona bardziej atrakcyjna niż w LO.
Góra
 Profil Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
 
      
#300 PostWysłany: 07 Mar 2024 00:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2027
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
@marek2011
ja po około 70 lotach w 2023 jestem totalnie zmeczony, ten rok zaczalem też z przytupem jak dla mnie - bo latam jednak na dluzsze wypady, ale wlasnie jeden juz wyjazd odpuscilem w marcu i drugi też raczej odpuscze i zostane w PL raczej do wczesnej jesieni, no chyba ze Long na C lub Y+ za dobry ( dla mnie pieniadz), aczkolwiek wlasnie planuje jednak na longach latach glownie w C lub Y+ , tam gdzie pojawi się oferta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 395 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group