Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Post #2340 - ile kosztuje zdarzenie medyczne - poradnik


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2824 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 142  Następna
Autor Wiadomość
#2641 PostWysłany: 18 Sie 2024 23:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
A wysłałeś im przewidywany przez serwis kosztorys naprawy?
Dlaczego oczekujesz zwrotu wartości nowego telefonu, skoro twój był używany - czy wynika to z OWU?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨 🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨
Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️ Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️
#2642 PostWysłany: 18 Sie 2024 23:49 

Rejestracja: 31 Lip 2020
Posty: 12
Po 1. to nie odpowiedzieli mi w 30 dni:
https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/brak ... 66104.html

Po 2. oczekiwałem wartości "nowego" telefonu, bo naprawa jest droższa, gdziekolwiek bym nie poszedł.

Po 3. uwierz mi, wiele razy ich prosiłem, żeby mi wskazali, czego oczekują, z jakiej firmy by sobie kosztorys życzyli, ale oczywiście odpowiedzi brak.

Po 4. jak to wytrwale im Rzecznik Finansowy tłumaczył w pismach — OWU nie stoi nad prawem i to po stronie Uniqa leży obowiązek wyznaczenia wysokości szkody, to Uniqa ma inicjatywę sobie zrobić kosztorysy, ustalić okoliczności itp. (oczywiście we współracy ze mną). To, że ja chciałem zrobić to za nich, to była moja naiwność i dobra wola. Ale gdy Rzecznik Finansowy mnie uświadomił, a Uniqa rozeźliła, no to postanowiłęm skorzystać ze swoich praw.

I na koniec — w pierwszym roku ja słałem grzeczne pisma pytając, co oni chcą ode mnie, jak ja mam im udokumentować, czy może jakiś kosztorys, z jakiej firmy, czy telefon odesłać, jaka jest procedura, jak się naprawić nie da? Dzwoniłem, chodziłem, naprawdę starałem się starałem polubownie, a dostawałem za każdym razem wypiętą dupę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2643 PostWysłany: 19 Sie 2024 05:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2016
Posty: 1410
platynowy
Czy próbowałeś wariantu z przedstawieniem rachunku za zakup nowego, takiego samego telefonu + ekspertyzą o nieopłacalności naprawy?
_________________
Kącik wspomnień:
Żelazna kurtyna w czasach PRL
Podróże zagraniczne w czasach PRL
Góra
 Profil Relacje PM off
Bruner uważa post za pomocny.
 
      
#2644 PostWysłany: 19 Sie 2024 09:48 

Rejestracja: 31 Lip 2020
Posty: 12
Ale skąd mam wziać rachunek za zakup nowego? Ten telefon miał premierę w 2018 roku. Mam kupować "nowy" przestarzały telefon, bez zielonego światła ze strony ubezpieczyciela, w nadziei, że mi uznają zakup? Z ubezpieczycielem, który jak się okazuje, jest fatalny?

Cytat z jednego z moich pism: "W związku z tym ponownie proszę o informację, jakie są procedury postępowania w sytuacji, gdy przedstawienie rachunku za naprawę nie jest możliwe z powodu niemożliwości naprawy lub gdy KOSZT NAPRAWY TELEFONU PRZEKRACZA CENĘ NOWEGO EGZEMPLARZA". Odpowiedź zawsze ta sama - reklamacja nieuznana. Zero odpowiedzi na pytanie. A pytałem ich w ten sposób wieeele razy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2645 PostWysłany: 19 Sie 2024 09:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Pokaż OWU.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2646 PostWysłany: 19 Sie 2024 10:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12102
HON fly4free
@ghs
Nadal nie napisałeś czy, tak jak zasugerował @boots "wysłałeś im przewidywany przez serwis kosztorys naprawy?"
Dla mnie oczywiste jest, że w przypadku chęci skorzystania z ubezpieczenia, należy wysłać kosztorys naprawy.
Skąd ubezpieczyciel ma wiedzieć, że "KOSZT NAPRAWY TELEFONU PRZEKRACZA CENĘ NOWEGO EGZEMPLARZA"?, skoro nie przedstawiłeś im informacji, jaki jest ten koszt :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2647 PostWysłany: 19 Sie 2024 10:18 

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 133
Korzystałem kiedyś z ubezpieczenia (OC, PZU) w związku z uszkodzonym telefonem i w moim przypadku wystarczył kosztorys z autoryzowanego serwisu. Fakt, musiałem zapłacić za niego 50zł, ale po wysłaniu go do ubezpieczyciela z wyliczeniami szkody całkowitej nie było problemu z wypłatą odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2648 PostWysłany: 19 Sie 2024 10:31 

Rejestracja: 08 Paź 2013
Posty: 866
Loty: 88
Kilometry: 179 929
srebrny
Ja miałem podobną sytuację z PZU ale chodziło o ubezpieczenie ruchomości w domu. Po burzy uszkodzeniu uległo kino domowe, rejestrator kamer i sterownik od kolektora słonecznego. Z kinem domowym nie było problemu - PZU przysłało kuriera który zabrał sprzęt do serwisu a ten wycenił szkodę. Z pozostałymi sprzętami było gorzej bo PZU powiedziało, że to ja mam znaleźć serwis bo ich się takimi sprzętami nie zajmuje. Naiwnie nawet zawiozłem graty do jednego lokalnego serwisu ale właściciel powiedział, że on się w żadne ekspertyzy nie bawi, bo nie ma ochoty włóczyć się po sądach jak ubezpieczyciel odmówi.
Przy czym w przypadku PZU wystarczyło pismo z pytaniem dlaczego to ja mam się tym zajmować skoro to oni mają podpisane umowy z serwisami, i że nikt mi nie chce wydać takiej ekspertyzy. Po dwóch dniach oddali całą kwotę za oba sprzęty.

Domyślam się że ubezpieczenia mienia i podróżne może mieć nieco różnic ale finalnie w tego typu ubezpieczeniach poziom obsługi przy likwidacji szkody ma duże znaczenie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2649 PostWysłany: 19 Sie 2024 10:57 

Rejestracja: 31 Lip 2020
Posty: 12
Panowie, ale ja nie jestem od tego, żeby zgadywać, co szanownemu ubezpieczycielowi potrzebne. Szczególnie, jeżeli miesiącami się pytam, co jest potrzebne :) Jakby mi napisali - proszę dostarczyć kosztorys taki a taki, to pewnie bym tak zrobił. OWU nie przewidziało sytuacji nieopłacalności naprawy.

I dla jasności, ja tu nie szukam pomocy, tylko wyrażam opinię o ubezpieczycielu. Chodzi mi też o to, że te wszystkie korpo korzystają z przewagi i wymuszają na ludziach takie zachowania. To ubezpieczyciela obowiązek ustalić wysokość szkody, nie klienta. Korporacje będą próbowały przerzucać to na klienta, a my na to pozwalamy. I kończy się właśnie takimi sytuacjami, że Uniqa nie dość, że nie próbuje ustalić wysokości szkody, to wypina się, gdy się grzecznie pytam, co by im było potrzebne. No nie dajmy się spychać do kąta.

A do tych, co chcą polemizować, to bardzo proszę polemizować z Rzecznikiem Finansowym, który zbadał sprawę i tak mi odpisał: https://i.imgur.com/4fZDBTE.png
Góra
 Profil Relacje PM off
ricinus78 lubi ten post.
 
      
#2650 PostWysłany: 19 Sie 2024 11:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
A dlaczego nie przedłożyłeś żadnego dokumentu wymaganego przez OWU?
Może jednak dasz link do tego OWU?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2651 PostWysłany: 19 Sie 2024 11:11 

Rejestracja: 31 Lip 2020
Posty: 12
-- 19 Sie 2024 10:09 --

Dla tych, co zainteresowani szczegółami stanowiska Rzecznika Finansowego w mojej sprawie - dwie strony (nudne, nie polecam):
https://i.imgur.com/lX9zYIU.jpeg
https://i.imgur.com/NawZnZe.jpeg

-- 19 Sie 2024 10:11 --

Nie mam OWU pod ręką, ubezpieczenie nazywa się Ubezpieczenie podróży indywidualnych Kontynenty Multitravel – indeks MLT/2020/12/22.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2652 PostWysłany: 19 Sie 2024 11:13 

Rejestracja: 17 Mar 2014
Posty: 101
Jak wykupić ubezpieczenie na esky nie posiadając rezerwacji lotu u nich? Bardziej nieintuicyjnej strony jeszcze nie widziałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2653 PostWysłany: 19 Sie 2024 23:38 

Rejestracja: 04 Lut 2014
Posty: 307
niebieski
Niestety nie da się. Nawet dzwoniłem do eSky w tej sprawie i Pani była bardzo zdziwiona. Powiedziała żeby założyć rezerwację lotniczą, opłacić ubezpieczenie wraz z lotami, a ona później anuluje same loty. Nie miałem jednak odwagi, zwłaszcza że płatność z góry wymagana za bilety lotnicze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2654 PostWysłany: 20 Sie 2024 09:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1628
niebieski
eSky niestety wycofał się z oferty ubezpieczeń dla tych, co nie mają u nich rezerwacji, a szkoda, bo ich oferta mi pasowała.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2655 PostWysłany: 20 Sie 2024 12:36 

Rejestracja: 17 Mar 2014
Posty: 101
a czy orientuje się ktoś do jakiej wysokości nad poziomem morza działa Wojażer od PZU? w OWU nie mogę znaleźć. Jedynie, że do 5500 metrów pod warunkiem wykupienia sportów wysokiego ryzyka, natomiast bez tego pakietu infolinia nie wie ...

edit. ok. do 2500 metra, czyli słabo.


Ostatnio edytowany przez Maciej87, 20 Sie 2024 12:49, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2656 PostWysłany: 20 Sie 2024 12:59 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3754
srebrny
-- 20 Sie 2024 11:49 --

mozliwe ze bez limitu, tylko nie obejmuje trekkingu i wspinaczki

-- 20 Sie 2024 11:59 --

Maciej87 napisał(a):

edit. ok. do 2500 metra, czyli słabo.


to w La Paz nie obowiazuje? watpie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2657 PostWysłany: 20 Sie 2024 13:11 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 2459
Ciekawą alternatywą jest ubezpieczenie PZU "Bezpieczny powrót", obejmujące rok ochrony. Planując kilka wyjazdów wysokogórskich może być przydatne.

Ochrona do 6.000 m.n.p.m.

klik, klik
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2658 PostWysłany: 20 Sie 2024 15:02 

Rejestracja: 17 Mar 2014
Posty: 101
ibartek napisał(a):
-- 20 Sie 2024 11:49 --

mozliwe ze bez limitu, tylko nie obejmuje trekkingu i wspinaczki

-- 20 Sie 2024 11:59 --

Maciej87 napisał(a):

edit. ok. do 2500 metra, czyli słabo.


to w La Paz nie obowiazuje? watpie


W tym rzecz, że potrzebuję na szlaki w Colorado, które miejscami sięgają 3500-3700 m.n.p.m.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2659 PostWysłany: 20 Sie 2024 15:40 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3754
srebrny
to spokojnie trzeba rozszerzyc pakiet albo dodatkowo bezpieczny powrot, tym bardziej w US
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2660 PostWysłany: 20 Sie 2024 15:49 

Rejestracja: 14 Wrz 2019
Posty: 150
Maciej87 napisał(a):
a czy orientuje się ktoś do jakiej wysokości nad poziomem morza działa Wojażer od PZU? w OWU nie mogę znaleźć. Jedynie, że do 5500 metrów pod warunkiem wykupienia sportów wysokiego ryzyka, natomiast bez tego pakietu infolinia nie wie ...

edit. ok. do 2500 metra, czyli słabo.


A jaki problem wykupić sporty wysokiego ryzyka? Bo rozumiem, że wtedy limitem jest te 5500 m
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2824 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 142  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group