Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1661 PostWysłany: 10 Lut 2024 11:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2017
Posty: 183
Loty: 189
Kilometry: 349 600
Zbanowany
Panie i Panowie. Jesteście infantylni, a Wasze WSZYSTKIE argumenty merytoryczne są inwalidami.

Prawda jest taka, że CPK powstanie lub nie powstanie jeśli jego powstanie lub nie powstanie przyniesie korzyść polityczną rządzącym.

Mniej ważnym argumentem są też nepotyzm, kolesiostwo, łapówkarstwo czy kumoterswo.

Nie mają natomiast jakiegokolwiek znaczenia tony towarów, pierdyliardy pasażerów, przyszłość Polski, przepełnienie Okęcia itp.

Żyjemy w demokracji, nie w merytrokracji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Tunezji 🌴☀️ All inclusive w 4* hotelu na wyspie Dżerba za 1780 PLN Urlop w Tunezji 🌴☀️ All inclusive w 4* hotelu na wyspie Dżerba za 1780 PLN
🇵🇹 Lizbońska przygoda w pigułce 🏙️ City break w stolicy Portugalii za 829 PLN ✨ 🇵🇹 Lizbońska przygoda w pigułce 🏙️ City break w stolicy Portugalii za 829 PLN ✨
 Temat postu: Re: CPK
#1662 PostWysłany: 10 Lut 2024 13:15 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
michcioj napisał(a):
QbaqBA napisał(a):
michcioj napisał(a):
wylaczylem jak uslyszalem od eksperta wilka, ze maksymalna pojemnosc warszawskich lotnisk to 29 mln paxow, tj. Okecie 22 miliony,


Kurczę, od dawna czekam na przedstawienie wyliczeń, które pozwalają podważać te liczby dla Okęcia. Ale takie realne, a nie że robimy 600 operacji A380. Nie doczekałem się, ale może Ty pomożesz?
(te 3 mln dla Modlina i 4 dla Radomia to faktycznie wartości które on podał? Może odwrotnie? Bo aktualnie realnie dla Modlina to ~4,5 mln)

chodziloby mi bardziej o calosc, jak dla mnie to wielka bzdura.


"Jak dla mnie" to faktycznie niezły argument.

michcioj napisał(a):
moze i odwrotnie, juz nie pamietam, czy 4 miliony byly dla Modlina czy Radomia, ale to i tak bzdura,


Nie, to nie bzdura a fakty (a dokładnie ~4,5 mln dla Modlina. Dla Radomia nie wiem jak tam jest z OOU. Operacyjnie to max 7 operacji/h w teorii, bo w praktyce nigdy się do tych wartości nie zbliżono)

michcioj napisał(a):
przepustowosc moze byc duzo duzo wieksza, wystarczy zmienic ilosc slotow w Modlinie i Radomiu i juz sie Okecie odkorkuje.


I jak się robi to "wystarczy zmienić"? Tak samo jak Twoim zdaniem:

michcioj napisał(a):
przy wywaleniu tanich linii i czarterow z Okecia masz juz duzo miejsca dla Lotu i linii tradycyjnych.


?
Bo tego akurat się nie da zrobić.

michcioj napisał(a):
co do samej pojemnosci Okecia to wydaje sie to byc wyssane z palucha, nigdy nie podal jak on to wogole wyliczyl ?

ja jakos nie moge sie doczekac tych wyliczen mowiace ze max to 22 miliony. pomozesz ?


Ja akurat w tym wątku pisałem nie raz konkretnie jaki jest problem z Okęciem, gdzie jest granica i dlaczego. Nie planuję się powtarzać, bo jak widać wszyscy i tak przechodzą nad tym bez refleksji skupiając się na politycznych wysrywach z X, YT, czy innych populizmach. Wierzę że jeśli będziesz chciał pogłębić swoje zapatrywania dalej niż "wydaje się być", to znajdziesz.

michcioj napisał(a):
takie same lotnisko z HGK (z takim samym ukladem pasow startowych) obsluguje rocznie 35 milonow pasazerow.
czyli teoretycznie Okecie przy ograniczeniach nocnych i lataniu przez 18 godzin powinno byc w stanie obslugiwac okolo 25/26 mln
paxow rocznie.


Tak, 25/26 mln pewnie się uda. Nie rozwiąże to systemowo problemu, co najwyżej odroczy go w czasie. To działanie które i tak musi zostać podjęte ze względu na głębokość dupy w jakiej EPWA jest aktualnie.

michcioj napisał(a):
co do jest opcja budowy drugiego pasa i schowania obwodnicy w tunel. technicznie do zrobienia.


To nie jest realna opcja i nikt już jej nie bierze serio pod uwagę. Było to wielokrotnie omawiane i analizowane.

pabien napisał(a):
"Z tego na lotnisko Warszawa-Okęcie (zapchane po kokardę z niewielkimi możliwościami rozbudowy)"

Reszty chyba już nie ma co czytać


Oho.......

hiszpan napisał(a):
Wg autora (i chyba większości z nas) sam sens bardziej przepustowego portu się broni ale już pozostałe komponenty nie.


Tu akurat wchodzimy w dość intrygujący wątek finansowania, dotychczasowego wykorzystania środków unijnych na modernizację kolei przez PL, terminów na to, kiedy się kończą albo czy może już się skończyły i tego jak w tym wszystkim umiejscowić komponent kolejowy CPK. Ale to już w ogóle inna inszość i nie dziwi mnie, że nie ma o tym praktycznie publicznych wypowiedzi

zywiec2018 napisał(a):
Panie i Panowie. Jesteście infantylni, a Wasze WSZYSTKIE argumenty merytoryczne są inwalidami.

Prawda jest taka, że CPK powstanie lub nie powstanie jeśli jego powstanie lub nie powstanie przyniesie korzyść polityczną rządzącym.


A to akurat najsmutniejsza, ale najbliższa prawdy konkluzja.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1663 PostWysłany: 10 Lut 2024 13:29 

Pamiętacie te wizki zapierające dech w piersiach? Te od Fostera, za które każdy by się zabić dał i które napawały dumą wszystkich Polaków, bo Niemce takich wizek nie mają? Foster miał do listopada 2023 dostarczyć projekt. Nie dostarczył. Ciekawe dlaczego. Nie skusił się nawet na 800 mln PLN, które na niego czekały.

A prawomocnej decyzji środowiskowej nadal nie ma, wbrew temu, co nas Horała karmił. Odwołań jest po prostu tak dużo, że nadal są rozpatrywane.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1664 PostWysłany: 11 Lut 2024 00:33 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5488
srebrny
takie tam podsumowanie, ze tak powiem, na zasadzie, zostawmy power pointa i gadanine tylko skupmy sie na excelu (zrodlo: linkedin.com)

Jedno sprostowanie. "Komponent kolejowy" został “porwany” z PLK, spółki odpowiedzialnej za infrastrukturę kolejową. Szybkie koleje czyli KDP w Polsce mają sens, więc oddajmy kolej kolejarzom, zamiast tworzyć dwie konkurencyjne spółki.

Teraz koszty - Budowa 1 km trasy KDP - ok 60 mln PLN (ceny 2022r). Budowa 2,5 tys km - 150 mld PLN.

Pendolino - ok 90 mln PLN (2014). CPK chce kupić 100 pociągów, by je leasingować - 9 mld PLN. Chce być konkurencją dla PKP IC? Czy PKP IC ma takie środki aby utrzymać swą pozycję na torach?

CPK mówi - między Warszawą i Łodzią będzie 400 pociągów dziennie. Ekspres CPK będzie odjeżdżał z Warszawy Centralnej co 5 minut? Przy obecnej przepustowości tego dworca? To dowcip.

CPK mówi - LOT będzie miał 40% ruchu na CPK, jak na Okęciu. W 2022 Chopina obsłużył 14,4 mln paxów. Może do 20 mln. Jeśli CPK będzie miał na początku przepustowość 40 mln, a dojdzie do 100 mln, to aby mieć 40% ruchu, LOT potrzebuje 2 razy więcej samolotów. B 787 Dreamliner (loty interkontynentalne) to 250 mln USD. Czyli 17 mld USD - 70 mld PLN. Leasing też kosztuje. Czy LOT ma srodki i plan nowej siatki? Bo jeśli nie jest gotowy, to budujemy CPK dla Lufthansy, która już ma 700 samolotów i będzie zachwycona wożąc pasażerów i cargo do Baranowa. A podatki zostaną w Berlinie.

CPK wycenia budowę lotniska na 65 mld PLN. Modernizacja Berlina kosztowała 32 mld PLN przy przepustowości 40 mln paxów. T5 Heathrow budowano 20 lat - koszt 20 mld PLN. Obliczony na 72 mln pasażerów . Hiszpanie utopili miliardy w lotnisko El Alamo, które stoi puste. Teraz rozbudują stare lotnisko Madrid-Barajas za 2,5 mld EUR.

Rachunek - trasy KDP - 150 mld PLN, pociągi - 9 mld PLN, lotnisko - 65 mld PLN, samoloty - 70 mld PLN lub mnie bo leasing, razem - 294 mld PLN, plus 15% na inne koszty plus inflację w trakcie budowy - więc całość to 340 mld PLN. Bez przekroczenia budżetu trzy razy jak w Berlinie. Albo przy polskich stadionach i autostradach.

Ile Unia dołoży do KDP? CPK dostał na razie 25 mln EUR. To mało. Czy EIB dofinansuje CPK? Kto sfinansuje LOTowi leasing? Dużo pytań.

podusmowanie - te CPK sie zwyczajnie nie spina.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1665 PostWysłany: 11 Lut 2024 20:24 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2470
HON fly4free
Chyba tego tu jeszcze nie było, więc wklejam, do obejrzenia:



P.S. z pewnym rozbawieniem czytam, że nawet Tusk, który "zna się na temacie" jak przysłowiowy Kowalski, który chce mieć lotnisko blisko domu (i to jedyny argument, jaki ma), zaczyna kwękać, że CPK powstanie, ale oczywiście "każda złotówka będzie dokładnie policzona"...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1666 PostWysłany: 11 Lut 2024 21:11 

Bo oczywiście oczekiwanie, że każda złotówka społeczeństwa zostanie rozliczona, to kwękanie. Niech se tam Niemce liczą każdy grosz, my Polacy umiemy kraść i marnować miliony!

michcioj napisał(a):

Ile Unia dołoży do KDP?


Tu mała podpowiedź:

Cytuj:
6. Co z dotacjami Unii Europejskiej dla CPK?

Niektórzy posłowie PiS i Lewicy niepokoili się, że nowy rząd zmarnował szansę na pozyskanie funduszy Unii Europejskiej z programu CEF na budowę kolei dużych prędkości między Warszawą a Łodzią. Maciej Lasek informował, że spółka CPK złożyła dwa wnioski dotyczące dofinansowania budowy tunelu KDP pod Łodzią (między Dworcem Fabrycznym a przystankiem Retkinia) i na projekt KDP Sieradz - Pleszew - Poznań.

Stwierdził, że projekty o dofinansowanie budowy KDP między Warszawą a Łodzią "nie uzyskały dojrzałości". Co to znaczy? Z raportów wynika, że na trzy dni przed terminem naboru wniosków brakowało opinii Centrum Unijnych Projektów Transportowych w sprawie analizy kosztów i korzyści oraz kwestii środowiskowych. Pięć dni przed terminem przedstawiciele spółki CPK nie byli w stanie przedstawić niezbędnych uzgodnień, np. z innymi zarządcami infrastruktury czy organami administracji. Nie potrafili też uzasadnić skrócenia harmonogramu robót w węźle CPK z 2030 na 2028 r., co zakładali. - Nie dało się tego poprawić, bo było już za późno. Tak to wyglądało w czasach naszych poprzedników - ocenił Maciej Lasek.

Według niego wpłynęło w sumie 408 wniosków (z Polski ok. 25) na łączną kwotę 22 mld euro z unijnego programu CEF, a jego budżet wynosi 7 mld euro. Maciej Lasek zapewniał, że kiedy wnioski o dofinansowanie szybkiej kolei zostaną dobrze przygotowane, rząd wróci do starań o ich dofinansowanie w następnych odsłonach naboru do programu CEF. - Bardzo ważne jest przygotowanie realnego harmonogramu. W innym przypadku wykonawcy oczekują więcej pieniędzy i robi się podwójnie drogo - mówił pełnomocnik rządu.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,30681874,siedem-rzeczy-ktore-wiemy-o-cpk-po-debacie-w-sejmie-minister.html


Słowem: jeśli projekty będą dobrze przygotowane to Unia na KDP środki da, a nie dała do tej pory, bo amatorzy i partacze pisowscy potrafili tylko w jutubach siedzieć i de facto g.no ich obchodził CPK jako projekt lotniska. Dla PiS CPK to była pralnia brudnych pieniędzy i skarbonka.

A, i jeszcze ta wiadomość: wniosek o lokalizację został cofnięty, bo, powtarzam po raz kolejny, amatorzy i partacze pisowscy nie potrafili go przygotować. A tak się Horała chwalił w kampanii, że teraz to już tylko roboty, bo wniosek lokalizacyjny czeka tylko na podpis.
Góra
 PM off
michcioj lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1667 PostWysłany: 11 Lut 2024 21:40 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 555
Loty: 55
Kilometry: 120 474
niebieski
michcioj napisał(a):
Ile Unia dołoży do KDP?

Sumaryczna kwota przyznanych dotychczas dotacji UE to 868,7 mln zł.
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1668 PostWysłany: 18 Lut 2024 19:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
https://twitter.com/KamilSzymanczak/sta ... 1578773550

Załączniki:
x.png
x.png [ 22.72 KiB | Obejrzany 1623 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1669 PostWysłany: 18 Lut 2024 23:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 2195
Loty: 343
Kilometry: 587 022
niebieski
Nachalne reklamy "takdlaCPK" pojawiały się jeszcze na jednym Instagramowym profilu być może też powiązanym z tym artykułem ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1670 PostWysłany: 18 Lut 2024 23:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
Może z tym, a może z innej puli :)
Na X (dawnym Twitterze) widać, że masę trolli procepekowskich pouruchamiali, nadlatują falami na różne wątki dotyczące CPK.
Góra
 Profil Relacje PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1671 PostWysłany: 19 Lut 2024 09:37 

To oni takdlaCPK za pieniądze, a nie z wiary w słuszność sprawy? No nie może być! :lol:

BTW: tak jak wcześniej pisałem - czekam jeszcze na te grubsze nazwiska. ;)
Góra
 PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1672 PostWysłany: 20 Lut 2024 00:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Cytuj:
żeby broń Boże nie zaczęli się w firmie kręcić jacyś dyletanci


Oby więc nie wrócił :mrgreen:

https://www.fly4free.pl/wilk-lot-moze-b ... t-jak-klm/
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1673 PostWysłany: 20 Lut 2024 09:07 

Dlaczego Wilk wyłazi teraz z każdej lodówki? Bo im więcej czarnego luda mówi: "O! To ten od CPK", tym mniej mówi: "O! To ten od przekrętów w Locie". ;)
Góra
 PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1674 PostWysłany: 22 Lut 2024 23:23 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Jakość nikt nie wspomniał o liście otwartym dotyczącym CPK a podpisanym przez grupę specjalistów z różnych dziedzin gospodarki. Moim zdaniem ciekawe, ogólne spojrzenie zwracające uwagę na aspekty pomijanie i naciągane w "analizach" powstałych na koszt CPK, przede wszystkim w kwestiach rentowności tego przedsięwzięcia. W sumie od tego warto zacząć. Tekst tego listu
https://www.rynek-lotniczy.pl/file/list ... 100081.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1675 PostWysłany: 23 Lut 2024 01:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
Anonymous napisał(a):
Dlaczego Wilk wyłazi teraz z każdej lodówki? Bo im więcej czarnego luda mówi: "O! To ten od CPK", tym mniej mówi: "O! To ten od przekrętów w Locie". ;)
W sensie, ze to za jego i Mikosza czasow wiekszosc zalog zostala przeniesiona na smieciowki (za co lotowscy zwiazkowcy - jak widac w postach powyzej - maja do niego uraz do dzis, co zrozumiałe, choc w sumie dla LOTu przynioslo to oszczednosci w czasach restrukturyzacji), czy cos chodzi o jakies jeszcze inne "przekrety"?


j_a napisał(a):
Jakość nikt nie wspomniał o liście otwartym dotyczącym CPK a podpisanym przez grupę specjalistów z różnych dziedzin gospodarki. Moim zdaniem ciekawe, ogólne spojrzenie zwracające uwagę na aspekty pomijanie i naciągane w "analizach" powstałych na koszt CPK
Specjalisci z Markiem Serafinem na czele? Tym, ktory od kilkunastu lat powtarza ze z nowym lotniskiem nie trzeba sie spieszyc, tylko na spokojnie analizowac, samemu podsuwajac coraz to czarniejsze prognozy dla LOTu (choc jego osobiste przejscia z ta firma jako pracodawca tez troche wyjasniaja sceptycyzm ;) )? Poczytajcie sobie jego znana juz chyba Analize Rynkowa nt CPK z koncowki 2019, wiec nie taka stara, gdzie przewidywal chocby na przyklad:
Kod:
"Jest wiele argumentów przemawiających za tym, że oferty tanich linii na trasach interkontynentalnych będą rozwijały się w bardzo szybkim tempie. Naszym zdaniem wystarczy popatrzeć na reakcję globalnych grup europejskich (...) Utworzyły już własne tanie linie interkontynentalne i rozwijają ich zdolności przewozowe w bardzo szybkim tempie."
Od tamtego czasu wspomniany przez niego Level zwinal siatke i lata tylko z Barcelony, a Norwegian w ogole odpuscil longhaul.
Kod:
Dla PLL LOT, z kilku istotnych powodów można, w wariancie bardzo optymistycznym, podnieść ten indeks o kilka punktów procentowych do 8,0%. Oznacza to w roku 2029 ruch międzynarodowy LOT-u z/do Warszawy na poziomie 13,4mln. Razem z ruchem krajowym wyniósłby on 14mln
Cale szczescie, ze po drodze byl covid bo chociaz troche rozjazd danych mu sie zmniejszyl: w 2024 r. LOT bedzie mial ok 11 mln pasazerow, a Okecie pewnie dobije do blisko 20 mln (vs prognozowane przez Serafina na 2029: 19 mln w scenariuszu optymistycznym, 16.5 mln w "wariancie realnym")...

Wiec bardziej niz jako ciekawe, obiektywne zdanie "ekspertow" w dyskusji, ja bym traktowal ten list jako glos z drugiej strony barykady, od przeciwnikow CPK, z argumentami pod z gora zalozona teze...
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Gregggor 23 Lut 2024 05:00, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1676 PostWysłany: 23 Lut 2024 02:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
chyba cos tam wiecej,ale raczej jak nie bylo sie IN to ciezko sie domyslic,
Aczkolwiek smiesznie bo chlop gardłuje o dopłatach dla Ryana, a jakos nie wspomina, ze lot za jego czasow bral udzial w przetargach Babiegomostu pisanego wprost pod LOT.
Hipokryzja bardzo mocna.
Dzisiaj nawet Piechociński na TT mocno go tam podsumował
Wydaje mi się, ale moze się mylę, że już nie duzo brakuje, zeby przesolil zwierzyne
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1677 PostWysłany: 23 Lut 2024 08:05 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
@Gregggor Widać że nawet nie przeczytałeś tego dokumentu, koncentrując się na jednym nazwisku. O czym tu dyskutować.

Ps. Prognozy sprzed covid mają dziś mniejszą wartość niż koszt papieru i oprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: CPK
#1678 PostWysłany: 23 Lut 2024 08:52 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 453
niebieski
Anonymous napisał(a):
To oni takdlaCPK za pieniądze, a nie z wiary w słuszność sprawy? No nie może być! :lol:

BTW: tak jak wcześniej pisałem - czekam jeszcze na te grubsze nazwiska. ;)
No i jest. Nie znam typa ale z tego co się wokół niego, tzn. wokół kasy którą wziął od peowców dzieje, wynika że to grubsze nazwisko.
A przysłowie, że każdy sądzi podług siebie nigdy mnie zawiodło.
Image
Image
_________________
Patron Radio WNET
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1679 PostWysłany: 23 Lut 2024 09:11 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Moim zdaniem to najcelniejsze podsumowanie kwestii "typa", które grzeje teraz określone środowisko
https://twitter.com/BMikolajewska/statu ... 2484257944
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1680 PostWysłany: 23 Lut 2024 09:58 

Nie mam konta na tt, ale znam sprawę gościa - generalnie pisiackie środowisko oburzające się z powodu mowy nienawiści i płacenia z budżetu komukolwiek, to high level hipokryzji i żenady. I swoją drogą - po co o tym pisać tutaj? Co to ma do CPK? Celebryci Stanowski i Wilk też gadają o CPK, bo dziś każdy gada o CPK, ale - tak jak się Michzaka pytałem - co to ma do CPK?

j_a napisał(a):
Jakość nikt nie wspomniał o liście otwartym dotyczącym CPK a podpisanym przez grupę specjalistów z różnych dziedzin gospodarki. Moim zdaniem ciekawe, ogólne spojrzenie zwracające uwagę na aspekty pomijanie i naciągane w "analizach" powstałych na koszt CPK, przede wszystkim w kwestiach rentowności tego przedsięwzięcia. W sumie od tego warto zacząć. Tekst tego listu
https://www.rynek-lotniczy.pl/file/list ... 100081.pdf


Właśnie najgorsze jest to, że pisactwo i ciemny lud pisowski narzucili narrację podziału, który nie istnieje - jeśli nie jesteś za pisowskim CPK Horały, to w ogóle nie jesteś za CPK w szczególności, i rozwojem Polski w ogólności. A to zupełnie nie tak. Ludzie rozumni chcą tylko i aż, żeby ewentualna decyzja o budowie CPK (i rozbudowie floty LOTu) była:
a) transparentna,
b) poparta rzetelnymi analizami,
c) osadzona w realiach rynkowych.

BTW: paradoksalnie jeśli ktoś naprawdę jest za CPK, to powinien bardzo mocno teraz popierać audyt i działania rządu Tuska, bo de facto budowa CPK będzie wtedy możliwa. Horała żadnego CPK nie budował i budować nie chciał. CPK służyło PiSowi za narrację wstajemozkolanową dla ciemnego luda i jako kolejną metodę wyprowadzania państwowych pieniędzy z budżetu do partyjnych kieszeni. Horała doskonale wiedział, że żadnego CPK nie buduje i się nawet nie starał pozorować działań. Prezes może nie miał tego świadomości, bo on generalnie nie ma w ogóle świadomości co się dzieje poza jego bliźniakiem, ale Horała to doskonale wiedział, że bierze pensję za nic.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
le_szek uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Grzegorz40 oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group