Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 114  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: CPK
#1681 PostWysłany: 23 Lut 2024 11:11 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
j_a napisał(a):
Jakość nikt nie wspomniał o liście otwartym dotyczącym CPK a podpisanym przez grupę specjalistów z różnych dziedzin gospodarki. Moim zdaniem ciekawe, ogólne spojrzenie zwracające uwagę na aspekty pomijanie i naciągane w "analizach" powstałych na koszt CPK, przede wszystkim w kwestiach rentowności tego przedsięwzięcia. W sumie od tego warto zacząć. Tekst tego listu
https://www.rynek-lotniczy.pl/file/list ... 100081.pdf


Ta grupa specjalistów ma coś wspólnego w swojej fachowości z budową lotnisk? Pan Brychczynski ("ekspert lotniczy" :lol: )? Pan Serafin (spektakularny "sukces" fachowca jako prezesa LOT. Do pełni tego sukcesu zabrało niewiele, już prawie udało się że upadł...)? Ale nie ma co drążyć wątku, bo w sumie od tego rodzaju projektów infrastrukturalnych w tej branży ekspertów w naszym kraju zwyczajnie nie ma i do każdego będzie się można jakoś przyczepić. Ale tu akurat smutne jest to:

eksperci_gazety_prawnej napisał(a):
Planując CPK nie tylko nie sprawdzono takich możliwości, ale blokowano rozwój zarówno portu Chopina, jak i w Modlinie. Łączna przepustowość obu tych lotnisk, po koniecznych inwestycjach, może wynieść około 40 mln pasażerów.


Każdy mający choć trochę merytorycznej wiedzy w temacie zdają sobie sprawę, że analizy były. Robione w różnych latach, przez różne podmioty. To po co takie kłamstwo? Na tym polega eksperckość? Żaden z nich nie zweryfikował, że są dokumenty o których piszą, że nie ma?
A potem piszą o 40 mln jakby to była prawda objawiona, na co akurat żadnych analiz nie ma.

Anonymous napisał(a):
BTW: paradoksalnie jeśli ktoś naprawdę jest za CPK, to powinien bardzo mocno teraz popierać audyt i działania rządu Tuska, bo de facto budowa CPK będzie wtedy możliwa. Horała żadnego CPK nie budował i budować nie chciał. CPK służyło PiSowi za narrację wstajemozkolanową dla ciemnego luda i jako kolejną metodę wyprowadzania państwowych pieniędzy z budżetu do partyjnych kieszeni. Horała doskonale wiedział, że żadnego CPK nie buduje i się nawet nie starał pozorować działań. Prezes może nie miał tego świadomości, bo on generalnie nie ma w ogóle świadomości co się dzieje poza jego bliźniakiem, ale Horała to doskonale wiedział, że bierze pensję za nic.


I jak tam ten audyt? ;)
W jakimś sensie podziwiam/szanuję za wiarę, że decyzja o tym projekcie będzie w jakimkolwiek stopniu oparta na merytorycznych, a nie politycznych przesłankach ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Egipt all inclusive 🎄🏝️ 4* resort przy plaży w Marsa Alam za 1880 PLN Egipt all inclusive 🎄🏝️ 4* resort przy plaży w Marsa Alam za 1880 PLN
Wycieczka na Maltę w świetnej cenie 589 PLN ⚡ Loty + ⭐⭐⭐⭐ hotel spa z widokiem na morze 🌊😍 Wycieczka na Maltę w świetnej cenie 589 PLN ⚡ Loty + ⭐⭐⭐⭐ hotel spa z widokiem na morze 🌊😍
 Temat postu: Re: CPK
#1682 PostWysłany: 23 Lut 2024 13:19 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Cytuj:
Ta grupa specjalistów ma coś wspólnego w swojej fachowości z budową lotnisk?


Najkrócej, tak, ma wiele do powiedzenia w temacie projektu infrastrukturalnego pt. CPK. Z pewnością dużo więcej niż opłaceni youtuberzy lub pracownicy LOT i CPK. Zachęcam do przeczytania.

Pod listem oprócz Marka Serafina podpisy złożyli (podajemy też dziedziny, w których się specjalizują): dr Sławomir Dudek (finanse publiczne), dr hab. Jakub Kociubiński, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego (regulacje dotyczące konkurencji i pomocy publicznej transporcie lotniczym), dr hab. Adriana Łukaszewicz, prof. Akademii Adama Koźmińskiego (geopolityczne i ekonomiczne aspekty globalnego systemu transportowego), prof. dr hab. Elżbieta Marciszewska (lotnicze systemy transportowe i rynek lotniczy), prof. dr hab. Danuta Rucińska (lotnicze systemy transportowe i rynek lotniczy), prof. dr hab. Andrzej Ruciński (lotnicze systemy transportowe i rynek lotniczy), prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski (lotnicze systemy transportowe i rynek lotniczy), prof. Paweł Wojciechowski (ekonomista, finansista; duże projekty infrastruktury transportowej), Grzegorz Brychczyński (inżynier, ekspert lotniczy).
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1683 PostWysłany: 23 Lut 2024 13:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2010
srebrny
j_a napisał(a):
@Gregggor Widać że nawet nie przeczytałeś tego dokumentu, koncentrując się na jednym nazwisku. O czym tu dyskutować.
Ps. Prognozy sprzed covid mają dziś mniejszą wartość niż koszt papieru i oprawy.

Wrecz przeciwnie, przeczytalem bardzo dokladnie, ten list i jego analize sprzed nieco ponad 4 lat trudno nie zauwazyc, ze i jedno i drugie napisane jest tym samym stylem, pewnie przez ta sama osobe... Tylko dziwne, ze ta "grupa specjalistów" sie pod tym podpisala? To prawda, prognozy sprzed covidu sa malo warte teraz. Ale jesli ktos przed covidem prognozowal jakies liczby, ktore mimo covidowego spowolnienia juz dzis sa wyzsze (WAW juz ma wiecej pax niz Serafin szacowal na 2029 r), to nie swiadczy dobrze o umiejetnosciach prognozowania. A on niezmiennie pisze, ze wzrosty paxow w WAW+WMI o +5% co roku (bo tyle potrzeba zeby dojsc do 39m w 2035) sa nierealne.

Gregggor napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Dlaczego Wilk wyłazi teraz z każdej lodówki? Bo im więcej czarnego luda mówi: "O! To ten od CPK", tym mniej mówi: "O! To ten od przekrętów w Locie". ;)

W sensie, ze to za jego i Mikosza czasow wiekszosc zalog zostala przeniesiona na smieciowki (za co lotowscy zwiazkowcy - jak widac w postach powyzej - maja do niego uraz do dzis, co zrozumiałe, choc w sumie dla LOTu przynioslo to oszczednosci w czasach restrukturyzacji), czy cos chodzi o jakies jeszcze inne "przekrety"?

@warsawreceiver dasz znac, jakie to przekrety robil Wilk w Locie? Czy tylko tak sobie napisales? ;)
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Gregggor, 23 Lut 2024 14:27, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1684 PostWysłany: 23 Lut 2024 14:25 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Napisz co masz na myśli bo to nie brzmi logicznie "przeczytalem bardzo dokladnie, ten list i jego analize sprzed nieco ponad 4 lat trudno nie zauwazyc, ze i jedno i drugie napisane jest tym samym stylem". Co ma styl (wedle twojej opinii) do meritum?

Doczytałeś skąd się biorą te liczby dziś, o strukturze ruchu lotniczego i tanich liniach?

Chętnie bym poczytał, co może być błędem w tej analizie (będącej raczej wstępem do dyskusji), ale na razie "argumenty" krążę gdzieś wokół, najdelikatniej pisząc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1685 PostWysłany: 23 Lut 2024 15:02 

j_a napisał(a):
Cytuj:
Ta grupa specjalistów ma coś wspólnego w swojej fachowości z budową lotnisk?


Najkrócej, tak, ma wiele do powiedzenia w temacie projektu infrastrukturalnego pt. CPK. Z pewnością dużo więcej niż opłaceni youtuberzy lub pracownicy LOT i CPK. Zachęcam do przeczytania.

Pod listem oprócz Marka Serafina podpisy złożyli (podajemy też dziedziny, w których się specjalizują): dr Sławomir Dudek (finanse publiczne), dr hab. Jakub Kociubiński, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego (regulacje dotyczące konkurencji i pomocy publicznej transporcie lotniczym), dr hab. Adriana Łukaszewicz, prof. Akademii Adama Koźmińskiego (geopolityczne i ekonomiczne aspekty globalnego systemu transportowego), prof. dr hab. Elżbieta Marciszewska (lotnicze systemy transportowe i rynek lotniczy), prof. dr hab. Danuta Rucińska (lotnicze systemy transportowe i rynek lotniczy), prof. dr hab. Andrzej Ruciński (lotnicze systemy transportowe i rynek lotniczy), prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski (lotnicze systemy transportowe i rynek lotniczy), prof. Paweł Wojciechowski (ekonomista, finansista; duże projekty infrastruktury transportowej), Grzegorz Brychczyński (inżynier, ekspert lotniczy).


Dowcip mi się przypomniał:

Pani do Jasia:
- Jasiu znasz Mickiewicza, Sienkiewicza i Makuszyńskiego?
- A czy pani zna Łysego, Grubego lub Zenka?
- Nie...
- To co mnie pani straszy swoją bandą?!
Góra
 PM off
j_a lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1686 PostWysłany: 23 Lut 2024 15:34 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
Anonymous napisał(a):

Właśnie najgorsze jest to, że pisactwo i ciemny lud pisowski narzucili narrację podziału, który nie istnieje - jeśli nie jesteś za pisowskim CPK Horały, to w ogóle nie jesteś za CPK w szczególności, i rozwojem Polski w ogólności. A to zupełnie nie tak. Ludzie rozumni chcą tylko i aż, żeby ewentualna decyzja o budowie CPK (i rozbudowie floty LOTu) była:
a) transparentna,
b) poparta rzetelnymi analizami,
c) osadzona w realiach


A ty oczywiście o jednej stronie pisząc "pisactwo", "ciemny lud pisowski" itp., a o drugiej stronie "ludzie rozumni" to nic, a nic nikogo nie dzielisz?

Mnie jeszcze cały czas zastanawia jak trzeba być głupim i naiwnym by wierzyć, że akurat rząd Tuska będzie tym eksperckim i będą tam podejmowane opinie na podstawie jakiś eksperckich analiz?

No chyba, że za tych ekspertów dalej bierzemy ludzi pokroju np. Balcerowicza, którzy od 30 lat mają w zasadzie same nietrafione prognozy, ale z jakichś dziwnych przyczyn, ktoś się ciągle chce w Polsce powoływać na ich opinie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1687 PostWysłany: 23 Lut 2024 16:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 1023
srebrny
@Polbos ,

Cytuj:
Mnie jeszcze cały czas zastanawia jak trzeba być głupim i naiwnym by wierzyć, że akurat rząd Tuska będzie tym eksperckim i będą tam podejmowane opinie na podstawie jakiś eksperckich analiz?


Jakichś analiz. Muszę jednak przyznać, że takie szanse są mimo wszystko trochę większe niż w przypadku poprzedniego rządu, który kierował się sondażami, a nie analizami (np. populistyczna decyzja dotycząca wieku emerytalnego). Choć sondaż to też ekspercka analiza :)

Cytuj:
No chyba, że za tych ekspertów dalej bierzemy ludzi pokroju np. Balcerowicza, którzy od 30 lat mają w zasadzie same nietrafione prognozy, ale z jakichś dziwnych przyczyn, ktoś się ciągle chce w Polsce powoływać na ich opinie.


A co się nie podoba w prognozach Pana Balcerowicza, który ogarnął w ryzy cały polski system gospodarczy? Bardziej trafne były prognozy reformatorów w Rosji, którzy odpuścili sobie urealnienie oszczędności Rosjan (które były nic nie warte, bo oparte na dodruku) i co Rosja przypłaciła drugim gigantycznym kryzysem finansowym w 1999 roku? Czy może krytyka rozdmuchanych wydatków publicznych, dodruku i zadłużania się była nietrafiona i nie pozwoliłaby na uniknięcie skumulowanej inflacji w latach 2016-2023 na poziomie 40%? Może jesteś jednym z tych co się cieszą, że inflacja wynosi już "tylko 4,8%"? No głupiutki ten profesor, może i jest drożej, ale przecież gospodarka się nie rozpadła.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1688 PostWysłany: 23 Lut 2024 16:44 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 48
O planie Balcerowicza (a właściwie J. Sachsa) i tego czy to była jedyna droga nie ma sensu tu dyskutować, ale na pewno też nie było tak, że albo to, albo droga rosyjska. Ale ten człowiek od dawna gada głupoty, które nie mają jakiegokolwiek przełożenia na dzisiejszą ekonomię. Żadna jego prognoza się nie sprawdza.
A mówienie, że ta fala wysokiej inflacji wzięła się z rozdawnictwa (którego sam jestem przeciwnikiem) to są totalne brednie. Wysoka inflacja pojawiła się globalnie. Bo globalnie zakazywano ludziom pracować, przerywano łańcuchy dostaw, a dodatkowo dorzucano ludziom pieniądze.
Góra
 Profil Relacje PM off
pabien lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1689 PostWysłany: 23 Lut 2024 17:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 5509
Loty: 720
Kilometry: 996 938
platynowy
Mądre słowa. Nasza transformacja była i kosztowna i bolesna. Takich mieliśmy doradców, a nam brakowało kompetencji do nowej rzeczywistości. Wyszło nienajgorzej, ale mogło być znacznie, znacznie lepiej.

Zaniedbania w edukacji i służbie zdrowia mogą być kluczowe dla średnioterminowych perspektyw naszego państwa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1690 PostWysłany: 24 Lut 2024 01:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 948
Loty: 60
Kilometry: 76 028
niebieski
Gregggor napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Dlaczego Wilk wyłazi teraz z każdej lodówki? Bo im więcej czarnego luda mówi: "O! To ten od CPK", tym mniej mówi: "O! To ten od przekrętów w Locie". ;)
W sensie, ze to za jego i Mikosza czasow wiekszosc zalog zostala przeniesiona na smieciowki (za co lotowscy zwiazkowcy - jak widac w postach powyzej - maja do niego uraz do dzis, co zrozumiałe, choc w sumie dla LOTu przynioslo to oszczednosci w czasach restrukturyzacji), czy cos chodzi o jakies jeszcze inne "przekrety"?


Ja na przykład liczę, że się pojawią informacje na temat tego, po co (poza oczywiście płaceniem Wilkowi za 2 lata pierdzenia w stołek jako prezes) powstała spółeczka LOT Polish Airlines (później LOTAir) i co zrobiła, poza wydawaniem pieniędzy na płace i "koszty zewnętrzne".

QbaqBA napisał(a):
W jakimś sensie podziwiam/szanuję za wiarę, że decyzja o tym projekcie będzie w jakimkolwiek stopniu oparta na merytorycznych, a nie politycznych przesłankach ;)


No, jeśli decyzja byłaby oparta na merytorycznych przesłankach, byłoby to coś nowego w sprawie CPK. Bo ze strony PiS była polityka ("niech się ciemny lud ciesz, że będzie hiper-duper-mega lotnisko") i cwaniactwo ("wyrwiemy z budżetu ile się uda, zanim ktoś się zorientuje co się dzieje").
Góra
 Profil Relacje PM off
Legion1 lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1691 PostWysłany: 24 Lut 2024 07:30 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Ja nie wiem, skąd zdziwienie że tyle się obecnie mówi i pisze o CPK. Bodajże na Radzie Gabinetowej podano, że promocja CPK kosztowała 27 mln zł. Sporo kontraktów w różnych firmach podpisywały pisowskie zarządy już po przegranych wyborach, można domniemywać że spółka CPK nie była wyjątkiem. Poszła kasa niedawno, to jeszcze parę tygodni ten opłacony PR będzie realizowany. Kasa na yutuberów i opłacanych "dziennikarzy" się skończy, przestaną pisać. Proste.

Ps. Sporą część tej kwoty z dużym prawdopodobieństwem po prostu wyprowadzono ze spółki, ale pewnie i tak parę milionów jednak zapłacono paru osobom. Dlatego ten szum informacyjny szacuję tylko na parę tygodni.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1692 PostWysłany: 24 Lut 2024 10:30 

le_szek napisał(a):
Ja na przykład liczę, że się pojawią informacje na temat tego, po co (poza oczywiście płaceniem Wilkowi za 2 lata pierdzenia w stołek jako prezes) powstała spółeczka LOT Polish Airlines (później LOTAir) i co zrobiła, poza wydawaniem pieniędzy na płace i "koszty zewnętrzne".


Gość, który dziś gardłuje, że LOT może być taką potęgą, że i na Księżyc poleci, tylko go trzeba dokapitalizować, gdy był prezesem, a LOT był dokapitalizowany pod korek tak, że Unia miała zastrzeżenia, chciał wyprowadzić z LOTu wszelkie aktywa, zrobić z niego wydmuszkę i zacząć przygodę w nowej spółeczce bez zobowiązań. Ciemny lud pisowski w tym sprzeczności oczywiście nie widzi.

Na szczęście Wilk przegrzał już temat i swoją osobę.
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1693 PostWysłany: 24 Lut 2024 11:50 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2470
HON fly4free
j_a napisał(a):
Kasa na yutuberów i opłacanych "dziennikarzy" się skończy, przestaną pisać.
E tam skończy. Stery przejmą inni, np. Pablo Morales. Myślę, że wiesz o kim mowa i wiesz, że w tym przypadku finansowanie jest udowodnione...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1694 PostWysłany: 24 Lut 2024 12:25 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1432
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
j_a napisał(a):
Ja nie wiem, skąd zdziwienie że tyle się obecnie mówi i pisze o CPK. Bodajże na Radzie Gabinetowej podano, że promocja CPK kosztowała 27 mln zł. Sporo kontraktów w różnych firmach podpisywały pisowskie zarządy już po przegranych wyborach, można domniemywać że spółka CPK nie była wyjątkiem. Poszła kasa niedawno, to jeszcze parę tygodni ten opłacony PR będzie realizowany. Kasa na yutuberów i opłacanych "dziennikarzy" się skończy, przestaną pisać. Proste.

Ps. Sporą część tej kwoty z dużym prawdopodobieństwem po prostu wyprowadzono ze spółki, ale pewnie i tak parę milionów jednak zapłacono paru osobom. Dlatego ten szum informacyjny szacuję tylko na parę tygodni.



A to są dane poufne, iż nie można tych służalczych pismaków i "lobbystów" ujawnić?
Po co ta promocja czegoś, co nie istnieje?
Ja rozumiem, że taka akcja powinna mieć miejsce na etapie prac wykończeniowych, kiedy z zewnątrz byłoby już skończone ale w fazie koncepcyjnej?
Prokurator się kłania.
Nie mogę uwierzyć, że nawet na forum bezkrytycznie kilku do tej chucpy podchodzi.
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1695 PostWysłany: 24 Lut 2024 13:58 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
@man4business Przeczytaj #1679, nie chcę się powtarzać.

@FUX Wychodzi, wychodzi. Popatrz na RMF i różnych "symetrystów" biorących kasę od jednej strony., żony w spółkach skarbu państwa, itp. Tylko nikt nie robi z tego festiwalu obsrywania w TVP.
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1696 PostWysłany: 24 Lut 2024 14:19 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
le_szek napisał(a):
No, jeśli decyzja byłaby oparta na merytorycznych przesłankach, byłoby to coś nowego w sprawie CPK. Bo ze strony PiS była polityka ("niech się ciemny lud ciesz, że będzie hiper-duper-mega lotnisko") i cwaniactwo ("wyrwiemy z budżetu ile się uda, zanim ktoś się zorientuje co się dzieje").


Myślę, że w sporej części tak. Natomiast brzmi jakbyś z jakichś niewyjaśnionych powodów uznawał, że "ze strony KO" będzie inaczej. Gwarantuję, że niestety nie.
W kwestii propagandy najlepszym świadectwem są chociażby publikowane "listy otwarte specjalistów". Co z tego, że zawierają kłamstwa, ale opublikowane "w tych dobrych mediach" i dużo tytułów przy nazwiskach sygnotariuszy - to znaczy że legitne, a jak się nie zgadzasz to jesteś z PiS i 5 gwiazdek dla ciebie... Światłość i ekspertyzy. Choć oślepiają trochę mniej jeśli miało się styczność z przynajmniej częścią "specjalistów".
Inna sprawa, że dla nikogo kto orientuje się jak działa polityka nie jest to chyba zaskoczenie.

le_szek napisał(a):
Ja na przykład liczę, że się pojawią informacje na temat tego, po co (poza oczywiście płaceniem Wilkowi za 2 lata pierdzenia w stołek jako prezes) powstała spółeczka LOT Polish Airlines (później LOTAir) i co zrobiła, poza wydawaniem pieniędzy na płace i "koszty zewnętrzne".


To po co powstawała było raczej oczywiste od początku gdy to się działo i obiektywnie podchodząc do sprawy ciężko mieć pretensje o takie działanie. Ale oczywiście lepiej polecieć populizmem rzuconych haseł (już abstrahując od chociaż minimum rzetelności w przedstawianiu "faktów"), w stylu:

Anonymous napisał(a):
Gość, który dziś gardłuje, że LOT może być taką potęgą, że i na Księżyc poleci, tylko go trzeba dokapitalizować, gdy był prezesem, a LOT był dokapitalizowany pod korek tak, że Unia miała zastrzeżenia, chciał wyprowadzić z LOTu wszelkie aktywa, zrobić z niego wydmuszkę i zacząć przygodę w nowej spółeczce bez zobowiązań. Ciemny lud pisowski w tym sprzeczności oczywiście nie widzi.


Rozumiem, że zwyzywanie "od ciemnego ludu pisowskiego" kogoś, kto nie zgadza się z tezą wysnutą na podstawie bajań to przykład tej merytorycznej dyskusji do której tu co chwila są nawoływania?
To może pokusisz się o komentarz działań p. Serafina jako prezesa LOT i ówczesnej strategii, wyników finansowych linii etc, w zestawieniu np. z przesłaniem cytowanego tu listu otwartego, którego jest sygnotariuszem? Jeszcze chętnie z podsumowaniem o tym jaki lud czego oczywiście nie robi.
Serio, Wilk ma swoje za uszami, ale nie tu akurat.


Ostatnio edytowany przez QbaqBA, 24 Lut 2024 16:39, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1697 PostWysłany: 24 Lut 2024 14:57 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 761
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
P. Marek Serafin jako prezes Lotu nie zrobił wg mnie nic ale z tego powodu, że nie był prezesem. O ile pamiętam, to nie był członkiem zarządu czy wiceprezesem a dyrektorem pionu czy biura i zajmował się - o ile dobrze pamiętam z dawniejszych relacji - planowaniem siatki połączeń lub też sprzedaży.
Nie bronię tego pana, nie mam pojęcia, czy można polegać na jego wiedzy i doświadczeniu i jak ocenić jego ówczesne działania i efekty pracy w Locie, ale w tej sytuacji błędne jest obarczać go całą winą za słabe wyniki finansowe Lotu czy politykę tej linii w okresie, gdy pracował w tej spółce.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1698 PostWysłany: 24 Lut 2024 15:38 

Najśmieszniejsze jest to, że Marek Serafin w tym wątku pojawiał się bardzo często. Jako autor przytaczanych artykułów, zamieszczanych na portalu pasażer.com:
https://www.pasazer.com/redakcja/11906/marek,serafin.html

No ale jeśli ktoś zainteresował się CPK od momentu, gdy Horała zaczął krzyczeć, że larum grają i wszyscy Polacy stali się specjalistami od kultu cargo, to może tego faktu nie skojarzyć...
Góra
 PM off
4 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: CPK
#1699 PostWysłany: 24 Lut 2024 17:37 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1070
niebieski
Bardzo zabawne jest to wyciąganie jednej i osoby i jakaś próba dyskredytacji, co ma jakoby czynić cały zespół lub wręcz wszystkie poglądy drugiej strony niewiarygodnymi. Ale to sport stary jak polityka. Natomiast wyciąganie np. prezesa w firmie lotniczej i uznawanie nieomylnym w skali projektu takiego jak CPK, wpływającego (w projekcie) na komunikację w połowie Polski, to jakby słuchać dowódcy kompanii w kwestii tworzenia armii broni połączonych.

Skala projektu jest taka, że nieudana inwestycja (np. wobec niedoszacowania ryzyk czy przeinwestowania) położy się cieniem na gospodarce na całe następne pokolenie. Może nie brzmi to zbyt groźnie dziś, ale pokolenie np. młodych Greków migrujących za pracą, bo obsługa długu i oszczędności zahamowały inwestycje i tworzenie nowych miejsc pracy, prędzej to zrozumie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: CPK
#1700 PostWysłany: 24 Lut 2024 19:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2036
Loty: 319
Kilometry: 620 405
niebieski
Dzisiaj pierwsze spotkanie stowarzyzenia tak dla cpk, które mocno Wilk promuje, włączam, tam 3 gadające głowy ( dwie chyba obecnie bezrobotna, jedna na uchodźstwie) Wild - Milczarski i WIlk a oglądających około 250 osób. Także chyba nie o to pan Maciej Walczył bo na TT akcja bardzo mocno trendowałą, ale po tygodniu są ważniejsze tematy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 114  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group