Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 395 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Następna
Autor Wiadomość
#181 PostWysłany: 13 Lut 2023 16:56 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7134
Loty: 569
Kilometry: 1 186 630
Wtedy była „pandemia” teraz pewnie szykują rozkład. WAW ro dla nich istotny rynek
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
Zjarany pracownik lotniskowy poważnie uszkodził Boeinga 747. Linia szacuje straty na 820 tys. zł! Zjarany pracownik lotniskowy poważnie uszkodził Boeinga 747. Linia szacuje straty na 820 tys. zł!
😍MEGA😍 Bezpośrednie loty na Sycylię za 152 PLN 🔥👏 😍MEGA😍 Bezpośrednie loty na Sycylię za 152 PLN 🔥👏
#182 PostWysłany: 13 Lut 2023 17:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 507
niebieski
Tych lotów nie ma tylko przez 6 tygodni kiedy w Skandynawii maja wakacje szkolne. Od połowy sierpnia są z powrotem w rozkładzie.
W tym samym czasie kiedy zawieszają WAW, zaczynaja lub dokładają rotacje na wakacyjnych kierunkach ze Skandynawii.
Wg mnie tych lotów do WAW nie będzie.


Pro
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#183 PostWysłany: 13 Lut 2023 20:46 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7134
Loty: 569
Kilometry: 1 186 630
Potwierdziłem z SAS i nie będzie lotów z WAW.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#184 PostWysłany: 13 Lut 2023 21:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2981
niebieski
Nie będzie, tak było też w poprzednich latach. Na WAW-OSL i WAW-CPH lata LOT (nawet Dreamlinera kiedyś widziałem na tej trasie, chyba że to był przypadkowy nie-doLOT do USA z przymusowym lądowaniem i go wsadzili na trasę, żeby na pusto nie wracał). Ba, LOT otworzył do niedawna CPH-RDO, dla bardziej wybrednych.
Ale dla chętnych bezproblemowo można złożyć CPH-GDA-WAW, z krajówką. Czasowo potrafi się ładnie spinać, i może wyjść taniej niż Pendolino.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#185 PostWysłany: 13 Lut 2023 23:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2027
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
Mam szybkie pytanko
czy jest sens jużteraz wybierac miejsca przy Longhaulu w taryfie premium economy
Na longhauli pokazuje mi mozliwosc wyboru za darmo rzędy od 20 do 27 i nie wiem czy to jest premium czy to nie jest premium?

sprawdzilem na seatguru - wiec już wiem wszystko
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#186 PostWysłany: 14 Lut 2023 12:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1382
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
1-8 masz biznes; 20-27 premium i 30-57 economy (na A350).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#187 PostWysłany: 26 Lut 2023 23:03 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
@Robaku: w premium warto wybierać od razu, bo znacznie szybciej schodzą lepsze miejsca w dwójkach, a zostają słabsze w 3-4 po środku (dotyczy to 330/350).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#188 PostWysłany: 01 Mar 2023 23:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
Kilka uwag na temat ostatnich lotów z GDN do US w SAS Plus. O dobrych taryfach cyklicznie zdarzających się na tych trasach była już mowa w innych wątkach, w tym wypadku była to tam trasa GDN-CPH-ARN-MIA; wybrana specjalnie tak, aby zmaksymalizować przy okazji mile, bo jak wiadomo SK daje w klasie A aż 150% mil w wybranych programach *A (czyli tyle, ile - nawet nie zawsze z resztą - taryfy C w innych liniach); do tego w części FFP krótkie odcinki mają flat stawkę np. min. 750 czy 800 mil za segment.

Przelot w SK Plus, poza osobną kabiną na longach, daje szereg przywilejów typowych dla *G czyli priorytetową odprawę, boarding, bagaż rejestrowany, dwa bagaże podręczne i co ważne dla osób bez statusu - wstęp do poczekalni własnych SK.

Odprawa on-line do US jest możliwa w przypadku esty; osoby z wizami muszą podejść do tradycyjnego stanowiska po BP (konieczna weryfikacja dokumentów przez agenta).

Odcinek GDN-CPH króciutki, w SAS Plus nie ma żadnego extra serwisu, więc można dostać kawę albo herbatę. Na tej trasie widać sporo elementu nazwijmy to "robotniczego", co niestety przekłada się na ilość ku**w lecących na lotnisku i w trakcie wchodzenia na pokład.

CPH-ARN trochę dłuższy więc na porannym locie podawane jest śniadanie w pudełkach (widoczne na zdjęciu); na plus dobór w miarę zdrowych i typowo skandynawskich produktów zamiast jakiś croissantów itp. Można także zamówić coś z przekąsek z menu pokładowego (płatnego w SAS Go), ale o tej porze praktycznie nikt tego nie robi. Mimo że część SAS Plus była dość pełna, miejsce obok mnie pozostało puste (działa blokada dla *G).

ARN-MIA (330): lot od rana zapowiadał się na opóźniony o ok. 2 godziny (przyszedł sms i mail) ze względu na opóźnioną poprzednią rotację tej maszyny do US. Gdy zbliżał się już i tak przesunięty boarding okazało się, że jest dodatkowo problem z przednim podwoziem i wymagana jest wymiana opony. Na plus informacja na bieżąco co się dzieje, jakie są rokowania itd. Rozdawano też proaktywnie wodę; ewentualnie można było wrócić do saloniku, ale to spory kawałek plus konieczne przejście przez kontrolę paszportową. Ostatecznie okazało się, że samolot poleci, ale ze względu na wydłużony czas pracy załogi i przepisy konieczne jest zapewnienie jej dodatkowych miejsc do wypoczynku: wiązało się to z downgradem 4 paxów z C do Plus i kilku osób z Plus do Y. Wybrane osoby były kolejno wzywane "na rozmowę" ; z tego co widziałem wszyscy przyjmowali sytuację ze zrozumieniem (otrzymywali od razu jakaś kartę debetową jako zadośćuczynienie). Na szczęście status zasadniczo chroni przed takimi przygodami. Finalnie rejs wystartował z prawie 5 h opóźnieniem.

Fotele w SAS Plus dla mnie były wystarczająco wygodne; dość sporo odchylają się do tyłu więc można odpocząć / przespać się. Każdy dostaje materiałowy worek na buty będący zarazem mini-kosmetyczką, słuchawki, poduszkę plus spory koc i butelkę wody. W trakcie lotu podawane są dwa posiłki - pierwszy - główny - macie na zdjęciu; wybór dotyczy dania głównego (dwie opcje); generalnie jedzenie jest dość smaczne, choć posiłkowi bliżej oczywiście do standardów Y niż C; na plus wszystko ładniej podane i normalna szklanka zamiast plastiku. Do tego podawane są napoje w dowolnej ilości, także alkoholowe (lista jest w IFE). Załoga była bardzo sympatyczna i sama namawiała na wzięcie większej liczby buteleczek wina, czy dodatkowego ginu / likierów. W trakcie lotu są jakieś przekąski dostępne (nie korzystałem), przed lądowaniem standardowo drugi, mniejszy posiłek. Samolot ma dostęp do neta - dla SAS Plus jest on darmowy - ale niestety na tym locie z powodu awarii nie działał.

Ogólnie produkt całkiem w porządku, mimo pewnych mankamentów (opóźnienie, brak sprawnego neta); serwis nie na poziomie LO, ale generalnie sprawia lepsze wrażenia niż np. premium w LH czy BA. Przy dobrej cenie mogę spokojnie polecieć, IMO stosunek komfortu / korzyści milowych jest wtedy bardzo na plus. Dodatkowo duży plus za podejście SK do reklamacji 261: uznana w kilka dni po wysyłaniu maila.

Załączniki:
SAS1.jpg
SAS1.jpg [ 54.63 KiB | Obejrzany 2175 razy ]
SAS2.jpg
SAS2.jpg [ 51.32 KiB | Obejrzany 2175 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
5 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#189 PostWysłany: 02 Mar 2023 00:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2027
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
A możesz rozwinać sytuacje downgrade? Czy to było przymusowe czy też to była sytuacja szukanai chętnych na taki downgrade?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#190 PostWysłany: 02 Mar 2023 01:11 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
@robaku
Trudno mi powiedzieć, czy w pełni przymusowe - ale nie było poszukiwania chętnych. Było ogłoszenie, że muszą coś takiego zrobić i będą prosić pasażerów, których to dotyczy o podejście. Nie wiem, jakie kryteria dokładnie decydowały, bo każda linia ma swoje algorytmy. Nie wiem też czy ktoś odmówił i co się ewentualnie działo wtedy. Wydaje mi się, że nikt nie odmówił.

Z kolei w drodze powrotnej z US dostałem już przy check-inie op upa do C na TATL dla siebie i współpasażera (bez statusu) na tej samej rezerwacji. Agent podkreślił, że z uwagi na mój status, chociaż mam go nie w SK.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#191 PostWysłany: 02 Mar 2023 11:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2027
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
To ciekawe , lece z dziewczyna na SAS Plus taka samą trasą, ja mam silvera od LOTu, ona nie ma i zastanawia mnie co tam się może wydarzyć.
Przyznam szczerze ze wybrales SK wlasnie z uwagi na cene w Y+ no i teraz zastanawiam się jak to się może skonczyc, tzn. downgrade'm lub upgradem :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#192 PostWysłany: 02 Mar 2023 12:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1382
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
@Robaku pamiętaj, że masz prawo się nie zgodzić na downgrade - chociażby ze względów zdrowotnych (ja osobiście ze względów na problemy z kręgosłupem, nie dałbym rady w long haulu na siedząco). Tak samo jak masz prawo się nie zgodzić na propozycję wycofania z lotu ze względu na overbooking. Oczywiście, załoga handlingowa może w tej sytuacji bardzo naciskać, jednak w tej sytuacji możesz zażądać przebookowania na kolejny lot w takim fotelu (premium), w dodatku przy oknie + oczywiście hotel + oczywiście z racji denied boarding EU261. Nie bardzo rozumiem takiej polityki. Ludzie najczęściej kupują fotel, bo z jakichś powodów ich potrzebują. Komfortu, zdrowia, dobrego samopoczucia. Ci, którzy z lekkością akceptują takie downgrade wyglądają, jakby w ogóle im nie zależało na tym konkretnym fotelu. "A, wydam sobie 8000 na lot; polecę w C albo ewentualnie w Y, żadna różnica - jak się sytuacja ułoży tak będzie". Także wszystko zależy od akceptacji pasażera.
Góra
 Profil Relacje PM off
Robaku lubi ten post.
 
      
#193 PostWysłany: 02 Mar 2023 14:02 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
@Robaku: ja bym tego nie demonizował, to raczej rzadsze niż częstsze przypadki.
@1955845624: teoretycznie może być również "przymusowy" downgrade / odmowa wejścia - za odszkodowaniem przewidzianym w przepisach, czyli zwrot 75% ceny za ten odcinek / odszkodowanie z 261. Jak nie zgadzasz się na downgrade i lecisz innym lotem (zaoferowanym przez linie), to nie masz zarazem odmowy wejścia wtedy, bo to twoja decyzja. Natomiast w praktyce oczywiście obsługa może to rozgrywać tak, żeby wszyscy byli zadowoleni i zwykle tak jest. Ci co akceptują downgrade czasami robią to z zyskiem, zwłaszcza że w tym wypadku każdy dostawał kartę przedpłaconą podejrzewam z okrągłą sumką bo ludzie wyglądali na zadowolonych. Osobiście nie byłbym zadowolony ze spadku z Plus do Y (Y na longach to dla mnie męczarnia, której unikam jak ognia, zwłaszcza jak jest taki full lot jak tu), ale np. spokojnie mógłbym się przesiąść z C do Plusa za np. 500 czy 750 EUR na karcie + zwrot różnicy w cenie za ten segment. W SK w takim przypadku klasa rezerwacyjna (to pod kątem mil) pozostaje bez zmian, więc tu nie ma ani straty, ani konieczności potem claimowania. Co ciekawe z resztą ich taryfy C i A generalnie w wielu programach naliczają się tak samo, czyli na 150%.
Góra
 Profil Relacje PM off
mikapi22 lubi ten post.
 
      
#194 PostWysłany: 02 Mar 2023 14:46 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9862
Loty: 1080
Kilometry: 1 068 671
platynowy
@marek2011 Do jakiego programu naliczałeś mile za te loty? Może A3? Ile ich dostałeś?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#195 PostWysłany: 02 Mar 2023 14:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9620
HON fly4free
@Sudoku: TK; za całość prawie 16 k mil, przy czym powrót miałem z NYC, nie MIA. Robiąc np. MIA RT będzie więcej o niecałe 2 k mil (zachowując po dwie przesiadki, z jedną odpada 1,5 k mil). Naliczenie w A3 powinno być takie samo albo bardzo zbliżone do tego bo przeliczniki są podobne.

Jeszcze więcej można dostać w TP - 200%, ale tam wartość mil jest generalnie mniejsza, ale pod kątem statusowym może też komuś to pasować.
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
#196 PostWysłany: 21 Mar 2023 11:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1382
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
Nowa promka od SK:

Travel period Europe: 15 April 2023 – 15 December 2023
Travel period North America: 14 August 2023 – 29 February 2024
Book by: Monday 27 March
24-hour money-back guarantee on all ticket types.

https://www.flysas.com/en/low-fare-calendar/?utm_source=sfmc&utm_medium=email&utm_campaign=230321_OO_REV_PL_B_BIG
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#197 PostWysłany: 28 Mar 2023 15:42 

Rejestracja: 20 Sie 2016
Posty: 99
Loty: 1
Kilometry: 562
Czy w dla taryfy SAS Go Light da radę podróżować z plecakiem jak w tanich liniach (w sensie czy podczas boardingu czepiają się o to)? Jakie są Wasz doświadczenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#198 PostWysłany: 28 Mar 2023 16:41 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4064
platynowy
Leciałem do USA na 10 dni (5 zwiedzonych stanów) i to poza sezonem (konieczność posiadania cieplejszych ubrań) z Go Light, więc można.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#199 PostWysłany: 28 Mar 2023 16:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1382
Loty: 444
Kilometry: 478 015
niebieski
Image

Taki SMS przypominający o OLCI, więc zarazem takie restrykcje bagażowe. Nie widziałem, żeby ewidentnie stali i wyszukiwali na kim by tu dodatkowo zarobić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#200 PostWysłany: 30 Mar 2023 14:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1150
Loty: 495
Kilometry: 511 304
srebrny
Z Go Light newt SEN nie ma większego bagażu, ale nigdy nie widziałem sytuacji, w której ktokolwiek by sprawdzał jaki bagaż Ci przysługuje.
Polecam tylko nie przeginać jak w każdej życiowej sytuacji :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 395 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group