Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 320 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 08 Sty 2023 09:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
@marek2011 A możesz podpowiedzieć jak najlepiej sprawdzić liczbę wolnych miejsc?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#142 PostWysłany: 08 Sty 2023 10:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1607
platynowy
Otwórz sobie konto demo (tydzień) na Expert Flyer i tam sprawdzaj.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#143 PostWysłany: 08 Sty 2023 18:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Upgrade w SAS jest trochę drogawy, czy za gotówkę czy za punkty.
W A350 który lata z CPH, nawet z tyłu jest sensowna ilość miejsca na nogi nawet dla większych osób, a przy nieobłożonym locie nierzadko są wolne miejsca obok. Ja na CPH-SFO miałem w jedną stronę wolny cały rząd (ogólnie pustawy samolot był), a w drugą wolne środkowe miejsce (samolot prawie pełen).

Niestety mimo statusu SK*G, nie miałem żadnego wyboru 'za free' miejsc premium. Co jest ciekawe, bo (jakiś już czas temu, więc mogło się zmienić), miałem miejsca premium mając S w MM, podobnie kojarzę, że G w AirBerlin dawał mi wybór miejsc premium w AA bez dopłaty. A tutaj SAS swojemu Goldowi praktycznie nie daje żadnych przywilejów, poza samą możliwością wyboru miejsca wcześniej (no i dodatkowymi torbami).

Przy okazji - po latach 'umarły' mi słuchawki Bosego z ANC, takie douszne na kabelku, więc zgodnie z modą zakupiłem w końcu małe douszne, typu airpods. I okazało się, że.... nie mam ich jak wpiąć w ekran :D... Film musiałem więc oglądać na rozdawanych badziewnikach, z pełnym tłem samolotu. Nawet widziałem potem w BestBuy takiego dynksa, właśnie pozwalającego podłączyć słuchawki BT do małego jack'a. Ale cenę prawie 50USD uznałem za niewartą...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#144 PostWysłany: 09 Sty 2023 21:13 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@ledakar: najlepiej zgodnie z instrukcją @billabong, ale możesz też nawet łopatologicznie kontrolować dostępność na stronie SK miejsc w sprzedaży pamiętając oczywiście, że niekoniecznie odzwierciedla ona faktycznie dostępną / już sprzedaną na dany moment liczbą foteli na dany rejs; to zawsze do ostatnich chwil się zmienia.
Przy okazji pochwal się jak Ci poszło, jeśli będziesz faktycznie licytować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#145 PostWysłany: 13 Sty 2023 07:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
To tak. Założyłem konto na Expertflyer i pokazało mi cztery dostępne klasy w biznesie - C,D,J,Z. Z czego na C jest co najmniej 9 wolnych miejsc, D tak samo co najmniej 9 wolnych miejsc. Na J i Z jest zero wolnych miejsc. Zgodnie z seatguru w klasie biznes są 32 miejsca w tym samolocie. Zatem wychodziłoby, że co najmniej 18 miejsc wolnych, czyli ponad połowa pusta.

Przedział licytacji jest taki - minimum 420 euro za up z Eco do Biz na trasie CPH-SFO. Jak się da kwotę miedzy 420-500 euro to pokazuje WEAK BID, później 505 euro do 700 euro - MEDIUM BID, a od 705 euro - STRONG BID. Odstawiłem na razie 505 euro - czyli dolną granice MEDIUM BID. Jak oceniacie szanse powodzenia?

M.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#146 PostWysłany: 13 Sty 2023 09:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Szanse wprost zależą od ilości chętnych, tutaj nie wiadomo, bo klienci biznesowi potrafią kupować bilety na ostatnią chwilę (lub przebookowywać daty).
Mam paru znajomych którzy wypalają w ten sposób punkty i zazwyczaj bidują wskazane minimum, skuteczność ok 50% przypadków, ale to właśnie jakby wprost zależy od wypełnienia,
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#147 PostWysłany: 15 Sty 2023 15:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
Update - zwiększyłem do 550 euro bo miejsc trochę ubyło. Licytacja kończy się jutro. Dam znać :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Gadekk lubi ten post.
 
      
#148 PostWysłany: 17 Sty 2023 08:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
Update dla potomnych. Zwiększyłem w ostatniej chwili do 715 euro - pokazało się na zielono STRONG BIG. Mimo to przegrałem licytację. Klasa podróży nie została podniesiona. Na Expertflyer pokazuje jeszcze co najmniej 9 miejsc wolnych w klasie podróżniczej C. Zatem nie wiem kompletnie od czego zależy czy się uda, czy nie. Będę próbował jeszcze na powrocie :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#149 PostWysłany: 17 Sty 2023 21:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
pewnie trzymają kilka miejsc zawsze, na wypadek gdyby mieli jakieś spady z innych lotów, albo gośći za gotówkę w ostatniej chwili. może też być tak, że nie pokazuje precyzyjnie wolnych miejsc.
Ktoś tam u nich uznał że się nie opłaca najwyraźniej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#150 PostWysłany: 17 Sty 2023 21:50 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@ledakar: Generalnie decydują algorytmy a nie jakaś pani Ann Kristin, która kliknie enter albo nie ;-) A te z kolei opierają się na historycznych danych, prognozach, aktualnym wypełnieniu, liczbie złożonych ofert, statusach licytujących, cenie (taryfie) wyjściowego biletu itp. itd. Zawsze możesz jeszcze spytać na lotnisku przy odprawie - jeśli zostają na ostatnią chwile miejsca (które już wiadomo, że się nie sprzedadzą) linie je oferują w stałej cenie na zasadzie kto pierwszy ten lepszy.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#151 PostWysłany: 18 Sty 2023 09:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
@ledakar no właśnie z ciekawości zapytaj na lotnisku dla potomności, jak @marek2011 zaznaczył. Warto wiedzieć, w razie czego się nastawić na taką opcję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#152 PostWysłany: 18 Sty 2023 18:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
Zatem to co teraz napisze to będzie hit. Ponieważ pytałem na lotnisku i Pani mi powiedziała 11100 DKK, zatem jakieś 6700 PLN :D. Odpuściłem i pomyślałem, spytam jeszcze przy Gate. Myśle może będzie taniej. Przy Gate przed samą odprawą Pani mówi 12200 DKK zatem 7700 PLN. Balem się już pytać stewardes, czy nie powiedzą 10 000 PLN :D.

Jeszce najlepsze jest w tym to, że wszedłem do samolotu ostatni i w klasie biznes były wolne 4 miejsca. Zatem nie rozumiem, jak linia może zarobić extra kasę, to nie chce tego zarobić bo algorytm etc.

Będę jeszcze licytował powrót. Dam znać jakie efekty :D
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#153 PostWysłany: 18 Sty 2023 18:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Właśnie, to jeszcze decyduje w jakiej klasie miałeś kupioną ekomonię. Bo jeśli po taniości, to sobie zapewne doliczają wszystko po drodze. Trochę jak z darmowym upgradem to biznesu przy overbookingu. NIby status pomaga, a te kilka razy kiedy mi się trafiło (nie tylko w SAS), to jakoś przypadkiem zawsze miałem dość drogie bilety zwykłe. W SASie na krótkich trasach, gdy nie ma Biznes a jest tylko SAS PLus, nierzadko zdarza się że cena za klasę Z jest tylko ciut wyższa niż za pozostałe SAS Go, dając potencjalnie dodatkowego batonika, ale przede wszystkim zauważalnie więcej punktów niewielkim kosztem.
4 wolne miejsca w biznesie to raczej niewiele,
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#154 PostWysłany: 30 Sty 2023 09:31 

Rejestracja: 19 Lut 2013
Posty: 536
Loty: 330
Kilometry: 616 803
niebieski
Jestem po locie SASem do LAX z CPH w eco i moje wrażenia są słabe. Brak wyboru posiłku, jedna opcja czyli lazagna z mięsem. Brak bezpłatnego alko. Jedyny plus, to że zrobili podmianę z 350 na 330, który ma 2-4-2 więc dla pary jak znalazł. Jakkolwiek miejsca 55 mają mniej przestrzeni już na nogi niż wcześniejsze rzędy.
Wybrałem SAS bo miał najniższą dopłate do biletu nagrody w M&M i najlepsze godziny połączenia.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#155 PostWysłany: 30 Sty 2023 22:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
w 350 miałbyś więcej miejsca na nogi w tylnych rzędach. I chyba jest ciszej trochę. SAS ogólnie na jedzeniu oszczędza od dawna. Spełnia to jakiś minimalny standard dla niewybrednych, ale tylko tyle.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
#156 PostWysłany: 31 Sty 2023 19:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@ledakar: bo jeszcze jest coś takiego jak blokada kanibalizacji produktu; gdyby każdy z biletem w Y (nawet w najtańszych taryfach) miał pewność, że jeśli tylko zostaną jakieś wolne miejsca w C, wylicytuje/kupi je za stosunkowo (oczywiście względem cen wyjściowych) niewielką kasę, to by mniej osób chciało płacić od razu za C czy Y+. Przed tym takie algorytmy też generalnie zabezpieczają ;-) Wbrew pozorom i naszej prostej logice linii sumarycznie może się bardziej opłacać się wylecieć z pustym fotelem C niż sprzedać go za wszelką cenę za 300 czy 400 euro.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#157 PostWysłany: 31 Sty 2023 20:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
Czasy mamy takie, że każde linie lotnicze szukają wszędzie oszczędności. Ja osobiście lubię SK, bo mam tam status. Wybieram miejsce przy rezerwacji, zmieniam w każdej chwili jednym kliknięciem w apce (sprawdzając nawet tuż przed boardingiem, czy mam seatblocka). W większości mam WiFi na pokładzie (niby nic, ale z rodzinką popiszę, jakieś maile wyślę, itp.). Także, jest informacja o iluś tam procentowo większą szansą na upgrade, itp. (chociaż ja nigdy nie korzystałem z tej opcji). Co do zasady, na krótkich lotach wybieram najtańszy bilet. Na transkontynentalnych zawsze biznes (nie chodzi o samą cenę, korzyści ale o fotel ze względów po prostu zdrowotnych). Ba, nawet dzisiaj rzekoma najtańsza taryfa dla Goldów nie pozwala na zabranie małej walizki kabinowej, a do mnie SMS przychodzi o restrykcjach bagażowych: 55x40x23 / 8kg = nawet w SAS Go Light można zabrać taką walizkę (w razie czego pokazuję SMSa i w PL się nie czepiają, chociaż... albo latam z rejestrowanym i małą torebką na iPada ze sobą, albo nadal tylko z torebką, co daje 10% tego, co mogę).

Tak jak napisał @marek2011 - dla nich te kilkaset EUR to nic, mogliby dać upgrade za free. Ale chodzi o "honor" (czyt. lepiej nie dać, niż żeby się przyzwyczaili i zrodził się trend bidowania upgrade'ów).

Jedzenie - jak ja to nazywam - korytka. Sam, gdy jeszcze po EU dawali nawet na krótkich trasach, ani razu takiego obiadu nie zjadłem. Wolałem być głodny i poczekać na wylądowanie niż jeść to dziwne coś. Dlatego dla mnie to żadna strata, a i - obserwując profil klienta - dla Skandynawów także. Kto potrzebuje, wejdzie sobie do saloniku i zje (widziałem ostatnio, że do emergency exist było SAS Go Plus; a niedawno na powrocie z CPH do GDN na cały samolot grupka raptem kilku osób była w innej grupie niż "priority" = ludzie ze statusami + taryfa "premium"). Dlatego ograniczają wybór, żeby się po prostu nie marnowało.

Reasumując. Dla kogoś, kto poleci SK raz na jakiś czas, to wszystko wydaje się "magiczne" i dziwne. Jak ktoś lata z nimi często, przyzwyczaja się i widzi produkt, który na początku budzi pewne kontrowersje, ale po krótkiej chwili myśli "no tak, w sumie... czego więcej mi potrzeba? Jest absolutnie ok". SAS w myśleniu pasażera skandynawskiego to powietrzny autobus. Lecisz sobie na spotkanie biznesowe 50 minut; albo na weekend do kuzyna (w sumie nic Ci nie potrzeba poza ubraniem na zmianę w małej torbie i szczoteczką do zębów), itp. Linie koncentrujące się na super produkcie dla wymagającego pasażera, to taki Emirates. Tam latają A38, jest klasa First z szoferem z domu, itp. SAS to środek transportu, z mniejszą ceną, posiadający przy okazji produkt w postaci klasy biznes dla ludzi muszących latać do ważniejszych destynacji na świecie - i ten produkt (biznes) jest w pełni wystarczający, ale na rynku rywalizacji kabin zdecydowanie przegrywa (cóż, jak taki Duńczyk potrzebuje, może sobie polecieć w ramach interline agreement by QR i dostanie produkt bardzo premium).
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#158 PostWysłany: 31 Sty 2023 20:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Ja już kiedyś pisałem - latając regularnie SASem często świadomie 'przepłacam' (w granicach rozsądku) do Go Plus, mogąc za segment wyjąc np 3000pkt zamiast 700 czy 250. Bo za dwa takie loty mam krajówkę za free, a za 4 moge już konkretne po Europie polatać. Z racji statusu kwestia priorytetu czy dodatkowego bagażu nie ma znaczenia, a na krótkich lotach batonik są zupełnie bez znaczenia. Autobus to dobre określenie. Chociaż jak się ostatnie przeleciałem Transavią, czy Air Austran, to w SASie jest wypas ;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
      
#159 PostWysłany: 01 Lut 2023 01:23 

Rejestracja: 19 Lut 2013
Posty: 536
Loty: 330
Kilometry: 616 803
niebieski
Ja 5 czy 6 lat temu chętnie dopłacałem do SAS Plus bo dwali dużo mil do programu A3. W zwykłym eko dawno nie leciałem aż do teraz. Mając teraz bilet za mile to był jedyny sensowny wybór bo wylatując z Warszawh o 8 rao byłem w Los Angeles o 15 a dopłata do biletu to ok 220 pln czy ponad 1000 z grupy LH więc następn razem też bym wybrał SAS.
Jedna rzecz mnie tylko wkurzyła a mianowicie, brak wyboru miejsca na locie do LAX. Mam Golda ale nie w SAS. Przed checkinem wszystkie miejsca płatne. Może źle zrobioem bo odprawiłem się przez apke LOTu, która wybrała miejsca w SASie za mnie (nie było możliwości zmiany) i dodatkowo rozdzieliła mnie z żoną. Po odprawie online w apce SAS nie było możliwości już zmiany miejsc (pomogła infolinia M&M).
Może jakbym się odprawił przez apke SASa to by było inaczej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#160 PostWysłany: 01 Lut 2023 01:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Kto nie klikał SAS Plusa żeby szybkiego Golda w A3 zrobić niech pierwszy rzuci... ;-)
Z cudzymi Goldami to już mocno zależy od apki konkretnych linii. Może nie działać dla konkretnej kombinacji. Generalnie najlepiej odprawiać się w apce linii którymi lecimy. Nie wiem czy SAS widziałby twojego golda z innego programu (niby powinien). Natomiast jest spora szansa, że SAS posadziłby was razem jeśli na jednym bilecie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 320 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group