Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 213 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 06 Mar 2019 17:33 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 3118
Ważne, skąd masz informację że lot został skasowany. Otrzymałaś jakieś powiadomienie, informacje w tej sprawie, od kogo? Może być tak, że lot nadal jest, tylko na stronie linii jest niewidoczny. Często takie przypadki się zdarzały.
A co do kontaktu w tej sprawie - atakuj lastminute, aż do uzyskania satysfakcjonującej Cie opcji.
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#102 PostWysłany: 06 Mar 2019 17:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 498
Info jest od lastminute. Napisali, ze lot nr XYZ zostal anulowany i zebym kontaktowala sie bezposrednio z linia, jesli chce znalezc alternatywne polaczenie. To nieprawda, bo ani Air France ani KLM nie chca ze mna gadac.
Po rozmowie z Niemieckim Lastminute mila pani Polka potwierdzila, ze przebookowanie bedzie za darmo i cos na pewno mi znajda, ale maja na to 10 dni. Niby wszystko pieknie, tylko boje sie, ze to sciema i za 10 dni okaze sie ze musze sobie sama kupic powrot tydz przed wylotem...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#103 PostWysłany: 06 Mar 2019 17:47 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 477
niebieski
A sprawdzałaś na stronie Delty swoją rezerwację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#104 PostWysłany: 06 Mar 2019 17:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 498
No niezle, to teraz jeszcze gorzej.. :o Na str Delty widac tylko odc CDG-CUN! Co tam sie odpier...
No ciekawe co nam z tego wylotu wyjdzie...
EDIT: na Air France, KLM i Luxair (mam tez odcinek z LUX) wszytsko jest potwierdzone, poza tym nieszczesnym CUN-ATL), czyli to tylko Delta nic nie widzi.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#105 PostWysłany: 15 Mar 2019 12:28 

Rejestracja: 28 Wrz 2018
Posty: 17
Mam zaj...sty problem, który ujawniłem dzisiaj. Wszedłem dziś na swoje konto Wizz i okazało się, że mój lot lipcowy na trasie Katowice-Dubaj-Katowice został przesunięty o jeden dzień i o... jeden kontynent (!!!). Automatycznie "zaproponowano mi lot z Katowic na Cypr (!!!) i z powrotem. Wszedłem więc na "wyszukiwarkę połączeń" i okazało się, że ostatnie loty na które można nabyć bilety są na pierwszą połowę czerwca. Skontaktowałem się z biurem obsługi i dowiedziałem się jedynie, że... pani nie ma pojęcia o co chodzi i poradziła napisać skargę. Wiem, że mogę odzyskać 100% zapłaconej kwoty i kupić lot w innej linii, jednak... bilety kupowałem jesienią 2018 i ceny były niezłe np we Flydubai, ale w Wizz były rewelacyjne. Teraz te we Flydubai są "normalne", a tym samym musiałbym dopłacić około 1500zł, co oczywiście mi się nie uśmiecha. Do Emirates też trzeba by dorzucić 3500zł. Czy ktoś (w oczekiwaniu na odpowiedź z Wizz) jest w stanie coś poradzić? Jak zachować się w kontaktach z Wizz? do wylotu jeszcze daleko, więc na odszkodowanie, które pozwoliłoby mi na zakup biletów choćby w Emirates) nie mam co liczyć. Sądzę, że gdyby to była "normalna" linia, to sami kupiliby mi bilety na inną linię.
Góra
 Relacje PM off  
 
#106 PostWysłany: 15 Mar 2019 12:33 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 13438
Loty: 345
Kilometry: 447 154
Teoretycznie (i geograficznie), Cypr podlega pod Azję.
_________________
Podróże małe i duże! -> www.lata.my
Góra
 Relacje PM off  
 
#107 PostWysłany: 15 Mar 2019 12:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13036
HON fly4free
Na logikę powinni zmienić na Budapeszt - Dubaj - Budapeszt, ale logika nie idzie w parze z rozumem w Wizz Hungary (zapewne Budapeszt nie jest dla Katowic lotniskiem alternatywnym)

Ale jak taka ewentualność ci pasuje, pisz skargę przez ich formularz pisząc w treści co tu zamieściłeś
Góra
 Relacje PM off  
 
#108 PostWysłany: 15 Mar 2019 12:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 603
srebrny
@Piotr75 lipiec w Dubaju? ;-) w sumie powinieneś podziękować Wizairrowi ;-)
Ale fakt, wygląda, że zrezygnowali z lotów w tych najgorętszych miesiącach.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#109 PostWysłany: 15 Mar 2019 20:41 

Rejestracja: 28 Wrz 2018
Posty: 17
Faktycznie. Zlikwidowali loty na okres letni. Rozumiem, że im się nie opłaca, ale widać, że w du.ie mają klienta. 1. Okazuje się, że aby zwrócili mi pieniądze, muszę zapoznać się z treścią punktu nr 3 maila, którym poinformowano mnie o anulowaniu lotu. Tyle, że ja takowej wiadomości nie otrzymałem. 2. Zanim całkowicie zlikwidowano lot, zmieniano jego termin dwukrotnie, co powodowało konieczność Zmiany terminu w hotelu. Raz udało się gratis. Za drugim razem... 1000zł. 3.Kiedy kupowałem bilety, wizz był najtańszy, ale niewiele droższy był flydubai. Teraz, kiedy zwrócą mi za trzy bilety, to np w flydubai wystarczy mi na 1,5 biletu. I jak tu się nie wku.....?
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 15 Mar 2019 21:49 

Rejestracja: 24 Mar 2018
Posty: 3
@Piotr75 i niestety to samo mi się trafilo 2 bilety kupione w pażdzierniku na sierpień 2019 za 760zł
też raz zmieniony termin a dziś anulowane i propozycja ich w tym samym terminie do Larnaca
Niestety nie widzi mi się Cypr a już przejrzałem loty do Dubaju i nie ma szans na zbliżone choć troche ceny
Także kicha Wizza :oops: :oops: :oops:
Góra
 Relacje PM off  
 
#111 PostWysłany: 15 Mar 2019 22:39 

Rejestracja: 28 Wrz 2018
Posty: 17
rudimax, witaj w klubie. Ja mam w planach odzyskać kasę (bo raczej na nic więcej liczyć nie można) i kupić znacznie drożej we "FlajuDubaju". Powiem Ci jako ciekawostkę, że przeprowadziłem dziś trzy rozmowy z paniami z biura wizz i wyłącznie ta pierwsza wydawała się być profesjonalistką w swoim fachu. Pozostałe, to jakaś porażka. Podczas drugiej rozmowy pani zaproponowała mi lot z alternatywnego lotniska, np z Warszawy lub Krakowa. Zaśmiałem się i poprosiłem o taką opcję. Dłuższą chwilę szukała, aż... przerwałem jej, informując że nie ma takiego lotniska w Polsce. Stwierdziła, że poszuka więc alternatywnego lotniska dla Dubaju i zadowolona w końcu z siebie zaproponowała mi... Tel Awiw. Tak więc głowa do góry. Jeśli masz zarezerwowany hotel w Dubaju, to śmiało możesz lecieć na Cypr. Strasznie podoba mi się poziom intelektu znacznej części pracowników infolinii Wizz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#112 PostWysłany: 15 Mar 2019 23:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1326
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Na podstawie art. 5 ust. 1 pkt a w zw. z art 8 ust. pkt. b Rozporządzenia WE 261/2004 wnoszę o zmianę planu podróży polegającą na zapewnieniu mi alternatywnego połączenia lotniczego innym przewoźnikiem lotniczym z miejsca wylotu do miejsca docelowego wskazanego na potwierdzeniu rezerwacji nr............ Odwołanie lotu przez przewoźnika rodzi po jego stronie obowiązek zmiany planu podróży na porównywalnych warunkach do miejsca docelowego albo zwrot kosztów biletu. Pasażer po poinformowaniu przez przewoźnika o odwołaniu lotu ma prawo do wyboru pomiędzy trzema możliwościami wskazanymi w art. 8 ust. 1 Rozporządzenia. Podkreślić należy, iż wybór jest wyłącznym prawem pasażera, który dokonywany jest przez niego jednorazowo. Niedopuszczalna jest zmiana planu podróży przez przewoźnika bez uzyskania zgody pasażera. Jednocześnie ustawodawca unijny wprost wskazuje, że zmiana planu podróży dokonywania jest wyłącznie na odcinku pomiędzy miejscem wylotu, a miejscem docelowym. Jakiekolwiek propozycje zmiany planu podróży obejmujące inne niż wskazane na potwierdzeniu rezerwacji porty lotnicze nie wypełniają dyspozycji art. 8 ust. 1 Rozporządzenia.Mając na powyższe uwadze wzywam WIZZ AIR HUNGARY LEGIKOZLEKEDESI KFT do zapewnienia alternatywnego lotu w dniu ...... oraz na odcinku wskazanym na potwierdzeniu rezerwacji tj. ................

Niniejszym informuję WIZZ AIR HUNGARY LEGIKOZLEKEDESI KFT, że w przypadku nie przesłania w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszego wezwania na adres e-mail zmienionego planu planu samodzielnie dokonam rezerwacji biletu lotniczego na powyższej trasie, którego kosztem obciążę Wizzair AIR HUNGARY.

Wysłać, zapisać i czekać na odpowiedź.
Uzupełnienia mile widziane ;)
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1 15 Mar 2019 23:31, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#113 PostWysłany: 15 Mar 2019 23:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4836
platynowy
A skąd te 14 dni jako warunek?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#114 PostWysłany: 15 Mar 2019 23:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1326
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
boots napisał(a):
A skąd te 14 dni jako warunek?


Jako wzywający wyznaczyłem termin, który przyszedł mi pierwszy na myśl może być i 7 i 30.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#115 PostWysłany: 15 Mar 2019 23:35 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 2700
złoty
Jak ktoś ma jaja i doświadczenie to da radę to zrobić. Kupić bilety. Pozwać Wizzair. Pewnie nawet nie wdadzą się w spór. Ciekawe jak z egzekucją.
Góra
 Relacje PM off  
 
#116 PostWysłany: 15 Mar 2019 23:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4836
platynowy
@ansbach1
Uważasz, że przekroczenie tego terminu uprawnia do zakupu innego bileu i żądania zwrotu ceny?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#117 PostWysłany: 16 Mar 2019 00:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1326
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Nie wybiegajmy tak daleko w przyszłość. Najpierw trzeba wezwać, aby wiedzieli, że znamy swoje prawa i podstawę prawną.

Wyznaczenie terminu ustanawia granicę czasową, która ma zadzialac mobilizująco. Otrzymując informacje o odwołaniu powinniśmy dostać realny wybór. Brak wyboru sprawia, że aby później skutecznie domagać się zwrotu należy przedstawić dowód wezwania i braku zapewnienia alternatywnego planu podróży. Nie kupiłbym biletu 15 dnia, poczekalbym jeszcze jakiś czas, ale później kupił. Wezwał do zwrotu załączając pismo i wskazując, że nie odpowiedzieli na wezwanie w terminie. W sądzie na pewno to nie zaszkodzi. Niemniej wiadomo, że lepiej dla Wizz jest nie kupować, bo mało komu się będzie chciało walczyć chociaż przy takiej dupokrytce będą mieli małe szanse.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#118 PostWysłany: 16 Mar 2019 11:36 

Rejestracja: 28 Wrz 2018
Posty: 17
ansbach1 Nie widziałbym w takim postępowaniu żadnego problemu, gdyby nie fakt, że do niedoszłego wylotu jest jeszcze wiele tygodni. Przepis- jeśli dobrze go interpretuję- działa wyłącznie wtedy, gdy do wylotu pozostało mniej niż 14 dni, a linia lotnicza nie powiadomiła o zmianie. Czy dobrze myślę?
Trochę w błąd wprowadza mnie ten art 8 i nie bardzo wiem, jak to "łącznie" interpretować.
Góra
 Relacje PM off  
 
#119 PostWysłany: 16 Mar 2019 12:02 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3491
złoty
Ludzie przestańcie w końcu mieszać termin zawiadomienia o odwolaniu do ZMIANY PLANU PODRÓŻY!!!!

Ile razy można powtarzać : 2 tygodnie to granica dotycząca ewentualnego obowiązku wypłaty odszkodowania przewidzianego w 261/2004.

Linia, która odwołuje lot (odwołanie to także całkowita rezygnacja z obsługi trasy) ma OBOWIĄZEK zmienić plan podróży, jeśli taki jest wybór pasażera, NIEZALEŻNIE od zaktualizowania się lub nie prawa do odszkodowania po stronie paxa i NIEZALEŻNIE od tego, kiedy zawiadomiła o odwołaniu lotu.

Inaczej mówiąc: nawet jak lot jest za 8 miesięcy, pax ma bilet, linia rezygnuje z obsługi tego połączenia i zawiadomiła o tym pasażera z wyprzedzeniem 8-miesięcznym to pasażer:

1) NIE MA PRAWA DO ZRYCZAŁTOWANEGO ODSZKODOWANIA

ale:

2) MA PRAWO DO ZMIANY PLANU PODRÓŻY, w tym na inne alternatywne połączenia na tej lub zbliżonej trasie.

Oczywiście w praktyce takie linie jak Wizz bronią się rękami i nogami przed zaoferowaniem czegoś spoza swojej siatki ale jest do do uzyskania na drodze sądowej po samodzielnym zakupie biletu i skierowaniu roszczeń o zwrot związanych z tym kosztów. Wyżej przedmówcy słusznie wskazują, że najlepiej wezwać przewoźnika do przedstawienia alternatywnej oferty i jeśli tego nie zrobi kupić samemu bilet w innych liniach w tych samych datach / na tej samej trasie i zażądać zwrotu kasy.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off
greg1291 lubi ten post.
 
 
#120 PostWysłany: 16 Mar 2019 12:08 

Rejestracja: 28 Wrz 2018
Posty: 17
Bardzo dziękuję za łopatologiczne wyjaśnienie tematu. I proszę się nie denerwować (jak ja całą sytuacją), bo jest sobota rano :-) Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 213 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group