Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 12 Lut 2019 00:10 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8539
złoty
Tak - umowa zakupu biletów, a nie jakaś umowa rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tygodniowa wycieczka na Azory za 1786 PLN. Loty Lufthansą z Katowic + 4* hotel Tygodniowa wycieczka na Azory za 1786 PLN. Loty Lufthansą z Katowic + 4* hotel
Lato w Kampanii za 1298 PLN. Loty do Neapolu z Gdańska + 7 noclegów blisko plaży Lato w Kampanii za 1298 PLN. Loty do Neapolu z Gdańska + 7 noclegów blisko plaży
#62 PostWysłany: 12 Lut 2019 00:15 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7778
złoty
Wybacz,czasami mam wrażenie,że jesteś jak jeden wielki paragraf i szerzej nie da rady ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#63 PostWysłany: 12 Lut 2019 00:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8539
złoty
Trzeba ufać podawanym faktom - inaczej przed udzieleniem porady należałoby zawsze prosić o okazanie wszystkich dokumentów. A to na takim forum nie ma sensu.
Jeśli ktoś wprowadza w błąd szukając pomocy, to tylko sam sobie szkodzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#64 PostWysłany: 12 Lut 2019 00:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7778
złoty
I tak cię lubię,więc spotkajmy się w pół drogi ;) Ufać i być dociekliwym w ich ustalaniu.Dobrej nocy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#65 PostWysłany: 12 Lut 2019 01:14 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3219
srebrny
miriam napisał(a):
To jesteś skazany na negocjacje z Rainbow Tours.


Niekoniecznie. Jeśli zakupiona została rezerwacja lotu (@joel nie sprecyzował czego dotyczy umowa rezerwacji) to wszystkie warunki EC261/2004 są spełnione. Umowa rezerwacji jest wystarczająca - bilet nie jest konieczny jeśli posiadamy dowód przyjęcia rezerwacji.

Zakres zastosowania
1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie:
a) do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego o się na terytorium Państwa
Członkowskiego, do którego ma zastosowanie Traktat
...
2. Ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że pasażerowie:
a) posiadają potwierdzoną rezerwację na dany lot oraz, z wyjątkiem przypadku odwołania, o
którym mowa w art. 5, stawią się na odprawę pasażerów,
...
b) bez względu na przyczynę zostali przeniesieni przez przewoźnika lotniczego lub
organizatora wycieczek z lotu, na który mieli rezerwacje, na inny lot.
...
5. Niniejsze rozporządzenia ma zastosowanie do każdego obsługującego przewoźnika
lotniczego, który świadczy usługi transportowe na rzecz pasażerów spełniających wymogi
ust. 1 i 2. Gdy obsługujący przewoźnik lotniczy nie będąc związanym umową z pasażerem
wykonuje zobowiązania wynikające z niniejszego rozporządzenia, uważa się, że robi to w
imieniu osoby związanej umową z pasażerem.


art 2
g) "rezerwacja" oznacza fakt posiadania przez pasażera biletu lub innego dowodu
potwierdzającego, że rezerwacja została przyjęta i zarejestrowana przez przewoźnika
lotniczego lub organizatora wycieczek;


Co do przytoczonych zapisów regulaminu o możliwości odwołania imprezy - biuro może sobie wpisać co chce i kupujący wycieczkę nic im nie zrobią - ale sprzedaż przelotu jest regulowana i takie zapisy nie są skuteczne:

Artykuł 15
Niedopuszczalność wyłączeń
1. Nie można ograniczyć ani uchylić się od odpowiedzialności w stosunku do pasażerów
wynikającej z niniejszego rozporządzenia, szczególnie w drodze klauzuli wyłączającej lub
ograniczającej zawartej w umowie przewozu.
2. Jeżeli pomimo tego wspomniana klauzula wyłączająca lub ograniczająca
odpowiedzialność zostanie zastosowana wobec pasażera lub gdy pasażer nie został
prawidłowo poinformowany o swoich prawach, skutkiem czego zgodził się na
odszkodowanie niższe od przewidzianego w niniejszym rozporządzeniu, jest on uprawniony
do podjęcia niezbędnych kroków przed sądami lub właściwymi organami w celu uzyskania
odszkodowania uzupełniającego.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez SPLDER, 12 Lut 2019 01:18, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
MTalma lubi ten post.
 
      
#66 PostWysłany: 12 Lut 2019 01:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8539
złoty
Cytuj:
Umowa rezerwacji jest wystarczająca.

Może tak, może nie. Trzeba ją zobaczyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#67 PostWysłany: 12 Lut 2019 01:30 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3219
srebrny
Czyli pozostaje albo rezygnacja z podróży albo samodzielny zakup biletu i ewentualne dochodzenie zwrotu od Aegeana.
Tylko jeśli zamierzasz to zrobić to pamiętaj aby nie godzić się na zwrot należności za oryginalny bilet.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#68 PostWysłany: 12 Lut 2019 02:09 

Rejestracja: 10 Lut 2016
Posty: 498
Loty: 115
Kilometry: 138 119
niebieski
Nie godzę się na to. I oni o tym wiedzą.
Rozmawiałem z ULC przyznali mi racje i wysłałem papiery do polskiego ULC i greckiego odpowiednika.
Jutro jeszcze raz zadzwonię porozmawiam powiem ze sprawa jest już w ULC i jeszcze raz chce załatwić sprawę bez problemów.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 12 Lut 2019 23:53, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#69 PostWysłany: 12 Lut 2019 17:05 

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 42
Przesyłam scan umowy. Nie wiem SPLDER czy to wystarczy.

Dzwoniłem do Rainbow, podają to co przesłał/a miriam. Ze mogli bo nie uzbierali chętnych.
Sam samolot leci w tamta stronę 22.03, ale podobno bez załogi.

Załączniki:
19C84B36-57D8-49BE-B616-CBF19E001285.jpeg
19C84B36-57D8-49BE-B616-CBF19E001285.jpeg [ 381.9 KiB | Obejrzany 4239 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#70 PostWysłany: 12 Lut 2019 17:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8539
złoty
joel napisał(a):
umowę rezerwacji

Pokaż ją.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#71 PostWysłany: 12 Lut 2019 17:53 

Te screeny to jest rezerwacja czyli faktura czy rachunek

Druga strona tej faktury rachunku to te pkt regulaminu czy umowy

Dobrze by było by osoby udzielające "porad prawnych" miały jako takie pojęcie na jakich zasadach wykupuje się loty czarterowe w R.pl
Góra
 PM off  
      
#72 PostWysłany: 12 Lut 2019 17:55 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8539
złoty
Pisał, że ma umowę rezerwacji. I chciałbym ją zobaczyć, o ile mam próbować pomóc.
Powyższe nie jest umową rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#73 PostWysłany: 12 Lut 2019 18:42 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 675
Loty: 34
Kilometry: 47 914
niebieski
Zakup podobny jak u nas: dokonanie płatności na podst. faktury proformy, na której jest odwołanie do OWS (ogólne warunki sprzedaży) to jednocześnie akceptacja OWS i tym samym np. zasad reklamacji, które z różnych powodów trochę obiegają od standardowych procedur i zasad.

Tu podobnie: rezerwacja jest poprzedzona zapoznaniem się z Regulaminem R. i potem ten regulamin jest przywołany na fakturze (koniec pkt.2), czy dalej kręcimy się wokół regulaminu i jego zapisów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#74 PostWysłany: 12 Lut 2019 18:50 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8539
złoty
@piekara114
Mam prośbę, abyś nie wprowadzała w błąd czytających. Przy okazji zapoznaj się również z kc art.58 oraz art.385(1) do 396.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#75 PostWysłany: 12 Lut 2019 19:06 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 675
Loty: 34
Kilometry: 47 914
niebieski
Nie trzeba znać całego KC, aby wiedzieć i znać sztuczki sprzedawców różnych dóbr do zapisywania tak regulaminów, aby potem nic nie musieli gwarantować klientom.... I piszę to z doświadczenia i z codziennej pracy i strony sprzedawcy różnych dóbr i usług....
Na twoje @boots zaczepki i uwagi i odniesienia, które do tej pory nic nie wzniosły, więc nie odpowiadam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#76 PostWysłany: 12 Lut 2019 20:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8539
złoty
Jak widać jednak trzeba. I ponadto wiele innych aktów prawnych...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#77 PostWysłany: 12 Lut 2019 23:22 

Rejestracja: 10 Lut 2016
Posty: 498
Loty: 115
Kilometry: 138 119
niebieski
Dostałem propozycje lotu dzień później. Aegean chętnie w takim przypadku daje nocleg ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#78 PostWysłany: 13 Lut 2019 02:42 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8824
Loty: 988
Kilometry: 945 167
platynowy
Mi sami zaoferowali nocleg w takiej sytuacji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#79 PostWysłany: 16 Lut 2019 00:16 

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 42
Witam, nie pisałem wcześniej bowiem moje rozmowy z Rainbow Tours trochę się przeciągają. W rozmowach powołałem się na zaproponowaną przez SPLDER EC261/2004.
Dodatkowy fragment z rozporządzenia przekonał mnie do takiego przedstawienia sprawy:
"(5) Ponieważ różnica pomiędzy regularnymi i nieregularnymi usługami transportu lotniczego zmniejsza się, ochrona ta powinna obejmować nie tylko pasażerów lotów regularnych, ale również pasażerów lotów nieregularnych, w tym także loty stanowiące część zorganizowanych wycieczek"`

Rainbow po części zaakceptował to stanowisko, ale powołuje się na artykuł 5
"W przypadku odwołania lotu, pasażerowie, których to odwołanie dotyczy:
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:
ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży."


To się zgadza (odwołanie 6 tygodni prze wylotem) oraz przedstawiono inny termin wylotu, na który nie mogę się zgodzić. Poinformowałem, że nie chodzi mi o odszkodowanie tylko zapewnienie lotu w oczekiwanym przeze mnie terminie lub pokrycie różnicy w cenie biletów. artykuł 8?:
"W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej
podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera, wraz z,
gdy jest to odpowiednie,
- lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym terminie;
b) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie; lub
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc. "


Czy to ma sens i można to tak interpretować?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#80 PostWysłany: 16 Lut 2019 01:23 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7778
złoty
@joel Nie dziwi mnie,że się nie poddajesz,całkiem słusznie zresztą.Jednak dla mnie logiczne jest,że znalazłeś się w tej sytuacji nie z winy przewoźnika tylko R.T,które nie sfinalizowało planowanego czarteru z powodu zbyt małej ilości zainteresowanych.Próbuj do końca,ale jeśli chcesz lecieć w swoich datach szykuj plan awaryjny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 53  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: abelincoln oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group