Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1

AKTUALIZACJA: Od września 2024 r. Wizz Air zmienił zasady zwrotu środków - nie przysługuje już bonus 20% przy zwrocie na konto Wizz


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1863 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 94  Następna
Autor Wiadomość
#541 PostWysłany: 05 Lut 2019 00:12 

Rejestracja: 07 Kwi 2018
Posty: 64
Loty: 50
Kilometry: 36 211
to ja dodam, że skasowali Lizbonę w październiku 2019 i np. mi zaproponowali Londyn. W sumie też na L ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🔥 MEGA 🔥 Tanie loty do Barcelony za 144 PLN 😍😲 🔥 MEGA 🔥 Tanie loty do Barcelony za 144 PLN 😍😲
🚨 OKAZJA 🚨 Bezpośrednie loty na Wyspy Kanaryjskie za 84 PLN (w jedną stronę) ❗😲 🚨 OKAZJA 🚨 Bezpośrednie loty na Wyspy Kanaryjskie za 84 PLN (w jedną stronę) ❗😲
#542 PostWysłany: 05 Lut 2019 00:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
@Kashpir Też tak pomyślałam,że może kolejny raz zmienili im rozkład ,więc powinni mieć na nowo możliwość decydowania.Jeśli tak nie jest to ktoś coś namieszał-sami przypadkowo lub błąd systemu co niestety trudno udowodnić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#543 PostWysłany: 05 Lut 2019 09:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 946
Loty: 284
Kilometry: 456 536
niebieski
Kashpir napisał(a):
@kamyloos w rezerwacji na koncie możesz zmienić daty na swojej trasie, ewentualnie lotnisko docelowe, ale musi ono być jak najbliżej pierwotnego celu, co w praktyce oznacza zwykle inne lotnisko w tym samym kraju bądź najbliższe w kraju sąsiednim. Przykładowo:
- ja akurat mam zmienione terminy lotów do Katanii i mogę zmienić lotnisko docelowe np. na Rzym lub Lamezię, ale zmiany na Barcelonę już nie mogę zrobić, bo wyskakuje mi komunikat, który zacytowałeś.
- zmienili mi kiedyś lot do hiszpańskiego Santander i jako opcję zamienną system wskazywał francuskie Bordeaux, ale żadnego w Hiszpanii, bo były dużo dalej.


Zmian na lotniska sąsiednie możesz dokonać online na koncie Wizz czy dzwoniłeś na infolinie? Pytam ponieważ mi zmienili godziny WAW-NCE niestety na każdą probe zmiany lotniska wylotu lub powrotu mam pusty kalendarz pomimo ze na liscie jest cala dostepna siatka polaczen....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#544 PostWysłany: 05 Lut 2019 10:28 

Coś mają pochrzanione na stronie i trzeba dzwonić
Normalnie można było w szczegółach rezerwacji samemu zmienić, teraz wyskakuje cały kalendarz dostępnych lotów Wizz jednak bez możliwości zmian


Telefon do WizzAira
(22)1284905

Jak tylko pytasz to jasno to trzeba zastrzec, by trwale nie zmienili
Góra
 PM off  
      
#545 PostWysłany: 05 Lut 2019 10:54 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12429
Loty: 570
Kilometry: 871 996
@szczotek99 Robiłem na koncie. Teraz wszyscy w takim wypadku widzą całą siatkę, jednak zmiana możliwa będzie tylko na określonych trasach alternatywnych i muszą być daty zgodne z rozkładem na danej trasie (tzn. system sam nie wyszuka dni z lotami - musisz sam wcześniej sprawdzić), w przeciwnym razie wyskakuje komunikat o braku lotów czy coś podobnego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
szczotek99 uważa post za pomocny.
 
      
#546 PostWysłany: 05 Lut 2019 11:02 

Rejestracja: 23 Sty 2013
Posty: 32
Anonymous napisał(a):


Telefon do WizzAira
(22)1284905



Przed momentem zadzwoniłem na ten nr, ponieważ Wizz odwołał mi lot powrotny i chciałem wybrac inna datę powrotu niż zaproponowana przez nich z automatu. Gdy tylko przedstawiłem się i powiedziałem że dzwonię w sprawie odwołanego lotu, koleś zapytał mnie czy jestem osobą niepełnosprawną, a jeśli nie to żebym dzwonił na płatna linie.

Trafiłem na chama, czy tak to już będzie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#547 PostWysłany: 05 Lut 2019 11:16 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12429
Loty: 570
Kilometry: 871 996
Czort ich wie :twisted:
Po pierwsze zaloguj się na konto i sprawdź czy nie możesz tego zrobić własnoręcznie.
Jeśli nie, to w razie czego zainstaluj aplikację toolani i dzwoń tanio na maltański numer kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835&start=140
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#548 PostWysłany: 09 Lut 2019 18:35 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 69
Loty: 10
Kilometry: 33 316
Witam, chciałbym zapytać się co można zrobić w poniżej opisanej sytuacji. Planując wyjazd do LA na który bilety kupiłem we wrześniu lot z Wiednia w listopadzie zakupiłem lot z Warszawy do Wiednia. Wybór Wizzair był podyktowany dogodnymi godzinami lotu, które dobrze dopasowywały się do mojej wcześniej zaplanowanej podróży.
Pierwotnie miałem lot wizzair z Warszawy do Wiednia 1 maja o godz. 19.45 - 21.00 śpię jedną noc w hotelu przy lotnisku aby 2 maja wylecieć rano do LA, wracając z USA lądowałem 10 maja w Wiedniu o godz. 18.50 i tego samego dnia miałem bilet wizzair do Warszawy 21.40 - 22:55 czyli nie musiałem ponosić dodatkowych kosztów na nocleg. Przed decyzją wybrania wizzaira brałem pod uwagę ofertę lotu ale w tym przypadku musiałbym spać jedną noc ponieważ godziny nie były dogodne.
Dzisiaj dostałem informację od Wizzair, że zmieniły się godziny lotu na 1 maja 11.30 - 12.45 (jak widać drastycznie ale jeszcze w mojej sytuacji do przełknięcia) ale już godziny powrotne 10 maja nie są do zaakceptowania ponieważ 13.25 - 14.40 jak widać nie ma szans bo ja dopiero z usa w wiedniu ląduje o 18.50. Nawet rozpatrywałem opcję przenocowania i pozostania z wizzair ale oni nie mają lotów 11 maja a dopiero 12 maja. Powrót 12 maja spowodowałbym podwyższenie kosztów o hotel 2 doby i tak naprawdę nie brałem pod uwagę zwiedzania Wiednia.
Sprawdziłem i teraz bardzo dobra oferta jest Lotu około 806zł ale powrót rano 11 maja więc i tak muszę nocować.
Oczywiście Wizzair dał mi kilka opcji - zmiana rezerwacji na podanych warunkach , dokonanie nowej i wtedy oni mi dadzą 20% extra albo rezygnacja i oddadzą mi 100% i nic więcej. Przy rezerwacji kupiłem kartę club wizzair ponieważ pomyślałem, że przyda się ale teraz to ja dziękuje za taką współpracę jak oni robią takie akcje.
Co można w takiej sytuacji zrobić jeśli chciałbym całkowicie zrezygnować żeby dostać coś więcej a może zostawić bilet i wybrać powrót 12 maja i prosić ich o poniesienie kosztów hotelu przy lotnisku? Co radzicie a może ktoś spotkał się z podobną sytuacją.
Oczywiście oni piszą , że wszystko jest zgodne regulaminem:
Jeśli nowy plan lotu Ci nie odpowiada, zgodnie z punktem 15.1.2 naszych Ogólnych warunków przewozu możesz wybrać jedną z poniższych opcji.
Jeśli całkowicie zrezygnuję to jaką kwotę oddadzą mi ponieważ wszystko razem z kartą kosztowało mnie dla 2 osób dorosłych + dziecko 4 lata 1042,60 zł z priority.
Proszę o radę ponieważ muszę ew. rezerwować lot na lot.com.
Z góry dziękuje za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#549 PostWysłany: 09 Lut 2019 19:28 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
W gotówce zwrócą ci tylko tyle ile płaciłeś za bilety.Cena Zakupu WDC nie podlega zwrotowi i nie wiem jakich argumentów musiałbyś użyć aby zrobili wyjątek.Jeśli nie korzystasz z lotów wizzairem to 120% na twoje konto u nich mija się z celem.Za dodatkowe noclegi w Wiedniu nie zapłacą.Nic więcej nie jesteś w stanie ugrać.Jest cały wątek poświęcony podobnym sytuacjom ,bo zdarzają się często. zmiana-terminu-lotu-wizzair,225,66694?start=540
Góra
 Profil Relacje PM off
marcino123 uważa post za pomocny.
 
      
#550 PostWysłany: 09 Lut 2019 20:25 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12429
Loty: 570
Kilometry: 871 996
@boarder weź 120% zwrotu na konto Wizz i za niecałe 400 zł od osoby masz loty Austrian 1-11 V
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#551 PostWysłany: 09 Lut 2019 20:41 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3756
srebrny
Koszty noclegów to chyba powinien zwrócić, jeśli zdecydujesz się na późniejszy powrót:
Cytuj:
W przypadku zmiany trasy, jeśli nowa godzina odlotu przypada na dzień po planowanym dniu rozpoczęcia anulowanego lotu organizujemy bezpłatne zakwaterowanie w hotelu oraz transport między lotniskiem i miejscem zakwaterowania. Jeśli Wizz Air nie może zapewnić Ci takich świadczeń, zwrócimy Ci koszty posiłków, zakwaterowania w hotelu oraz transportu między lotniskiem i miejscem zakwaterowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#552 PostWysłany: 09 Lut 2019 20:43 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 69
Loty: 10
Kilometry: 33 316
Dziękuje za szybką odp. Austrian potwierdzam widziałem tą ofertę i prawdopodobnie skorzystam. Cena Lot była błędnie podana przeze mnie.
Czyli 120% bez sensu bo i tak nie wiem czy kiedykolwiek w takim wypadku z ich usług skorzystam a 20% extra to nie jest dla mnie argument.
Co do WDC użyłbym argumentacji, że nie kupowałbym tej usługi jakby nie bilet a tak nie korzystałem jeszcze z tej ulgi z posiadania tej karty.
Tak więc zwrot 100% i kasę mam w kieszeni i kupuję u innego przewoźnika.
Zastanawiam się i zaraz to sprawdzę czy jeśli jednak chciałbym zostać do 12.05 to czy w tej samej cenie i bez żadnych dopłat czy już wtedy stosuje się ew. dopłaty tudzież zwroty różnic?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#553 PostWysłany: 09 Lut 2019 20:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
@Misiatek Optymista ;) Cytat dotyczy odwołania lub zmiany na 14 lub mniej dni przed lotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#554 PostWysłany: 09 Lut 2019 20:54 

Rejestracja: 17 Lip 2018
Posty: 69
Loty: 10
Kilometry: 33 316
Zauważyłem, że jeśli chcę zmienić termin powrotu to mam 0 zł dopłaty to tak jakbym miał taryfę elastyczną, oczywiście biorąc pod uwagę powrót 12 maja ;-(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#555 PostWysłany: 09 Lut 2019 20:57 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
Bo tak to jest,bez dopłaty możesz zmienić na każdy ich lot na tej trasie w zakresie -14 i +30 dni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#556 PostWysłany: 09 Lut 2019 21:11 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3756
srebrny
Jeśli później niż 14 dni to jeszcze należy się odszkodowanie. W przypadku zwrotu kosztów tych 14 dni chyba nie ma? czy są?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#557 PostWysłany: 09 Lut 2019 21:17 

Misiatek napisał(a):
Jeśli później niż 14 dni to jeszcze należy się odszkodowanie.


Jak takie wywalczyłeś podaj sygnaturę wyroku, inaczej sobie odpuśc tu pisanie

Daremny twój trud, a a innym zaoszczędzisz czas i kasę na wpisowe sądowe
Góra
 PM off  
      
#558 PostWysłany: 09 Lut 2019 21:28 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3756
srebrny
Co "takie"? nie rozumiem o czym piszesz, więc nie wiem co odpowiedzieć :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#559 PostWysłany: 09 Lut 2019 21:41 

Misiatek napisał(a):
Jeśli później niż 14 dni to jeszcze należy się odszkodowanie.


Znasz kogoś, a najlepiej sam wywalczyłeś odszkodowanie, by pisać to co napisałeś :?:

Piszemy do wątku

Kod:
Pierwotnie miałem lot wizzair z Warszawy do Wiednia 1 maja o godz. 19.45 - 21.00 ................ lądowałem 10 maja w Wiedniu o godz. 18.50 i tego samego dnia miałem bilet wizzair do Warszawy 21.40 - 22:55
Góra
 PM off  
      
#560 PostWysłany: 09 Lut 2019 22:12 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3756
srebrny
Cytuj:
Zwrot kosztów, zmiana planu podróży lub zmiana rezerwacji w przypadku odwołania lotu

Linie lotnicze muszą zapewnić Ci, jednorazowo, wybór między:
- zwrotem ceny biletu i, w przypadku lotu z przesiadką, lotem powrotnym do portu lotniczego odlotu w najwcześniejszym możliwym terminie
- zmianą planu podróży do miejsca docelowego przy najbliższej okazji lub
- zmianą planu podróży w późniejszym, dogodnym dla Ciebie terminie, na porównywalnych warunkach przewozu, z zastrzeżeniem dostępności wolnych miejsc.

Gdy tylko dokonasz wyboru jednej z tych trzech opcji, wygasną Twoje prawa w odniesieniu do dwóch pozostałych opcji. Linie lotnicze mogą jednak nadal być zobowiązane do wypłaty odszkodowania w zależności od długości trasy i długości opóźnienia w stosunku do pierwotnie planowanego czasu przylotu.

Jeżeli linie lotnicze nie wypełniają swojego obowiązku zaoferowania zmiany planu podróży na porównywalnych warunkach przewozu w najwcześniejszym możliwym terminie, muszą zwrócić Ci poniesione przez Ciebie koszty lotu.
Jeżeli linie lotnicze nie oferują wyboru między zwrotem kosztów biletu a zmianą planu podróży, ale decydują jednostronnie o zwrocie kosztów, jesteś uprawniony do dodatkowego zwrotu różnicy ceny za nowy bilet (na porównywalnych warunkach przewozu).
Jeżeli zarezerwowałeś lot do miejsca docelowego i lot powrotny oddzielnie w różnych liniach lotniczych, i lot do miejsca docelowego został odwołany, zwrot należy się wyłącznie za odwołany lot.

Ze strony:
https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_pl.htm

Przecież ja nie piszę że należy się odszkodowanie w tym przypadku. Napisałem, że moim zdaniem po otrzymaniu informacji o zmianie lotu wcześniej niż 14 dni przed terminem lotu należy nam się zwrot kosztów pobytu (w oczekiwaniu na lot), jeśli zaakceptujemy lot "przy najbliższej okazji" np. dzień później. Pierwszy cytat był ze strony Wizza. Nie testowałem tego w praktyce, może ktoś to już zrobił?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1863 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 94  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group