Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#501 PostWysłany: 03 Lis 2018 20:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
-- 03 Lis 2018 20:01 --

To kontakt z OTA konieczny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#502 PostWysłany: 03 Lis 2018 20:16 

-- 03 Lis 2018 19:04 --

Niedawno ktoś tu pisał, że zadzwonił na infolinię i udało mu się wspólnie z konsultantem zmianę zaakceptować
Bez akceptacji zapewne nie anulują, ale czy uda ci się odprawić nie wiem

-- 03 Lis 2018 19:16 --

BZG napisał(a):
Kupiłem bilet W6 przez OTA. Nastąpiła zmiana godzin lotu i otrzymałem bezpośrednio z Wizz informacje o tym. Chcąc zaakceptować godzinę muszę się zalogować na konto W6 tylko nie mam bladego pojęcia jak to zrobić. Pisać do OTA pomimo, że mail przyszedł bezpośrednio z W6? Czy brak akceptacji i otrzymywanie kolejnych wiadomości od linii lotniczej oznaczać będzie, że zaakceptowałem nowy rozkład?
Góra
 PM off  
      
#503 PostWysłany: 03 Lis 2018 20:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Jeżeli część rezerwacji była robiona przez pkt a część $$$ to przy zwrocie 100% dostaję te pkt na konto wizzaira oraz $$$ czy być może tylko $$$ (czyli pkt zamienione na $$$)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#504 PostWysłany: 03 Lis 2018 20:25 

Czytaj, pisze że przez ota czyli gdzie tu pkt, a i z zwrotem kasy sporo zachodu
Góra
 PM off  
      
#505 PostWysłany: 10 Lis 2018 20:01 

Rejestracja: 07 Lip 2014
Posty: 16
A propos zmian terminów, czy bezpiecznie jest rezerwować na początku roku na sierpień Gdańsk - Paryż? Są juz terminy i ceny, ale boję się, że cos mogą zmienić i wtedy inne loty i noclegi przepadają, bo lecę dalej. Ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?:))
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#506 PostWysłany: 10 Lis 2018 20:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Zmian z kilku miesięcznym wyprzedzeniem nie przewidzisz,podobnie jak pogody,odwołania czy opóźnienia lotu i wielu innych rzeczy.Jeśli ceny ci pasują to rezerwuj i licz,że wszystko się uda,większość tak robi i tylko nielicznym coś nie wypali.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#507 PostWysłany: 10 Lis 2018 20:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
@Dar01
Ale nawet w przypadku zmian w rozkładzie będziesz miał możliwość zmiany terminu, miasta wylotu labo odwołania rezerwacji i szukania innej opcji, więc niekoniecznie wszystko Ci przepada. Poza tym zmiany (opóźnienia, odwołania) mogą się zdarzyć nawet w dniu wylotu. Skoro lecisz gdzieś dalej to bezpieczniej zarezerwować lot dzień wcześniej...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#508 PostWysłany: 26 Gru 2018 19:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 3057
Loty: 321
Kilometry: 481 404
platynowy
w przypadku poruszonym przez @BZG w poście #498 w dniu dzisiejszym (czyli nawet w drugi dzień świąt) wystarczyła wymiana wiadomości z OTA na twitterze i w ciągu 2-3h pojawiła się na @ poprawiona rezerwacja i była od razu możliwość odprawy.
Więc nie trzeba nawet dzwonić.
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#509 PostWysłany: 26 Gru 2018 19:36 

I myślisz że z każdym OTA tak można :shock: to super, tu nawet nie napisano o które chodzi

Ota Ota nierówne czy zgoła inne sposoby kontaktu ;)
Góra
 PM off  
      
#510 PostWysłany: 06 Sty 2019 12:51 

Rejestracja: 25 Kwi 2010
Posty: 8
Witam mam pytanie:

Mam zmianę godzin lotu na lot sierpniowy do barcelony. Zmiana
jest kosmetyczna, więc nie robi mi to większej różnicy.

mam pytanie do kiedy muszę akceptować zmieniony lot?
czy mogę np czekać do połowy lipca??

Czy jest sens potiwerdzać zmianę terminu
czy lepiej poczekać do lipca i potraktować to jako możliwą
darmową anulację wyjazdu z opcję zwrotu kosztów? (w razie nieprzewidzianych sytuacji)

Drugie pytanie? Jak najlepiej najtaniej przewieźć jeździk, deskę elektryczną, (segway ninebot)
dla 7 letniej córki??? waży 13kg i nie mieści się do wymiarów podręcznego bagażu/walizki (10kg).
Kupić bagaż 20kg i go tam wrzucić?
Ktoś ma jakiś lepszy pomysł? Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam,
Jacek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#511 PostWysłany: 06 Sty 2019 12:57 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Możesz czekać nawet do ostatniego dnia i zachować komfort anulacji lub zmiany gdyby coś nie wypaliło.Bagaż nadawany będzie dobrą opcją bo jeszcze coś dodatkowo zmieścisz.Jest też opcja sprzętu sportowego,ale nie wiem czy korzystniejsza-sprawdź.


Ostatnio edytowany przez miriam, 06 Sty 2019 13:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#512 PostWysłany: 06 Sty 2019 12:58 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6180
HON fly4free
bilcu napisał(a):
czy lepiej poczekać do lipca i potraktować to jako możliwą
darmową anulację wyjazdu z opcję zwrotu kosztów? (w razie nieprzewidzianych sytuacji)
lepiej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#513 PostWysłany: 06 Sty 2019 14:55 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
ile mi wiadomo jest zakaz przewozenia desek elektrycznych w wszystkich liniach ze wzgledu na baterie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#514 PostWysłany: 07 Sty 2019 10:25 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
miriam napisał(a):
Możesz czekać nawet do ostatniego dnia i zachować komfort anulacji lub zmiany gdyby coś nie wypaliło.Bagaż nadawany będzie dobrą opcją bo jeszcze coś dodatkowo zmieścisz.Jest też opcja sprzętu sportowego,ale nie wiem czy korzystniejsza-sprawdź.


A jak to wygląda w bardziej zawiłym przypadku:
Po zmianie (np. godzin lotu) czekam z zatwierdzeniem do ostatniego dnia. Nagle okazuje się, że W6 skasował całkowicie (albo przesunął o kilka godzin) mój lot (przyjmijmy dla uproszczenia, że zrobił to na ok. 1 dzień przed wylotem z jego winy i jestem uprawniony do otrzymania odszkodowania). Czy w takim przypadku przewoźnik może powiedzieć, że nie należy mi się odszkodowanie, bo nie zatwierdziłem wcześniejszego zmienionego lotu (tego, z którego zatwierdzeniem czekałem do ostatniej chwili)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#515 PostWysłany: 07 Sty 2019 10:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
W praktyce nikt tu takiego przypadku nie opisał,ale sądzę że brak zatwierdzenia zmian nie skutkuje w takiej sytuacji utratą uprawnień.Póki nic nie zmienisz z założenia masz bilet na taki lot jaki ci W6 przypisał po zmianach i prawa z tego wynikające.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#516 PostWysłany: 07 Sty 2019 10:52 

Rejestracja: 11 Mar 2018
Posty: 201
niebieski
Tak samo mi się wydaje (ale pewien na 100% nie jestem), bo po zmianie lotu od W6 przychodzi info:
„Automatycznie zmieniliśmy Twoją rezerwację na następujący lot alternatywny i harmonogram. Przejrzyj szczegóły lub wybierz jedną z poniższych opcji:”
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#517 PostWysłany: 07 Sty 2019 22:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2017
Posty: 343
Przewoźnik o ewentualnej zmianie musi poinformować 7/14 dni przed planowanym wylotem, jeżeli jest później - wszelkie odszkodowania (w razie niedotarcia na miejsce max. 2/3/4 godziny później względem planowanego rozkładu) oczywiście przysługują. Czyli 250/400/600 EUR plus dodatkowe koszty wyżywienia i hoteli. Wszystko zależy od odległości.

Pozdr ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#518 PostWysłany: 11 Sty 2019 11:47 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 325
Mamy w tym roku 3 loty Wizz-em. Rezerwacje były dokonywane jeszcze przed zmianą polityki bagażowej. Jeden z lotów ( do Bari ) ma kosmetycznie zmienione godziny lotu. Przy każdym locie możliwość zwrotu na konto Wizz - pokazuje kwota do zwrotu 0. Czy tak powinno być - zmienili politykę bagażową i zmienili godziny lotu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#519 PostWysłany: 11 Sty 2019 12:08 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@janeczek Czy masz informacje po wejściu w szczegóły rezerwacji o tym,że twój lot został zmieniony i musisz zaakceptować zmiany?Jeśli nie, to sama zmiana polityki bagażowej często wymaga pisania do nich skargi by zrezygnować z lotu i dostać zwrot na konto wizz lub normalne , samodzielnie tego nie zrobisz choć zdarzało się ,że można było samemu,ale nie zawsze tak jest.Kosmetycznie zmienione godziny w W6 najczęściej dawały możliwość zmian,ale nie ma zapisu,że tak być musi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#520 PostWysłany: 11 Sty 2019 12:35 

Rejestracja: 18 Maj 2014
Posty: 325
@miriam. Dziękuje za info. Nie ma informacji o zmianie lotu. Co do bagażu to przypisali 10 kg rejestrowanego - tylko się zastanawiam czy wejdę z nim na pokład samolotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group