Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Pocztówki booking :arrow: pocztowka-od-booking-com,81,134957

numer telefonu do obsługi booking.com: 22 3060857


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6258 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 313  Następna
Autor Wiadomość
#3021 PostWysłany: 15 Mar 2018 15:47 

Jak na początek marca i rezerwację na sylwester to spokojnie zapewne coś tam interesującego znajdziesz :) :!:
Góra
 PM off  
      
🔥 Mega okazja 🚨 Kaukaz za grosze🚨 City break w Gruzji za 298 PLN 😍 🔥 Mega okazja 🚨 Kaukaz za grosze🚨 City break w Gruzji za 298 PLN 😍
Greckie wczasy z widokiem na Morze Egejskie ☀️ 4* hotel na Kos od 2218 PLN 🇬🇷 Greckie wczasy z widokiem na Morze Egejskie ☀️ 4* hotel na Kos od 2218 PLN 🇬🇷
#3022 PostWysłany: 16 Mar 2018 00:56 

Rejestracja: 13 Lut 2018
Posty: 35
-- 15 Mar 2018 23:56 --

DostojnyKocur napisał(a):
Do tego dochodzą odpowiedniki powyższych, z podobnymi nazwami (hotel nie hostel i apartments nie hostel), w których są te same zdjęcia oprócz tej części wspólnej. O co tu chodzi? Spotkał się kiedyś z czymś takim? Normalnie może bym się tak nie przejmował, ale lecę do Moskwy na mundial i nie chciałbym spotkać się z sytuacją, że przyjeżdżam do hostelu, a tam hostelu nie ma.

Rosja to nie kraj. Rosja to stan umysłu...

Ale w kwestii merytorycznej - jeśli w jednym budynku prowadzi się 2 obiekty (tak, można tak jeśli właściciel zdecyduje, że chce wyróżnić jego wyremontowane pokoje prywatne mające dobre oceny od pokojów grupowych mających kiepskie oceny) to może się zdarzyć, że część zdjęć będzie wspólna dla obu. Jeśli obiekty są w dwóch różnych adresach - zdjęcia nie mają prawa się powtarzać i to jest oczywisty powód do skargi. Polska infolinia zaprasza codziennie od 7 do 23 ;)

-- 15 Mar 2018 23:59 --

Kashpir napisał(a):
Te wszystkie opcje w booking.com to jakieś świeże czy ich wcześniej po prostu nie zauważałem?

Odsyłają do naszych oficjalnych partnerów w danym zakresie. Przypominam, że właściciel Booking.com w ostatnim czasie zmienił nazwę z Priceline Group na Booking Holdings. Proszę niezapominać, że choć pracujemy w ramach tej samej grupy finansowej - to nada osobne firmy i osobne centra obsługi klienta.

-- 16 Mar 2018 00:09 --

Izabela1 napisał(a):
Dwie osoby z mojej pracy też spotkała taka sytuacja, że booking odwołał rezerwację ale pieniędzy zapłaconych nie odzyskali. I niestety muszą się procesować o zwrot tych pieniędzy z bookingiem w Amsterdamie, bo w Polsce booking nie ma siedziby.
Czy ktoś ma inny pomysł, jak mogę odzyskać pieniądze,które zapłaciłam za odwołany przez booking pobyt?

Po pierwsze - na prawde przykro mi to słyszeć :(

Po drugie - walcz w banku. Procedura chargeback na oba obciążenia.

Po trzecie - jeśli Booking potwierdził anulację bezpłatną, to dzwoń na infolinię, że pieniędze nie wróciły. W normalnej sytuacji prosimy o dowód obciążenia, ale czasami też o dokument z banku potwierdzający, że procedura chargeback była nieskuteczna. Wtedy powinno się odzyskać kasę.

Hotel w Grecji cię obciążył. Więc nie ma się co z Booking w Amsterdamie sądzić bo nie ma o co. Ale z właściwymi dokumentami Booking jest w stanie ci te pieniądze wypłacić i samemu się z hotelem sądzić.

PS. Pamiętaj proszę, że nic nie dzieje się od razu. Mamy tyle takich przypadków na głowie, że nie jesteśmy w stanie odpowiadać na każdą wiadomość w 30 minut :(

-- 16 Mar 2018 00:14 --

miriam napisał(a):
Opłata wniesiona za pośrednictwem Booking.com jest do czasu odbycia noclegów u nich i hotelarz jej wcześniej nie dostaje

Mądrze mówisz, ale nie we wszystkich przypadkach niestety. Chodzi o produkt Payments by Booking - ten, na który się tak skarżył @BusinessClass a który najwyraźniej działa dla gości właśnie ;)

Ale nie wszystkie obiekty są nim objęte. Można wyfiltrować takie obiekty w menu po lewej stronie jako możliwość płatności PayPal i DotPay. Nawet jeśli nie chcesz skorzystać z tych opcji - przy rezerwacji możesz wybrać opcję "Zapłać teraz" i normalnie wpisać numer karty płatniczej - obciążymy automatycznie od razu, ale oczywiście w przypadku bezpłatnej anulacji też automatycznie zwrócimy.

-- 16 Mar 2018 00:21 --

Izabela1 napisał(a):
Do tego niemożliwe jest uzyskanie danych hotelarza celem wyegzekwowania pieniędzy. Nazwy hotelu raczej nie pozwę o zwrot pieniędzy, a w rezerwacjach są tylko nazwa hotelu i dane adresowe

Nowe regulacje europejskie dotyczące ochrony danych wrażliwych.

Są 2 sposoby:

1. Oficjalne zgłoszenie na policję, która skontaktuje się w twoim bankiem aby uzyskać dane terminala, który wykonał operację i po tym dotrze do osoby odpowiedzialnej (dziękujemy ci Unio Europejska!)

2. Prywatny prawnik, który na podstawie naszych warunków handlowych przekona Booking, że potwierdzenie zostało wysłane w imieniu obiektu zatem masz prawo znać dane dobiktu w tym te niezbędne do wyegzekwowania swoich praw (tak jak obiekt dostaje twoje dane to wyegzekwowania opłaty). Ważne przy tym, żeby pismo było faktycznie napisanei podpisane przez prawnika oraz żeby było zaznaczone, że nieuprawnione obciążenie było wykonane przez tego samego przedsiębiorcę, u którego zamówiłać usługę turystyczną (więc jest odpowiedzialny też za drugie obciązenie).

PS. A osobiście trzymam kciuki!

-- 16 Mar 2018 00:22 --

digger napisał(a):
Ja juz zrobilem zapas popcornu - co to sie będzie działo w czasie mistrzostw w Rosiji;)

Ja sobie kupiłem zapas Relanium (TM)...

-- 16 Mar 2018 00:25 --

kamillos13 napisał(a):
Przedpłatę kiedyś dokonałem przez pay pal bo sobie zażyczył , przedpłatę zwrócił potem. Nic mu nie odpisałem , zwróciłem się wczoraj od razu do bookinga, na infolinii Pani poinformowała mnie , że nie mają informacji zgłoszonej że są jakieś problemy z apartamentem.

Nie czekaj - dzwoń. Jeśli rezerwacja już odwołana - niewiele da się zrobić. Jeśli sam odwołałeś to po sprawie, ale jeśli rezerwacja nadal wisi jako aktywna - w najgorzym wypadku Booking zaoferuje ci alternatywę. Będziesz musiał co prawda za ną zapłacić, ale Booking odda ci kasę.

-- 16 Mar 2018 00:36 --

Izabela1 napisał(a):
Na infolinii w booking mi powiedziano, że mi oddadzą pieniądze jak wyślę pismo z banku, że mi tych pieniędzy nie zwrócą. Wysłałam i cisza.

Więc dzwoń dalej, męcz i walcz o swoje.

Izabela1 napisał(a):
Przeczytałam w Internecie, jak jeden pracownik hotelu w Polsce pisał, że im booking przesyła mailem kompletne dane kart kredytowych klientów, oni je drukują i tak sobie leżą w recepcji. Do tego doszło, to co opisałam i co zauważył łowca.


Po pierwsze - nie prawda. Dane wyświetlane są tylko w extranecie, tylko po zalogowaniu (metodą 2FA) i tylko max 3 razy. I jeśli ktokolwiek sobie te dane wydrukuje - to ma poważny problem bo łamie nie tylko umowę z Booking, ale też prawo.
Izabela1 napisał(a):
A w sumie szkoda, bo do tej sytuacji wakacje i inne wyjazdy z powodzeniem organizowałam za pośrednictwem booking a teraz po prostu mam obawy przed podawaniem im danych karty.

W sumie jedyne, co mogę w tej sytuacji napisać to zarekomendować właśnie płatności przez Booking. Jeśli hotelarz jest na tyle nieodpowiedzialny, że drukuje dane twojej karty - to najlepiej będzie tych danych mu nie udostępniać. Wyszukac obiekty, w których możesz zapłacić za pomocą PayPal i DotPay - Booking pobierze opłatę, a hotel nawet nie będzie wiedział jak to zrobiłaś.

-- 16 Mar 2018 00:43 --

Elmo Reserve napisał(a):
Opcja pierwsza odpada, bo zmieniałem bank. Jak znaleźć ten numer ARN? Nigdzie tego nie ma. Jest tylko w tytułach przelewów, ale siłą rzeczy tego nie mam jak sprawdzić.

Jeśli zamknąłeś rachunek - skontaktuj się z tamtym bankiem i powinni mimo wszystko zanleźć tę kasę i być w stanie wysłać ją na nowe konto. Usunąłeś konto, ale informacje o nim na pewno zostały.

ARN dostaniesz od Booking jeśli zapytasz o numer potwierdzenia transakcji.

Elmo Reserve napisał(a):
PS pisałem trzykrotnie do Bookingu w tej sprawie, nie dostałem odpowiedzi, to standard?

Jeśli nie podałeś numeru rezerwacji i PINu to pewnie nie dostaniesze odpowiedzi. Jeśli podałeś, ale wysłałeś np. 3 dni temu - nie spodziewaj się szybkiej reakcji. Przez wszystkie problemy z mistrzostwami w Rosji i kłopotami z pogodą - mamy po prostu za duże obłożenie, żeby na bieżąco odpisywać :(

-- 16 Mar 2018 00:50 --

kajla1 napisał(a):
Dawno nie miałam kontaktu z tego typu człowiekiem i jestem zaskoczona.
I co ja mam w tej sytuacji zrobić ? Prośbę wysłaną przez booking też odrzucił.

Są niestety takie trolle na Booking :(
Tylko liczą kasę i nic do nich nie przemawia. Zatem proponuję właśnie limit na zero ustawić, zadzwonić na infolinię i postawić sprawę jasno - chciałać coś negocjować, ale hotelarz to skąpiec. Więc w odpowiedzi ustawiłaś limit karty na zero. Chcesz bezpłatnej anulacji. Jeśli właściciel się zgodzi to sprzeda pokój jeszcze raz i wyjdzie na swoje. Ale jeśli nie, to prawdopodobnie straci zarobek, bo rezerwacja będzie aktywna, a im bliżej daty zameldowania tym mniejsza szansa, że się sprzeda.

Oczywiście nikt na infolinii ci tego nie podpowie, ale prawda jest taka, że to jednak dość skuteczne podejście...

-- 16 Mar 2018 00:53 --

Izabela1 napisał(a):
Zaczyna pojawiać się światełko w tunelu.

Aaaaaa. To znaczy, że moje poprzednie wiadomości były niepotrzebne ;) Sorry - efekty uboczne urlopu :) Ale cieszę się, że się udało!

-- 16 Mar 2018 00:56 --

JaKubek69 napisał(a):
dziwne, że od razu nie odwołali i teraz mam zagwostkę, czy brać co dają, czy się targować, bo zastępczy obiekt słabszy, gorsza lokalizacja itd...

Klucz tkwi w innym fragmencie wiadomości: "Prosimy o kontakt, jeśli potrzebują Państwo dodatkowej pomocy lub nie są zadowoleni z zaproponowanej alternatywy. Chętnie porozmawiamy o innych opcjach i Państwa wymaganiach dotyczących zakwaterowania.". Nie musisz akceptować alternatywy, ale przynajmniej daj znać, dlaczego ją odrzucasz. Booking zazwyczaj zaproponuje ci coś innego.

A rezerwację zazwyczaj trzymamy, póki nie ma pewności, że już masz inną (na odwołanej rezerwacji ciężko się pracuje).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3023 PostWysłany: 18 Mar 2018 14:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Gru 2015
Posty: 275
niebieski
@bookingExpert

Witam, czy to dla Ciebie jest "obvious error"?
Rezerwacja numer 1255837818.
Z góry dziękuję
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3024 PostWysłany: 19 Mar 2018 11:50 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12422
Loty: 568
Kilometry: 861 604
tak nieco humorystycznie - czy jak dopłynę we wskazane na mapie miejsce i nie będzie apartamentu na morzu, to booking da jakąś rekompensatę? ;)

Załączniki:
booking_sozopol.PNG
booking_sozopol.PNG [ 226.05 KiB | Obejrzany 1214 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#3025 PostWysłany: 19 Mar 2018 12:08 

Rejestracja: 28 Lip 2017
Posty: 350
może jakiś jacht?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3026 PostWysłany: 19 Mar 2018 12:23 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12422
Loty: 568
Kilometry: 861 604
niestety zdjęcia obiektu wskazują na klasyczny apartament na lądzie :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3027 PostWysłany: 19 Mar 2018 12:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1473
Loty: 127
Kilometry: 182 849
niebieski
Może to jest podwodny hotel, jak np. na Fidżi :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3028 PostWysłany: 19 Mar 2018 14:12 

Rejestracja: 08 Gru 2017
Posty: 30
bookingExpert napisał(a):
Klucz tkwi w innym fragmencie wiadomości: "Prosimy o kontakt, jeśli potrzebują Państwo dodatkowej pomocy lub nie są zadowoleni z zaproponowanej alternatywy. Chętnie porozmawiamy o innych opcjach i Państwa wymaganiach dotyczących zakwaterowania.". Nie musisz akceptować alternatywy, ale przynajmniej daj znać, dlaczego ją odrzucasz. Booking zazwyczaj zaproponuje ci coś innego.

A rezerwację zazwyczaj trzymamy, póki nie ma pewności, że już masz inną (na odwołanej rezerwacji ciężko się pracuje).


Zmianę zaakceptowałem, obiekt pierwotny wróci zapewne z ofertą +tysiąc/noc, no ale niech zarabiają...
Znalazłem obiekt 2-krotnie droższy, dziś właśnie dzwoniła do mnie obsługa tego 2.obiektu z prośbą o anulowanie bez jakiejś konkretnej przyczyny, bo niby już kontaktowali się z booking.com, ale "topornie idzie kontakt"... Odesłałem obiekt do bookingu i czekam na tel zapewne, bo nie będę czekać w kolejce na infolinii xx-minut...

I teraz pytanie - ile razy jeszcze mam anulować normalną rezerwację, żeby wreszcie nie spotkać przygód ? Czy rezerwacja 8miesięcy do przodu jest aż tak niezwykła (pyt.retoryczne)?

A już poważne pytanie - czy muszę się zgadzać na anulowanie ponowne ? Cena nie jest jakaś w stylu 5e/noc, normalna wręcz w sezonie niskim. Nie jest moim błędem nieumiejętność ustalenia grafiku cen przez obiekt na zaś... Co jeśli nie zgodzę się na anulowanie ? Zapewne było to już omawiane i bardziej obyci znają odp.bez szukania, a może @bookingExpert napisze jak to wygląda ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3029 PostWysłany: 19 Mar 2018 15:40 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 324
Temat stary jak świat, ja uważam że pośrednicy robią Nas w ...., ale inni forumowicze bronią tak postępujących. Wydaje się że nic nie jesteśmy w stanie zrobić...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3030 PostWysłany: 19 Mar 2018 15:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8033
srebrny
@JaKubek69 Nie musisz się zgadzać,ale jak tak dalej pójdzie to w końcu wylądujesz w 5* luksusie za pierwotną cenę.Masz coś przeciwko temu ;) Szukaj następnego z dwa razy większą ceną i się nie przejmuj ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3031 PostWysłany: 19 Mar 2018 22:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9343
srebrny
A cóż się nagle stało z avatarem @bookingExpert, prezentującym zastrzeżony znak graficzny?
Moja przeglądarka go tylko nie wyświetla, czy też niespodziewanie(?) i bez powodu zniknął?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3032 PostWysłany: 20 Mar 2018 14:22 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1307
Loty: 713
Kilometry: 899 175
niebieski
Prawdopodobnie skutek tego maila :
Szanowni Państwo
proszę o pisemną informację czy to prawda że cytuję : bookingExpert napisał(a):
Im więcej krzyczycie - tym większa szansa, że nic nie zrobię, żeby ci
pomóc. Po prostu puszczę ci muzyczkę i po 5 minutach powiem, że obiekt
nie zgodził się na bezpłatną anulację.
I zrobię to tak przekonująco, ze będziesz mi jeszcze dziękował i
przepraszał, że tracisz mój czas... :lol: :twisted:
oraz czy jest to standardowa procedura Booking.com , o innych
wypowiedziach a w szczególności o języku nie wspomnę
Żródło : booking-com-opinie-problemy-i-doswiadczenia,20,1154?start=2780
oraz jak to się ma w wypadku odwołania poprzednich mych rezerwacji oraz
konieczności dwukrotnie wyższej opłaty w obiekcie Astana Hostel / patrz konto Genius
Pozostając z szacunkiem XX

Ponieważ nie minął jeszcze 30-dniowym termin to cierpliwie czekam na oficjalna odpowiedz gdyż skargi na booking.com płyną z całej Europy jako niesolidnego i ....za nic nie odpowiadającego POŚREDNIKA o czym wielu użytkowników tego portalu / w tym ja / przekonało się osobiście :oops:
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
boots uważa post za pomocny.
 
      
#3033 PostWysłany: 20 Mar 2018 14:32 

@Biko nie cytuj ciekawostek, niepotwierdzonych praktyk i bardzo złej opinii o Booking, bo to jest nieadekwatne do stanu faktycznego. Myślę, że piszesz o największym czy jednym z większych pośredników hotelowych, z którego usług czyli pośrednictwa nikt nie każe i nie zmusza korzystać

Co Ci szkodzi się przypomnieć lub zadzwonić na warszawski nr. zamiast cytować pw obwieszczającego się guru experta znikąd?
Góra
 PM off  
      
#3034 PostWysłany: 20 Mar 2018 14:39 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1307
Loty: 713
Kilometry: 899 175
niebieski
Fakt 1 : ostatnie 4 rezerwacje - 3 odwołane przez booking.com bez chęci pomocy / w tym jedna po 2, 5 miesiącach :oops:
Fakt 2 : ktoś używał zastrzeżonego znaku towarowego booking.com / popatrzcie na styl , język i ignorancje tej osoby
Jeżeli pozwolimy firmie na takie numery :!: to ok...... ale ja mam odmienne zdanie poparte wielokrotnymi rezerwacjami na całym świecie i niestety obecny kierunek nie jest dobry ......
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
#3035 PostWysłany: 20 Mar 2018 14:42 

Fakt 1: szukasz mega okazji czyli przeważnie błędów ofertoych lub masz pecha, ale według mnie nie można normalnie mieć aż takiego pecha

Ja bym na twoim miejscu poszukał jakiegoś innego pośrednika hotelowego, po co się męczyć :!:
Góra
 PM off
Biko lubi ten post.
 
      
#3036 PostWysłany: 20 Mar 2018 14:46 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8033
srebrny
Anonymous napisał(a):
zamiast cytować pw obwieszczającego się guru experta znikąd?

Raczej to cytat z oficjalnego pisma/zapytania do Booking.com a nie pw do experta.Po zniknięciu awatara experta można sądzić,że zrobił nadgorliwością,(świadomie bądź nie) niedźwiedzią przysługę firmie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3037 PostWysłany: 20 Mar 2018 14:48 

To jeszcze napisz czy pismo tej treści napisałabyś do Booking :?: :!:
Góra
 PM off  
      
#3038 PostWysłany: 20 Mar 2018 15:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8033
srebrny
Nie napisałam,ale jeśli @Biko czuł się zbulwersowany to zrobił co uważał :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Biko lubi ten post.
Biko uważa post za pomocny.
 
      
#3039 PostWysłany: 20 Mar 2018 15:22 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4458
srebrny
Ostatnia lektura tego wątku przekonała mnie, że TS jest ważna i musi być chroniona, bo są osoby nieodpowiedzialne, ktore nie potrafią obchodzić się z wiedzą poloficjalną i zaraz denuncjują z niskich pobudek inne osoby, ktore są pomocne ogółowi naszej społeczności :!:
Na szczęście, w tym przypadku mamy do czynienia z osobą bez dostępu do TS.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#3040 PostWysłany: 20 Mar 2018 15:39 

Rejestracja: 20 Mar 2018
Posty: 3
Mam pytanie odnośnie procedury odpowiadania na życzenia specjalne - dwa dni temu napisałem wiadomość do hotelu i otrzymałem potwierdzenie wysłania na maila "Dziękujemy za przesłanie życzenia specjalnego. Czekamy na odpowiedź obiektu XXX w sprawie Państwa prośby. Skontaktujemy się z Państwem, gdy tylko uzyskamy stosowne informacje."
Minęły dwa dni, ja nie uzyskałem odpowiedzi, a równo po 48 godzinach od otrzymania potwierdzenia wysłania prośby otrzymałem maila o treści "Dziękujemy za przesłanie życzenia specjalnego. Obiekt XXX został przez nas poinformowany w Twoim imieniu.".

Czy Booking.com będzie próbował jakoś uzyskać odpowiedź na moje pytanie, czy tez może najprawdopodobniej muszę pogodzić się, że nie otrzymam odpowiedzi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6258 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 313  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group