Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
To jest temat w luźnych na nabijanie się - dyskusję dot. innych aspektów działalności lotniska Radom RDO należy prowadzić tutaj port-lotniczy-warszawa-radom-temat-ogolny,1285,170933


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 498 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
#281 PostWysłany: 16 Cze 2023 17:29 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 787
niebieski
@RKS1926 szanuję za trolling. Dawno się nie ubawiłem tak, jak czytając Twoje posty oraz odpowiedzi tych, którzy traktują je serio. Dzięki Chłopie!
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨 🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨
Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️ Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️
#282 PostWysłany: 16 Cze 2023 18:45 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
RKS1926 napisał(a):
P.S. Modlin parę miesięcy po odpaleniu trzeba było zamknąć i budować pas od nowa. Czyli znowu kasa wywalona w błoto. Czy w Radomiu ten scenariusz się powtórzy? Nie jestem prorokiem ale idę z każdym o zakład że nie.


Jesteś pewien, że:
1. wtedy, tj. w 2012 zamknięto lotnisko i trzeba było budować "pas" (raczej drogę startową, ale niech będzie, że pas) od nowa? Wg moich informacji zamknięto dwa skrajne odcinki drogi startowej o długości 500m każdy i naprawa/przebudowa ich właśnie dotyczyła.
2. kasę znowu wyrzucono w błoto? Co znaczy "znowu"?
Czy należy rozumieć, że koszt tej odbudowy "pasa" obciążał właściceli lotniska a nie była to naprawa w ramach gwarancji czy rękojmi na koszt wykonawcy, o ile pamiętam, spółki ERBUD?
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#283 PostWysłany: 16 Cze 2023 22:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lip 2015
Posty: 492
niebieski
QbaqBA napisał(a):
@RKS1926 szanuję za trolling. Dawno się nie ubawiłem tak, jak czytając Twoje posty oraz odpowiedzi tych, którzy traktują je serio. Dzięki Chłopie!


Trzeba mieć dystans :)

ale niektórzy pięknie się podpalają hahaha.
_________________
80 Krajów , 6 Kontynentów , 3 Oceany :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#284 PostWysłany: 17 Cze 2023 06:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5357
platynowy
Ha, milo sie odniesc do meritum, a nie bic piane jak ze spamerem aka PRowcem RDO (a moze trollem), ktory zasmieca kilka watkow... No to do sedna, bedzie dlugo:

1. Oczywista oczywistość, że ktoś musi latać. ... ktoś odpowiedzialny za RDO musi mieć strategię osiągnięcia tego celu.
To jest najwanizjszy punkt calej analizy. Jesli nie zostanie wygenerowany ruch na poziomie 1.5-3mln PAX/rok to nie ma szans aby RDO mialo dodatni bilans, nie mowiac o wieloletniej perspektywie splaty inwestycji. I jak juz wspomnialem, aby to osiagnac RDO nie tylko musi przegonic tuzy regionalne w stylu IEG, LUZ, BZG, LCJ - jak wspomnial spec od samolotow z ministerstwa aka v-ce minister, ale walczyc na rowni z GDN, WRO, POZ moze KTW, a na pewno musi wyelimonowac WMI. I byc moze caly masterplan polega na tym aby ubic funkcjonujace WMI i czesc tortu przesunac do RDO, a czesc zostawic w WAW. Bo na CPK pomimo hucznych zapowiedzi to chyba poczekamy dluzej niz do 2027. A propos, Co z modelem biznesowym RDO, gdy znajdzie sie ono juz w bezposredniej strefie oddzilywania CPK? Pojdzie do zaorania i 1mld w koszty, czy LCC nie zostana wpuszczone do CPK?


2. Twoja opłata za PAXa OK. Modlin według f4f dostaje 5zł od Ryanaira i działa.
Tu jest ogromne pole do popisu. Bo moze bedzie agresywna polityka rabatowa/upustow, aby jednak przyciagnac jakiegos przewoznika poza LO i wtedy nawet te usrednione 32PLN/PAX beda zawyzone i relanie beda dozyly np do 10PLN po wszelkich znizkach itp., ale moze zarzad/politycy uznaja, ze nikt w kasze nam nie bedzie dmuchal jak FR w WMI i beda wysokie stawki np. 50-100PLN, podobne do WAW, who knows. Nie raz rzadzacy udowadniali, ze zdrowy rozsadek, rachunek ekonomiczny, strategia finansowa i pozytywny P&L maja sie nijak do DECYZJI - patrz slynna szachownica w covidzie w LO lub rownie debilny LotDoDomu aka jak zlupic PAXow nie wystepujac o lezace w UE na pieniadze repatriacje i jeszcze przy tym dobic finansowo LO.

3. Dlatego pytanie czy przychody poza lotnicze nie przyniosą większego przychodu/zysku? Tak twierdzą zarówno Modlin jak i Lublin.
Nie bylem swiadom, ze lotniska potrafia generowac wiecej przychodow za operacje poza lotnicze niz z core business'u. Twoja pierwsza tableka cos na ten temat mowi. A patrzac np. na zawalone pod dach parkingi WMI, WRO, GDN, KRK, POZ i w tym ostatnim nawet platna kiss&fly (sic!) to moge sie zgodzic ze zlupiony PAX na uslugach okolotowarzyszacych daje wiecej zarobic niz na PAX/taxach... 1 tydzien long ter parking w POZ - 180PLN, a oplaty lotniskowe:
POZ-FRA
Poland Passenger Service Charge Departures (ND PLN2.51
Poland Airport Tax (XW) PLN129.77
POZ-WAW
Poland Passenger Service Charge Departures (ND) PLN1.08
Poland Airport Tax (XW) PLN43.08

Dodatkowe pytanie, czy w RDO beda tankowane samoloty, bo na tym tez chyba lotnisko zarabia? Pytanie jaka jest prowizja?

4. Jeśli dodałeś dzienną liczbę samolotów, dość łatwo będzie Ci dodać wynikający z tego przychód.
W nastepnej iteracji, jak jeszcze Ty albo inni podadza troche danych lub zalozen do tabelki. No problem. Ale szczerze.. nie che mi sie.

5. Energia – 5% przychodów – nie wiem.
A ile powinno byc? IMO, lotnisko jest energozerna bestia i ilosci GWh sa niebanalne mowiac ogolnie, plus koszty ciepla systemowego? majac jeszcze na uwadze krwiozercze podwyszki nosnikow energii dla biznesow rzedu 500-800% z ostatniego roku i chyba duza wariancje w tym zakresie, raczej wariant pesymistyczny jest jedynym realnym zalozeniem. Nawet jak koszty byly np. w 2021 na poziomie 1% przychodzow, to w wyniku wojny w Ukrainie i obecnej polityki koszty z lat ubieglych na 2023 i lata nastepne minimum nalezy pomnozyc x 5-10...

6. Jednakże kluczem u Ciebie jest LOT.
Rozumiem i nie rozumiem metody wyliczenia straty lub utraconych korzyści LOT (tak czy inaczej nie są to równoważne pojęcia).
Zakładasz, że
- każdy pasażer, który leci z Radomia LOTem poleciałby z Chopina?
- że LOT na przykład na trasie RDO-CDG-RDO generuje stratę?

To jest drugi kluczowy punkt calej ukladanki. Z wyliczen dlugofalowych wyszlo, ze pewnie w zakresie 35-43lat z mojej i Twojej analizy, a relanie pewnie 50+ inwestycja + koszty operacyjne, czyli cala "zabawa" ma szanse wyjsc na plus. W sumei chyab 2x dluzej niz srednia dla tego typu projektow infrastrukturalnych (25lat), ale i tak jest OKish.... warto wziac pod uwage, ze niektore KOMERCYJNE lotniska, sa zamykane przez wlascicieli, bo generuja ciagla strate i pomimo roli regionalnej dla lokalnej spolecznsoci nie moga funcjonowac, bo nikt nie chce pokrywac co roku straty, patrz ostatnio UK. Albo znany przyklad z Hiszpani CDT itp...
Ale...
Wiadomo strata, to nie jest to samo co utracone korzysci. Uzylem pojecia w potocznym znaczeniu i zamiennie ale to ma sens. Juz pisze dlaczego. Teoretycznie, jesl ijestem wlascicielem kapitalu i prowadze biznes i w tym biznesie np. mam pewne koszty stale, ktore i tak musze poniesc ale mam tez koszt zmienny, ktory na podstawie decyzji biznesowych mozge reallokowac w rozne przedsiewziecia to musz podjac decyzje, w ktore:
a. 10mln kosztow PLN rocznie, prowizja na operacji 60% - powiedzmy loty LO z WAW miedzynarodowe
b. 5mln kosztow rocznie, prowizja na operacji 20% - np. loty LO z WAW krajowe
c. 5mln kosztow rocznie, prowizja/strata na operacji -50% - loty LO z RDO miedzynarodowe - standard+czartery
Pytanie retoryczne: To gdzie allokuje srodki i zasoby operacyjen firmy?
Z porowania stawek LO widac, ze te dla RDO sa znacznie mniejsze niz dla WAW, oczywiscie po to, aby ktos chcial brac tanie bilety z RDO, pomimo 2h problematycznego dojazdu z Warszawy. Ja np. nawet zastanawialem sie czy ze swojej wiochy wybrac sie do CDG i "odzyskac" od LO (w postaci sponsorowanego/taniego bileti) troche podatkow ktore place, ale jak mi wyszlo ze samochodem to bedzie prawie 4h, a transportem publicznym prawie 6h, to dalem spokoj. Szybciej dolece z wiochy do NYC, niz przedostane sie do centrum Paryza przez RDO.
I to nie jest tak, ze LO ma swobode z wyborem operacji, rotacji itp... Istnieje cos takiego jak ograniczone zasoby i ew. dodatkowe koszty aby je uruchomic. Tu najwazniejsza role odgrywa....mala flota LO. Gdyby teoretycznie samoloty staly lub ich czas pracy byl efektywniej wykorzystywanym to mozna byloby sie pokusic o nadmiarowsc w allokowaniu do RDO. Ale LO ledwie przedzie finansowo, wiec maszn nowych nie kupi, a jak kupi to i tak znowu bedziemy sie jako podatnicy do tego dokladac i z marnego 1.25% zysku za ostatni rok (przy ciaglych DUZYCH stratach i niejednokrotnym dofinansowywaniu) standardowo zjedzie w strefe ujemna...
Ale aby bylo jeszcze straszniej i tak nie ma szans na szybki ruch w powiekszeniu floty. Backlogi Airbusa/Bombardiera i Boeinga/Embraera sa zapchane po sufit na nastepne kilka lat i mali gracze musza grzecznie czekac w ogonku. I nie maja co liczyc na upusty. Moze to byl smieszny ruch LO przed pandemia, gdy chceli przejac niemickiego Condora, ale byle minelo, wystraszyli sie pandemi (a kto nie?) i sie wycofali, cignac za soba koszty prawne calego zamieszania. Wet/dry lease tez kosztuje wiec stanowi ekstra koszt ponad zwykla operacje i profit na PAXa spada. LCC dobrze ucza linie legacy, jak sie gra w te klocki. Operacje robi sie na zasadzie najwieszego ROI na danej trasie, a nie w odpowiedzi na zapotrzebowanie....hmm jak to ladnie nazwac , aby nie uzyc slowa polityczne...lokalnej spolecznosci...chyba jednak polityczne...
No wiec reasumujac ten przydlugi watek, zamiast generowac zysk na PAXa, ktos kazal LO generowac strate na PAXa, bo przeciez utracone korzysci to jedno, a pytanie, czy ta zanizona/dumpingowa stawka jest w stanie pokryc koszty zmienne?

7. Poza tym z tego co widzę chartery nie są operowane wyłącznie przez LOT, więc jak to ma się do wyliczonej starty na każdego pasażera?
Czartery, moze nie tylko LO, ale jak nie wszystkie, to i tak dominuje LO: https://www.flightradar24.com/airport/rdo/departures & https://www.flightradar24.com/airport/rdo/arrivals przez kilka dni nie widac nic poza LO.
I tu wchodzimy w poglebiona analize, bo pytanie na jakiej zasadzie sa realizowane te czartery? Biuro/a kupuja caly samolot i ponosza ryzyko zapelnienia (i koszty), czy kupuja miejsca a ryzyko jest po stronie LO? Czy na kazdego PAX czarterowego z RDO LO jest w stanie wygenerowac przychod?
Z szybkiej analizy porownawczej znowu wychodzi ze korzysci utracone ---> strata w przupadku RDO vs. WAW jest znaczna, jak nawet nie wieksza niz w przypadku regularnych polaczen. Patrz screeny...

A zima czarterow nie bedzie, no chyba ze jakas HRG sie trafi an MAXie, no bo przeciez nie B787 do BKK...

8. Nie jest wykluczone, że pojawią się kiedyś inne linie (patrz pkt.1).
Oby, to jest jedyny element, ktory moze spowodowac zmniejsze strat i dokladania z budzetu, czyli naszych pieniedzy do tego potworka.
Ale... MOL juz sie wypowiada publicznie, ze tylko w pakiecie laczonym jak dostanie cos w WMI, albo moze w WAW. Po prostu trade off, mozemy poniesc jakas strate w RDO (no bo chyba dla FR tez to beda ciezkie rotacje do zapelnienia i wymagany LF >95% moze byc ciezko realizowac). Strate chca odbic sobie uzyskujac cos na inych lotniskach? Czy inni gracze na rynku nie potrafia liczyc. moze tak patrzac na Etihad i RIP Alitalie, albo inne ciekawe przypadki nawet z sektora LCC, ktorymi juz nie chce zasmiecac dyskusji. Ale moze w 3ciej dekadzie XXI wieku, wiekszosc graczy ma juz hurtownie danych, operuje na big data, nie robiac analizy oplacalnosci metodami chalupniczymi w Excelu i po prostu czakaja na rozwoj wypadkow i... na rozkrecenie RDO do jakiegos poziomu operacji przez LO. Wiec tu tez smutna konstatacja, moze kiedys wejda do RDO, jak uz LO przepali dostatecznie duzo naszej wspolnej kasy, aby uzasadnic istnienie tego lotniska. Wtedy albo czysto biznesowo bedzie im sie juz oplacalo, albo postapia jak prawdziwi wyjadacze wisienek (LCC) i zrobia konkurencje dla LO. Gdybanie, ale niestety z jakis sporym procentem prawdopodobienstwa.

I znowu wraca pytanie co z RDO po otwarciu CPK? Wpisze sie w strate....?
A moze CPK nigdy nie powstanie i jest tylko tymczasowa spalarnia pieniedzy i wehikul PRowy i RDO w bardzo dlugiej perspektywie ma racje bytu jak BVA, GRO, REU, FMM... Ale znowu inne stolice moga operowac tez z 1 starym lotniskiem: AMS, MAD, VIE, BRU, BER, HEL, itd... ale to juz inna dyskusja

Pytanie retorycznie w pyt. nr 2 o 800 mln.
Ja bym nie wydał na RDO, mam inne pomysły na takie kwoty.
Jednakże w tym przypadku RDO już istnieje więc pozostaje albo kontynuować albo zamknąć albo liczyć na zabłąkaną ruską rakietę i odszkodowanie. Nie akceptuję pewnych inwestycji ostatnich lat, niektóre uważam za bardzo dobre, niektóre za normalne, a jakieś wpisy o okradaniu przez Orlen ląduje u mnie w kategorii dyskusja taksówkarzy. Pracowałem w branży u konkurencji naście lat.
Tam gdzie jest rachunek zis, liczby zawsze pokażą prawdę, chyba że agresywna księgowość jest sprytniejsza.

No i tu jest pies pogrzebany... P&L rulez, ale jak do tego dojsc gdy dane fiansowe spolki znano za tajne botam sa informacje handlowe... (sic!), przeciez i tak spółka bedzie musiala zlozyc formalne i publicznie dostepne sprawozdanie finansowe. Aa...wiadomo, mozna sie spoznic, nie zlozyc, ew. zlozenie juz bedzie daleko, daleko po wyborach...
A agresywna ksiegowosc mozna nazwac tez kreatywna. W spolkach prywatnych w dlugiej perspektywie prowadzi to upadlosci, w spolkach z udzialem dominujacym SP do ciaglego dolewania kasy i...wiadomo jaki to ma wplyw na budzet PL.
Mozna roznie "bawic" sie w zarzadzanie, np. powolujac PGL i koszty wszyskich nierentownych przedsiewziec i niegospodarnych decyzji ukrywac pod parasolem jednej kury, ktora jesszcze znosi jajka i generuje jakis zysk. Ae i tak to przpomina model lupienia zza wielkiej wody Enron/AA, Madoff, Theranos i wiele innych. A z naszego podworka to analogie az sie cisna - wymieniajac tylko kilka z obszaru gospodarki:
- wybory kopertowe - koszt 1S (sasin) - dla ustalnia punktu odniesienia
- SKOKi - 62S
- Getback - 36S
- Fundacji Czartoryskich - 7S
- samoloty VIP - 3S
- przekop mierzei - 29S
- ElectroMobility Poland aka Izera - 7S
- PFN - 2S
- GITD i viaToll - 8S
- i wreszcie wiesienka na torcie - CPK - 500S - i to w awariancie podstawowym i bez przewidywanegfo wzrostu wydatkow np. 2x (patrz BER)
Wiec liczac zgrubnie przewalone jakies 654 Sasiny, wiec co ja tu gardluje o nastepne "marne" 12...

Załączniki:
RDO-TIA.png
RDO-TIA.png [ 123.06 KiB | Obejrzany 2410 razy ]
WAW-TIA.png
WAW-TIA.png [ 150.02 KiB | Obejrzany 2410 razy ]
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#285 PostWysłany: 17 Cze 2023 09:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5357
platynowy
Czyli jednak self-proclaimed troll
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#286 PostWysłany: 17 Cze 2023 09:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4446
Loty: 504
Kilometry: 794 574
platynowy
jaco027 napisał(a):
Czyli jednak self-proclaimed troll


A ponieważ jednak jesteśmy na forum merytorycznym, a nie towarzysko-śmietnikowym, to może by zbanować kolegę radomiaka ?
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off
vincenz lubi ten post.
 
      
#287 PostWysłany: 17 Cze 2023 10:04 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25230
Α czemu. Wolność słowa. Zawsze mi miło jak czytam jego posty

Wysłane przez moją Nokię 3330
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#288 PostWysłany: 17 Cze 2023 10:14 

W zasadzie jego "argumentacja" udowadnia główną tezę: że celowości wybudowania RDO nijak merytorycznie nie da się obronić i trzeba posunąć się do przeinaczania, zapominania i wybiórczego traktowania danych, żeby jakikolwiek argument za RDO wymyślić.

BTW: on przynajmniej ma co bronić. Hipotetyczni trolle broniący CPK tego komfortu nie mają i nie będą mieli. ;)
Góra
 PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#289 PostWysłany: 17 Cze 2023 13:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lip 2015
Posty: 492
niebieski
Tomo14 napisał(a):
jaco027 napisał(a):
Czyli jednak self-proclaimed troll


A ponieważ jednak jesteśmy na forum merytorycznym, a nie towarzysko-śmietnikowym, to może by zbanować kolegę radomiaka ?

Po pierwsze nie radomiaka tylko radomianina !
Nie wiem dlaczego mnie ciągle obrażasz.

Po drugie nikogo personalnie nie obraziłem tutaj, dlaczego mam być zbanowany ?

Po trzecie ... - konfiturą zajeżdża - donosicielstwo , banowanie, - co to ma być ?
_________________
80 Krajów , 6 Kontynentów , 3 Oceany :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#290 PostWysłany: 17 Cze 2023 14:14 

Cytuj:
Warszawiak, warszawianin

Na list następującej treści: „Proszę o pisemną odpowiedź – przedstawienie etymologii słów: warszawiak, warszawianin oraz o wyjaśnienie okoliczności, w których każde z tych słów może zostać użyte. Obie formy są poprawne, jednak która i w jakim kontekście mogą być używane? […] Wydaje mi się bowiem, że znam różnicę pomiędzy tymi nazwami. Piszę do Państwa jako do najwyższej Instancji, aby te kwestie ostatecznie wyjaśnić” odpowiedziała sekretarz Rady:

[…] obie nazwy mieszkańca Warszawy – warszawiak i warszawianin – są poprawne. Oba bowiem przyrostki: -anin i -ak służą do tworzenia nazw mieszkańców miast. Ponieważ przyrostek -ak sprawia wrażenie potocznego i charakterystycznego dla gwar mazowieckich, forma warszawiak jest odczuwana jako bardziej potoczna niż warszawianin (tak te nazwy kwalifikują słowniki, np. „Nowy słownik poprawnej polszczyzny” pod red. A. Markowskiego czy „Słownik nazw własnych” J. Grzeni). Warszawianin zatem częściej niż warszawiak pojawi się w tekstach oficjalnych.
https://rjp.pan.pl/porady-jezykowe-main/733-warszawiak-warszawianin


Analogicznie: radomianin, radomiak.

Nikt tu więc nikogo nie obraża, chyba że ty jesteś obrażony na gwarę mazowiecką, co w przypadku współczesnego mieszkańca Radomia powinno raczej dziwić.
Góra
 PM off  
      
#291 PostWysłany: 17 Cze 2023 14:39 

Rejestracja: 18 Gru 2011
Posty: 289
niebieski
Panowie i panie spokojnie, jakie banowanie? Kolega radomszczaninin broni z klawiaturą w ręku swojego miejsca pracy. A że lotnisko jest nie do obrony to przynajmniej jest śmiesznie...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#292 PostWysłany: 17 Cze 2023 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lip 2015
Posty: 492
niebieski
Cytuj:
Analogicznie: radomianin, radomiak.

Nikt tu więc nikogo nie obraża, chyba że ty jesteś obrażony na gwarę mazowiecką, co w przypadku współczesnego mieszkańca Radomia powinno raczej dziwić.


Uwierz mi , dla kibica Broni ma to ogromne znaczenie :)

A tymczasem cyk - 15 tysięczny pasażer odprawiony z Radomia.

I kto tu się rozpędza na maxa ?
_________________
80 Krajów , 6 Kontynentów , 3 Oceany :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#293 PostWysłany: 17 Cze 2023 14:59 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4082
platynowy
Stare polskie powidzenie: jak ci 5 chłopa mówi że jesteś pijany, to się połóż.


Ostatnio edytowany przez Kothson, 17 Cze 2023 17:44, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#294 PostWysłany: 17 Cze 2023 15:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 5503
Loty: 720
Kilometry: 996 938
platynowy
dlugi_szmul napisał(a):
Kolega radomszczaninin

W Radomsku są różne rzeczy, przede wszystkim dom kultury, ale nie lotnisko
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#295 PostWysłany: 17 Cze 2023 16:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4446
Loty: 504
Kilometry: 794 574
platynowy
RKS1926 napisał(a):

Uwierz mi , dla kibica Broni ma to ogromne znaczenie :)

A tymczasem cyk - 15 tysięczny pasażer odprawiony z Radomia.

I kto tu się rozpędza na maxa ?


Radomiaku - weź Bronię zabierz na wycieczkę do Kielc, a nie trollujesz na forum.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#296 PostWysłany: 18 Cze 2023 02:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2787
Loty: 219
Kilometry: 597 248
srebrny
pabien napisał(a):
@Grzenio1970 stąpasz po grząskim gruncie

On od zawsze nie może sobie odmówić wplecenia jakiegoś politycznego wątku, oczywiście wiadomo w jaką stronę (jedyną słuszną rzecz jasna). Nawet jeśli dyskusja będzie dotyczyła zupełnie czegoś innego, to jego skojarzenia są za każdym razem podobne. To raczej się leczy chociaż zauważyłem, że stadium już mocno zaawansowane więc łatwo nie będzie... ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#297 PostWysłany: 18 Cze 2023 05:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2010
Posty: 390
srebrny
RKS1926 napisał(a):
A tymczasem cyk - 15 tysięczny pasażer odprawiony z Radomia.

I kto tu się rozpędza na maxa ?

Jasny gwint. Toż zaraz braknie przepustowości terminala i trzeba będzie rozbudowywać...
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#298 PostWysłany: 18 Cze 2023 07:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5357
platynowy
RKS1926 napisał(a):
...
A tymczasem cyk - 15 tysięczny pasażer odprawiony z Radomia.
I kto tu się rozpędza na maxa ?

Hmmm... really?
Jak na razie doliczylem sie 55 ODLOTOW (nie liczac kukuruznikow), 55 x 186 PAX B737MAX = 10 230 PAX MAX.

"Sluszna linie ma nasza wladza" 15k PAX i LF 150% :-)
Po kryjomu dreamlinery puszczacie?

dla zainteresowanych: https://flightaware.com/live/airport/EP ... ;sort=DESC

PS.
I co bedziesz teraz tak raportowal co 5 tysiecy? Masz juz ustawiony automat trollingowy 5k?

_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#299 PostWysłany: 18 Cze 2023 08:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 5503
Loty: 720
Kilometry: 996 938
platynowy
Wszystko się zgadza. Samoloty przylatują i odlatują
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#300 PostWysłany: 18 Cze 2023 08:29 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 1069
niebieski
Tak dla skali. Okęcie w 2022 obsługiwało średnio ponad 39 000 pasażerów... DZIENNIE ;)

Najwięcej pasażerów w ciągu doby przeszło przez stołeczny terminal 3 lipca 2022, kiedy to doliczono się 58 792 osób.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 16576.html
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 498 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group