Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 324 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
#181 PostWysłany: 13 Lut 2023 16:56 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6252
Loty: 477
Kilometry: 1 011 329
Wtedy była „pandemia” teraz pewnie szykują rozkład. WAW ro dla nich istotny rynek
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#182 PostWysłany: 13 Lut 2023 17:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 482
niebieski
Tych lotów nie ma tylko przez 6 tygodni kiedy w Skandynawii maja wakacje szkolne. Od połowy sierpnia są z powrotem w rozkładzie.
W tym samym czasie kiedy zawieszają WAW, zaczynaja lub dokładają rotacje na wakacyjnych kierunkach ze Skandynawii.
Wg mnie tych lotów do WAW nie będzie.


Pro
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#183 PostWysłany: 13 Lut 2023 20:46 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6252
Loty: 477
Kilometry: 1 011 329
Potwierdziłem z SAS i nie będzie lotów z WAW.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#184 PostWysłany: 13 Lut 2023 21:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Nie będzie, tak było też w poprzednich latach. Na WAW-OSL i WAW-CPH lata LOT (nawet Dreamlinera kiedyś widziałem na tej trasie, chyba że to był przypadkowy nie-doLOT do USA z przymusowym lądowaniem i go wsadzili na trasę, żeby na pusto nie wracał). Ba, LOT otworzył do niedawna CPH-RDO, dla bardziej wybrednych.
Ale dla chętnych bezproblemowo można złożyć CPH-GDA-WAW, z krajówką. Czasowo potrafi się ładnie spinać, i może wyjść taniej niż Pendolino.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#185 PostWysłany: 13 Lut 2023 23:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1843
Loty: 266
Kilometry: 487 169
niebieski
Mam szybkie pytanko
czy jest sens jużteraz wybierac miejsca przy Longhaulu w taryfie premium economy
Na longhauli pokazuje mi mozliwosc wyboru za darmo rzędy od 20 do 27 i nie wiem czy to jest premium czy to nie jest premium?

sprawdzilem na seatguru - wiec już wiem wszystko
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#186 PostWysłany: 14 Lut 2023 12:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1170
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
1-8 masz biznes; 20-27 premium i 30-57 economy (na A350).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#187 PostWysłany: 26 Lut 2023 23:03 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
@Robaku: w premium warto wybierać od razu, bo znacznie szybciej schodzą lepsze miejsca w dwójkach, a zostają słabsze w 3-4 po środku (dotyczy to 330/350).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#188 PostWysłany: 01 Mar 2023 23:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
Kilka uwag na temat ostatnich lotów z GDN do US w SAS Plus. O dobrych taryfach cyklicznie zdarzających się na tych trasach była już mowa w innych wątkach, w tym wypadku była to tam trasa GDN-CPH-ARN-MIA; wybrana specjalnie tak, aby zmaksymalizować przy okazji mile, bo jak wiadomo SK daje w klasie A aż 150% mil w wybranych programach *A (czyli tyle, ile - nawet nie zawsze z resztą - taryfy C w innych liniach); do tego w części FFP krótkie odcinki mają flat stawkę np. min. 750 czy 800 mil za segment.

Przelot w SK Plus, poza osobną kabiną na longach, daje szereg przywilejów typowych dla *G czyli priorytetową odprawę, boarding, bagaż rejestrowany, dwa bagaże podręczne i co ważne dla osób bez statusu - wstęp do poczekalni własnych SK.

Odprawa on-line do US jest możliwa w przypadku esty; osoby z wizami muszą podejść do tradycyjnego stanowiska po BP (konieczna weryfikacja dokumentów przez agenta).

Odcinek GDN-CPH króciutki, w SAS Plus nie ma żadnego extra serwisu, więc można dostać kawę albo herbatę. Na tej trasie widać sporo elementu nazwijmy to "robotniczego", co niestety przekłada się na ilość ku**w lecących na lotnisku i w trakcie wchodzenia na pokład.

CPH-ARN trochę dłuższy więc na porannym locie podawane jest śniadanie w pudełkach (widoczne na zdjęciu); na plus dobór w miarę zdrowych i typowo skandynawskich produktów zamiast jakiś croissantów itp. Można także zamówić coś z przekąsek z menu pokładowego (płatnego w SAS Go), ale o tej porze praktycznie nikt tego nie robi. Mimo że część SAS Plus była dość pełna, miejsce obok mnie pozostało puste (działa blokada dla *G).

ARN-MIA (330): lot od rana zapowiadał się na opóźniony o ok. 2 godziny (przyszedł sms i mail) ze względu na opóźnioną poprzednią rotację tej maszyny do US. Gdy zbliżał się już i tak przesunięty boarding okazało się, że jest dodatkowo problem z przednim podwoziem i wymagana jest wymiana opony. Na plus informacja na bieżąco co się dzieje, jakie są rokowania itd. Rozdawano też proaktywnie wodę; ewentualnie można było wrócić do saloniku, ale to spory kawałek plus konieczne przejście przez kontrolę paszportową. Ostatecznie okazało się, że samolot poleci, ale ze względu na wydłużony czas pracy załogi i przepisy konieczne jest zapewnienie jej dodatkowych miejsc do wypoczynku: wiązało się to z downgradem 4 paxów z C do Plus i kilku osób z Plus do Y. Wybrane osoby były kolejno wzywane "na rozmowę" ; z tego co widziałem wszyscy przyjmowali sytuację ze zrozumieniem (otrzymywali od razu jakaś kartę debetową jako zadośćuczynienie). Na szczęście status zasadniczo chroni przed takimi przygodami. Finalnie rejs wystartował z prawie 5 h opóźnieniem.

Fotele w SAS Plus dla mnie były wystarczająco wygodne; dość sporo odchylają się do tyłu więc można odpocząć / przespać się. Każdy dostaje materiałowy worek na buty będący zarazem mini-kosmetyczką, słuchawki, poduszkę plus spory koc i butelkę wody. W trakcie lotu podawane są dwa posiłki - pierwszy - główny - macie na zdjęciu; wybór dotyczy dania głównego (dwie opcje); generalnie jedzenie jest dość smaczne, choć posiłkowi bliżej oczywiście do standardów Y niż C; na plus wszystko ładniej podane i normalna szklanka zamiast plastiku. Do tego podawane są napoje w dowolnej ilości, także alkoholowe (lista jest w IFE). Załoga była bardzo sympatyczna i sama namawiała na wzięcie większej liczby buteleczek wina, czy dodatkowego ginu / likierów. W trakcie lotu są jakieś przekąski dostępne (nie korzystałem), przed lądowaniem standardowo drugi, mniejszy posiłek. Samolot ma dostęp do neta - dla SAS Plus jest on darmowy - ale niestety na tym locie z powodu awarii nie działał.

Ogólnie produkt całkiem w porządku, mimo pewnych mankamentów (opóźnienie, brak sprawnego neta); serwis nie na poziomie LO, ale generalnie sprawia lepsze wrażenia niż np. premium w LH czy BA. Przy dobrej cenie mogę spokojnie polecieć, IMO stosunek komfortu / korzyści milowych jest wtedy bardzo na plus. Dodatkowo duży plus za podejście SK do reklamacji 261: uznana w kilka dni po wysyłaniu maila.

Załączniki:
SAS1.jpg
SAS1.jpg [ 54.63 KiB | Obejrzany 1879 razy ]
SAS2.jpg
SAS2.jpg [ 51.32 KiB | Obejrzany 1879 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
5 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#189 PostWysłany: 02 Mar 2023 00:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1843
Loty: 266
Kilometry: 487 169
niebieski
A możesz rozwinać sytuacje downgrade? Czy to było przymusowe czy też to była sytuacja szukanai chętnych na taki downgrade?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#190 PostWysłany: 02 Mar 2023 01:11 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
@robaku
Trudno mi powiedzieć, czy w pełni przymusowe - ale nie było poszukiwania chętnych. Było ogłoszenie, że muszą coś takiego zrobić i będą prosić pasażerów, których to dotyczy o podejście. Nie wiem, jakie kryteria dokładnie decydowały, bo każda linia ma swoje algorytmy. Nie wiem też czy ktoś odmówił i co się ewentualnie działo wtedy. Wydaje mi się, że nikt nie odmówił.

Z kolei w drodze powrotnej z US dostałem już przy check-inie op upa do C na TATL dla siebie i współpasażera (bez statusu) na tej samej rezerwacji. Agent podkreślił, że z uwagi na mój status, chociaż mam go nie w SK.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#191 PostWysłany: 02 Mar 2023 11:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1843
Loty: 266
Kilometry: 487 169
niebieski
To ciekawe , lece z dziewczyna na SAS Plus taka samą trasą, ja mam silvera od LOTu, ona nie ma i zastanawia mnie co tam się może wydarzyć.
Przyznam szczerze ze wybrales SK wlasnie z uwagi na cene w Y+ no i teraz zastanawiam się jak to się może skonczyc, tzn. downgrade'm lub upgradem :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#192 PostWysłany: 02 Mar 2023 12:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1170
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
@Robaku pamiętaj, że masz prawo się nie zgodzić na downgrade - chociażby ze względów zdrowotnych (ja osobiście ze względów na problemy z kręgosłupem, nie dałbym rady w long haulu na siedząco). Tak samo jak masz prawo się nie zgodzić na propozycję wycofania z lotu ze względu na overbooking. Oczywiście, załoga handlingowa może w tej sytuacji bardzo naciskać, jednak w tej sytuacji możesz zażądać przebookowania na kolejny lot w takim fotelu (premium), w dodatku przy oknie + oczywiście hotel + oczywiście z racji denied boarding EU261. Nie bardzo rozumiem takiej polityki. Ludzie najczęściej kupują fotel, bo z jakichś powodów ich potrzebują. Komfortu, zdrowia, dobrego samopoczucia. Ci, którzy z lekkością akceptują takie downgrade wyglądają, jakby w ogóle im nie zależało na tym konkretnym fotelu. "A, wydam sobie 8000 na lot; polecę w C albo ewentualnie w Y, żadna różnica - jak się sytuacja ułoży tak będzie". Także wszystko zależy od akceptacji pasażera.
Góra
 Profil Relacje PM off
Robaku lubi ten post.
 
      
#193 PostWysłany: 02 Mar 2023 14:02 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
@Robaku: ja bym tego nie demonizował, to raczej rzadsze niż częstsze przypadki.
@1955845624: teoretycznie może być również "przymusowy" downgrade / odmowa wejścia - za odszkodowaniem przewidzianym w przepisach, czyli zwrot 75% ceny za ten odcinek / odszkodowanie z 261. Jak nie zgadzasz się na downgrade i lecisz innym lotem (zaoferowanym przez linie), to nie masz zarazem odmowy wejścia wtedy, bo to twoja decyzja. Natomiast w praktyce oczywiście obsługa może to rozgrywać tak, żeby wszyscy byli zadowoleni i zwykle tak jest. Ci co akceptują downgrade czasami robią to z zyskiem, zwłaszcza że w tym wypadku każdy dostawał kartę przedpłaconą podejrzewam z okrągłą sumką bo ludzie wyglądali na zadowolonych. Osobiście nie byłbym zadowolony ze spadku z Plus do Y (Y na longach to dla mnie męczarnia, której unikam jak ognia, zwłaszcza jak jest taki full lot jak tu), ale np. spokojnie mógłbym się przesiąść z C do Plusa za np. 500 czy 750 EUR na karcie + zwrot różnicy w cenie za ten segment. W SK w takim przypadku klasa rezerwacyjna (to pod kątem mil) pozostaje bez zmian, więc tu nie ma ani straty, ani konieczności potem claimowania. Co ciekawe z resztą ich taryfy C i A generalnie w wielu programach naliczają się tak samo, czyli na 150%.
Góra
 Profil Relacje PM off
mikapi22 lubi ten post.
 
      
#194 PostWysłany: 02 Mar 2023 14:46 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8900
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
@marek2011 Do jakiego programu naliczałeś mile za te loty? Może A3? Ile ich dostałeś?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#195 PostWysłany: 02 Mar 2023 14:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
@Sudoku: TK; za całość prawie 16 k mil, przy czym powrót miałem z NYC, nie MIA. Robiąc np. MIA RT będzie więcej o niecałe 2 k mil (zachowując po dwie przesiadki, z jedną odpada 1,5 k mil). Naliczenie w A3 powinno być takie samo albo bardzo zbliżone do tego bo przeliczniki są podobne.

Jeszcze więcej można dostać w TP - 200%, ale tam wartość mil jest generalnie mniejsza, ale pod kątem statusowym może też komuś to pasować.
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
      
#196 PostWysłany: 21 Mar 2023 11:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1170
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
Nowa promka od SK:

Travel period Europe: 15 April 2023 – 15 December 2023
Travel period North America: 14 August 2023 – 29 February 2024
Book by: Monday 27 March
24-hour money-back guarantee on all ticket types.

https://www.flysas.com/en/low-fare-calendar/?utm_source=sfmc&utm_medium=email&utm_campaign=230321_OO_REV_PL_B_BIG
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#197 PostWysłany: 28 Mar 2023 15:42 

Rejestracja: 20 Sie 2016
Posty: 88
Loty: 1
Kilometry: 562
Czy w dla taryfy SAS Go Light da radę podróżować z plecakiem jak w tanich liniach (w sensie czy podczas boardingu czepiają się o to)? Jakie są Wasz doświadczenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#198 PostWysłany: 28 Mar 2023 16:41 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3145
platynowy
Leciałem do USA na 10 dni (5 zwiedzonych stanów) i to poza sezonem (konieczność posiadania cieplejszych ubrań) z Go Light, więc można.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#199 PostWysłany: 28 Mar 2023 16:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1170
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
Image

Taki SMS przypominający o OLCI, więc zarazem takie restrykcje bagażowe. Nie widziałem, żeby ewidentnie stali i wyszukiwali na kim by tu dodatkowo zarobić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#200 PostWysłany: 30 Mar 2023 14:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1065
Loty: 469
Kilometry: 475 167
niebieski
Z Go Light newt SEN nie ma większego bagażu, ale nigdy nie widziałem sytuacji, w której ktokolwiek by sprawdzał jaki bagaż Ci przysługuje.
Polecam tylko nie przeginać jak w każdej życiowej sytuacji :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 324 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group