Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Lista pośredników wraz z ich prowizją stworzona przez @ansbach1. B oznacza brutto N netto, pierwsza kwota etap polubowny druga etap sądowy, chyba, że jest taka sama.
AirCashBack - 25 B
AirCompensa - 20 B
AirHelp -35 B - 50B
AirMoney - 25B -50B
delayfix - 25B - 40B
givt - 25B -49B
odzyskajzalot - 25B -35B
lotopozniony - 25B
zwrotzalot - 25N

ostatnia aktualizacja: 19/11/2019


 [ 264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 05 Gru 2019 15:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
@Jacob46
Zapomnij

@V3ntr
Taka sytuacja nie nastąpiła - nie oddał przecież bagażu i nie dokonał odprawy
Góra
 Relacje PM off  
 
#62 PostWysłany: 05 Gru 2019 16:27 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2229
złoty
Jeśli rzeczywiście byliście trzy godziny przed odlotem na lotnisku to jest to przykra sprawa i chyba tylko ubezpieczenie podróżne, o ile w ogóle, może w takiej sprawie pomóc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 05 Gru 2019 16:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Ciekawe, ile czasu przed odlotem ustawili się w kolejce do odprawy, bo to nie jest jednoznaczne z dotarciem na lotnisko. ;-)
Ale to i tak niczego nie zmienia...
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 05 Gru 2019 23:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jacob46 napisał(a):
Witam wszystkich obecnych w temacie.
Niestety nie mogę założyć nowego, z tego powodu piszę tutaj.
Miałem ostatnio problem z liniami Qatar. Pomimo przybycia na lotnisko 3h przed wylotem odmówiono nam boardingu.
Kolejka była na do bagaży oraz odprawy była tak długa, że w pewnym momencie została odcięta i wszystkim osobom
którzy znajdowali się odpowiednio daleko powiedziano że nie lecą.
Niestety ja i moi znajomi musieliśmy kupić nowy bilet i polecieć lotem który był 2h później.
Dodam, że miało to miejsce na trasie Bangkok-Warszawa z przesiadką w Doha, a takich osób było co najmniej 20.

Czy istnieje jakaś forma reklamacji, zwrotu części poniesionych kosztów?

Czy ktoś z osób obeznanych w temacie mógłby się wypowiedzieć?

Z góry dziękuję.


Linia spoza UE, lot do UE.
261/2004 nie ma zastosowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: odszkodowania
#65 PostWysłany: 11 Gru 2019 11:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 804
srebrny
Mam pytanko do doświadczonych lataczy za mile.
Pytanie może się wydawać z serii cebulowatych, aczkolwiek proszę o wyrozumiałość.

Kwestia jest taka, że lubię latać. Zamiast jednego lotu bezpośredniego wolę lot łączony składający się z 3ch lub nawet czterech odcinków. Coś co dla niektórych jest ascetyzmem, dla mnie z racji pasji lotniczych jest przyjemnością. Bilety-nagrody z M&M świetnie mi się wpasowują w ten mój ascetyzm, bo za tą samą stawkę milową składam sobie sporo odcinków zazwyczaj z minimalnym dozwolonym czasem na przesiadkę (chyba, że mnie bardzo interesuje jakiś konkretny salonik). A wiadomo, że im więcej odcinków na jednym bilecie tym statystycznie o wiele większa szansa na "wykolejenie się" podróży jako całości (w sensie opóźnienia np. nie zdążę na kolejny lot, który nie poczekał itp.)

Posiadam PP, dobre ubezpieczenie od opóźnienia lotu, opóźnienia bagażu, więc wszelkie "przygody" z opóźnieniami po drodze mnie raczej "gilgają". Radzę sobie.
Natomiast z racji odpowiedzialności wystawcy biletu za całość podróży czasami zdarza się, że mogę korzystać z dodatkowych benefitów typu hotel gratis, mile jak mnie przebookują na inny lot, czasem odszkodowanie...

...i tak sobie kiedyś pomyślałem, że pewnie są tu na forum ludzie, którzy z tego żyją :)
Ja mam dobrą pracę, więc na dzień dzisiejszy to nie dla mnie, ale jak przyjdzie kryzys... ;) ...a tak na serio to umieram z ciekawości i postanowiłem tu napisać i zapytać: kto z Was tak robi? ;) Może to i kogoś sposób na życie? (po niektórych wątkach na forum to już chyba nic mnie nie zdziwi w tych kwestiach)
Góra
 Relacje PM off
savoj lubi ten post.
 
 
#66 PostWysłany: 11 Gru 2019 11:38 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1416
niebieski
ofer napisał(a):
dobre ubezpieczenie od opóźnienia lotu,

Pochwal się, które jest wg Ciebie dobre i co to dokładnie oznacza.

A wracając do meritum Twojego pytania to zapewne nie da się z tego zrobić stałego źródła utrzymania, choć wiele osób na forum lubi, aby za nasze loty płaciła linia lotnicza, a nie na odwrót. ;) Myślę, że to kwestia skali, jak ktoś dużo lata to czasami się po prostu zdarzy. U mnie średnio raz na rok linia opłaca wyjazd choć niekoniecznie specjalnie celuje w loty o podwyższonym prawdopodobieństwie overbookingu czy opóźnienia. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#67 PostWysłany: 11 Gru 2019 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 804
srebrny
@opo : Pakiet Travel World Elite. Takie dostałem i sobie chwalę. Warunki znajdziesz na necie. Korzystałem i potwierdzam, że działa.

Co do meritum: dodam jeszcze, że kiedyś pocztą pantoflową doszła do mnie informacja, że podobno jest drugi level w tym temacie. Przy dobrym główkowaniu na podstawie flightradara i wiedzy (głównie historycznej) co do przydziałów samolotów na konkretne odcinki można podobno wywnioskować opóźnienie dostatecznie wcześnie, aby zdążyć kupić bilet na kolejny opóźniony lot. Np. jeżeli teraz konkretny samolot ma spore opóźnienie w Londynie spowodowane winą przewoźnika i wiesz jakie odcinki on jeszcze dziś robi, to kupuj teraz bilet na wieczorny lot tego konkretnego samolotu o ile ląduje on gdzieś na lotnisku w pobliżu Ciebie i o ile widzisz, że nie ma szans nadrobić opóźnienia. Oczywiście mogą podstawić kolejny samolot, ale to też podobno idzie wywnioskować

Druga sprawa, ze ile w tym prawdy może być no to wiadomo... jak to w poczcie pantoflowej. Więcej "opowieści dziwnych treści" niż faktów. :)
Aczkolwiek ja lubię łamigłówki statystyczno-analityczne, więc może na emeryturze (jak dożyję) w ramach treningu mózgu zajmę się tym tematem. ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#68 PostWysłany: 11 Gru 2019 12:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2079
Loty: 515
Kilometry: 798 199
platynowy
ofer napisał(a):
pytanko [...] Pytanie może się wydawać z serii cebulowatych
Zgoda, "pytanko" takie wlasnie jest.
Cytuj:
Coś co dla niektórych jest ascetyzmem, dla mnie z racji pasji lotniczych jest przyjemnością. Bilety-nagrody z M&M świetnie mi się wpasowują w ten mój ascetyzm
Czy na pewno chciales uzyc slowa "ascetyzm"?
Cytuj:
czasem odszkodowanie ...i tak sobie kiedyś pomyślałem, że pewnie są tu na forum ludzie, którzy z tego żyją :)
Ja mam dobrą pracę, więc na dzień dzisiejszy to nie dla mnie, ale jak przyjdzie kryzys... ;) [...]Może to i kogoś sposób na życie?
Jesli masz dobra prace, to sie jej trzymaj - albo moze zamien na taka, w ktorej nie bedziesz mial czasu i checi na kombinacje, zaloz bloga ;)
Odszkodowania od linii lotniczych na pewno nie sa sposobem na staly dochod.
Po kilku udanych strzalach wpisza takiego klienta na liste pasazerow specjalnych i beda: a). bardzo sie starac dowiezc onego do celu na czas, b). utrudnic wyplate odszkodowania jak to tylko mozliwe.
_________________
Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Tak, że = tak bardzo, że / w taki sposób, że
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 11 Gru 2019 12:46 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1416
niebieski
ofer napisał(a):
@opo : Pakiet Travel World Elite. Takie dostałem i sobie chwalę. Warunki znajdziesz na necie. Korzystałem i potwierdzam, że działa.

znam to ubezpieczenie, również korzystam i nie uważam żeby było w tym zakresie dobre czy unikalne. Przy opóźnieniu dostaniesz raptem zwrot za posiłek i pokój w hotelu, czyli coś co i tak dostajesz w standardzie od linii lotniczej w EU.
Dobre ubezpieczenie w tym zakresie to takie, które wypłaca X PLN za każdą godzinę opóźnienia ponad Z godzin opóźnienia z dużym limitem maksymalnym.
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 11 Gru 2019 12:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 804
srebrny
Ja jestem zadowolony ze zwrotu za:
- koszty rezygnacji z podrózy
- koszty wcześniejszego z niej powrotu
- kosztów ew. nowego biletu

posiłki i hotel to tam bez znaczenia (każde ubezpieczenie tego typu to ma), ale zwrot za bilet do miejsca docelowego to już jest moim zdaniem spory ukłon. Przeczytaj w warunkach:

Cześć B) Ubezpieczenie kosztów z tytułu spóźnienia
na odjazd środka transportu
Artykuł 17 Przedmiot i zakres Ubezpieczenia kosztów
z tytułu spóźnienia na odjazd środka transportu
1. Przedmiotem ubezpieczenia są wydatki poniesione
przez Ubezpieczonego na posiłki i przekąski,
dodatkowe zakwaterowanie (tylko pokój) i przejazd
Ubezpieczonego do miejsca docelowego Podróży
za
granicą, w związku ze Zdarzeniem ubezpieczeniowym

Tak czy inaczej nie róbmy tutaj OT dot. ubezpieczenia. Trzymajmy się lotów za mile.
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 11 Gru 2019 12:59 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1416
niebieski
absolutnie to nie ten wątek, aczkolwiek pisałeś o "ubezpieczenie od opóźnienia lotu" stąd moje pytanie, a to co cytujesz to ubezpieczenie od "spóźnienia na odjazd środka transportu" - to zupełnie inne ubezpiecznie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 31 Gru 2019 10:33 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 31 Gru 2019 09:29 --

MeHow napisał(a):
A chyba powinien co?

Czym innym jest jurysdykcja (zasady wyboru sądu) a czym innym prawo materialne (np. właśnie przedawnienie).



"Należało zatem ustalić, jaki porządek prawny jest właściwy do materialnoprawnej oceny roszczenia powoda, kwalifikującego się do roszczeń pochodzących z umowy. Państwa członkowskie Unii Europejskiej (poza D. i W.) zobowiązane są stosować w tej kwestii Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (R. I). Uregulowanie to wyprzedza polskie normy wewnętrzne z zakresu prawa kolizyjnego.Zgodnie z art. 3 rozporządzenia zasadą jest pozostawienie stronom umowy swobody zgodnego wyboru prawa właściwego, z zastrzeżeniami wynikającymi z dalszej części tego aktu. W niniejszej sprawie nie zostały przedstawione żadne twierdzenia, ani dowody świadczące o umownym wyborze prawa przez powoda i pozwanego. Wybór prawa ma być dokonany wyraźnie lub w sposób jednoznaczny wynikać z postanowień umowy lub okoliczności sprawy. Takiego jednoznacznego wskazania nie można dopatrzeć się w realiach przedmiotowego przypadku, w którym powód wniósł sprawę do polskiego sądu, bez żadnych dalszych twierdzeń w przedmiocie wyboru prawa właściwego, podkreślając jedynie polską jurysdykcję (nota bene, na podstawie nieobowiązującego już wówczas rozporządzenia nr 44/2001). Żaden dowód nie zawiera też takiego wskazania. W takiej sytuacji należało sięgnąć do art. 5 ust. 2 stanowiącego, że umowa przewozu osób podlega prawu państwa, w którym podróżny ma miejsce zwykłego pobytu, pod warunkiem że w tym samym państwie znajduje się miejsce wyjazdu lub miejsce przeznaczenia. Jeżeli warunki te nie są spełnione, stosuje się prawo państwa, w którym znajduje się miejsce zwykłego pobytu przewoźnika.

Bezsprzecznie podróżny, czyli powód, ma miejsce zwykłego pobytu w P., a w tym samym państwie znajduje się miejsce planowego zakończenia podróży - W. Reasumując, prawem właściwym do oceny zarzutu przedawnienia roszczenia jest prawo polskie. Zasięganie informacji o praktyce lub prawie obcym okazało się zbędne. Zbędne było także dołączanie dokumentu z akt sprawy XXVII Ca 1449/17 w postaci wyroku Sądu Okręgowego, jako że ten dokument nie mógł w żaden sposób wpłynąć na ocenę okoliczności przedawnienia roszczenia P. T."
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 11 Sty 2020 14:57 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 21
Czy ktoś z użytkowników korzystał z usług prawopasażera.pl ? I może się podzielić opinią?
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 11 Sty 2020 17:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1586
srebrny
@Ballhaus Ja korzystałem, wygrali w sądzie z Wizz'em.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Ballhaus uważa post za pomocny.
 
 
#75 PostWysłany: 28 Sty 2020 10:35 

Rejestracja: 28 Sty 2020
Posty: 5
Loty: 2
Kilometry: 7 836
[quote="benx"]Każdy powód odwołania lotu czy istotnego opóźnienia lotu, jest oficjalnie publikowany, więc można się na niego powołać, że nie zawiera się on w zdarzeniach niezależnych od linii lotniczych.

No właśnie - gdzie są publikowane takie informacje? Przewoźnik na wniosek o odszkodowanie odpisał, że warunki pogodowe, ale wiem, że nie jest to prawda.
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 29 Sty 2020 13:48 

Rejestracja: 29 Sty 2020
Posty: 2
mcmillan napisał(a):
benx napisał(a):
Każdy powód odwołania lotu czy istotnego opóźnienia lotu, jest oficjalnie publikowany, więc można się na niego powołać, że nie zawiera się on w zdarzeniach niezależnych od linii lotniczych.

No właśnie - gdzie są publikowane takie informacje? Przewoźnik na wniosek o odszkodowanie odpisał, że warunki pogodowe, ale wiem, że nie jest to prawda.


Witajcie. Chciałbym się podpiąć pod to pytanie. Jestem w trakcie swojej pierwszej reklamacji w LOT. Oczywiście odpowiedź dostałem że nadzwyczajne warunki pogodowe. Przekazałem sprawę dziś jednej z tych firm które to rzekomo pomagają uzyskać odszkodowanie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 29 Sty 2020 21:28 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jakiej?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:34 

Rejestracja: 02 Lut 2020
Posty: 1
Po 3 dniach od wysyłki wniosku ndo Airhelp, otrzymałam odpowiedź pozytywną...

"Właśnie dotarły do nas wspaniałe wieści. Nasza praca i cierpliwość się opłaciły – linia Qatar Airways zgodziła się wypłacić Ci odszkodowanie za lot do Bangkok."

Jestem zaskoczona w jakim tempie sprawa została 'załatwiona' w związku z tym mam pytanie, ponieważ ciężko mi uwierzyć że tak łatwo poszło. W jakim terminie powinnam otrzymać pieniądze ze zwrotem. Oraz we wniosku uwzględniłam dziecko poniżej 2 roku życia, jaka kwota odszkodowania przysługuje dziecku?
Kiedy kwota odszkodowania za osobę dorosłą, to według Airhelp 390 euro.

Będę wdzięczna za odp.
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Ich nie zapytałaś?
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#80 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:46 

Rejestracja: 29 Sty 2020
Posty: 2
ansbach1 napisał(a):
Jakiej?

W moim przypadku to lot-opozniony.pl . Póki co dostałem informację że rozpoczęli korespondencję z LOTem
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 264 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group