Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
wyszukiwarka-najtanszych-biletow-w-pendolino-intercity,35,155015


 [ 1557 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 78  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: PKP - dyskusja ogólna
#1 PostWysłany: 19 Lip 2015 19:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4322
Loty: 493
Kilometry: 770 717
platynowy
@PKP Intercity

Fajnie, że się pojawiłeś na forum.

Mam ci wiele do opowiedzenia - o wczorajszym 2-godzinnym opóźnieniu Wrocław-Świnoujście
czy o tym jak jadę teraz IC Błękitna Fala Świnoujście-Warszawa i w Poznaniu złapaliśmy 62 minuty opóźnienia.

Jedynie na otarcie łez pozostaje mi to, że w weekend zjeździłem kawał Polski (góry i morze) za 74 PLN (bilet podróżnika)


EDIT: właśnie pani z obsługi przeszła z wózkiem i przepraszajac za opóźnienie rozdawała wodę.
Lepszy rydz niż nic.

EDIT2: pociąg IC Błękitna Fala ze Świnoujścia do Warszawy miał "jedyne" 193 minuty opóźnienia :lol:


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."


Ostatnio edytowany przez Tomo14 20 Lip 2015 12:00, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 20 Lip 2015 15:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4322
Loty: 493
Kilometry: 770 717
platynowy
PKP Intercity napisał(a):
Drogi lendziro,
System jest obecnie nadal niedoskonały, poprawki nadal się zdarzają.


@PKP Intercity

Mam pytanko - w weekend jeździłem na bilecie podróżnika i 2 trasy na których jechałem miały spore opóźnienie.
TLK 38254 Wrocław Główny-Świnoujście ok 100 minut
IC 8134 Świnoujście-Warszawa Wschodnia - 193 minuty
W jaki sposób mam złożyć reklamację i zażądać odszkodowania ?
Z tego co doczytałem to za pierwszy przysługuje mi 25% zwrotu (opóźnienie do 119 minut), a za drugi 50% (powyżej 120 minut)
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 20 Lip 2015 16:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
odszkodowanie-od-pkp-intericty,1420,63155
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 20 Lip 2015 16:25 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3926
Loty: 39
Kilometry: 33 222
@krasnal idąc dokładnie tym tropem my czekamy już dobre 6 tygodni i PKP nie raczyło nawet odpowiedzieć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 20 Lip 2015 16:43 

19 lipca IC Zakopane- Warszawa Centralna miał ponad 220 minut opóźnienia. Skoro pociąg powinien jechać 6 godzin a jechał 10 to o jakim poziomie/klasie podróży tu mówimy? Miały być zmiany, a jest jak było. Póki kolej nie będzie płacić drakońskich kar za tego typu opóźnienia, nic się nie zmieni.
Góra
 PM off
mashacra lubi ten post.
cassius17 uważa post za pomocny.
 
 
#6 PostWysłany: 20 Lip 2015 16:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7697
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
Kiedyś na tej trasie spędziłem 4h stojąc w polu, w lipcu bez klimy, w wagonie bez przedziałów, a konduktorzy co chwilę rugali ludzi, że drzwi otwierają, żeby zrobić przewiew [sic!] od tamtej pory na tej trasie tylko PB.
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Relacje PM off
cassius17 uważa post za pomocny.
 
 
#7 PostWysłany: 20 Lip 2015 16:53 

Rejestracja: 13 Maj 2015
Posty: 224
Loty: 3
Kilometry: 1 617
Zbanowany
Przypomnę że w przypadku opóźnienia pociągu powyżej dwóch godzin podróżnemu przysługuje zwrot (i tutaj nie wiem bo nie korzystałem czy jakiegoś procenta np 50% czy całości) za bilet . Żeby taki zwrot uzyskać należy złożyć reklamację . Reklamacja też jest jakimś tam "batem" na przewoźnika tylko w przypadku gdy opóźnienie powstało np na skutek zerwania trakcji elektrycznej podczas wichury to nie wiem czy jest sens składania bo nie powstało ono z powodu np zaniedbań przewoźnika tylko "siły wyższej"
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 20 Lip 2015 16:53 

@ciacho_majonez
W tej sytuacji warto by się im przypomnieć i poinformować, że zamierzasz skontaktować się z UTK.

@MacKoz
Jeśli przyczyną opóźnienia były warunki pogodowe/niedrożność szlaku to raczej ciężko winić przewoźnika.
Góra
 PM off  
 
#9 PostWysłany: 20 Lip 2015 16:54 

Zakaz otwierania drzwi mogę jeszcze zrozumieć, bo bezpieczeństwo itp. Ale to, że pociąg stoi 4 godziny i nikt nawet nie pomyśli o zorganizowaniu transportu zastępczego, to jest prawdziwy skandal. Raz zdarzyło mi się utknąć w szczerym polu w brytyjskim Pendolino. Transport zastępczy był zorganizowany niemal natychmiast. Najpierw pomyślałem "o jejku, jacy oni mili'', ale potem przyszło mi do głowy, że po prostu chronią własną skórę. Myśl o pozwie wkurzonego biznesmena, który nie podpisał kontraktu wartego kilkadziesiąt milionów, bardzo skutecznie pomagała w organizacji :D @panlukasz Wiadomo, że czasami faktycznie 'taki mamy klimat' i możliwe, że ten wczorajszy EIC miał 'pod górkę'. Ale ja mam na myśli sytuację zawinioną.


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 20 Lip 2015 16:59, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
 
#10 PostWysłany: 20 Lip 2015 16:59 

Rejestracja: 13 Maj 2015
Posty: 224
Loty: 3
Kilometry: 1 617
Zbanowany
Tomo14 napisał(a):
PKP Intercity napisał(a):
Drogi lendziro,
System jest obecnie nadal niedoskonały, poprawki nadal się zdarzają.


@PKP Intercity

Mam pytanko - w weekend jeździłem na bilecie podróżnika i 2 trasy na których jechałem miały spore opóźnienie.
TLK 38254 Wrocław Główny-Świnoujście ok 100 minut
IC 8134 Świnoujście-Warszawa Wschodnia - 193 minuty
W jaki sposób mam złożyć reklamację i zażądać odszkodowania ?
Z tego co doczytałem to za pierwszy przysługuje mi 25% zwrotu (opóźnienie do 119 minut), a za drugi 50% (powyżej 120 minut)


Przy bilecie podróżnika nie możesz się ubiegać o odszkodowanie bo nie masz biletu na TEN pociąg tylko ogólnie na całą sieć . Możesz jedynie próbować wykazać że opóźnienie jednego pociągu uniemożliwiło Ci przesiadkę na inny pociąg którym np chciałeś wracać do domu ...
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 20 Lip 2015 17:26 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Koleje brytyjskie mają tak pięknie rozwodnioną odpowiedzialność, że łatwo jest otrzymać co najwyżej zwrot pieniędzy za bilet albo voucher na taxi (czy będzie dostępna - inna sprawa).

Pociągi są wstrzymywane lub odwoływane z powodów od "ludzie chodzący po torach" po "śnieg" (czyt. parę milimetrów, ale to była dopiero 3(?) zima z ujemnymi temperaturami wokół Londynu pod rząd, więc kto by się martwił o odpowiednie smary w zwrotnicach - 06.02.2009 plus min. 2 powtórki w kolejnych latach). Nie życzyłabym sobie takiego podejścia do sprawy w Polsce.

Z ostatnich "sukcesów" - maj 2015:
1) awaria trakcji w Clapham Junction (duży węzeł w południowym Londynie) - niektórzy pasażerowie uwięzieni przez 5 godz., ewakuacja ze współudziałem straży i pogotowia,
2) awaria sygnalizacji na trasie do dworca Waterloo (główny szlak na płd. zachód Wlk. Brytanii) - część pasażerów spędziła dodatkowe 3 godziny w wagonach.

Może lepiej życzmy sobie kolei japońskich (3 minuty opóźnień w skali roku)? Albo szwajcarskich, żeby był potencjał na poprawę.
Góra
 Relacje PM off
Kuba1976 lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 20 Lip 2015 17:38 

Rejestracja: 02 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
Anonymous napisał(a):
19 lipca IC Zakopane- Warszawa Centralna miał ponad 220 minut opóźnienia. Skoro pociąg powinien jechać 6 godzin a jechał 10 to o jakim poziomie/klasie podróży tu mówimy? Miały być zmiany, a jest jak było. Póki kolej nie będzie płacić drakońskich kar za tego typu opóźnienia, nic się nie zmieni.


za opóźnienia spowodowane ekstremalną pogodą ma płacić?
Góra
 Relacje PM off
qazwsxedc lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 20 Lip 2015 18:03 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3163
srebrny
Anonymous napisał(a):
Zakaz otwierania drzwi mogę jeszcze zrozumieć, bo bezpieczeństwo itp

Za to ja nie mogę zrozumieć, czemu jak taki EC się zatrzyma pod semaforem, to drzwi mogę swobodnie otworzyć. I to z obu stron. Kolej i bezpieczeństwo - ta, jasne. To że maszynista nie może ruszyć, dopóki mu kierpoć stojący metr dalej nie wyrecytuje przez radio zaklęcia, to nie jest bezpieczeństwo, skoro pociąg z otwartymi drzwiami jechać może, a tramwaj już nie.
blasto napisał(a):
za opóźnienia spowodowane ekstremalną pogodą ma płacić?

Jeśli chodzi o dzień wczorajszy, to raczej powodem był słynny komputer w Błoniu, który przy takiej pogodzie z reguły wysiada. No i teraz - czyja to wina?
Kara napisał(a):
1) awaria trakcji w Clapham Junction (duży węzeł w południowym Londynie) - niektórzy pasażerowie uwięzieni przez 5 godz., ewakuacja ze współudziałem straży i pogotowia,

Mnie powszechne nastawienie się ludzkości na automatyzację coraz bardziej przeraża. Mnożą nam się sytuacje, w których jest wielkie bum, bo zawiodło coś, czego jeszcze kilka temu być nie musiało i wszystko działało. Ot, jak choćby wspominane już przeze mnie autobusy, które sprawne zjeżdżają do zajezdni, bo... padł im wyświetlacz.
I że jest klima to super, ale jak jadę (głównie za granicą) pociągiem, w którym nie mogę sobie wyjrzeć przez okno, to mnie to drażni.
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 20 Lip 2015 18:34 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Automatyzacja to jedno, a British Transport Police (bo ktoś mógłby mieć czelność łazić po torowisku) czy Health and Safety (bo jeszcze ktoś zwichnie kostkę wyskakując poza peronem z wagonu) to drugie. Nie wiem, czy nie gorsze.

Jeśli jakiś skład popsuje się w Londku poza stacją, z doświadczeń moich i moich znajomych wynika, że można z niego się wydostać po ok. 30-45 min. Poza Londynem kojarzę jakąś godzinę z haczykiem minimum. W zeszłym roku jeden z pociągów utknął na północy Anglii na całą noc, bo szefostwo którejś ze spółek "szukało" lokomotywy do wynajęcia.

Gdybym była chrzestną matką Kopciuszka, zamieniłabym PKP w kolej szwajcarską, niemiecką albo duńską.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 20 Lip 2015 18:37 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3163
srebrny
To nie tylko kolej, chyba generalnie komunikacja. Niemiecka czy szwajcarska zawsze mnie urzekała; angielską jestem raczej zdegustowany.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 20 Lip 2015 19:02 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Patrząc na skalę operacji, PKP mogłoby się na pewno czegoś nauczyć od Brytyjczyków w obszarach zgrywania rozkładów różnych spółek, upraszczania informacji i procedur oraz planowania remontów z zapowiedziami i komunikacją zastępczą. List, co mogliby "zaimportować" od Szwajcarów i Niemców, nawet mi się nie chce pisać. Za dużo "klepania". :-D
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 20 Lip 2015 19:09 

Kuba1976 napisał(a):
Tomo14 napisał(a):
PKP Intercity napisał(a):
Drogi lendziro,
System jest obecnie nadal niedoskonały, poprawki nadal się zdarzają.


@PKP Intercity

Mam pytanko - w weekend jeździłem na bilecie podróżnika i 2 trasy na których jechałem miały spore opóźnienie.
TLK 38254 Wrocław Główny-Świnoujście ok 100 minut
IC 8134 Świnoujście-Warszawa Wschodnia - 193 minuty
W jaki sposób mam złożyć reklamację i zażądać odszkodowania ?
Z tego co doczytałem to za pierwszy przysługuje mi 25% zwrotu (opóźnienie do 119 minut), a za drugi 50% (powyżej 120 minut)


Przy bilecie podróżnika nie możesz się ubiegać o odszkodowanie bo nie masz biletu na TEN pociąg tylko ogólnie na całą sieć . Możesz jedynie próbować wykazać że opóźnienie jednego pociągu uniemożliwiło Ci przesiadkę na inny pociąg którym np chciałeś wracać do domu ...


Nie do końca można się z Tobą zgodzić - odszkodowanie-od-pkp-intericty,1420,63155#p512245

@Kara
Brytyjskie koleje (i Virgin i British Midland) parę razy mnie zaskoczyły niespodziewanymi odwołaniami (bo wspomniany mikro-śnieg czy silny wiatr), przy czym nikt specjalnie się tym nie spinał ani nie był zaskoczony. Fakt, koordynacja między przewoźnikami lepsza, ale to wszystko.

@obibok
Ostatnia, majowa, wycieczka po Niemczech, na 4 pociągi (ICE i EC) na czas przyjechał żaden. Minimalne opóźnienie 30 minut. I nikt specjalnie nie przepraszał.
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
Kuba1976 uważa post za pomocny.
 
 
#18 PostWysłany: 20 Lip 2015 19:14 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Niby nikt się nie spina, a Facebook i Twitter huczą. Publicznie emocje okazuje wszak tylko klasa pracująca. ;-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 20 Lip 2015 19:46 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3163
srebrny
panlukasz napisał(a):
Ostatnia, majowa, wycieczka po Niemczech, na 4 pociągi (ICE i EC) na czas przyjechał żaden. Minimalne opóźnienie 30 minut. I nikt specjalnie nie przepraszał.

A za co tu przepraszać? Zaraz będzie następny. Wsiadasz i jedziesz. W Polsce musisz kupić odrębny bilet; zresztą następnego wcale nie będzie...
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 20 Lip 2015 20:00 

Rejestracja: 13 Maj 2015
Posty: 224
Loty: 3
Kilometry: 1 617
Zbanowany
@panlukasz

I jak tu nie mówić że człowiek się uczy całe życie :) Dzięki za uświadomienie mnie bo żyłbym w dalej w błogim przekonaniu że w przypadku biletów podróżnika nic mi się nie należy
Góra
 Relacje PM off
obibok lubi ten post.
 
 
 [ 1557 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 78  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group