Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Podstawowe informacje na temat lotów opóźnionych, odwołanych, overbookingu i odszkodowań:

https://konsument.gov.pl/opozniony-odwolany-lot/

[b]Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Linki do wniosków o odszkodowanie najpopularniejszych linii latających z PL:
LOT
https://www.lot.com/pl/pl/centrum-pomoc ... po-podrozy
Lufthansa
https://www.lufthansa.com/us/en/fast-compensation
Air Dolomiti
https://hda_s_form.airdolomiti.it/Custo ... @item-4--1
Austrian
https://www.austrian.com/xx/en/footer-p ... ities.html
Swiss
https://www.swiss.com/de/en/customer-su ... gularities
Brussels
https://www.brusselsairlines.com/fr/en/ ... ncellation
Turkish
https://feedback.turkishairlines.com/en ... -selection
Air France KLM
https://wwws.airfrance.pl/claim
https://www.klm.co.uk/claim
British Airways
https://www.britishairways.com/travel/f ... select/dcd
Enter Air
https://reklamacje.enterair.pl/#/flightcomplaint

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504 ... 514  Następna
Autor Wiadomość
#10001 PostWysłany: 04 Lut 2025 11:38 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 755
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@Maciek737

Jesteś pewien, że tak właśnie interpretowałem przepisy, tzn. że zakłócenie i opóźnienie oznacza automatyczne odszkodowanie (w podanym przez Ciebie przypadku 300 Euro od SAS)? Moim zdaniem jesteś w błędzie.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
Weekend na Maderze za 803 PLN😲😍 Idealne godziny lotów i noc w hotelu Weekend na Maderze za 803 PLN😲😍 Idealne godziny lotów i noc w hotelu
Urlop na Mauritiusie za 3972 PLN 👙🏖️ Loty Emirates z Warszawy i apartament blisko plaży 🌊👣 Urlop na Mauritiusie za 3972 PLN 👙🏖️ Loty Emirates z Warszawy i apartament blisko plaży 🌊👣
#10002 PostWysłany: 04 Lut 2025 12:26 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 285
@moss_LOT

Nie masz prawa do odszkodowania. Lot nie został odwołany, nie było odmowy przyjęcia na pokład, ani opóźnienia powyżej 3 h w miejscu docelowym, więc nie ma odwołania do art. 7, a TYLKO w takich wypadkach można mówić o odszkodowaniu.

Twój trop, jakoby w przypadku odwołania jednego z odcinka lotów łączonych należy się odszkodowanie, jest słuszny, ale tutaj trafną uwagę dał @Przemm, że w Twoim konkretnym przypadku i tak by weszło wyłączenie prawa do odszkodowania na podstawia art. 5 ust. 1)ii, ponieważ otrzymałeś propozycję lotu alternatywnego z godziną przylotu do miejsca docelowego nie później niż 2 h od planowanego przylotu.

Temat art. 6 w ogóle można sobie darować, ponieważ nie ma on tutaj zastosowania, ani tym bardziej nie mówi nic o odszkodowaniu, jak pisał @Garmond

To, że Lufthansa w podobnej (?) sprawie przyznała Ci odszkodowanie? Był tutaj całkiem niedawno przypadek, gdy ktoś opisywał swój przypadek. Lot chyba z Afryki, linie Brussels o ile mnie pamięć nie myli. Tam też wydawało się według przepisów, że odszkodowanie się nie należy. Chodziło o widełki opóźnień lotu alternatywnego. Nawet się tam wypowiadałem. Odszkodowanie zostało przyznane, tak przynajmniej napisała ta osoba....
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#10003 PostWysłany: 04 Lut 2025 21:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Dokładnie, art. 7 stosuje się wyłącznie, gdy w innym art. jest odwołanie do art. 7, a odwołanie jest tylko, gdy lot został odwołany. W Twoim przypadku lot nie został odwołany, co najwyżej rezerwacja została anulowana, a to nie to samo, co odwołanie lotu, gdyż lot WAW-VIE się odbył.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Garmond uważa post za pomocny.
 
      
#10004 PostWysłany: 05 Lut 2025 02:54 

Rejestracja: 28 Wrz 2014
Posty: 36
Odświeżam temat, bo nie znalazłem żadnego nowszego. Chciałem zapytać czy ktoś z Was miał w ostatnim czasie sytuację, że kwalifikował się do uzyskania odszkodowania za opóźnioną podróż w Emirates. Miesiąc temu moja dziewczyna leciała z Warszawy na Phuket. Pierwszy lot opóźnił się 5 godzin, przez co spóźniła się na transfer i musiała zostać w Dubaju prawie 24 godziny, bo Emirates zabrało ją lotem następnego dnia. Opóźnienie miało miejsce z winy przewoźnika. Emirates co prawda zapewnił hotel, itd., nie mniej jednak i tak kwalifikuje się to na 600 EUR odszkodowania zgodnie z EC 261/2004. Zgłosiliśmy to mailowo tak jak jest podane w informacji na stronie (i wg papierowej informacji, którą dostała na lotnisku na wypadek takich sytuacji), ale Emirates nawet nie odpowiedział. Tak samo złożyliśmy skargę za pomocą formularza na stronie, ale Emirates stale nas zlewa i nawet nie odpowiada, więc można powiedzieć że celowo "kładą lachę" 😠.

Czy macie jakieś wskazówki / rady jak to rozwiązać? Zgłosić do ULC? To w ogóle jakkolwiek działa? Czy może np. jeszcze raz do nich napisać z informacją, że jak się tym nie zajmą to zgłoszę to do ULC? Czy w ostateczności wykorzystać jakiegoś pośrednika? Polecacie jakiegoś konkretnego?

Kiedyś miałem niemal identyczną sytuację na tym samym odcinku (Warszawa - Phuket), ale lecąc Quatarem przez Dohę. Qatar bez najmniejszych problemów zapłacił 600 EUR w ciągu tygodnia. A tutaj jest jakiś dramat.

@celll19 Czy udało Ci się rozwiązać swoją sytuację wtedy?
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael uważa post za pomocny.
 
      
#10005 PostWysłany: 05 Lut 2025 07:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2613
srebrny
erykb napisał(a):
Odświeżam temat, bo nie znalazłem żadnego nowszego.

Słabo szukałeś. Tutaj masz 500 stron podobnych przypadków.
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10006 PostWysłany: 05 Lut 2025 08:13 

Rejestracja: 11 Cze 2011
Posty: 567
Loty: 169
Kilometry: 441 450
niebieski
erykb napisał(a):
Odświeżam temat, bo nie znalazłem żadnego nowszego. Chciałem zapytać czy ktoś z Was miał w ostatnim czasie sytuację, że kwalifikował się do uzyskania odszkodowania za opóźnioną podróż w Emirates. Miesiąc temu moja dziewczyna leciała z Warszawy na Phuket. Pierwszy lot opóźnił się 5 godzin, przez co spóźniła się na transfer i musiała zostać w Dubaju prawie 24 godziny, bo Emirates zabrało ją lotem następnego dnia. Opóźnienie miało miejsce z winy przewoźnika. Emirates co prawda zapewnił hotel, itd., nie mniej jednak i tak kwalifikuje się to na 600 EUR odszkodowania zgodnie z EC 261/2004. Zgłosiliśmy to mailowo tak jak jest podane w informacji na stronie (i wg papierowej informacji, którą dostała na lotnisku na wypadek takich sytuacji), ale Emirates nawet nie odpowiedział. Tak samo złożyliśmy skargę za pomocą formularza na stronie, ale Emirates stale nas zlewa i nawet nie odpowiada, więc można powiedzieć że celowo "kładą lachę" 😠.

Czy macie jakieś wskazówki / rady jak to rozwiązać? Zgłosić do ULC? To w ogóle jakkolwiek działa? Czy może np. jeszcze raz do nich napisać z informacją, że jak się tym nie zajmą to zgłoszę to do ULC? Czy w ostateczności wykorzystać jakiegoś pośrednika? Polecacie jakiegoś konkretnego?

Kiedyś miałem niemal identyczną sytuację na tym samym odcinku (Warszawa - Phuket), ale lecąc Quatarem przez Dohę. Qatar bez najmniejszych problemów zapłacił 600 EUR w ciągu tygodnia. A tutaj jest jakiś dramat.

@celll19 Czy udało Ci się rozwiązać swoją sytuację wtedy?


Udało się. Trwało to bardzo długo ale bym z nimi kontakt. Co chwile przysyłali inne druki do wypełniania ale w końcu wypłacili. Każdy z naszej czwórki dostał.
Z LH walczyłem dwa lata ostatnio. Na ULC nie zareagowali nawet. Ale jak przyszedł przelew to w tytule był numer sprawy z ULC. Wiec nie ma co odpuszczać tylko czekać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10007 PostWysłany: 05 Lut 2025 15:34 

Rejestracja: 14 Cze 2023
Posty: 39
@erykb - A cokolwiek chociaż odpisali? Potwierdzenie otrzymania, numer sprawy? Próbowałeś się z nimi kontaktować w inny sposób?
Skoro podróż była miesiąc temu to mniemam, że czekasz poniżej miesiąca. Znane są przypadki linii lotniczych które odpisują po kilku miesiącach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10008 PostWysłany: 07 Lut 2025 09:43 

Rejestracja: 23 Sie 2014
Posty: 69
Loty: 25
Kilometry: 69 443
BlackT napisał(a):
cześć

W zeszłym roku 4 października miałem lecieć z Wrocławia przez Frankfurt do Szanghaju. Pierwszy lot WRO-FRA został odwołany. Na miejsce dotarłem 1,5 dnia po czasie, w tym koczowanie 12 godzin w Amsterdamie. Bilety były kupione na stronie LH, wszystkie loty oznaczone jako LH, FV od LH. Założyłem ticket, po iluś dniach odpisali, że podwykonawcą był Air Dolomiti i tam trzeba zgłaszać żądanie. Kolejne czekanie, Air Dolomiti odpisało:

Cytuj:
On 04/10/2024 DFS, which operates German air traffic control, has detected a nationwide problem in data transmission.
Air traffic in Munich and Frankfurt hubs has been affected, causing heavy slots in departures and arrivals.
Air traffic control (ATC) is a service provided by ground-based air traffic controllers who direct aircraft on the ground and through a given section of controlled airspace, and can provide advisory services to aircraft in non-controlled airspace.
The controller’s responsibility is to provide a safe, orderly, and expeditious flow of air traffic.
Air traffic control is external to the airline company, hence the airline company cannot be held liable for the proper maintenance and software prevention of ATC.
Due to the reason mentioned, as foreseen by Regulation (CE) 261/2004, we are exempted from liability and we are not in the position to accept your compensation request.
Should you wish to use Alternative Dispute Resolution, please be advised that SRV, Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr - söp (schlichtung-reise-und-verkehr.de) is competent to deal with your complaint and provide an independent review.


Wtedy na lotnisku pracownicy mówili, że odwołanie było spowodowane jakimś strajkiem z powodów płacowych i brakowało ludzi w wieżach. Część lotów do Niemiec odbyła się (już po naszym), w tym do Frankfurtu. Odwołania były wybiórcze. Czy w takim wypadku jest możliwość otrzymania odszkodowania. Jeśli tak, od kogo?


Air Dolomity przez 1.5 miesiąca nie odpowiedziało na mój ticket. Teoretycznie mają na to 30 dni (205c ust.6). Czy w tej sytuacji powinni wypłacić odszkodowanie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10009 PostWysłany: 07 Lut 2025 10:10 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
W przypadku opóźnionych/odwołanych lotów brak odpowiedzi w określonym terminie nie jest równoznaczny z uznaniem roszczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10010 PostWysłany: 07 Lut 2025 10:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5358
platynowy
W sumie to interesujące. A jest do tego jakaś referncja w przepisach, albo wykładnia?
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10011 PostWysłany: 07 Lut 2025 10:20 

Rejestracja: 23 Sie 2014
Posty: 69
Loty: 25
Kilometry: 69 443
Prawo lotnicze
Stan prawny aktualny na dzień: 07.02.2025
Dz.U.2023.0.2110 t.j. - Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze
Ustawa z dnia 2 lipca 2002 r. Prawo lotniczeDZIAŁ XA. OCHRONA PRAW PASAŻERÓWRozdział 3. Dochodzenie roszczeńArt. 205c. Ustawa z dnia 2 lipca 2002 r. Prawo lotnicze
Obserwuj akt
Art. 205c. Pr.awo lotnicze
Dochodzenie roszczeń majątkowych przez pasażera
1.
Dochodzenie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów:
1)
rozporządzenia nr 261/2004/WE,
2)
rozporządzenia nr 2111/2005/WE
– przysługuje pasażerowi po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.
2.
Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia. Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

6.
Przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów przekazuje pasażerowi odpowiedź na reklamację w formie, w jakiej reklamacja została złożona. Jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 2, uważa się, że uznał reklamację.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#10012 PostWysłany: 07 Lut 2025 10:28 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
W praktyce oznacza to jednak, że masz prawo po braku odp. w ustalonym terminie dochodzić roszczenia na drodze sądowej i oczywiście może to zostać zinterpretowane na twoją korzyść. Jednak bez tego nie uzyskasz tytułu do wypłaty i jeśli linia sama nie wypłaci to możesz czekać w nieskończoność.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10013 PostWysłany: 07 Lut 2025 21:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
BlackT napisał(a):
Prawo lotnicze
Stan prawny aktualny na dzień: 07.02.2025
Dz.U.2023.0.2110 t.j. - Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze
Ustawa z dnia 2 lipca 2002 r. Prawo lotniczeDZIAŁ XA. OCHRONA PRAW PASAŻERÓWRozdział 3. Dochodzenie roszczeńArt. 205c. Ustawa z dnia 2 lipca 2002 r. Prawo lotnicze
Obserwuj akt
Art. 205c. Pr.awo lotnicze
Dochodzenie roszczeń majątkowych przez pasażera
1.
Dochodzenie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów:
1)
rozporządzenia nr 261/2004/WE,
2)
rozporządzenia nr 2111/2005/WE
– przysługuje pasażerowi po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.
2.
Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia. Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

6.
Przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów przekazuje pasażerowi odpowiedź na reklamację w formie, w jakiej reklamacja została złożona. Jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 2, uważa się, że uznał reklamację.


Znajomość przepisu nie oznacza, że znasz normę prawną. Nieudzielenie odpowiedzi oznacza, że PRZEWOŹNIK UZNAJE FAKTY WSKAZANE W REKLAMCJI, A NIE UZNAJE REKLAMACJE.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10014 PostWysłany: 07 Lut 2025 22:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 712
Loty: 37
Kilometry: 86 397
srebrny
Z reguły jak dostaję wyrok nakazowy od sądu, to nie składam sprzeciwu :lol: Nie ma takiej potrzeby, z mojej strony nieudzielenie odpowiedzi oznacza, że uznaję fakty wskazane w wyroku, ale nie uznaję wyroku :lol:

A tak na poważnie czy w takiej sytuacji jest to dobry moment, aby iść do sądu i nie musieć udowadniać nic, a jedynie patrzeć jak z powodu braku odpowiedzi na reklamację został przerzucony ciężar dowodu z powoda na pozwanego i jak przewoźnik musi się wić w sądzie, aby udowodnić, że nasze roszczenia są bezzasadne?
_________________
Image Ibiza 2013
Góra
 Profil Relacje PM off
rob_sad lubi ten post.
 
      
#10015 PostWysłany: 10 Lut 2025 09:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wije się w oparciu o art. 5 ust. 3 i tutaj brak odpowiedzi nie ma znaczenia, ale znaczenie ma to w zakresie udowodnienia opóźnienia czy legitymacji czynnej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10016 PostWysłany: 10 Lut 2025 10:52 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 2459
Raz miałem taką sytuację procesową - przegrałem z FR, ale z uwagi na brak odpowiedzi na reklamację Sąd odstąpił od obciążania kosztami procesu. Uczciwe podejście
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10017 PostWysłany: 11 Lut 2025 20:07 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2431
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
w niektórych SR to reguła, w innych nigdy to nie nastąpi
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10018 PostWysłany: 11 Lut 2025 20:11 

Rejestracja: 23 Sie 2022
Posty: 326
Loty: 105
Kilometry: 231 322
Dzisiaj opoznienie na trasie TK PRG-IST. Mialem przesiadkę 1h 5 minut na lot do Bombaju. Lot z Europy prócz opoznienia jeszcze mial dlugie taxi i go around przy ladowaniu. Poslalem im przez formularz prosbe o rekompensate, zobaczymy co z tego wyniknie.


Byli jedynie w stanie zaoferować ten sam lot jutro, czyli 12.02 o 20.35 czasu lokalnego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10019 PostWysłany: 11 Lut 2025 22:57 

Rejestracja: 11 Sie 2011
Posty: 40
nie znalazłem odpowiedzi - dlatego pytam:
czy od kwoty odszkodowania należy zapłacić podatek; czy są limity roczne?
(jeżeli to nie ten wątek - proszę o przeniesienie do właściwego)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10020 PostWysłany: 11 Lut 2025 23:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9347
srebrny
Nie.
Dz.U. 1991 nr 80 poz. 350, art. 21 ust. 1 pkt 3.
Góra
 Profil Relacje PM off
wacek uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504 ... 514  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group