Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 273 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna
Autor Wiadomość
#241 PostWysłany: 26 Sie 2021 21:26 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5392
platynowy
Nie mowię, że jest coś jest "obowiązujące". Przedstawiam potencjalne argumenty, które w razie sporu mogą przemawiać za tym, że w jakimś konkretnym przypadku pasażer, który pojawił się na lotnisku w racjonalnym i zasugerowanym przez linię lotniczą czasie, nie może być automatycznie obciążany wszystkimi konsekwencjami fizycznego niedotarcia do samolotu przed odlotem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#242 PostWysłany: 26 Sie 2021 21:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7127
srebrny
Żadna linia lotnicza nie sugeruje czasu dotarcia na lotnisko i nie gwarantuje, że jeśli się w nim zmieścisz, to zdążysz polecieć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#243 PostWysłany: 26 Sie 2021 21:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2164
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Co jest celem tej dyskusji? Odszkodowanie za odmowę przyjęcia na pokład? Czy ogólne narzekanie na linię lotniczą, z którego poza narzekaniem nic nie wyniknie. Odmowa przyjęcia na pokład, aby zaistniał musi zaistnień odmowa. Skoro pasażer się nie stawia to znaczy, że nie dotarł do odprawy. Pytanie brzmi, o której godzinie wskazanej na karcie pokładowej bramka miałabyć zamknięta i o której pasażer stawił się przy bramce. Jedyny wyrok jaki mógłby pośrednio mieć zastosowanie to C-321/11. Stan faktyczny był inny, ale skoro udowodnić, że pasażer stawił się przed zamknięciem bramki, to byłaby szansa.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
 
#244 PostWysłany: 26 Sie 2021 22:06 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5392
platynowy
Pozostawiając kwestię odszkodowania na boku (bo nie do tego się nawet odnosiłem) to takie sprawy mają przecież szerszy wymiar konsekwencji, a przede wszystkim utracone połączenie i koszty zmiany czy dokonania nowej rezerwacji. Jeżeli przewoźnik żle organizuje swoją odprawę i to uniemożliwia paxowi, który w racjonalnym czasie pojawił się na lotnisku przed odlotem, dotarcie do samolotu na czas, to nie można z automatu przyjąć, że skoro paxa nie było o godzinie X pod bramką, to bez względu na okoliczności, zawsze to wyłącznie jego wina i odpowiedzialność.


Ostatnio edytowany przez marek2011, 26 Sie 2021 22:10, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#245 PostWysłany: 26 Sie 2021 22:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7127
srebrny
Problem polega na tym, że pojęcie racjonalny czas jest tak samo konkretne, jak bezpieczna prędkość .
Jak zdążył zahamować, to prędkość była bezpieczna; jak zdążył odlecieć, to pojawił się w racjonalnym czasie. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#246 PostWysłany: 26 Sie 2021 22:12 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5392
platynowy
Oczywiście, pełna zgoda, tylko jeśli taki spór z umowy przewozu trafi do sądu, to ten sąd będzie musiał to rozstrzygnąć.
Góra
 Relacje PM off
Gaszpar lubi ten post.
 
 
#247 PostWysłany: 26 Sie 2021 22:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2164
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Owszem, ale cały ciężar dowodu spoczywa na pasażerze, a nie tak jak w 261/2004. Wymaga to spełnienia wszystkich przesłanek z 415 k.c. i inn., a to się wiąże z ryzykiem kosztów znacznie większym niż przy 261/2004.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#248 PostWysłany: 26 Sie 2021 23:03 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2233
złoty
boots napisał(a):
Żadna linia lotnicza nie sugeruje czasu dotarcia na lotnisko i nie gwarantuje, że jeśli się w nim zmieścisz, to zdążysz polecieć.


Maile o odprawie z Ryanair zawierają od jakiegoś czasu informację: "Please ensure that you arrive a minimum of 2.5 hours prior to departure and have all mandatory travel documents prepared, ready for inspection at your departure airport."
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#249 PostWysłany: 27 Sie 2021 00:09 

Rejestracja: 26 Sie 2021
Posty: 12
Dobrze, to jeszcze trochę namieszam. Zjawiliśmy się o 6.02. Planowany wylot był o 5.55. Sprawdziłam rzeczywisty czas wylotu samolotu - 6.38. Wtedy nie mieliśmy do tego głowy. Wychodzi na to, że spokojnie mogli nas wszystkich wpuścić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#250 PostWysłany: 27 Sie 2021 00:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7127
srebrny
Widocznie nie mogli, ATD to nie jest czas zamknięcia bramki.
A tak w ogóle, to dlaczego tak późno dotarliście na lotnisko?
Góra
 Relacje PM off  
 
#251 PostWysłany: 27 Sie 2021 01:09 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3300
srebrny
wylot czy zamkniecie bramki o 5:55?
Góra
 Relacje PM off  
 
#252 PostWysłany: 27 Sie 2021 07:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4057
platynowy
Japonka76 napisał(a):
Chyba nie ma reguły, że to wymagania konkretnej linii lotniczej. Bo leciałam Wizzarem i kilka razy musiałam stać do okienka, a kilka razy przechodziłam bezpośrednio przez security pokazując potrzebne "papiery covidowe" dopiero przy check-in. Lecąc Ryanairem także musiałam odstać swoje do okienka aby dostać stempelek czy nową kartę pokładową przed przejściami przed security. Leciałam także liniami rejsowymi oraz czarterem w tym roku i sytuacja była podobna. I miało to miejsce w różnych miejscach świata, na różnych lotniskach. NIE MA REGUŁY.


Ten element ukladanki irytuje mnie najbardziej - brak jasnej informacji odpowiednio wczesniej, czy lecac wylacznie z podrecznym konieczne jest stawienie sie do check-in.
W Krakowie doszlo juz do zabawnej sytuacji tydzien wstecz przed lotem do Burgas FR. Podszedlem do check-in, przepraszajac jedna z obslugiwanych juz osob by zapytac, czy lecac z podrecznym do Burgas musze miec jakies potwierdzenie z check-in, odpowiedz TAK po chwili z drugiego stanowiska pada odpowiedz NIE, wymiana spojrzen pomiedzy Paniami z dwoch obslugiwanych stanowisk check- in i uzgodnienie, ze jednak NIE.
Góra
 Relacje PM off  
 
#253 PostWysłany: 27 Sie 2021 08:46 

Rejestracja: 26 Sie 2021
Posty: 12
ibartek napisał(a):
wylot czy zamkniecie bramki o 5:55?

Niestety wylot. Jednak patrząc na kartę pokładową, nie istniała fizyczna możliwość oddać bagaż i odprawić się w ramach tam podanego czasu.
Sprawdziłam też te loty na które panie przenosiły do odrębnego stanowiska już pół godz. przed naszym (Doncaster i Luton) - planowo były 10 minut po naszym locie. W sumie lotów o mniej więcej tej samej porze było 5.
Góra
 Relacje PM off  
 
#254 PostWysłany: 27 Sie 2021 10:57 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2164
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
asz30 napisał(a):
Dobrze, to jeszcze trochę namieszam. Zjawiliśmy się o 6.02. Planowany wylot był o 5.55. Sprawdziłam rzeczywisty czas wylotu samolotu - 6.38. Wtedy nie mieliśmy do tego głowy. Wychodzi na to, że spokojnie mogli nas wszystkich wpuścić.


To tak nie działa. Obowiązują określone procedury, a do samolotu nie wpuszczają na pasie startowym. Boarding kończy się, drukowana jest lista, obsługa naziemna przygotowuje samolot, instrukcja bezpieczeństwa, kołowanie etc. To, że odlecial opóźniony to pewnie wynikało z konieczności oczekiwania na spóźnionych pasażerów. Prawdą jest, że tworzenie jednego okienka do wszystkich lotów jest głupotą, bo do jednego czekają osoby, którym się śpieszy i osoby, które mają lot za kilka godzin, ale stawiliście się po czasie odlotu, dlatego linia nie ponosi odpowiedzialności. Także nie lubię czekać na lotnisku, ale jednak w czasach covidowych nie jest to największe zmartwienie, gdy samolot może odlecieć bez nas. Żadna linia nie będzie czekać na pasażerów, bo nie musi, bo zaburza to całą rotację, bo i tak nieodpowiada i nie ponosi odpowiedzialności.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#255 PostWysłany: 27 Sie 2021 11:10 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 3866
Ale tu też należy zwrócić uwagę na jedną ważną rzecz. Bagaże tych pasażerów nie zostały nadane do samolotu, mimo że zostały odprawione. To tak jakby linia lotnicza z góry założyła, że oni nie polecą.
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#256 PostWysłany: 27 Sie 2021 11:36 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9911
Loty: 356
Kilometry: 599 596
7 sierpnia, gdy sam stałem w kolejce i byłem już blisko okienka, byłem świadkiem jak jeden gość z obsługi obchodził wszystkie stanowiska odprawy mówiąc "Doncaster zamknięte". W tym wypadku pracownicy już po prostu nie realizują odprawy. Nurtuje mnie pytanie: czy skoro przyjęto bagaż po regulaminowym czasie zamknięcia odprawy, pasażer może zakładać, że w takim wypadku linia nie zakończyła boardingu i jest wystarczająco czasu, by przejść kontrolę bezpieczeństwa i udać się do odpowiedniej bramki?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#257 PostWysłany: 27 Sie 2021 11:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 9666
HON fly4free
Wg flightera, rzeczywisty czas odlotu nie był o 6:38 tylko 6:16
https://www.flightera.net/en/flight_det ... 2021-08-21
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#258 PostWysłany: 27 Sie 2021 11:52 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5392
platynowy
@Kashpir: no właśnie o tym też wyżej wspominałem. O ile teza, że lepiej być wcześniej niż później na lotnisku jest bezdyskusyjna i zwykle sprawdza się w praktyce, to zdarzają się sytuacje, w których pasażer nie powinien ponosić odpowiedzialności za swoje "spóźnienie". Do takich IMO należy fatalnie zorganizowana odprawa danego przewoźnika np. czynne dwa stanowiska w sytuacji odlotu w zbliżonym czasie 10 rejsów z 1000 zabukowanych paxów, z których każdy - ze względu na politykę linii - musi podejść po drukowany BP albo jakąś karteczkę, nawet jak nie ma nic do nadania i odprawił się on-line.
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
#259 PostWysłany: 27 Sie 2021 11:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2360
Loty: 290
Kilometry: 556 363
srebrny
Przy 10 rejsach, to będzie ze 2000 paxów. Ale generalnie zgadzam się z tobą.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#260 PostWysłany: 27 Sie 2021 12:18 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7687
Loty: 896
Kilometry: 864 152
platynowy
Japonka76 napisał(a):
Ale tu też należy zwrócić uwagę na jedną ważną rzecz. Bagaże tych pasażerów nie zostały nadane do samolotu, mimo że zostały odprawione. To tak jakby linia lotnicza z góry założyła, że oni nie polecą.

I może tu jest drugie dno? Np. mieli overbooking i zamiast szukać ochotników i płacić im 250 EUR, to sami wybrali "chętnych" do pozostania na lotnisku?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 273 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], mordek oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group