Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 273 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna
Autor Wiadomość
#221 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:17 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9908
Loty: 356
Kilometry: 599 596
@boots twoim zdaniem linia nie musi odpowiednio zarządzać procesami odprawy bagażowej i boardingu? A skoro w takiej samej sytuacji było ok. 20 osób, to dlaczego z góry przesądzasz, że "nie było to z winy przewoźnika"? Widziałem na własne oczy co się dzieje przy odprawie bagażowej i uważam, że w niektórych przypadkach wina leży po stronie linii.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#222 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:22 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3238
srebrny
-- 26 Sie 2021 15:20 --

Pisanie do Wizzaira nie nie pomoże. Obecnie nawet nie silą się na odpisywanie. Pozostaje droga sądowa, a tu szanse 50-50%, zależy jak sędzia spojrzy na całą sytuację.
Nadeszły ciekawe czasy, że latanie z bagażem podręcznym staje się dużą zaletą.

-- 26 Sie 2021 15:22 --

Kashpir napisał(a):
@boots twoim zdaniem linia nie musi odpowiednio zarządzać procesami odprawy bagażowej i boardingu? A skoro w takiej samej sytuacji było ok. 20 osób, to dlaczego z góry przesądzasz, że "nie było to z winy przewoźnika"? Widziałem na własne oczy co się dzieje przy odprawie bagażowej i uważam, że w niektórych przypadkach wina leży po stronie linii.


Wizz pokaże Ci tą ładną rozpiskę z karty pokładowej, czy zastosowałeś się do godzin tam ujętych. Z opisu sytuacji wygląda, że pasażerowie tego nie uczynili, co też wskazuje na ich winę.

Gdyby byli jak Ci w Palma de Mallorca 3,30 przed lotem i nie dali rady z uwagi na kolejki wylecieć i byli w stanie to udowodnić to moim zdaniem jest szansa na odszkodowanie. W tym przypadku jest, ale ryzyko jest duże.
Góra
 Relacje PM off  
 
#223 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:24 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
@Kashpir
Pasażer musi być na tyle wcześnie na lotnisku, żeby zdążył stawić się do bramki odlotu.
To jego obciąża ten obowiązek. W opisanej sytuacji przybyli za późno na lotnisko.
Ocena sytuacji mogłaby być inna, gdyby np. zjawili się 6 godzin przed odlotem i cały czas stojąc w kolejce do odprawy, nie zdążyli na odlot.
Góra
 Relacje PM off  
 
#224 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:27 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9908
Loty: 356
Kilometry: 599 596
greg1291 napisał(a):
-- 26 Sie 2021 15:20 --

Nadeszły ciekawe czasy, że latanie z bagażem podręcznym staje się dużą zaletą.


Przeczytaj moją relację z lotniska - leciałem z podręcznym na Santorini, a musiałem stać w kolejce po wydanie karty pokładowej, bo Wizz tak to sobie zorganizował 8-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#225 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:32 

Rejestracja: 26 Sie 2021
Posty: 12
Dodam, że ludzie, którzy podróżowali tylko z podręcznym, również musieli podejść do okienek, bo na ich wydrukach po odprawie widniał napis „to nie jest karta pokładowa”. Wszyscy pasażerowie mieli podejść do odprawy, aby uzyskać karty. Było to chyba związane z dokumentami COVID. Być może stąd takie kolejki aż po drzwi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#226 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:43 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5391
platynowy
Przewoźnik powinien tak zorganizować odprawę, żeby wszyscy, których rejestruje na dany rejs w jej ramach (przyjmuje bagaże, wydaje czy potwierdza karty pokładowe itp.) mieli rzeczywistą szansę w zwykłych okolicznościach na dotarcie do właściwego wyjścia i samolotu na czas. Więc jeśli przykładowo odprawa jest zamykana na godzinę przed planowanym odlotem rejsu, a boarding się kończy na 30 minut przed tym czasem, to pasażer ma IMO prawo przypuszczać, że te pól godziny, które pozostaje, wystarcza do przejścia (bez zbędnej zwłoki, ale też bez biegów maratońskich) kolejnych procedur na danym lotnisku i dotarcia przed zakończeniem przyjmowania na pokład do właściwego wyjścia. Jeśli to jest go za mało, to odprawa powinna być przez przewoźnika zamykana wcześniej, tak aby pozostały czas do odlotu był wystarczający.

Oczywiście, że zawsze lepiej być wcześniej niż później, ale skoro tak a nie inaczej linia organizuje obsługę swoich rejsów, to nie może potem przerzucać tylko na paxów odpowiedzialności za ewentualne spóźnienia. To, czy ktoś odprawił się na 2h30 min przed odlotem, czy 1h01 przed odlotem, jeśli w obu przypadkach stało się to w ramach widełek przewidzianych przez linię, nie powinno mieć znaczenia.


Ostatnio edytowany przez marek2011, 26 Sie 2021 15:51, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#227 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:51 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1902
Loty: 105
Kilometry: 101 773
srebrny
Dodam, iż z uwagi na rozpoczęty strajk włoski pracowników security na lotnisku Chopina, takie sytuacje mogą być niestety coraz częstsze.
Trzeba po prostu być wcześniej na lotnisku...
Góra
 Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
Kashpir uważa post za pomocny.
 
 
#228 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:54 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5391
platynowy
@sranda: ale w takim przypadku przewoźnik powinien przeorganizować swoją odprawę i informować pasażerów, że w związku z dużymi kolejkami do security czy gdzieś tam, zamyka odprawę na swoje rejsy np. 2 godziny przed odlotem a nie godzinę - i wtedy każdy wie, że musi być wcześniej, a zarazem, że jak się zarejestruje na lot przy stanowisku, to może w normalnych warunkach dotrzeć na czas do gate'u, uwzględniając czasy oczekiwania itp.
Góra
 Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
 
#229 PostWysłany: 26 Sie 2021 15:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
@marek2011
Cytuj:
Przewoźnik powinien tak zorganizować odprawę, żeby wszyscy, których rejestruje na dany rejs w jej ramach (przyjmuje bagaże, wydaje czy potwierdza karty pokładowe itp.) mieli rzeczywistą szansę w zwykłych okolicznościach na dotarcie do właściwego wyjścia i samolotu na czas

Nawet, gdyby powyższe miałoby być obowiązującą zasadą (a nią nie jest), to błędem byłoby jedynie przyjęcie bagażu.
W kwestii zasadności odszkodowania niczego to by jednak nie zmieniło.
Cytuj:
To, czy ktoś odprawił się na 2h30 min przed odlotem, czy 1h01 przed odlotem, jeśli w obu przypadkach stało się to w ramach widełek przewidzianych przez linię, nie powinno mieć znaczenia.

I nie ma. Znaczenie ma moment stawienia się przy bramce odlotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#230 PostWysłany: 26 Sie 2021 16:02 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9908
Loty: 356
Kilometry: 599 596
boots napisał(a):
@Kashpir
Pasażer musi być na tyle wcześnie na lotnisku, żeby zdążył stawić się do bramki odlotu.
To jego obciąża ten obowiązek. W opisanej sytuacji przybyli za późno na lotnisko.
Ocena sytuacji mogłaby być inna, gdyby np. zjawili się 6 godzin przed odlotem i cały czas stojąc w kolejce do odprawy, nie zdążyli na odlot.

Postawię pytanie od drugiej strony: czy linia nie ma obowiązku zapewnić obsługi, która pozwoli na sprawną odprawę pasażerów na lotnisku? 1h 40m oznacza, że w teorii byli godzinę przed zamknięciem odprawy (za www Wizzaira: Odprawa na lotnisku. Odprawa rozpoczyna się na 2 godziny i kończy się na 40 minut przed godziną odlotu.).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#231 PostWysłany: 26 Sie 2021 16:02 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3300
srebrny
reklamacje mozna napisac, tyle ze to tania linia, wiec pytanie o oczekiwania:
- odszkodowanie eu - bez szans
- zwrot dodatkowych kosztow/biletow - bez szans, moze gdyby uzgodnic wczesniej na lotnisku
- zwrot za bilety wizza - moze, ale czy ktos kiedys w podobnej sytuacji dostal?

przydadza sie twarde dane, czyli czas check-in versus zamkniecie bramki, zeby pokazac ze to nie nasza wina albo ze to dluga kolejka do security
Góra
 Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
 
#232 PostWysłany: 26 Sie 2021 16:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
@Kashpir
Cytuj:
Postawię pytanie od drugiej strony: czy linia nie ma obowiązku zapewnić obsługi, która pozwoli na sprawną odprawę pasażerów na lotnisku?

Wobec braku zdefiniowania określenia sprawna odprawa, odpowiadam, że nie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#233 PostWysłany: 26 Sie 2021 16:21 

Rejestracja: 26 Sie 2021
Posty: 12
Tyle razy się słyszy na lotnisku, że nawołują pasażerów do udania się pod bramkę. Wracając spotkaliśmy panią, która właśnie naganiała pasażerów, pytała dokąd lecą, kierowała do stanowisk. Tę panią właśnie zagadywałam widząc, że zbliża się godzina lotu. Innych podobno zapewniała, że bez nad nie polecą. Na końcu skwitowała, że nie jest pracownikiem linii i nie do niej pretensje. Tyle że wszyscy pasażerowie, tak jak my, sądzili, że jest pracownikiem Wizzair.
Góra
 Relacje PM off  
 
#234 PostWysłany: 26 Sie 2021 16:23 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2232
złoty
Doleję oliwy do ognia. Dziś leciałem WRO-BVA. W tym samym czasie tylko dwa loty Ryanair'a, otwarte cztery stanowiska i sytuacja jak z horroru tylko i wyłącznie z powodu kontroli dokumentów COVID'owych przy stanowiskach nadawania bagażu.
Porozmawiałem sobie z dyrekcją lotniska na temat jaki to ma sens, szczególnie, że kilka lotów w te wakacje wykonałem i to jest loteria, czy będzie dziś kontrola dokumentów czy nie i każda linia do każdego lotu podchodzi inaczej. Dziś we WRO powiedziano mi, że to procedura lotniska i koniec.
Góra
 Relacje PM off  
 
#235 PostWysłany: 26 Sie 2021 16:38 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 250
Loty: 48
Kilometry: 56 394
niebieski
@Chupacabra moje doświadczenia z WRO sprzed miesiąca są zgoła inne. Poranna fala wylotów, dwa loty francy prawie o tej samej godzinie, otwarte 2 stanowiska, w międzyczasie przychodziła jeszcze jedna osoba z obsługi lotniska która wyłapywała ludzi z podręcznym i sprawdzała papiery w trakcie kolejki do checkinu, dodatkowo ta sama osoba kierowała priorytetowo ludzi z wcześniejszym lotem do checkinu.
Pomimo tego że wyglądało to nienajlepiej to sama kolejka i logistyka była na bardzo przyzwoitym poziomie(poza tym że przed security nie było żadnego info o kontroli papierów)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#236 PostWysłany: 26 Sie 2021 16:39 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 9908
Loty: 356
Kilometry: 599 596
boots napisał(a):
@Kashpir
Cytuj:
Postawię pytanie od drugiej strony: czy linia nie ma obowiązku zapewnić obsługi, która pozwoli na sprawną odprawę pasażerów na lotnisku?

Wobec braku zdefiniowania określenia sprawna odprawa, odpowiadam, że nie.

Biorąc pod uwagę, że pewnie można by długo dyskutować nad takim pojęciem, nie będę toczył dalej dyskusji. Pytanie "Czy 3 otwarte stanowiska check-in to jest wystarczająca liczba na pasażerów 5 czy 6 samolotów?" pozostawię zatem do oceny każdemu osobno. Niemniej wciąż uważam, że należy w takich sytuacjach, jak opisana powyżej, naciskać na linię i sam jak najbardziej bym pisał reklamację i wniosek o zwrot kosztów poniesionych z tego tytułu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#237 PostWysłany: 26 Sie 2021 19:19 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 26 Sie 2021 19:19 --

Pasażerowie nie mają ochoty czekać na lotnisku, dlatego przyjeżdzają za późno, co prowadzi do takich sytuacji.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#238 PostWysłany: 26 Sie 2021 19:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5391
platynowy
Tylko co to znaczy "za późno" ?

W tym sezonie było wiele przypadków niedotarcia na czas do bramki przez ludzi, mimo przybycia na lotnisko z 4-5 godzinnymi i większym wyprzedzeniem. Działo się tak głównie dlatego, że przewoźnik nie był w stanie odpowiednio wydajnie zorganizować swojej odprawy biletowo-bagażowej, bo miał np. za mało agentów wynajętych / za wolno pracowali / zmuszał wszystkich nawet bez bagażu rejestrowanego do osobistego wstawiennictwa przy stanowisku itp. itd. Ludzie byli zmuszani do wielogodzinnego oczekiwania w kolejce do takiej odprawy.

Pasażer powinien mieć racjonalnie określone wskazówki od linii pozwalające ocenić, kiedy jego przybycie na dane, konkretne lotnisko przed danym, konkretnym rejsem jest "o czasie". Dla mnie, o ile nie ma innych szczegółowych wskazań w konkretnym przypadku (okresie), taką główną wytyczną są godziny dostępności odprawy na ten rejs (która jest otwarta od...do przed planowanym odlotem), czyli pojawiając się w nich w odprawie i przechodząc skutecznie przez proces rejestracji na rejs (wydano mi karty, przyjęto bagaż) powinienem móc dotrzeć do samolotu na czas przechodząc bezzwłocznie przez kolejne etapy kontroli itp. Jeśli to obiektywnie nie jest możliwe (ze względu np. na infrastrukturę lotniska czy określone uwarunkowania, np. zawsze bardzo długie kolejki do kontroli paszportowej), to linia powinna zamykać wcześniej odprawę na swoje rejsy na tym lotnisku.
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#239 PostWysłany: 26 Sie 2021 21:05 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 3866
Kashpir napisał(a):
Przeczytaj moją relację z lotniska - leciałem z podręcznym na Santorini, a musiałem stać w kolejce po wydanie karty pokładowej, bo Wizz tak to sobie zorganizował 8-)
Chyba nie ma reguły, że to wymagania konkretnej linii lotniczej. Bo leciałam Wizzarem i kilka razy musiałam stać do okienka, a kilka razy przechodziłam bezpośrednio przez security pokazując potrzebne "papiery covidowe" dopiero przy check-in. Lecąc Ryanairem także musiałam odstać swoje do okienka aby dostać stempelek czy nową kartę pokładową przed przejściami przed security. Leciałam także liniami rejsowymi oraz czarterem w tym roku i sytuacja była podobna. I miało to miejsce w różnych miejscach świata, na różnych lotniskach. NIE MA REGUŁY.
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
 
#240 PostWysłany: 26 Sie 2021 21:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
@marek2011
Cytuj:
Dla mnie (...)

I to jest kluczowe.
Tylko to, co jest dla Ciebie nie oznacza, że jest obowiązujące.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 273 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group