Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 361 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:32 

Rejestracja: 07 Kwi 2021
Posty: 14
Okej, a z czego wywodzicie, że pasażer nie miał prawa polecieć do AMS, skoro na ten odcinek miał wszystkie dokumenty uprawniające go do odbycia podróży?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wycieczka do Bolonii za 953 PLN. Loty z Warszawy + 4 noclegi w hotelu Wycieczka do Bolonii za 953 PLN. Loty z Warszawy + 4 noclegi w hotelu
Relaks na Cyprze za 963 PLN. Loty do Pafos z Katowici 5 nocy w apartamencie Relaks na Cyprze za 963 PLN. Loty do Pafos z Katowici 5 nocy w apartamencie
#122 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:33 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7941
HON fly4free
Niezależnie ile lotów jest po drodze liczą się wymogi formalne obowiązujące przy wjeździe do kraju docelowego, czyli tego który jest ostatnim punktem na trasie w daną stronę ORAZ ewentualne wymogi krajów tranzytowych, tak jak w tym wypadku USA. Tranzyt przez terytorium USA wymaga posiadania wizy lub ESTA. Nawet jeśli pasażer zamierza wysiąść po drodze, skorzystać tylko z pierwszego lotu (i spełnia wymogi wjazdowe do kraju pierwszej przesiadki), zmienić bilet w trakcie podróży itp. itd. NIE ZOSTANIE wpuszczony na pokład pierwszego samolotu, jak tych wszystkich wymogów łącznie nie spełnia. KLM postąpił prawidłowo.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#123 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:35 

Rejestracja: 07 Kwi 2021
Posty: 14
Okej, rozumiem ale z czego to wynika, jakaś ustawa, traktat, rozporządzenie?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 29 Kwi 2021 15:26, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#124 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:39 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4065
złoty
Pasażer nie był wcale uprawniony do lotu do USA i nie zostałby wpuszczony do samolotu tam lecącego, a koszt sprowadzenia pasażera do miejsca wylotu musiałaby pokryć linia lotnicza, która go przewiozła do Amsterdamu, gdyby przez niedopatrzenie dostał BP do Amsterdamu. Tyle.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#125 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:43 

Rejestracja: 07 Kwi 2021
Posty: 14
jacek96 napisał(a):
.


Nie rozumiemy się, pasażer, chciał polecieć do z WAW do AMS. Czyli tylko pierwszy odcinek, na ten odcinek spełniał kryteria.I tyle, na AMS chciał lecieć do Paryża bieltem zakupionym oddzielnie, tyle. Rozumiem, ze do USA lecieć nie mógł i nie zostałby wpuszczony ma pokład i tu zgoda.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
To mógł sobie kupić bilet WAW>AMS
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#127 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5659
HON fly4free
Lotów nie rozpatrujemy pojedynczo, pasażer nie miał biletu do AMS tylko do CUN via USA.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#128 PostWysłany: 29 Kwi 2021 01:12 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4065
złoty
Z pierwszego postu wynika ponadto, że pasażer kombinował. Po rozpoczęciu podróży linia bierze odpowiedzialność i wtedy postawieni przed faktem dokonanym, musieliby zgodnie z blednym założeniem pasażera, przebukowac go na lot omijający USA. Niestety, to tak nie działa.


Ostatnio edytowany przez jacek96, 29 Kwi 2021 01:17, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#129 PostWysłany: 29 Kwi 2021 01:16 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6255
Loty: 478
Kilometry: 1 019 055
Linia lotnicza nie ma obowiazku informować jakich dokumentow potrzebujesz. Kupujac bilet klikasz “akceptuje warunki” a tam zobowiazujesz się,że w dniu wylotu będziesz miał wszystkie wymagane dokumenty. Nie wiem do czego ma prowadzić ta dyskusja.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#130 PostWysłany: 29 Kwi 2021 01:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
To zależy co jest dla przewoźnika korzystniejsze. Lot łączony objęty jedna rezerwacja może nie być lotem łączonym według przewoźnika.

Jeśli masz ochotę zaryzykować 1117 zł to możesz spróbować walczyć o swoje racje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#131 PostWysłany: 29 Kwi 2021 01:27 

Rejestracja: 07 Kwi 2021
Posty: 14
jacek96 napisał(a):


Masz podejście, chciał kombinować? Chciał polecieć do Amsterdamu, i kupić bilet na lot do Cancun przez Paryż to kombinowanie? Po co miałby płacić 2 razy za lot do AMS skoro już raz za niego zapłacił.

szukam na chwilę obecną tego aktu prawnego co się wszyscy powołują w tym wątku, że warunki pasażer lotu łączonego musi spełniać już na starcie.

oskiboski napisał(a):


Zmierza do tego czy linia lotnicza przy jednej rezerwacji, ma możliwość odmówić wykonania lotu na który pasażer dysponuje dokumentami.

Sytuacja przypomina tą w której pasażer nie realizuje jakiegoś lotu z serii łączonych, a linia anuluje mu cały bilet, jak przeczytałem tutaj http://www.codozasady.pl/czy-linie-lotn ... za-strone/ taka praktyka nie znajduje uzasadnienia.

Co więcej jak wykopałem z ogólnych warunków umowy KLM:

9(k)Pasażer nie posiada ważnych dokumentów podróżnych, może próbować lub próbował dostać się nielegalnie na terytorium kraju tranzytowego, lub nie posiada ważnego dokumentu wjazdowego do danego kraju, zniszczył dokumenty podróżne podczas lotu lub odmówił sporządzenia i zachowania ich kopii przez przewoźnika, albo dokumenty podróżne pasażera utraciły ważność, są niepełne w świetle obowiązujących przepisów, czy też sfałszowane lub w inny sposób podejrzane (na przykład: kradzież tożsamości, fałszerstwo lub podrobienie dokumentów).

W przypadkach (i), (k), (l), (m) i (n) powyżej, przewoźnik ma prawo do anulowania biletu pasażera. W przypadkach (f), (j) i (l) przewoźnik ma prawo odmówić zwrotu kosztów biletu pasażera, jak określono w artykule 14.4 (f), bez ponoszenia odpowiedzialności.

Należałoby to chyba rozumieć w ten sposób, że w przypadku nie spełnienia warunku 9(k) bilet jest anulowany przez linię, ale skoro (k) nie jest wymienione jako przypadek w którym przewoźnik może odmówić zwrotu kosztów biletu, tym bardziej, iż przepis ten mówi, że to Przewoźnik anulował lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#132 PostWysłany: 29 Kwi 2021 13:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1735
platynowy
@Proba1, tu nie ma co gdybac, szukac - lot jest stracony przez niedbalstwo pasazera.
Linie postapily jak najbardziej slusznie, Covida odlozmy na bok.

Prawo USA nakazuje ze osoba leca do USA czy nawet przez USA musi posiadac wize badz ESTA, na waszym bilecie ATL byla od samego poczatku. To prawo jest inne od wielu innych krajów gdzie tranzyt jest traktowany inaczej - ale to jest koniecznosc pasazera zapoznac sie z regulami bo jedni maja wize, jedni maja podwojne obywatelstwa itd. danego kraju.

A nie wpuszczenie na poklad nawet na odcinek WAW-AMS, kupiliscie lot na trasie WAW-CUN (przez ATL) a nie WAW-AMS.. dlatego tez linia lotnicza nie ma prawa was wpuscic na poklad bo nie spelniacie wymogow tego przewozu - ESTA.
Takie jest zycie i szkoda ze nauczyliscie sie tej zasady na wlasnym bledzie a nie czyims innym z forum.

Jedyne co to trzymac kciuki ze podatki stanowily dosc wysoka czesc waszego biletu i uda sie otrzymac jakies <25% ceny.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#133 PostWysłany: 30 Kwi 2021 13:19 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1875
HON fly4free
Myślę, że ten przypadek może dać nieco do myślenia wszystkim, którzy zakupili bilety USA-Japonia (przez Hawaje i Guam) na początek roku 2022. Oczywiście życzę powodzenia! p.s. faktem jest, że lotnicze prawo przewozowe jest nierzadko niezrozumiałe dla przeciętnego człowieka, trzeba po prostu przyjąć do wiadomości, że kupując bilet A-B-C, jeśli nie skorzystamy z B-C to linia ma prawo naliczyć inną (nową) opłatę za odcinek A-B (sławne triki z hidden cities), ponieważ jest to prawnie uciążliwe, to robi się tak tylko w przypadkach patologicznych (wielokrotne wykorzystanie tańszej taryfy na trasie A-B-C w celu loty tylko A-B). Tu mamy do czynienia z nieco inną sytuacją, ale w sumie sprowadza się ona do tego samego - pasażer zadeklarował jawnie, że chce opuścić odcinek B-C (wszystko jedno jakie z tego tytułu miał korzyści czy straty), więc linia zareagowała zgodnie z prawem - kontrakt jest ważny na przelot A-B-C plus muszą być spełnione formalne wymagania z punktów B i C (wizy, testy).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 30 Kwi 2021 13:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4095
HON fly4free
Oj, oj, taki najazd na nowego usera forum...sam pamietam czasy przedkowidowe, gdy do USA wlatywalem bez waznych dokumentow i dalo rade. Tylko to byla lufa i niemiecki pogranicznik, ktory stwierdzil, ze ew. bede mial problem w USA i lece na wlasne ryzyko. Oczywiscie nie twierdze, ze to jest zawsze, ale od ogolnej zasady sa wyjatki i czasami to zalezy od elastycznsoci ludzi po drodze. Oczywiscie jak sie ktos uprze i bedzie wymagal scisle wg TIMATICa, to nic z tym pasazer (niedoszly) nie zrobi...
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 30 Kwi 2021 13:45 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1875
HON fly4free
Nikt nie najeżdża na OP, po prostu takie są przepisy. Swoją drogą, to jest prawdziwe signum temporis, odkąd zniesiono wizy (chyba główny temat przy wyjazdach do USA i chyba nikomu by do głowy nie przyszło próbować lecieć bez wizy), to teraz druga skrajność, nawet się nie zorientować, że do USA nie da się wlecieć ot tak ;) No chyba że OP tylko tak udaje, a doskonale wiedział, co jest grane...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#136 PostWysłany: 30 Kwi 2021 14:24 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 555
Loty: 375
Kilometry: 618 633
niebieski
Z tego co pamiętam, to w USA na lotniskach nie ma stref tranzytowych. Po wylądowaniu trzeba przejść kontrolę graniczną, co jednoznacznie wskazuje na konieczność posiadania wizy/ESTA.

BTW - jeśli to jest świeża sytuacja, to zastanawia mnie co z restrykcjami covidowymi? Lot z WAW, więc ze strefy Schengen, pasażer potrzebuje wizy/ESTA, więc nie posiada obywatelstwa amerykańskiego.
Czy nie jest tak, że brak wizy/ESTA jest tylko jednym z powodów odmówienia wejścia na pokład, a nawet posiadając ten dokument, odmówiono by z uwagi na restrykcje związane z covid-19?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#137 PostWysłany: 30 Kwi 2021 14:45 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4065
złoty
Nie dotyczy to wszystkich. Jednak ten pasażer skoro potrzebował ESTA, to najprawdopodobniej i tak nie miał prawa lecieć do US.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#138 PostWysłany: 12 Maj 2021 08:56 

Rejestracja: 07 Kwi 2021
Posty: 14
Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji.

Sprawa zakończona pozytywnie, pełen zwrot środków przez KLM w ciągu 5 dni po reklamacji.

W reklamacji mocno argumentowane, że odmowa wpuszczenia na pokład lotu do WAW - AMS uniemożliwiła ewentualną zmianę lotu w ramach siatki połączeń KLM.

Załączniki:
IMG-20210506-WA0000.jpg
IMG-20210506-WA0000.jpg [ 128.56 KiB | Obejrzany 1897 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#139 PostWysłany: 12 Maj 2021 11:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8592
złoty
Szkoda, że nie wyjaśnisz choćby tego:
Cytuj:
Lot z WAW, więc ze strefy Schengen, pasażer potrzebuje wizy/ESTA, więc nie posiada obywatelstwa amerykańskiego.
Czy nie jest tak, że brak wizy/ESTA jest tylko jednym z powodów odmówienia wejścia na pokład, a nawet posiadając ten dokument, odmówiono by z uwagi na restrykcje związane z covid-19?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#140 PostWysłany: 12 Maj 2021 12:31 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2907
złoty
Po co ma wyjaśniać. KLM, w ramach dotacji państwowych, zrobiło "gest komercyjny" (commercial waiver).
Tak teraz robią.
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 361 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Mi Cek oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group