Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 361 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 14 Kwi 2020 17:25 

Rejestracja: 14 Kwi 2020
Posty: 2
Witam,

Nie wiem czemu nie widzę możliwości założenia nowego tematu w dzale "Prawa pasażera" więc podłączam się pod ten, już istniejący, temat i opisuję sprawę. :D
Bardzo potrzebuję pomocy od Was;) bo chyba sam nie dam sobie rady.
11 grudnia miałem wracać (2osoby) z Dominikany. Okazało się, że był overbooking. Hotel i wyżywienie zapewnione. Linia lotnicza Condor. Wróciłem dzien później. Było to AI z niemieckiego biura podróży Meiers Weltreisen/Der Touristik. Na lotnisku poinformowano mnie, że odpowiedzialność za pasażerów przejmuje Condor. Przed wylotem wypełniłem i otrzymałem pismo z pięczątką i podpisem agenta, które załączam.

Wypełniłem formularz z linka na dokumencie. Podałem dane i nr konta. Po jakimś miesiącu dostałem odpowiedź:

"Thank you for your patience regarding your complaint and for choosing Condor Airlines.
In order to be able to process your request further, please send us the booking confirmation from your tour operator, which shows the original booking date. We do not require flight tickets or boarding passes.
Upon receipt, we will contact you again and explain the further procedure.
We thank you for your patience and cooperation and look forward to welcoming you on board again."

Napisałem prośbę do niemieckiego biura podróży po ang, aby mi wysłali nr rezerwacji wraz z datą rezerwacji. W odpowiedzi po 3 tyg. dostałem takie coś:

"Sehr geehrter Herr ...,
anliegend übermitteln wir Ihnen wunschgemäß die Buchungsbestätigung.


Mit freundlichen Grüßen

Doris Wolf
DER Touristik Deutschland GmbH"

i załącznik pdf - to co już przed wyjazdem dostałem tj. za co zapłaciłem ile i kiedy, ale nie było tam tego nr rezerwacji z datą...


Odesłam całego maila od biura podróży do Condora z prośbą o szybką odpowiedź. Po 2 tyg dostałem następującą odpowiedź:

"Dear Mr. J.

Thank you for your e-mail. We are truly sorry that you have been affected by an irregularity on one of our flights.

According to the documents, your trip was booked before 26.09.2019, so we would like to give you the following information:

After the compulsory liquidation of the Thomas Cook Group plc, our former parent company, Condor Flugdienst GmbH filed for protective shielding proceedings on 25 September 2019 and is now involved in these proceedings. Through this, Condor gains complete independence from Thomas Cook Group plc and is released from joint liability for claims of Thomas Cook Group plc. This is a decisive step towards securing Condor's future.

During the protective shield proceeding, there are strict legal requirements and processes that Condor must comply with. This does also include that claims (vouchers also belong to it) can only be demanded during the main protective shield proceeding. The main procedure was opened in December.

To the capture of your demand you contact please:

https://www.condor-forderungen.de

Please register first with your e-mail address. After receiving the confirmation mail, you can log in with your created password and continue under the "without pin" section. Please select the category "Other" to enter your claim.

As a precaution we point out at this point to the fact that for the check detailed demand registrations legal costs can be raised at the rate of 20 EUR.

We are sorry to have to ask for your patience in the meantime and apologise for any inconvenience.

We would be delighted if you continue to place your trust in us and if we could welcome you back on board soon.

Yours sincerely,



C. Grohmann

Condor Flugdienst GmbH

Customer Relations
Condor Platz
60549 Frankfurt
GERMANY"


Postąpiłem zgodnie z tym emailem. Po zarejestrowaniu jednakże okazało się, że potrzebuję nr rezerwacji... i dalej nie mogę przejść no bo go nie mam. Swoją drogą nie rozumiem czemu znów miałbym zgłaszać wniosek o odszkodowanie skoro wcześniej już to zrobiłem.

Czy wg Was mam szansę na to odszkodowanie 600 euro/os. czy też nie ma na co liczyć? Powienienem napisać do niemieckiego ULC?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady :)

Pozdrawiam,

Mateusz

Załączniki:
Komentarz do pliku: Pismo - prawa wynikające z regulacji 261 EU - wraz z pieczątką agenta, które otrzymałem i wypełniłem przed lotem
DeniedBoardingCompDane - Kopia.jpg
DeniedBoardingCompDane - Kopia.jpg [ 598.97 KiB | Obejrzany 4343 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
#102 PostWysłany: 14 Kwi 2020 18:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
@MateuszJa atakuj dalej do biura podrozy, bez numeru rezerwacji bedzie ciezko.
Mozesz rowniez probowac telefonicznie do Condora, jesli jest data, imie, nazwisko oraz numer lotu to powinni znalezc.
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#103 PostWysłany: 15 Maj 2020 00:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Odmowa przyjęcia na pokład, choć ze wszystkich przesłanek odpowiedzialności odszkodowawczej wydaje się najprostsza. Niemniej dostarcza najciekawszych przypadków. Najciekawszy to odmowa wejścia na pokład osobie, które wdepnęła dosłownie w wymiociny przez co pasażerowie zażądali usunięcia pasażera z samolotu. Natomiast przypadek, gdy stajesz się przestępcą powtarza się dosyć często. https://aircompensa.com/odmowa-przyjeci ... rzestepca/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#104 PostWysłany: 26 Lip 2020 12:53 

Rejestracja: 26 Lip 2020
Posty: 4
witam.miałem bilety na lot CRL-TIA(12.07),na lotnisku odmówili nam wejścia na pokład tłumacząc,że nie możemy lecieć jeżeli nie ma ważnego powodu lub nie jesteśmy obywatelami Albanii.pani na odprawie sprawdziła i podbiła 2 bilety a przy trzecim bilecie odmówiła nam wejścia.co mogę zrobić?jest szansa na zwrot za bilety i odszkodowanie? oczywiście mieliśmy też lot powrotny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#105 PostWysłany: 26 Lip 2020 13:24 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
nie możemy lecieć jeżeli nie ma ważnego powodu lub nie jesteśmy obywatelami Albanii

A spełnialiście te warunki? Takie były formalne warunki przylotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#106 PostWysłany: 26 Lip 2020 13:52 

Rejestracja: 26 Lip 2020
Posty: 4
skoro nie weszliśmy to raczej nie.
Przed wylotem dzwoniłem do ambasad, na lotniska i wszędzie mówili co innego


Ostatnio edytowany przez Abcn, 26 Lip 2020 16:43, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#107 PostWysłany: 26 Lip 2020 13:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Skoro nie spełnialiście warunków wpuszczenia do TIA (i do samolotu), to za co chcecie odszkodowanie?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 27 Lip 2020 16:30, edytowano w sumie 1 raz
TIA
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#108 PostWysłany: 26 Lip 2020 14:03 

Rejestracja: 26 Lip 2020
Posty: 4
a za bilety zwrócą?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#109 PostWysłany: 26 Lip 2020 14:10 

Rejestracja: 28 Lip 2017
Posty: 330
Jeśli decyzja odmowy wejścia na pokład była uzasadniona to nie zwrócą.
To tak jakbyś chciał jechać poza Schengen tylko z dowodem osobistym i się dziwił, że nie można
Jeśli była bezpodstawna - musisz to udowodnić
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#110 PostWysłany: 26 Lip 2020 14:24 

Rejestracja: 26 Lip 2020
Posty: 4
poza Schengen raczej można na dowód, w ubiegłym roku jakoś doleciałem do Albanii


Ostatnio edytowany przez Abcn, 26 Lip 2020 16:42, edytowano w sumie 1 raz
Schengen
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#111 PostWysłany: 26 Lip 2020 14:35 

Rejestracja: 28 Lip 2017
Posty: 330
No OK, natomiast nie zmienia to głownego przekazu: jeśli nie spełniasz warunków (np. posiadanie paszportu, wizy, udokumentowanego powodu wjazdu...) nie lecisz i nikt za Ciebie o to nie zadba.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#112 PostWysłany: 26 Lip 2020 22:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Przewoźnik sprzedał bilety, a później nie wpuszcza na pokład bo tylko Albańczycy mogą lecieć, albo nie ma ważnego powodu. Cele turystyczne to ważny powód? Decydują przepisy obowiązujące w dniu lotu. Albania wcześniej otworzyła granice i wjazd do kraju nie zależał od spełnienia kryterium ważności wjazdu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#113 PostWysłany: 27 Lip 2020 12:23 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
pbereton napisał(a):
witam.miałem bilety na lot CRL-TIA(12.07),na lotnisku odmówili nam wejścia na pokład tłumacząc,że nie możemy lecieć jeżeli nie ma ważnego powodu lub nie jesteśmy obywatelami Albanii.pani na odprawie sprawdziła i podbiła 2 bilety a przy trzecim bilecie odmówiła nam wejścia.co mogę zrobić?jest szansa na zwrot za bilety i odszkodowanie? oczywiście mieliśmy też lot powrotny.


Czy w momencie kupna biletu był możliwy wjazd Polaków do Albanii? Jeśli nie, to kupiłeś bilet na swoje ryzyko, licząc że granica zostanie otwarta dla Polaków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#114 PostWysłany: 27 Lip 2020 12:55 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
boots napisał(a):
Skoro nie spełnialiście warunków wpuszczenia do TIA (i do samolotu), to za co chcecie odszkodowanie?


wedlug ciebie ambasada ma racje czy jakis pracownik lotniska?

@pbereton


odszkodowanie jak i zwrot za bilet sie nalezy,wszystkie ograniczenie wjazdowe do Albanii zostaly zniesione 1 lipca, stawiam na blad pracownika


Ostatnio edytowany przez Abcn, 27 Lip 2020 16:29, edytowano w sumie 1 raz
A
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#115 PostWysłany: 27 Lip 2020 12:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@Rajesh Kuthrappali
Postaraj sięzrozumieć to, co napisałem.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#116 PostWysłany: 27 Lip 2020 13:03 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
No cóż, Belgia i i loty poza UE

Non-essential travel to and from outside the EU and Schengen countries remains prohibited.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#117 PostWysłany: 31 Sie 2020 16:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jeśli odmówiono wejścia na pokład i zmieniono plan podróży, w taki sposób że samolot odlatuje 9 godzin wcześniej to czy waszym zdaniem przysługuje odszkodowanie? W przepisach dotyczących odmowy jest odesłanie do art. 7, który w ust. 2 wskazuje, że w przypadku zmiany planu podróży odszkodowanie przysługuje, gdy pasażer przybędzie X godzin po planowanej godzinie przylotu. Tyle, że pasażer przybył przed planowaną godziną przylotu, co spowodowało duże kłopoty. W artykule dotyczącym odwołania jest podziała na wylot i przylot, przy odmowie podziału nie ma. Jedynie jest wskazane, że wypłaca odszkodowanie na podstawie art. 7 i udziela pomocy w art. 8 i 9.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#118 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:18 

Rejestracja: 07 Kwi 2021
Posty: 14
taka sytuacja z dzisiaj:
Mamy bilet wykupiony (KLM) Warszawa - Cancun, z dwoma przesiadkami. Pierwszy odcinek WAW - AMS, AMS - ATL(USA,), ATL - CUN (linie Delta).

Odprawa bagażu na lotnisku w Waw odmawia odprawy pasażera na pokład samolotu lecącego do AMS, z uwagi na brak ESTA. Na pytanie pasażera dotyczące możliwości odbycia samego lotu do AMS, obsługa prosi "o przejście na bok".Nie doszło nawet do odprawy przez Straż Graniczną. Finalnie pasażer nie poleciał.

Ze strony linii lotniczych przed i po zakupie biletów milion wiadomości odnośnie konieczności posiadania paszportu ważnego co najmniej 180 dni. oczywiście milion wiadomości o konieczności poddania się badaniom na COVID i późniejszym zmianom, zero info o części amerykańskiej podróży. Zero informacji na temat obowiązku ESTA.

Z lotniska w AMS kilka godzin po planowanym przylocie, miał miejsce lot do Cancun przez Paryż z pominięciem tranzytu przez Stany. Co ciekawe realizowany częściowo przez KLM i z tego powodu pasażer chciał lecieć do AMS żeby móc z niego skorzystać, ale na odprawie bagażu powiedzieli mu, że nie może odbyć podróży WAW - AMS z powodu braku ESTA.

Co waszym zdaniem można w takiej sytuacji zrobić?

Linia lotnicza może odmówić wpuszczenia na na pokład z powodu braku wizy na dalszy na inny lot w ramach lotu łączonego jeżeli wymaganie wizowe nie obejmuje danego odcinka, zaś na dany odcinek podróżny spełnia wszystkie warunki?

Druga sprawa, na nasze pytanie dlaczego w takim razie było milion wiadomości odnośnie COVID a zero wiadomości odnośnie wizy na tranzyt w USA, pan odpowiedział, że linia nie ma obowiązku informowania o tym pasażera. I tutaj moim zdaniem kolejna wątpliwość się rodzi, przewoźnik powinien poinformować pasażera o wszystkich wymaganiach jakie ten musi spełniać żeby mógł odbyć rzeczoną podróż (doszło do realizacji umowy), jeżeli warunkiem wpuszczenia na pokład jest przedstawienie EST-y to powinien zostać o tym poinformowany tak jak np. o testach na COVID.

Przerabiał ktoś już taką sytuację, macie jakieś pomysły?

Linie KLM po telefonie pasażera, poinformowały, że przysługuje mu jedynie zwrot podatku, nie odpowiedziały dlaczego nie mógł odbyć lotu do AMS.

Dzięki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#119 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5619
HON fly4free
To pasażer ma obowiązek zadbać o to żeby posiadać wszelkie dokumenty upoważniające go do wjazdu na terytorium danego kraju, linii lotniczej nic do tego. Na lotnisku w Warszawie niestety ale postąpiono absolutnie prawidłowo.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#120 PostWysłany: 29 Kwi 2021 00:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Co można zrobić? Można wyciągnąć wnioski na przyszłość, bo przewoźnik ma rację.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 361 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group