Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 117 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 14 Kwi 2020 17:25 

Rejestracja: 14 Kwi 2020
Posty: 1
Witam,

Nie wiem czemu nie widzę możliwości założenia nowego tematu w dzale "Prawa pasażera" więc podłączam się pod ten, już istniejący, temat i opisuję sprawę. :D
Bardzo potrzebuję pomocy od Was;) bo chyba sam nie dam sobie rady.
11 grudnia miałem wracać (2osoby) z Dominikany. Okazało się, że był overbooking. Hotel i wyżywienie zapewnione. Linia lotnicza Condor. Wróciłem dzien później. Było to AI z niemieckiego biura podróży Meiers Weltreisen/Der Touristik. Na lotnisku poinformowano mnie, że odpowiedzialność za pasażerów przejmuje Condor. Przed wylotem wypełniłem i otrzymałem pismo z pięczątką i podpisem agenta, które załączam.

Wypełniłem formularz z linka na dokumencie. Podałem dane i nr konta. Po jakimś miesiącu dostałem odpowiedź:

"Thank you for your patience regarding your complaint and for choosing Condor Airlines.
In order to be able to process your request further, please send us the booking confirmation from your tour operator, which shows the original booking date. We do not require flight tickets or boarding passes.
Upon receipt, we will contact you again and explain the further procedure.
We thank you for your patience and cooperation and look forward to welcoming you on board again."

Napisałem prośbę do niemieckiego biura podróży po ang, aby mi wysłali nr rezerwacji wraz z datą rezerwacji. W odpowiedzi po 3 tyg. dostałem takie coś:

"Sehr geehrter Herr ...,
anliegend übermitteln wir Ihnen wunschgemäß die Buchungsbestätigung.


Mit freundlichen Grüßen

Doris Wolf
DER Touristik Deutschland GmbH"

i załącznik pdf - to co już przed wyjazdem dostałem tj. za co zapłaciłem ile i kiedy, ale nie było tam tego nr rezerwacji z datą...


Odesłam całego maila od biura podróży do Condora z prośbą o szybką odpowiedź. Po 2 tyg dostałem następującą odpowiedź:

"Dear Mr. J.

Thank you for your e-mail. We are truly sorry that you have been affected by an irregularity on one of our flights.

According to the documents, your trip was booked before 26.09.2019, so we would like to give you the following information:

After the compulsory liquidation of the Thomas Cook Group plc, our former parent company, Condor Flugdienst GmbH filed for protective shielding proceedings on 25 September 2019 and is now involved in these proceedings. Through this, Condor gains complete independence from Thomas Cook Group plc and is released from joint liability for claims of Thomas Cook Group plc. This is a decisive step towards securing Condor's future.

During the protective shield proceeding, there are strict legal requirements and processes that Condor must comply with. This does also include that claims (vouchers also belong to it) can only be demanded during the main protective shield proceeding. The main procedure was opened in December.

To the capture of your demand you contact please:

https://www.condor-forderungen.de

Please register first with your e-mail address. After receiving the confirmation mail, you can log in with your created password and continue under the "without pin" section. Please select the category "Other" to enter your claim.

As a precaution we point out at this point to the fact that for the check detailed demand registrations legal costs can be raised at the rate of 20 EUR.

We are sorry to have to ask for your patience in the meantime and apologise for any inconvenience.

We would be delighted if you continue to place your trust in us and if we could welcome you back on board soon.

Yours sincerely,



C. Grohmann

Condor Flugdienst GmbH

Customer Relations
Condor Platz
60549 Frankfurt
GERMANY"


Postąpiłem zgodnie z tym emailem. Po zarejestrowaniu jednakże okazało się, że potrzebuję nr rezerwacji... i dalej nie mogę przejść no bo go nie mam. Swoją drogą nie rozumiem czemu znów miałbym zgłaszać wniosek o odszkodowanie skoro wcześniej już to zrobiłem.

Czy wg Was mam szansę na to odszkodowanie 600 euro/os. czy też nie ma na co liczyć? Powienienem napisać do niemieckiego ULC?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady :)

Pozdrawiam,

Mateusz


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#102 PostWysłany: 14 Kwi 2020 18:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4155
Ostrzeżenia: 1
platynowy
@MateuszJa atakuj dalej do biura podrozy, bez numeru rezerwacji bedzie ciezko.
Mozesz rowniez probowac telefonicznie do Condora, jesli jest data, imie, nazwisko oraz numer lotu to powinni znalezc.
_________________
Travel is a privilege, not a right.
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, obróci się przeciw tobie i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Szkoda czasu na forum, nie odpowiadam na pw!

Z Kiruny na Socotrę
Goryle
Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Stacja Arctowski, Bhutan, Burundi, magic Socotra etc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#103 PostWysłany: 15 Maj 2020 00:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Odmowa przyjęcia na pokład, choć ze wszystkich przesłanek odpowiedzialności odszkodowawczej wydaje się najprostsza. Niemniej dostarcza najciekawszych przypadków. Najciekawszy to odmowa wejścia na pokład osobie, które wdepnęła dosłownie w wymiociny przez co pasażerowie zażądali usunięcia pasażera z samolotu. Natomiast przypadek, gdy stajesz się przestępcą powtarza się dosyć często. https://aircompensa.com/odmowa-przyjeci ... rzestepca/
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#104 PostWysłany: 26 Lip 2020 12:53 

Rejestracja: 26 Lip 2020
Posty: 4
witam.miałem bilety na lot CRL-TIA(12.07),na lotnisku odmówili nam wejścia na pokład tłumacząc,że nie możemy lecieć jeżeli nie ma ważnego powodu lub nie jesteśmy obywatelami Albanii.pani na odprawie sprawdziła i podbiła 2 bilety a przy trzecim bilecie odmówiła nam wejścia.co mogę zrobić?jest szansa na zwrot za bilety i odszkodowanie? oczywiście mieliśmy też lot powrotny.
Góra
 Relacje PM off  
 
#105 PostWysłany: 26 Lip 2020 13:24 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5804
platynowy
Cytuj:
nie możemy lecieć jeżeli nie ma ważnego powodu lub nie jesteśmy obywatelami Albanii

A spełnialiście te warunki? Takie były formalne warunki przylotu?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#106 PostWysłany: 26 Lip 2020 13:52 

Rejestracja: 26 Lip 2020
Posty: 4
skoro nie weszliśmy to raczej nie.
Przed wylotem dzwoniłem do ambasad, na lotniska i wszędzie mówili co innego


Ostatnio edytowany przez Abcn, 26 Lip 2020 16:43, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#107 PostWysłany: 26 Lip 2020 13:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5804
platynowy
Skoro nie spełnialiście warunków wpuszczenia do TIA (i do samolotu), to za co chcecie odszkodowanie?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!


Ostatnio edytowany przez Abcn, 27 Lip 2020 16:30, edytowano w sumie 1 raz
TIA
Góra
 Relacje PM off  
 
#108 PostWysłany: 26 Lip 2020 14:03 

Rejestracja: 26 Lip 2020
Posty: 4
a za bilety zwrócą?
Góra
 Relacje PM off  
 
#109 PostWysłany: 26 Lip 2020 14:10 

Rejestracja: 28 Lip 2017
Posty: 325
niebieski
Jeśli decyzja odmowy wejścia na pokład była uzasadniona to nie zwrócą.
To tak jakbyś chciał jechać poza Schengen tylko z dowodem osobistym i się dziwił, że nie można
Jeśli była bezpodstawna - musisz to udowodnić
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 26 Lip 2020 14:24 

Rejestracja: 26 Lip 2020
Posty: 4
poza Schengen raczej można na dowód, w ubiegłym roku jakoś doleciałem do Albanii


Ostatnio edytowany przez Abcn, 26 Lip 2020 16:42, edytowano w sumie 1 raz
Schengen
Góra
 Relacje PM off  
 
#111 PostWysłany: 26 Lip 2020 14:35 

Rejestracja: 28 Lip 2017
Posty: 325
niebieski
No OK, natomiast nie zmienia to głownego przekazu: jeśli nie spełniasz warunków (np. posiadanie paszportu, wizy, udokumentowanego powodu wjazdu...) nie lecisz i nikt za Ciebie o to nie zadba.
Góra
 Relacje PM off  
 
#112 PostWysłany: 26 Lip 2020 22:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Przewoźnik sprzedał bilety, a później nie wpuszcza na pokład bo tylko Albańczycy mogą lecieć, albo nie ma ważnego powodu. Cele turystyczne to ważny powód? Decydują przepisy obowiązujące w dniu lotu. Albania wcześniej otworzyła granice i wjazd do kraju nie zależał od spełnienia kryterium ważności wjazdu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#113 PostWysłany: 27 Lip 2020 12:23 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1742
srebrny
pbereton napisał(a):
witam.miałem bilety na lot CRL-TIA(12.07),na lotnisku odmówili nam wejścia na pokład tłumacząc,że nie możemy lecieć jeżeli nie ma ważnego powodu lub nie jesteśmy obywatelami Albanii.pani na odprawie sprawdziła i podbiła 2 bilety a przy trzecim bilecie odmówiła nam wejścia.co mogę zrobić?jest szansa na zwrot za bilety i odszkodowanie? oczywiście mieliśmy też lot powrotny.


Czy w momencie kupna biletu był możliwy wjazd Polaków do Albanii? Jeśli nie, to kupiłeś bilet na swoje ryzyko, licząc że granica zostanie otwarta dla Polaków.
Góra
 Relacje PM off  
 
#114 PostWysłany: 27 Lip 2020 12:55 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 123
Ostrzeżenia: 1
niebieski
boots napisał(a):
Skoro nie spełnialiście warunków wpuszczenia do TIA (i do samolotu), to za co chcecie odszkodowanie?


wedlug ciebie ambasada ma racje czy jakis pracownik lotniska?

@pbereton


odszkodowanie jak i zwrot za bilet sie nalezy,wszystkie ograniczenie wjazdowe do Albanii zostaly zniesione 1 lipca, stawiam na blad pracownika


Ostatnio edytowany przez Abcn, 27 Lip 2020 16:29, edytowano w sumie 1 raz
A
Góra
 Relacje PM off  
 
#115 PostWysłany: 27 Lip 2020 12:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5804
platynowy
@Rajesh Kuthrappali
Postaraj sięzrozumieć to, co napisałem.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#116 PostWysłany: 27 Lip 2020 13:03 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 15155
Loty: 399
Kilometry: 506 100
No cóż, Belgia i i loty poza UE

Non-essential travel to and from outside the EU and Schengen countries remains prohibited.
Góra
 Relacje PM off  
 
#117 PostWysłany: 31 Sie 2020 16:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Jeśli odmówiono wejścia na pokład i zmieniono plan podróży, w taki sposób że samolot odlatuje 9 godzin wcześniej to czy waszym zdaniem przysługuje odszkodowanie? W przepisach dotyczących odmowy jest odesłanie do art. 7, który w ust. 2 wskazuje, że w przypadku zmiany planu podróży odszkodowanie przysługuje, gdy pasażer przybędzie X godzin po planowanej godzinie przylotu. Tyle, że pasażer przybył przed planowaną godziną przylotu, co spowodowało duże kłopoty. W artykule dotyczącym odwołania jest podziała na wylot i przylot, przy odmowie podziału nie ma. Jedynie jest wskazane, że wypłaca odszkodowanie na podstawie art. 7 i udziela pomocy w art. 8 i 9.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 117 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group