Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 16 Maj 2016 10:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6360
HON fly4free
Cześć,

zadawałem w różnych wątkach wiele pytań dotyczących wydawania mil na loty. Na pytania te dostałem wiele pomocnych odpowiedzi, za które serdecznie dziękuję, w szczególności L4FF. Teraz, w ramach swego rodzaju podziękowania i wkładu własnego w rozwój forum, przedstawiam krótkie podsumowanie zakupów. Nie są one być może w 100% optymalne i dałoby się pewnie wycisnąć jeszcze więcej z moich mil, ale w sumie jestem zadowolony, tym bardziej, że jest to mój pierwszy tak wieloodcinkowy i wieloliniowy wypad za mile, na dodatek organizowany w dwóch różnych sojuszach. Gwoli usprawiedliwienia dodam jeszcze, że kilka możliwości, które zoptymalizowałyby wydatki, albo uczyniłyby przeloty atrakcyjniejszymi, niestety w moich terminach nie było dostępnych. Pozostawało zatem dostosować się do tego, co zaoferował los...

Tytuł wątku nie jest przypadkowy. Od samego początku motorem napędowym moich planów była myśl, by jak najwięcej lotów odbyło się w kl. biznes, przy tym w liniach lotniczych nie jakichkolwiek, pierwszych z brzegu, ale tych najlepiej ocenianych. W praktyce okazało się to dużym wyzwaniem, bo te najlepsze linie dość mocno bronią dostępu do swoich najlepszych produktów. Druga myśl była taka, żeby loty w C były jak najdłuższe, bo tak naprawdę dopiero wtedy można docenić ich walory.
Pierwotnie, moja wymarzona trasa prowadziła z Europy do Ekwadoru (a zwłaszcza Galapagos - inspiracja z https://www.fly4free.pl/forum/galapagos-z-europy-rt-za-80-000-m-m-129-by-blasto,1553,81565), by później podążyć dalej na zachód i zamknąć pętlę wokół globu. W pasujących mi terminach okazało się to jednak trudne do zrealizowania, więc ostateczna wersja jest mniej ambitna, choć - jak się zdaje - również ciekawa :-)

Z grubsza przedstawia się to tak:

TERMIN: 25.10 - 12.11.2016

TRASA:

1) GDN-WAW (Y LO) WAW-DUS (C LO) DUS-NRT (C NH) - koszt 67.000 mil MM + 234,36 zł. Oczywiście, najciekawszy w tym zestawie jest zasadniczy, ponad 11-godzinny odcinek DUS-NRT w B787-8 japońskich ANA Airways (np. http://www.pointsnews.com/ana_787_business-class_seattle_to_tokyo/). Zapoznanie się z Japonią będzie niestety krótkie, bo tylko 2-dniowe,

2) NRT-HKG (C CX) / 3-dniowy stop over w HKG /HKG-MNL (C CX) - koszt 40.000 mil TopBonus + 46,00 EUR. Tu się nieco wahałem, bo w CX będę miał lot w C również w lipcu i sierpniu, więc ten produkt będzie mi już znany (swoją drogą, nie mogę się doczekać głównego lotu AMS-HKG w ich B777-300ER). Co więcej, regionalna (krótko- i średniodystansowa) biznes klasa to w istocie taka trochę Y+ (np. http://www.businesstraveller.com/tried-and-tested/airlines/cathay-pacific/cathay-pacific-airways-b777-300-regional-busine), ale dość niski koszt milowy (jak za całą trasę NRT-HKG-MNL), niewygórowana dopłata i renoma CX ostatecznie przekonały mnie do tego zakupu. Niewątpliwym atutem mil TopBonus była tu możliwość zrobienia kilkudniowego stopoveru w HKG. W Miles&More, na trasie one way nie byłoby to możliwe,

3) MNL-SIN (C SQ) SIN-MEL (C SQ) - koszt 52.000 mil MM + 120 zł. Cóż, co tu dużo gadać. Lot w C Singapore Airlines był zawsze moim marzeniem. Niestety, nie udało mi się załapać na trasę dłuższą, ale nawet z tego ponad 7-godzinnego odcinka SIN-MEL w ich B777-300ER jestem zadowolony (np. https://thedesignair.net/2015/05/26/trip-report-singapore-airlines-new-777-300er-business-class-may-2015/). Melbourne bedzie moim 2-dniowym australijskim przystankiem w podróży,

4) MEL-NAN / 6-dniowy pobyt na jednej z wysp Yasawa / NAN-SYD (Y FJ) - tu jest wyłom, bo bilet kupiłem za pieniądze, swoją drogą niemałe, zwłaszcza w porównaniu do opłat poniesionych w związku z lotami za mile. Koszt, to 1900 zł. :evil: . Teoretycznie, mogłem również brać bilet za mile (Virgin Australia), ale wydałbym na to 20.000 mil TopBonus (tu znowu można użyć opcji one way MEL-SYD ze stopoverem w NAN), dopłaty wyniosłyby aż ok. 170 EUR, a na dodatek godzinowo loty były kiepskie w porównaniu do Fiji Airways i zmusiłyby mnie do dodatkowego wydatku na hotel i stratę cennego czasu. Po przylocie do Sydney będę miał prawie 2 dni na zwiedzanie,

5) SYD-AUH (C EY)/ 21-godzinny layover w AUH / AUH-TXL (C AB) - koszt 120.000 mil TopBonus + 58,00 EUR. Oczywiście, marzeniem byłby apartament na pokładzie Etihad, ale niestety, program TopBonus nie daje możliwości zamiany mil na cokolwiek więcej, niż klasa biznes. Byłoby jednak szczytem bezczelności, gdybym wybrzydzał na możliwość odbycia ponad 14-godzinnego lotu w C na pokładzie A380 linii Etihad (np. http://thepointsguy.com/2016/04/etihad-a380-business-class-review/). Co do drugiego odcinka, to jest też OK. C w Air Berlin jest porządny (testowane w lutym na trasie CUN-DUS) i mogę tylko żałować, że to dość krótki lot. Przy okazji tego ostatniego odcinka będzie jeszcze dwukrotny smaczek dodatkowy w postaci limuzyny w SYD (z hotelu na lotnisko) i TXL (z lotniska na dworzec i do powrotu do rzeczywistości :lol: ). Szkoda tylko, że nie dają tej usługi w czasie layoveru w AUH, ale z drugiej strony jestem zadowolony, że w ogóle się na to załapałem, bo o ile pamiętam, w T&C jest zapis, że szofer nie przysługuje pasażerom lecącym za mile.

Reasumując, szykuje się ciekawy wyjazd, choć wolałbym mieć do dyspozycji przynajmniej tydzień więcej. Gdybym miał dać innym żółtodziobom takim jak ja kilka porad, to:
1) absolutnie nie zrażajcie się brakiem dostępnych miejsc w wyszukiwarkach poszczególnych linii lotniczych, czy w wyszukiwarce MM. To o niczym nie świadczy. Aby mieć w miarę kompletny obraz dostępności miejsc trzeba korzystać równocześnie z różnych narzędzi. Dla MM będą to wyszukiwarki MM, United, ANA i inne, a dla TopBonus wyszukiwarka samego programu, albo AA, czy BA. Bardzo przydatnym narzędziem (w mojej ocenie, pierwszorzędnym) jest awardfinder, za którego polecenie jestem wdzięczny blogerowi Tomkowi (http://lojalnypasazer.pl/award-finder-narzedzie-szukania-biletow-mile/),
2) dzwońcie, dzwońcie i jeszcze raz dzwońcie. Jakkolwiek dziwne się to wydaje w czasach wszechobecnych aplikacji i narzędzi online, w przypadku kupowania mil za loty najbardziej skuteczna jest rozmowa z call center. Tu uwaga odnośnie TopBonus - z nieznanych przyczyn, kompletnie nie mogłem połączyć się z jakimkolwiek agentem mówiącym po angielsku. Na szczęście niemiecki nie jest mi obcy (żona germanistka, prawie jak para prezydencka :lol: ), więc dałem radę, ale może to być dla wielu problematyczne. Cóż, sam jestem tego ofiarą. Lot CX został zarezerwowany przeze mnie z błędem (przeznaczyłem za mało czasu na przesiadkę w MNL), po którego wykryciu tego samego dnia skontaktowałem się z TB. Jestem święcie przekonany, że powiedziano mi wtedy, że zmiana jest bezpłatna jeśli jest zrobiona w ciągu 24 h od pierwotnej rezerwacji, więc odłożyłem decyzję, żeby sobie ją dokładnie przemyśleć. Gdy jednak zadzwoniłem do nich ponownie następnego ranka (długo przed upływem tych 24 h) okazało się, że bezpłatna zmiana jest tylko do końca tego samego dnia, w którym robiono pierwotną rezerwację. Skutek jest taki, że za zmianę pobrali ode mnie kwotę 75 EUR, o której zwrot obecnie (jak na razie bezskutecznie) walczę,
3) dużo czytajcie. Nie chodzi tylko o F4F (choć to oczywiście bardzo bogate źródło wiedzy :D ), ale również różne blogi i inne strony www. Taka, niby oczywista porada, ale bez tego po prostu daleko się nie zajdzie i skończy się na zakupie z wysoką dopłatą, albo jakiegoś bezsensownego lotu, tylko po to, by np. "spalić" wygasające mile. Druga sprawa, to sama jakość tego, co można otrzymać za mile. Wszelkie recenzje mają tu zbawienne znaczenie. Ileż to razy weryfikowałem swój plan, gdy okazywało się, że za tą samą ilość mil mogę w linii A dostać zwykłą "zjeżdżalnię", podczas gdy w linii B rozłożę się na płaskim łóżeczku. Co ciekawe, rozczarowanie może nas spotkać nawet w liniach renomowanych, więc trzeba upewniać się zawsze, nawet jeśli nazwa linii kojarzy się nam jak najlepiej,
4) EDIT: przyszłą mi do głowy jeszcze jedna porada - sprawa może dość oczywista, ale warta podkreślenia - na linie cieszące się największym uznaniem wśród różnych "freaków" lotniczych (SQ, EY, NZ, NH, JL, itp.) albo na jakieś szczególne trasy (np. AKL-PPT, SCL-SYD), biletów zaczynajcie szukać z możliwie jak największym wyprzedzeniem, bo to najlepsza metoda na zapewnienie (ale nie zagwarantowanie) sobie miejsca w interesujących nas datach i preferowanych liniach.

Życzę wszystkim udanych łowów milowych i przyjemnych lotów :-)

Pozdrawiam, Bartek


Ostatnio edytowany przez tropikey, 16 Maj 2016 16:01, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
31 ludzi lubi ten post.
6 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2 PostWysłany: 16 Maj 2016 12:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 472
Udanej podróży :-).

TYO-HKG próbowałeś z JL zrobić w ogóle (tak dla odmiany od CX)? Z tego co pamiętam sam CX jeszcze lata przez TPE na 747, więc produkt pełen i można by 101 zobaczyć :-).
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 16 Maj 2016 13:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6360
HON fly4free
Tak, próbowałem. Były dostępne loty (B787), ale problem polegał na tym, że kolejny odcinek HKG-MNL byłby już w CX, a TopBonus nie może dawać biletów na dwa odcinki, jeśli każdy z nich wykonywany jest przez innego przewoźnika. Dlatego też skończyło się na całości w CX. Szkoda, bo JL ma świetne recenzje. Może przyjdzie i na to pora :-)
A lot CX przez TPE, o ile dobrze pamiętam, wchodził w grę przy locie z KIX, które mi nie pasowało ("kruca bomba, mało casu").
Pozdrawiam, Bartek

-- 20 Maj 2016 10:19 --

Drobna poprawka do kwestii JL...
Owszem sprawdzałem dostępność, ale nie na trasie TYO-HKG-MNL, tylko TYO-KUL-MNL. Tam wyglądało to tak, że do KUL leciał JL (C w B787), a potem z KUL MH (C w B737). Tak, czy siak, nagrody w TopBonus zarezerwować się nie dało z tej przyczyny, którą podałem, czyli braku możliwości tworzenia trasy w oparciu o przeloty wykonywane różnymi liniami.
Pozdrawiam, Bartek
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 18 Cze 2016 12:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2135
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
@tropikey, miałeś jakieś inne ciekawe znaleziska za 40k mil TopBonus? Będę miał taką ilość do pilnego wydania za kilka dni i szukam jakiejś inspiracji :) Niestety programu AirBerlin nie znam zbyt dobrze - jedyne co widziałem to wysokie dopłaty za loty po C2.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 18 Cze 2016 13:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6360
HON fly4free
Obojętne skąd, czy tylko z Europy? W tym drugim wypadku w grę wchodzi w zasadzie tylko AB z biletami-nagrodami opłaconymi w całości milami (łącznie z podatkami) i najciekawsze jest chyba FNC lub PDL, bo traktowane są tak jak cala Europa (w przeciwieństwie do Kanarów, które są dużo droższe), albo loty CX ze Szwajcarii, ale wtedy - o ile pamiętam - styknie tylko w jedną stronę. Opłaty wtedy to coś ok. 40 eur. Ale pomyślę jeszcze...

Edit: co do FNC i PDL pisałem niedawno tu: txl-fnc-za-13-125-mil-ow-0-doplat-taniej-w-parze,1554,95105
Góra
 Relacje PM off
przemos74 lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 18 Cze 2016 13:42 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 413
Loty: 145
Kilometry: 309 536
Mega wyprawa Ci się szykuje :)
Póki co jestem na etapie zbieractwa , ale cos już czuje , ze będziesz mnie miał na głowie z pytaniami jak już jakąs sensowną ilość uzbieram ;)
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 18 Cze 2016 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6360
HON fly4free
zaiste, choć patrząc na Twoją stopkę widzę, że i Ty nie marnujesz czasu :D
W razie czego, postaram się pomóc - na miarę moich możliwości :)

Pozdrawiam, Bartek
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 18 Cze 2016 15:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2135
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
tropikey napisał(a):
Obojętne skąd, czy tylko z Europy? W tym drugim wypadku w grę wchodzi w zasadzie tylko AB z biletami-nagrodami opłaconymi w całości milami (łącznie z podatkami) i najciekawsze jest chyba FNC lub PDL, bo traktowane są tak jak cala Europa (w przeciwieństwie do Kanarów, które są dużo droższe), albo loty CX ze Szwajcarii, ale wtedy - o ile pamiętam - styknie tylko w jedną stronę. Opłaty wtedy to coś ok. 40 eur. Ale pomyślę jeszcze...

Edit: co do FNC i PDL pisałem niedawno tu: txl-fnc-za-13-125-mil-ow-0-doplat-taniej-w-parze,1554,95105


Niekoniecznie Europa - nawet lepiej jakby to były dalsze destynacje. Chodzi mi o jakieś ciekawe trasy (fajnie jakby w C) OW np. pomiędzy Azją, a Australią/Nową Zelandią. Pewnie będę składał jakieś kółko RTW (mam już przelot LAX-AKL OW).
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 18 Cze 2016 16:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1176
niebieski
119k mil M&M, 160k TopBonus... Jak długo zajęło Ci uzbieranie tego? I jak to zrobiłeś (loty służbowe/patenty z kartami etc.)?
_________________
Stop making stupid people famous.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 18 Cze 2016 18:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6360
HON fly4free
przepraszam za lekki poślizg w odpowiadaniu - w nocy mieliśmy w Gdyni 10-kilometrowy Bieg Świętojański, z którego wróciłem ok. 01.30 i jestem lekko śnięty :D

@przemos74
jeśli zależy Ci na C, to w tym rejonie na Twoim miejscu polowałbym zwłaszcza na B787 JAL z nową kl. biznes (tu jest harmonogram wprowadzania: http://www.jal.co.jp/en/inter/service/route/index.html#suite787). JAL ma rewelacyjne opinie. Gdyby nie to, że zależało mi na odwiedzeniu Hongkongu, wybrałbym TYO-KUL, bo m. in. na tej trasie ma latać ta klasa. Tu jest dokładnie 40k mil w jedną stronę + opłaty (przyznam, że nie pamiętam jakie pobiera JAL, ale nie sądzę, by były istotnie wyższe od ANA, która pobiera minimalne). Niestety, na lot z Azji (niezależnie, którą jej część wybierzemy) do AU, czy NZ 40k mil nie wystarczy. No, ale z KUL można polecieć za stosunkowo nieduże pieniądze Air Asią.
A tak poza tym, to na pewno fajną sprawą jest CX. Cóż, ich nowa klasa C w 777 regionalnym nie jest na pewno tym samym, co takie prawdziwe C z łóżeczkiem, ale prawdę mówiąc, trasy w Azji nie są jakoś nadzwyczajnie długie, więc owe łóżko nie jest szczególnie potrzebne. Ba, zupełnym przypadkiem może się okazać, że załapiesz się na jeden z pożegnalnych lotów B747, najlepiej na górnym pokładzie. CX kończy użytkowanie tych ślicznotek chyba jakoś w październiku, czy listopadzie. Nam psim swędem przypadnie przyjemność lotu tą maszyną na górnym pokładzie z HKG do DPS w przyszłym miesiącu (to już inna podróż - tym razem z małżonką, w ramach rocznicy ślubu :) ). Pierwotnie był zaplanowany B777 regionalny, ale maszyna uległa zmianie. Teraz sprawdzam CMT co jakiś czas, żeby się upewnić, czy przypadkiem nie zrobili podmianki z powrotem na B777... Oby się tak nie stało :?
Co prawda to nie do końca interesujący dla Ciebie kierunek, ale warto rozglądać się za lotami EY z lotnisk z AUH, albo z lotnisk poza Europą do AUH. Tam też są bardzo niskie dopłaty.
Pamiętaj o ważnej rzeczy, która jest świetna w Topbonus - na trasie w jedną stronę możesz zrobić stopover, a w niektórych wypadkach nawet 2. Jedyny warunek jest taki, że lot musi być tą samą linią. U mnie zadziałało to, np. na trasie NRT-HKG-MNL, gdzie całość jest w CX i w HKG mam 3 dni przerwy. Szkoda, że nie można miksować linii, bo miałem nadzieję, że uda się polecieć na trasie TYO-KUL-MNL w ten sposób, że pierwszy lot byłby w JAL (TYO-KUL), a potem w MH (KUL-MNL), ale w call center twierdzili, że obecnie już takiej opcji nie ma (ponoć była jeszcze jakiś czas temu). Oczywiście, nie ma problemu z łączeniem linii, jeżeli jest jakiś długi lot z przesiadką i zmianą przewoźnika w ramach jednego biletu, np. SYD-AUH (EY) i AUH-TXL (AB), no ale to jest wymuszone przez samo połączenie. Ja do takiego połączenia dorzuciłem sobie jeszcze ponad 20-godziny layover w AUH.

@Mareckipl
cóż, trochę to trwało...
W przypadku mil M&M nie liczyłem dokładnie proporcji, ale generalnie źródła są 2:
a) mile za loty - wcale nie za dużo, bo sami pewnie wiecie, jak skromnie LH i partnerzy obdarowują milami swych pasażerów, zwłaszcza tych podróżujących w Y, oraz
b) płatności kartą mbanku. Od samego początku, gdy ją wprowadzono mam Mastercard M&M Premium, czyli 1 mila za 3 zł. + bonusowe mile (za wydanie i rocznicowe). Staram się jej używać do wszystkiego, co tylko możliwe. Od jakiegoś czasu płacę nią nawet za wydatki zagraniczne, bo doszedłem do wniosku, że to co zapłacę dodatkowo z tytułu różnicy kursowej i tak się opłaca, bo jest to w istocie pewien stosunkowo niewysoki koszt zakupu mil. Oczywiście, jeśli się udaje, płacę nią również za cudze wydatki (naturalnie, ze zwrotem dla mnie :) ). W sumie, średni roczny przyrost na koncie M&M z tego tytułu, to ok. 25-30000 mil, a ponieważ karta jest w portfelu już od ładnych paru lat, udało się w ten sposób zebrać całkiem sporo. Od czasu, gdy Biedronka wprowadziła płatności kartą, przyrost jest jeszcze większy :lol:

Co do mil TopBonus, sprawa wygląda tak, że pewną część udało się zebrać za loty (skorzystaliśmy z ich usług kilka razy w kierunku kanaryjsko-maderskim oraz meksykańskim), ale sporym zastrzykiem była akcja City Tour Pass, czyli zakup mil po bardzo atrakcyjnej cenie. Temat był omawiany tu: [url]https://www.fly4free.pl/forum/airberlin-70-tys-topbonus-za-350-euro,1573,51185
[/url]. Kupiłem wtedy chyba 4 takie pakiety. Po jakimś czasie od zakupu, gdy zorientowałem się jak horrendalne dopłaty ma AB do biletów-nagród, uznałem, że była to moja najgorsza inwestycja w życiu. Po jakimś jednak czasie, gdy zacząłem odkrywać sposoby na zdobycie biletów-nagród z niewielkimi dopłatami, okazało się, że był to korzystny zakup i gdyby taką akcję znowu przeprowadzili, myślę, że skorzystałbym z niej ponownie.

Pozdrawiam, Bartek
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#11 PostWysłany: 19 Cze 2016 13:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2135
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
@tropikey, dzięki serdeczne za wyczerpującą odpowiedź. Teoretycznie nie musiałoby to być C, ale z drugiej strony spalać mile na Y to słaby deal. Chciałbym w tej wycieczce ominąć AUH,KUL,SIN,MNL ponieważ robiłem je już w tym roku i chciałbym coś nowego. Wiem, że będzie trudno, ale np. HKG odwiedziłem ostatnio kilka lat temu i teraz bym to chętnie powtórzył. Myślałem też o PEK, ICN czy NAN. Czyli miejscach, których jeszcze nigdy nie miałem okazji zobaczyć. W sumie routing jest dla mnie prawie dowolny - każdą ciekawszą trasę jakoś wepnę do kółka, które planuje na listopad. Ważne, żeby tylko była jakaś dostępność.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 19 Cze 2016 14:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6360
HON fly4free
to może coś takiego: KIX-TPE-HKG, całość w CX. W tym mógłbyś zrobić sobie stopover w Taipei. Kto wie, może udałoby się nawet przedłużyć to o jeszcze jeden odcinek w CX, HKG-? gdzieś w Azji (czyli całość byłaby KIX-TPE-HKG-?). Wtedy miałbyś 2 stopovery (w TPE i HKG), a cały lot za jedną stawkę milową 20k mil w Y lub 40k mil w C (+ ok. 40 EUR dopłaty). O ile to pierwsze rozwiązanie powinno zadziałać na 100%, o tyle to drugie jest już obciążone ryzykiem, że w call center odmówią. Ale warto spróbować :-)

A przy okazji, skoro byłeś w MNL, to może podpowiesz, czy warto w ogóle udawać się gdzieś głębiej w to miasto, albo gdzieś w okolice lotniska? Przylatuję do MNL po północy i od razu idę do hotelu Belmont na nocowanie (bliziutko lotniska), a potem wylot mam tego samego dnia o 19.00, więc teoretycznie mógłbym sobie po śniadaniu coś tam sobie obejrzeć. Generalnie, z tego co sobie poczytałem, Manila nie jest szczególnie przyjazna turystycznie, ani też nie ma tam za bardzo co oglądać, ale ciekaw jestem, jak wyglądało to Twoim wypadku?

Pozdrawiam, Bartek
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 22 Cze 2016 15:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2135
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
Tym razem tylko spałem w Manili, ale jak byłem 2 lata temu to odwiedziłem Intramuros i muszę przyznać, że miejsce na tyle ciekawe, że poleciłbym Ci tam podjechać jak będziesz miał cały wolny dzień. Przede wszystkim ładny jest wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO kościół św. Augustyna.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#14 PostWysłany: 16 Sty 2017 12:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2135
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
tropikey napisał(a):
to może coś takiego: KIX-TPE-HKG, całość w CX. W tym mógłbyś zrobić sobie stopover w Taipei. Kto wie, może udałoby się nawet przedłużyć to o jeszcze jeden odcinek w CX, HKG-? gdzieś w Azji (czyli całość byłaby KIX-TPE-HKG-?). Wtedy miałbyś 2 stopovery (w TPE i HKG), a cały lot za jedną stawkę milową 20k mil w Y lub 40k mil w C (+ ok. 40 EUR dopłaty). O ile to pierwsze rozwiązanie powinno zadziałać na 100%, o tyle to drugie jest już obciążone ryzykiem, że w call center odmówią. Ale warto spróbować :-)

Pozdrawiam, Bartek


Dzisiaj próbowałem na angielskiej (!) infolinii Topbonus zabookowac lot MNL-HKG-KUL (ze stopoverem w HKG) ale okazuje się, że z uwagi na dwie różne zony koszt to 40k mil w Y :(
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 08 Sie 2017 22:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2135
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
niebieski
Wracam do tematu :)

@tropikey
Cytuj:
Teoretycznie, mogłem również brać bilet za mile (Virgin Australia), ale wydałbym na to 20.000 mil TopBonus (tu znowu można użyć opcji one way MEL-SYD ze stopoverem w NAN), dopłaty wyniosłyby aż ok. 170 EUR, a na dodatek godzinowo loty były kiepskie w porównaniu do Fiji Airways i zmusiłyby mnie do dodatkowego wydatku na hotel i stratę cennego czasu. Po przylocie do Sydney będę miał prawie 2 dni na zwiedzanie,


To by mnie bardzo interesowało - jak z dostępnością? Tylko telefonicznie sprawdzałeś? Ja szukam czegoś żeby wydostać się z NOU pod koniec marca (myślałem może o NOU-NAN-SYD częściowo za mile TopBonus lub coś podobnego), masz może jakiś pomysł?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 09 Sie 2017 05:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6360
HON fly4free
Jeśli na tej trasie lata Virgin Australia, powinno to być wykonalne. Dostępność sprawdzałem wówczas na Award Finder (przystawka do Chrome), a następnie dzwoniłem do topbonus i potwierdzali dostępność. Teraz ich wyszukiwarka online pokazuje znacznie więcej połączeń, niż kiedyś, więc kto wie, może i te?
Powodzenia w łowach :-)

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off
przemos74 uważa post za pomocny.
 
 
#17 PostWysłany: 12 Paź 2017 13:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 3980
platynowy
tropikey napisał(a):

od dawna cisza na stronie ktos ? cos?
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 12 Paź 2017 14:23 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 5984
Loty: 228
Kilometry: 534 135
Z tego co wiem to brak czasu i projekt na razie zawieszony/upadł :(
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 12 Paź 2017 15:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6360
HON fly4free
Też tak podejrzewam, choć profil na FB jeszcze działa. Swoją drogą, wiem jak to jest. Gdy zakładałem swoją stronę www bylem pełen planów i werwy, ale to się dość szybko wypaliło. Do jej zaktualizowania nie mogę się zabrać już chyba od 2 lat...

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 17 Paź 2017 11:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 3980
platynowy
JIK napisał(a):
Z tego co wiem to brak czasu i projekt na razie zawieszony/upadł :(

reaktywacja :)
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 20 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group